Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspoliklinikalla tehdään huumetestit väärin

Vierailija
25.03.2013 |

ja kun tästä monta kertaa huomautin ja lopulta kieltäydyin heidän testeistään,niin sain lääkäriltä läksytyksen ja lastensuojeluilmoituksen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmistumassa päihdepuolelle parin vuoden sisällä vai entinen käyttäjä? Ketkään muut eivät olisi näin fanaattisia.

Vierailija
22/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmistumassa päihdepuolelle parin vuoden sisällä vai entinen käyttäjä? Ketkään muut eivät olisi näin fanaattisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta tietääkseni ole koskaan otettu missään neuvolassa tai polilla mitään huumetestejä. Jos ap on narkki, eikö ole ihan omaa syytään, että joutuu tuollaisiin nöyryyttäviin testeihin? Kaiken taustallahan viranomaisilla on kuitenkin huoli nimenomaan lapsesta, ei niinkään ap:sta.

Vierailija
24/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 16:42"]

Ei minulta tietääkseni ole koskaan otettu missään neuvolassa tai polilla mitään huumetestejä. Jos ap on narkki, eikö ole ihan omaa syytään, että joutuu tuollaisiin nöyryyttäviin testeihin? Kaiken taustallahan viranomaisilla on kuitenkin huoli nimenomaan lapsesta, ei niinkään ap:sta.

[/quote]

Ei mua mikään testi nöyryytä,mutta lääkäriä tällainen potilas voi nöyryyttää ja ihan syystä.Mutta jokatapauksessa tässä leikitään vastasyntyneiden terveydellä ilman mitään järkevää syytä.Testien teko oikeaoppisesti ei paljon vaatisi,ja kiinni jääneet voisi ohjata hoitoon.Ja ainakin valmistautua hoitamaan vastasyntyneiden vieroitusoireita-muutahan siinä tilanteessa ei voi tehdä.

ap

Vierailija
25/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni takia ollut huumetestissä ja todellakin se voidaan tehdä ajanvarauksella. Kyseiseen yritykseen ei pääse töihin pääsemättä huumeseulasta läpi, ja silti tehdään ajanvarauksella. Ei ole edes mitään mahdollisuutta tehdä pistokokeilla. Tulisiko sairaanhoitaja työnhakijan kotiin yllätyksenä vai miten, heh?

Muuten testistä on tarkat ohjeet. Joka ainoa lääkeaine, jonka on nauttinut tietyn ajan aikana, pitää ilmoittaa vitamiineista lähtien.

Vierailija
26/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin on huumepissat otettu ja sain todellakin tietää sen etukäteen. Kuuluu sairauteni hoitoon (masennus). Eiköhän se ole oikeusturvan kannalta oikein että ihminen saa tietää testauksesta ja voi siitä kieltäytyäkin. Ihmeellistä jankkaamista ap:lta.

Vierailija
27/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:lle annettiin aika, jolloin mennä testiin ja hänestä se oli väärin, koska testit tulisi tehdä hänen mielestään pistokokein. Ap siis jättää menemättä kokeeseen ja varaa itselleen ajan huumetestiin toisaalle.

Mikä tässä yhtälössä siis mättää? ;)

Vierailija
28/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 17:52"]

Siis ap:lle annettiin aika, jolloin mennä testiin ja hänestä se oli väärin, koska testit tulisi tehdä hänen mielestään pistokokein. Ap siis jättää menemättä kokeeseen ja varaa itselleen ajan huumetestiin toisaalle.

Mikä tässä yhtälössä siis mättää? ;)

[/quote]

Juu ihan samaa mietin, millainen pistokoe se tuo sitten on? :D

Ei tainnut ap:lla olla puhtaat pissit purkkiin menossa ekan näytteenottajan kanssa niin piti varata aika toisaalle.

Vierailija
29/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic: eivät ne osaa verenpainettakaan oikein katsoa. Ensin pistävät ison vatsan kanssa huhkimaan ja höpöttävät suu vaahdossa vielä silloinkin kun mansetti on kädessä. Sitten kauhistellaan että onpas korkeat alapaineet...huoh. Ja kun ne myöhemmin mittaa eri ihminen, ihan kunnossa ovat.

Vierailija
30/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 17:46"]

Olen työni takia ollut huumetestissä ja todellakin se voidaan tehdä ajanvarauksella. Kyseiseen yritykseen ei pääse töihin pääsemättä huumeseulasta läpi, ja silti tehdään ajanvarauksella. Ei ole edes mitään mahdollisuutta tehdä pistokokeilla. Tulisiko sairaanhoitaja työnhakijan kotiin yllätyksenä vai miten, heh?

Muuten testistä on tarkat ohjeet. Joka ainoa lääkeaine, jonka on nauttinut tietyn ajan aikana, pitää ilmoittaa vitamiineista lähtien.

[/quote]

Olet aikuinen ihminen ja päätät itse mitä teet,se sikiö siellä vatsassa ei voi valita.Itse kävin terveyskeskuksessa puhelinsoitolla,eli yllättäen minulle soitettiin ja siitä tietyn ajan päästä oli näyte oltava purkissa.Kyllä varmasti jokaisessa neuvolassa olisi tällaiseen valmiudet,mutta onhan se helpompaa testata samalla kun siellä poliklinikalla käy.Kenen laiskuutta ja välinpitämättömyyttä,en tiedä.

ap

Vierailija
31/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avohoidossakin niistä testeistä kerrotaan etukäteen. Tai usein ilmoitetaan että ensi kerralla sitten pissatesti. Tämän lisäksi saattaa jossain hoidoissa olla lisänä pistokokeita. Ja asia on ihan kuten joku sanoikin, riippuvainen narahtaa niissä testeissä ihan joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
32/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 17:55"]

Kyllä avohoidossakin niistä testeistä kerrotaan etukäteen. Tai usein ilmoitetaan että ensi kerralla sitten pissatesti. Tämän lisäksi saattaa jossain hoidoissa olla lisänä pistokokeita. Ja asia on ihan kuten joku sanoikin, riippuvainen narahtaa niissä testeissä ihan joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. 

[/quote]

Fiksu riippuvainen ei narahda.

Vierailija
33/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 18:02"]

Fiksu riippuvainen ei narahda.

[/quote]

Onko fiksua olla riippuvainen?

Vierailija
34/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap loukkaantuisi varmasti siitäkin, jos joutuisi pistokokeeseen.

Vierailija
35/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä loukkaantunut,vaan lääkäri kun arvostelin ihan syystä heidän käytäntöjään.Lapseni ja itseni kannalta halusin oikein tehdyt testit,onko se niin väärin? A-klinikalla tehdään pistokokein testejä,mutta he ovatkin asiantuntijoita joiden apua äitiyspoliklinikat voisivat käyttää.Yhteistyönpuute on ehkä suurin syy,miksei näinkin vakavaan asiaan ole jo puututtu.

ap

Vierailija
36/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mua kiinnostaa, miten voi tehdä pistokokein pissatestejä? Jos asiakaalla on aika ä-polille, hän tietää, että saatetaan ottaa testit --> osaa olla varmuuden vuoksi ottamatta mitä nyt sitten itseensä kiskookaan.

Ei sieltä ä-polilta yhtäkkiä soiteta että tulepas tänne antamaan virtsaa huumetestiä varten.

Vierailija
37/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma tietää paremmin. Jopa lääkäriä paremmin, kuinka testataan huumeet.

Monenko tiedät fuskaavan tuossa huumeseulassa? Mitä ihmettä se sinua hyödytti, kun testit tehtiin eri tavalla? Olisiko ollut riski, ettet olisi jäänyt kiinni vai olisitko jäänyt kiinni, kun varattu aika ei sopinut?

Vierailija
38/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 20:01"]

Av-mamma tietää paremmin. Jopa lääkäriä paremmin, kuinka testataan huumeet.

Monenko tiedät fuskaavan tuossa huumeseulassa? Mitä ihmettä se sinua hyödytti, kun testit tehtiin eri tavalla? Olisiko ollut riski, ettet olisi jäänyt kiinni vai olisitko jäänyt kiinni, kun varattu aika ei sopinut?

[/quote]

Ai mitäkö hyödytti? Testi tehtiin oikein,joten tulosta ei voi spekuloida jälkeenpäin,näinkin on minulle käynyt ja tämän halusin välttää.Ei minulla ollut varattua huumeseula aikaa muuten kuin tuonne äitiyspoliklinikalle,ja siitä kieltäydyin.Taidat olla lääkäri jota harmittaa,kun testit vuotaa kuin räystäät aina keväisin:D

ap

Vierailija
39/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:45"]

No, tuskin tämä mainitemasi epäkohta tulee minään yllätyksenä terveydenhuoltohenkilökunnalle. Vai luuuletko todella olleesi niin nokkela, että huomasit omilla pikku aivoillasi asian, jota kukaan ei aiemmin ole tullut ajatelluksi? Tietenkin tämä tiedostetaan, mutta taustalla on varmasti jotain potilaiden oikeusturvadiipadaapaa, jonka takia tällaiset asiat pitää ilmoittaa etukäteen. Ihan selvä ristiriita, mutta kun lakeja on valmisteltu niin oikeusviisaat lausuntokierroksella on päätyneet tällaiseen menettelytapaan.

Todellista tyhmyyttä on se kun itse luulee olevansa ainao fiksu ja muut täysiä idiootteja.

[/quote]

No tämä oikeusturvadiipadaapa ei sitten koske neuvolaa,joka järjesti minulle ihka oikeat huumetestit? Enkä minä tätä ole keksinyt,vaan joku viisas ennen minua jopa,joten en voi kuin ihmetellä sitä välinpitämättömyyttä jota äitiyspoliklinikalla kohtasin.En yhtään ihmettele että niitä huumevauvoja syntyy,kun testit on tätä luokkaa.

ap

[/quote]

Voi jumalauta! Huumevauvojen syntymä johtuukin siis äitiyspoliklinikan käytännöstä, eikä esimerkiksi siitä, että se äiti vetää niitä huumeita. Ei hyvää päivää! Kyllä se päätös päihteettömästä raskaudesta täytyy lähteä siitä äidistä itsestään. Vittu että raivostuttaa nämä narkkariäidit. Ette ansaitse lapsia!

Vierailija
40/51 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se olisi pitänyt tehdä PISTOKOKEIN. Siis ei pissaamalla purkkiin vaan pistämällä. Se verikokeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi