Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään työhalutonta, joka on työtön siksi että on työhaluton?

Vierailija
17.03.2019 |

Ainakin ne työttömät, jotka minä tunnen, on kaikki työhaluisia, ja todella paljon haluaisivat tehdä koulutuksensa ja ammattinsa mukaista työtä. He kaikki kärsivät työttömyydestään. Työhalutonta en tunne ainuttakaan (paitsi työssäolevista tiedän joitakin aika laiskoja joita ei työ niin nappaisi, mutta työssä he silti käy). Missä ovat nämä työhaluttomat työttömät, kun kuulemma niitä on paljon?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku. Kyllä jonkun pitäisi työhaluton työtön tuntea, kun niitä kerran on niin paljon. Ap

Vierailija
2/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin työhalukas jos kaikissa työpaikkailmoissa ei etsittäisi jotain superihmistä jollaista minusta ei ikävä kyllä koskaan tule. Nykyinen duuni loppuu kohta ja todella vaikeaa tulee olemaan löytää mitään sopivaa paikkaa sen jälkeen. Voi olla mahdotonta. Kai sitten täytyy vain keskittyä harrasteluun ja itsensä kehittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin.

Vierailija
4/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

STM:n laatiman ministeriselvityksen mukaan kortistossa roikkuu edelleen 27 000 niin sairasta pitkäaikaistyötöntä, että heidän pitäisi olla eläkkeellä, eli ovat täysin väärän etuuden piirissä.

He ovat sairaita, eivät työhaluttomia! Ennen oikeistohallitusta heidät päästettiin työkyvyttöminä eläkkeelle..

Kun näin sairaita työttömiä roikotetaan työvoimatilastoissa, saadaan aikaan illuusio työhaluttomista työttömistä. Kekseliästä politiikkaa, eikä totta?

Liite: HS 15.11.2018: "Sairaat ja lannistuneet ihmiset juoksevat luukulta luukulle saamatta apua – Ministeriön raportti maalaa karun kuvan työttömien palvelusta Suomessa"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005900306.html

Raportin mukaan kortistossa on arviolta 27 000 pitkäaikaistyötöntä, jotka todellisuudessa ovat työkyvyttömiä ja väärän etuuden piirissä!

Vierailija
5/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

STM:n laatiman ministeriselvityksen mukaan kortistossa roikkuu edelleen 27 000 niin sairasta pitkäaikaistyötöntä, että heidän pitäisi olla eläkkeellä, eli ovat täysin väärän etuuden piirissä.

He ovat sairaita, eivät työhaluttomia! Ennen oikeistohallitusta heidät päästettiin työkyvyttöminä eläkkeelle..

Kun näin sairaita työttömiä roikotetaan työvoimatilastoissa, saadaan aikaan illuusio työhaluttomista työttömistä. Kekseliästä politiikkaa, eikä totta?

Liite: HS 15.11.2018: "Sairaat ja lannistuneet ihmiset juoksevat luukulta luukulle saamatta apua – Ministeriön raportti maalaa karun kuvan työttömien palvelusta Suomessa"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005900306.html

Raportin mukaan kortistossa on arviolta 27 000 pitkäaikaistyötöntä, jotka todellisuudessa ovat työkyvyttömiä ja väärän etuuden piirissä!

Joo-o, oikeassa olet. Mutta entäs ne työhaluttomat? Ei kai missään ole sanottu, että juuri nuo työkyvyttömät olisi niitä työhaluttomia? 

Vierailija
6/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri ja voisin alkaa roikkua kortistossa tarkoituksella, koska en jaksa enää perseestä olevia ihmisiä.

Vierailija
7/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon työhaluton. Oon enemmän johtaja-ainesta ja äänestän porvaria. Ne on rikkaita ja menestyviä. Vielä kun olis kauniskin!

Vierailija
8/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tehdä työtä mutta olen aika hidas ihminen fyysiesti enkä kestä sosiaalista painetta töissä että pitää kokoajan ihmisten kanssa puhua. Myyjäksi en sovellu enkä muihin nopeatahtisiin töihin. Olenkin yli20v ja kokeillut kaikkea. Olen enimmäkseen hyvä taiteissa ja sen takia miettinyt yrittäjyyttä, välillä teen freelancer hommia. En sovi perus 8-16 duuniin. Monet työt on juurikin myyjän, siivoojan sun muita töitä. Hohhoijaa :/ tekisin kyllä niitä mutta saan helposti haukkuja koska en ole tehokas ja nopsa.

Vierailija
9/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Tunnen myös työssä käyviä työhaluttoma.

Vierailija
10/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin.  Kaikkea pitäisi saada, mutta työt ei kiinnosta. Siinä tekevät kaikkensa ettei vaan joudu mihinkään. Laittaisivat kaiken sen tarmon oikeaan työntekoon. Ottavat karenssia ja sitä alennettua tukea enemmin.

Ja nämä pari niin ovat kaksi omaa lastani, sitten vielä yksi , joka on miniäni.

Pari muuta lasta ovat reippaita ja työt maistuu ja joille notkuminen  kotona tyttömänä ei todellakaan olisi heidän juttunsa. Olisivat ja ovat aktiivisia.

Jotenkin siis 50% kasvatuksessa ilmeisemmin mennyt pieleen. Ei silti niin saavat pärjätä omillaan.  En maksa ja avusta heidän lusmuiluaan.  Ovat kuitenkin nähneet miten me vanhemmat olemme ahkeroineet ja meille se työnteko on ollut tärkeäää, jotta perhe on saanut sen kaiken välttämättömimmän mitä on tarvittu. Ja tosiinaan jopa vähän extraa.

Vierailija
11/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kaveria. Itse oon opiskelija, kaverit työttömiä. Eivät halua/uskalla, juuri tuo rohkeuden puute on yhdistävää. Ajatellaan ettei osata ja pärjätä ja ihmisiä pelätään, vastavoima tuntuu olevan työttömille ominainen uho. Toivotaan että tulis mullistuksia että muutkin ois yhtä kurjia sitten kun nämä. Kuntouttavaa työtoiminnan just kestävät päivän viikossa, palkkatukitöitä ei uskalleta kokeilla. Oon niin iloinen aktiivimallista että nämä saisivat uskoa ja rohkeutta että kyllä heillekin on paikkansa kun vaan uskaltaa nousta sängystä. Halveksin pelokkaita työttömiä, en tajua miten ne kehtaa katsoa jotain grillimyyjää, bussikuskia,siivoojaa, kaupankassaa koska ne on töitä joita voisivat tehdä mutta eivät viitsi (eivätkä uskalla kokeilla). Minusta tuollainen väärä ylpeys että en siivoo! En ala myyjäksi on vaan pakko kurittaa näistä pois, aktiivimalli oli hyvä alku mutta kovin laimea ja saas nähdä mitä nyt on tulossa ja sukanvarressa näitä varten kun se vastenmielisin vaikeimmin työllistettävien porukka pannaan tosiasioiden eteen. Kaikki puolueet on yhtä mieltä että työllisyysaste vähintään 75%

Vierailija
12/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ystäväni tytär, ikää 22v. Pääsi koulutustaan vastaavaan työhön määräaikaiseksi. Olisi ollut jatkoa tarjolla, mutta ei ottanut vastaan. Perusteluna oli, että huonot työajat (vuorotyö, joka on ko. alalla enemmän sääntö, kuin poikkeus) ja tylsät työkaverit (suurin osa työkavereista häntä vanhempia).

Toinen esimerkki. Kaksi työtöntä "kaveria" (ei siis mitään bestiksiä, mutta kumminkin tunnen molemmat hyvin), ikää molemmilla n.30v jutteli joulun alla, että että miksi ihmeessä kukaan hakee postille joulun kiiretyöntekijöiksi, ihan hölmö homma kun niin lyhyt pätkä ja työ kuulostaa raskaalta. Näistä toinen lähti opiskelemaan, toinen edelleen pitkäaikaistyötön. Eli väittäisin, että molemmille lyhytkin pätkä "oikeaa palkkatyötä" olisi näyttänyt  CV:ssä hyvältä.

Vierailija
13/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden viimeiset 8vuotta kotiäitinä eläneen työhaluttoman ja juu tosiaan ainut lapsi on tuon 8v.

Työkkäri ennen Joulua yritti patistaa 9€ päivä töihin vanhuskeskukseen vaan onnistu erilaisten saikkujen kautta kiemurtelemaan pois.

Neito on 32 ja viimeksi ollut töissä 16v. mansikkapellolla.

Sitten on yksi 50v. sekakäyttäjä nainen,joka irti sano itsensä lähihoitajan hommista pari vuotta sitten kun halusi vaan dokata ja omien sanojensa mukaan ei enään töihin mene.

Sitten yksi mies 40v. joka onnistui 13vuoden työttömyyden jälkeen hommaamaan itselleen varhaiseläkkeen kun masentaa eli ts:huikka maistuu liikaa.

Vierailija
14/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon työhaluton. Oon enemmän johtaja-ainesta ja äänestän porvaria. Ne on rikkaita ja menestyviä. Vielä kun olis kauniskin!

Porvariko sulle rahaa antaa? Vähän niinku lemmikki valitsisi omistajansa sen mukaan, kuka ruokkii sitä vähiten.

Vierailija
15/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen aikuiskoulutuksessa opettajana ja meille hakeudutaan "opiskelemaan" työkkärin rahalla, jottei tarvitsisi työtä tehdä. Sitten roikutaan se vuosi-pari kirjoilla suorittaen muutamia kursseja silloin tällöin, jotta voi sanoa opintojen etenevän rahoittajalle. Koskaan ei valmistuta.

Ja siis suurin osa opiskelijoista on motivoituneita kyllä, mutta yleensä ryhmässä on yksi tai muutama tällainen roikkuja.

Vierailija
16/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti tunne mutta tiedän. Eräs ystäväni tuttava. Hän on 30 vuotias ja asunut Suomessa yli 20 vuotta. Hän on so m Al i. Ja hänen nimensä on vieläpä ali.

Vierailija
17/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen moniakin, joille olen tietämistäni avoimista työpaikoista (joihin ei koulutusvaatimuksia) vihjaillut mutta eivät viitsi hakea kun tuillakin pärjää

Vierailija
18/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ex. Hän allergisoitui aikanaan työstään (kampaaja) ja olisi pitänyt hankkia uusi koulutus ja työ. Ei ole viitsinyt tehdä asian eteen mitään noin 20 vuoden aikana. Muutti kauas muuttotappiokuntaan, jossa ei työtä varmasti ole, jottei joutuisi mihinkään kokeiluihin tms.

Vierailija
19/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä. Mieheni vanhin poika joka on patalaiska. Käy vaan pakollisia kursseja silloin tällöin jotta voi taas luikutella. Missään kunnon työsuhteessa ei ole ollut koskaan ja koulunkin aikoinaan jätti kesken. Ikää kohta 30, joten eipä tarvi varmaan töihinpääsystä enää haaveilla. Toinen elämäntapa luikuttelija löytyy myös lähipiiristä, nainen kolmenkympin paremmalla puolella. Tullut äidiksi teini-ikäisenä, ei kouluja eikä työtä. Elämässä kosolti ongelmia mutta on vaan sitämieltä että kukaan ei voi häntä mihinkään pakottaa. Sukulaiset huolehtineet hänen lapsestaan jne. Huh huh. Nämäkin ovat itse tyytyväisiä elämäänsä eivätkä näe ongelmaa.

Vierailija
20/88 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta työhalutonta esim julkisissa toimissa ja viroissa.  Työkyvyttömiä on paljon työttöminä, koska se on yhteiskunnalle halvempaa kuin, jos he pääsisivät eläkkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi