Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi asti lapsenne saavat ostaa Mäkin lastenaterian?

25.03.2013 |

Minkä ikäisenä siirtyvät aikuisten aterioihin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
2/26 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se lastenateria tosiaan sellainen, että kun ihminen tulee tietyn ikäiseksi, niin hän ei enää saa syödä sitä? Minä olen melko pienikokoinen enkä ole kovin isoruokainen, niin saatan ostaa jossain hampurilaisravintolassa lasten aterian ja syödä sen, erityisesti jos ei ole hirveä nälkä. Ikinä minulle ei ole sitä kieltäydytty myymästä, vaikka olenkin ollut aikuisena siellä hampurilaispaikassa yksin ilman lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä kuinka usein lapsenne syövät hampurilais-ranskalais-limsa-aterian?

Meillä 6-, 4- ja 2- vuotiaat lapset ovat saaneet kerran tai kahdesti elämässään pikaruokapaikan hampurilaiset ja syöneet vanhemmilta lisäksi ranskalaisia.

Yleensä reissussa ostamme purkkiruoat, sillä ne vain tuntuvat jotenkin enemmän ruoalta.

Ehkä teini-iässä lapset sitten menevät itse kavereiden kanssa hampurilaiselle, mutta tuskin ostavat lastenateriaa. Eikö siinä ole vähemmän täytettä, (esim. salaatti, tomaatti tms. puuttuu kokonaan) hampparin välissä ja se lelu vaan houkuttimena? En ymmärrä, sorry :)

Mut oisko noi lelut tarkoitettu alla kouluikäisille?

Vierailija
4/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on heti alunperin ostettu normaali aterioita koska en tykkää niistä krääsä leluista mitä lasten aterioiden mukana tulee. Aterioita on jaettu sitten niiin että aikuiset syö loppuja mitä lapset ei jaksa tai välillä on otettu vaikka pelkät ranskalaiset jollekkin lapselle jne.

Eipä lapset ole kyllä koskaan kinuneetkaan lastenaterioita kun eivät ole niihin tottuneet ja tuollaisissa paikoissa käydään tosi harvoin syömässä joten se että pääsee Mäkkäriin on jo kivaa itsessään.

Vierailija
5/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, varmaan niin kauan kun se ateria vie nälän pois ja lelut kiinnostavat. Tosin me emme käy Mäkissa vaan Hesessä mutta lienee sama asia.

Lapset ovat nyt 3v. ja 7v. ja noin kerran kuukaudessa haetaan hamppariateriat.

Vierailija
6/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisravintolassa töitä tehneenä voin sanoa, että kyllä niitä jotkut aikuisetkin ostaa.

Vierailija
7/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei käydä Mäkissä. Hesessä ehkä pari kertaa vuodessa ja silloinkaan lapset eivät saa krääsää.

Vierailija
8/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, niinkauan kuin haluavat :) Itsekin aikuisena välillä ostan lastenaterian...ilman lelua tietenkin tai jos mukana onjoku pikku kaveri, hän saa minunkin leluni.

Vierailija
9/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lastenaterian hampparissa ei ole mitään terveellistä?

Juusto, suolakurkkua, ketsuppia..

Missä salaatti ja tomaatti?

Vierailija
10/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6v ei ole vielä "saanut" sitä ensimmäistäkään.

Hänelle osteaan nuggetit tai salaatti (kerran maistanut hampurilaista eikä tykännyt) ja lisäksi närppii yhteisistä ranskikisista... joten aterian ostamisessa ei ole järkeä. Ei me aikuisetkaan niitä aterioita syödä...pelkkä hamppari riitt''.

Toisekseen me ostetaan lelut lelukaupasta.....

Vierailija
11/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9v on nyt pari kertaa halunnut Big Macin. Sitä ennen söi aina lastenaterian. Vähän sitä harmittaa, kun ei saa lelua, mutta ottaa silti Big Macin, kun on maukkaampi. On siis saanut lastenaterian niin kauan kuin on itse halunnut.

Miksi täällä porukka alkaa huuteleen, että "ei me syödä sellaista!". Jos kysytään jotain asiaa ja jos et voi siihen vastausta antaa, niin miksi pitää kuitenkin jotain huudella? Meilläkin syödään mäkkärissä vain ihan satunnaisesti, mutta tässähän kysyttiin ihan eri asiaa. Ei sitä, että monestiko päivässä käytte ämppään roskaruokaa.

Vierailija
12/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 10:04"]

Miksi lastenaterian hampparissa ei ole mitään terveellistä?

Juusto, suolakurkkua, ketsuppia..

Missä salaatti ja tomaatti?

no eipä niitä espanjassa muovipressin alla kemiallisesti kasvatettuja juttuja voi vihanneksiksi sanoa

[/quote]

Vierailija
13/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 09:57"]

Hampurilaisravintolassa töitä tehneenä voin sanoa, että kyllä niitä jotkut aikuisetkin ostaa.

[/quote]

Minä olen yksi noista aikuisista :)

tykkään mäkkärin nugeteista, en usein niitä osta.

Kaupoilla käydessä toisinaan tulee nälkä, mutta ei iso nälkä, joten tuo lasten nugettiateria on just sopivan kokoinen :) Lelunkin otan, vien sen lapselle.

Lapseni on 8v ja ei jaksa syödä tuota nugettiateriaakaan kokonaan, limua ei edes juo,

eli saa ottaa niin kauan kuin haluaa tuon.

Meillä nuo roskaruoka-ateriat on harvinaisia ja vain ja ainoastaan välipalaa. KUnnon ruoka syödään kotona.

Vierailija
14/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin saa ostaa?? Mä olen kohta 53v ja edelleenkin ostan (lasten) juustoaterian. Isompia en jaksa syödä. Lapsellekaan (11v) en osta isoja aterioita, turhaan lihottaa vaan.

Vierailija
15/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v ostaa useimmin lasten aterian kuin isomman, ei vaan jaksa syödä enempää. Muutaman kerran on ottanut isomman satsin, ja ihan turhaa, kun jää sitten osa syömättä. N. kerran kuukaudessa käymme mäkkärillä.

Vierailija
16/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ostettu lastenaterioita, vaan sellainen ateria jonka on jaksanut syödä.

Mäkissä käydään kerran-pari kuussa, joskus useamminkin :)

Vierailija
17/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 10:27"]

Meillä ei ole koskaan ostettu lastenaterioita, vaan sellainen ateria jonka on jaksanut syödä.

[/quote]

Mun mielestä se lastenateria -nimitys on vähän väärä ja sen vois poistaa kun meistä aikuisistakin monet syö ihan perus juustoaterioita tms.

siis teillä pienetkin jaksaa syödä sen jumalattoman normi mäkkäriaterian??

Vierailija
18/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 10:27"]

[/quote]

Mun mielestä se lastenateria -nimitys on vähän väärä ja sen vois poistaa kun meistä aikuisistakin monet syö ihan perus juustoaterioita tms.

siis teillä pienetkin jaksaa syödä sen jumalattoman normi mäkkäriaterian??

[/quote]

No eivät tietenkään jaksaneet, pienempinä otettiin yleensä vain "tavalliset" hampurilaiset ja pienet ranskalaiset kahta lasta kohti. Nyt menee jo isokin ateria, kun ovat kouluiässä.

Vierailija
19/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä minäkin ostan sen lastenaterian! Ja lapset saa ostaa ihan niin kauan kun se vie nälän. Mun mielestä ainakaan isompaa ateriaa ei tarvitse. Ja lelu jätetään ottamatta, kiitetään kohteliaasti ja sanotaan että emme kiitos tarvitse lelua jos se on jotain krääsää mitä se yleensä on.

Meillä syödään noita mäkkiruokia tosi satunnaisesti. Joskus saattaa olla että käydään kahden viikon aikana kaksi kertaa mäkissä mutta sit meneekin puoli vuotta-vuosi ennen kun saatetaan mennä uudestaan.

Vierailija
20/26 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tässä ei haeta paheksuttavaa kommenttia lapsen roskaruuan syöntiin. Miellä nimittäin syödään roskaruokaa noin jotain kertaa vuodessa. En viitsi yrittää laskea. Kaippa nuo lapset siitä saavat syövän tai kuolevat suoraan pois. Tiedäpä tuota. Hohhoijaa moralisoijia.

Mutta kysymykseen vastatekseni: Omat lapseni ovat 8 ja 6. Kumpikin haluavat mäkkärissä lasten aterian ja pärjäävät sillä ihan hyvin. Ollaan tarjottu isompaa ja myös lisä-nugetteja, mutta ei. Haluavat vain lasten ateriat. Ja niin kauan kuin nyt näyttää oikeasti riittävän, annetaan olla, totta kai. Pizzeriassa kumpikin syö yhden tai kaksi slaissia, loput on pussukassa ja normaalisti menevät meidän vanhempien suihin, kun yksinkertaisesti pienille ei enää kelpaa.

Lynkatkaa vaan, meillä tosiaan syödään oikeasti säännöllisesti roskaruokaa, mutta lapset eivät saa yliannostusta. (meillä vanhemmilla tuo ylijäämä menee sitten seuraavan parin päivän välipaloina)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän