Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kaloreita normaalissa lounaassasi ja mitä se sisältää?

Vierailija
25.03.2013 |

laittakaapa näkyviin te jotka olette tietoisia kaloireistannne

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no okei, ei tartte hikeentyä. vähennän ton satsin puoleen, niin puolittuu ne kaloritkin sitten. jostain syystä sain ne jäävuorisalaattini kyllä ihan lautaselle mahtumaan, ei tarttenu kulhoa. mutta en vieläkään tajua miten 300 g keittoa on eri verran kun 300 g salaattia?

Vierailija
2/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:50"]

no okei, ei tartte hikeentyä. vähennän ton satsin puoleen, niin puolittuu ne kaloritkin sitten. jostain syystä sain ne jäävuorisalaattini kyllä ihan lautaselle mahtumaan, ei tarttenu kulhoa. mutta en vieläkään tajua miten 300 g keittoa on eri verran kun 300 g salaattia?

[/quote]

Painoltaan saman verran mutta kyllä nyt esim sosekeitto menee helpommin alas kuin kuiva salaatti! Ja jostain syystä - ehkä juuri siksi kun sitä pitää pureskella pitkään se myös täyttää paljon enemmän.

Äsken lounaalla otin 2/3 lautasellista salaattia (hyvä että mahtui lautaselle - max 1/4 jäävuorisalaattipallosta) ja tupsun porkkanaraastetta - en usko että siinä oli edes 150g  ja mulla teki jo tiukkaa syödä. Lisänä 2 silakkapihviä. Oliskohan noista tullut yhteensä 200 kaloria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 400-500 kcal, mutta tänään vetäisin sellaiset reilu 800 kcal! Oltiin naapurisyöttölässä lounaalla, siellä oli pizzaa, caesarsalaattia, hampurilaista, lohkoperunoita ja jälkkäriks vielä moussea! Puolet tuli GDA:sta yhdellä syömisellä...

Vierailija
4/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua että jotkut valittavat siitä että joku syö 300 g salaattia. Sehän on terveellistä ja siinä on vähän kaloreita. Hyvä vaan että jaksaa sitä syödä paljon! Kyllä minäkin usein vedän kokonaisen salaattikerän ateriaksi, jos se ateria on pelkkää vihannessalaattia.

Vierailija
5/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:54"]

Aika hassua että jotkut valittavat siitä että joku syö 300 g salaattia. Sehän on terveellistä ja siinä on vähän kaloreita. Hyvä vaan että jaksaa sitä syödä paljon! Kyllä minäkin usein vedän kokonaisen salaattikerän ateriaksi, jos se ateria on pelkkää vihannessalaattia.

[/quote]

Ei siinä mitään pahaa olekaan, ihmeteltiin vaan kun se on niin valtava määrä. Jotkut syö isompia, toiset pienempiä annoksia. Mun 112kg mieskään ei jaksa syödä kokonaista jäävuorisalaatinkerää:) 

Vierailija
6/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän juuri siksi on yli satakiloinen.

Vierailija
7/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeita lounaita on täällä muillakin, mutta taidan vetää pohjat: Tänä vuonna ollaan työpäivinä menty usein Nutrilettin voimin, eli ateriankorvike kyseistä tuotemerkkiä, ja lisäksi iso kasa tuoreita juurespaloja ja teetä / kahvia. Vaihtoehtoisesti tonnikalasalaatti (tonnikalaa vedessä, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, tilkka oliiviöljyä ja salaatinkastiketta).

Ateriankorvikkeessa on 220-230 kcal, tulisko juureksista 50 kcal lisää, kahvimaidosta myös noin 50 kcal eli yhteensä max 330 kcal.

Tonnikalasalaatista tulee kutakuinkin saman verran (tonnikala itsessään n. 180 kcal/prk + kasvikset ja kastikkeet).

Mun painonpudotuksen idea on syödä työpäivinä vähän mutta säännöllisesti, ja paljon kasviksia, Töiden jälkeen lämmin ateria, aamuin illoin rahkaa ja marjoja. Paino tippuu ja tippuu.... :)

Vierailija
8/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin mitä olin kirjannut viimeviikolla kiloklubiin ja vaihteli 200-350 kalorin välillä.

Kevyin lounas oli bresaolaa 7 siivua, iso kourallinen rucolaa, oliiviöljyä ja sitruunamehua loraus sekä parmesanlastuja ja mustapippuria. Mun herkkuani!! Ja 200 kaloria.

Raskain lounas oli 350 kaloria: purjo-perunasosekeitto, siivu ruisleipää ilman päällistä, 1,5 dl gefiluspiimää (rasvaton). Lisäksi iso lautasellinen sekasalaattia, lusikallinen auringonkukansiemeniä.

Periaatteessa mulla on aina lounaalla 1/2 lautasesta tuota salaattia siemenillä, siinä tilkka oliiviöljyä ja sitten joku kala/kana/lihapala, ei kastiketta. Ja lasi gefiluspiimää pitämässä hiivatulehdukset kurissa:) Illalla syön sitten perus kotiruokaa n 300-400 kalorin edestä.

Söisin samoin vaikken laskisikaan kaloreita, bmi 24

Vierailija
9/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on nyt kun laihdutan aika monena päivänä sama ruoka, puoli pakettia tofua kuutioina, ruokalusikallinen soijakastiketta marinadiksi, 200 g pakastevihanneksia ja päälle 1 tl oliiviöljyä. Uuniin kunnes vihannekset on sulaneet ja sitten sekaan jotain maustetta, maustetahnaa, pala juustoa tms. makua antamaan. Tofupohja on 170 kaloria ja vihannekset jotain 60-70. Tavaraa on täysi lautanen, täyttävää ja päivän kasviksista tulee syötyä iso osa.

Vierailija
10/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:51"]

No mulla on nyt kun laihdutan aika monena päivänä sama ruoka, puoli pakettia tofua kuutioina, ruokalusikallinen soijakastiketta marinadiksi, 200 g pakastevihanneksia ja päälle 1 tl oliiviöljyä. Uuniin kunnes vihannekset on sulaneet ja sitten sekaan jotain maustetta, maustetahnaa, pala juustoa tms. makua antamaan. Tofupohja on 170 kaloria ja vihannekset jotain 60-70. Tavaraa on täysi lautanen, täyttävää ja päivän kasviksista tulee syötyä iso osa.

[/quote]

tiesitkö että soijakastikkeesta tai noista maustetahnoista voi äkkiä tulla paljonkin lisäkaloreita. Plus tietty tuosta juustosta.

Vierailija
11/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 09:19"]

[/quote]

tiesitkö että soijakastikkeesta tai noista maustetahnoista voi äkkiä tulla paljonkin lisäkaloreita. Plus tietty tuosta juustosta.

[/quote]

No soijakastikkeessa ei kyllä käytännössä ole paljoakaan kaloreita. Sehän on vettä, suolaa ja fermentoitua soijaa vaan. Kikkoman soijakastikkeessa näyttää olevan kaloreita 100 grammaa kohti 82, ja kun sitä ei käytetä kuin pieniä määriä niin eipä normaaliannoksesta varmasti saa kuin 20 kcal, ihan merkityksetöntä. Sama koskaa useimpia maustekastikkeita, varsinkin tulisia, että niiden käyttömäärät on niin pieniä että kaloreita tulee ihan merkityksettömästi. Vain tiettyjen hyvin sokeristen, melko mietojen kastikkeiden kanssa saa olla vähän varovainen, niistä tulee kaloreita jo jonkin verran jos niitä käyttää paljon.

Vierailija
12/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijakastikkeen ja oliiviöljyn olen laskenut mukaan tofupohjaan eli nuo kolme yhdessä on sen 170 kaloria, ja juustoa laitan vähän, tyyliin 10 g murustettuna. Tai  vaihtoehtoisesti paprika-cashewtahnaa 10 g, siinä on 36 kaloria silloin. Edelleenkin tulee vasta 266 kaloria lounaaksi, ei ole paha kun maha on sen jäljiltä ihan täynnä ruokaa. Ja kahvi päälle.

Vierailija
13/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-240kcal

joko 2x karppileipä, päällä Levi + ohut leikkele + kevytjuusto

tai Saarioisten kanakeitto

Vierailija
14/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jäävuorisalaattia koko kerä? Mitä sitten. Jännä että minun lounaani oli määrällisesti suurimmasta päästä (miksi jäävuorisalaattia 300 g on ihmeellistä mutta 300 g keittoa ihan normaalia?) mutta kalorit matalimmat.

Tässä sen taas näkee, paljon saa syödä kun kattoo mitä sinne suuhunsa tunkee.

Vierailija
15/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 09:28"]

Jaa jäävuorisalaattia koko kerä? Mitä sitten. Jännä että minun lounaani oli määrällisesti suurimmasta päästä (miksi jäävuorisalaattia 300 g on ihmeellistä mutta 300 g keittoa ihan normaalia?) mutta kalorit matalimmat.

Tässä sen taas näkee, paljon saa syödä kun kattoo mitä sinne suuhunsa tunkee

[/quote]

En kaloreita tarkoita vaan sitä miten iso läjä se on. Kokonainen kulhollinen salaattia. mahalaukkusi on ainakin iso =) Mulla ei ainakaa nola tärkeintä, että saa syödä PALJON.

Vierailija
16/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 09:28"]

Tässä sen taas näkee, paljon saa syödä kun kattoo mitä sinne suuhunsa tunkee

[/quote]

En kaloreita tarkoita vaan sitä miten iso läjä se on. Kokonainen kulhollinen salaattia. mahalaukkusi on ainakin iso =)

ulla ei ainakaa nola tärkeintä, että saa syödä PALJON.

[/quote]

Joo ei uppoisi minullekaan tuollainen kasa - yleensä siitä riittää meillä kotona 4 hengelle ruokaisaan salaattiin:) Ja silti tuntuu että pupeltaa ihan repeämäisillään vaikka sen lisänä olisi vain vähän maissia, kurkkua ja vaikka 1/2 purkkia tonnikalaa.

Vierailija
17/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokalusikallinen soijakastiketta marinadiksi

[/quote]

Oho, no ei sentään. Piti kirjoittaa teelusikkallinen... Soijakastike on hyvä mauste kun se on niin tujua ettei tarvi laittaa paljon. t. kyseinen kirjoittaja

Vierailija
18/28 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 09:55"]

Mulla ei ainakaa nola tärkeintä, että saa syödä PALJON.

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja mutta minulle on kyllä tärkeää että saa syödä paljon. Toki kun tarkkailee syömisiään niin paljon syömisen rajakin laskee paljon alemmas. Ennen mulle oli kaksi ruisleipää vähän, nyt se on paljon, kun periaatteessa voi hyvällä omallatunnolla syödä vain sen yhden. Kaksi leipää on sunnuntaiylellisyyttä.

Vierailija
19/28 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-600 kcal. Keitto tai salaatti ja leipäviipale. Jälkiruoaksi hedelmä.

Vierailija
20/28 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kasvissose keitto 4dl/120kcal, raejuusto 60kcal, leipä kinkulla ja tomaatilla n. 150kcal.

Eli yhteensä n. 330kcal.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme