Minkä ikäiseksi asti lapsenne saavat ostaa Mäkin lastenaterian?
Kommentit (26)
Ihan niin kauan kun haluavat. Itsekin ostan joskus jos leluna on jokin kiva juttu niin toinen sisaruskin saa sen lelun jos ei ole mukana.
Meillä 11v tulee vielä syöneeksi lastenateriasta (juustohampurilaisella) ja usein tahtoo sen lelunkin... Käydään mäkissä (kukaan meistä ei kestä niitä Hesen majoneesimyttyjä) ja siellä on ollut niitä kirjoja välillä niin on antanut ne sitten pikkuveljelle. Niin kauan saa lastenaterian kun siitä lähtee nälkä. Lelu otetaan jos siinä on mitään järkeä.
meidän pojat oli noin 8v kun eivät enää halunneet lasten ateriaa.. ei nälkä lähtenyt sillä ja mä oon vaan tyytyväinen kun se krääsän tulo kotiin loppui.. tosin nyt kuopus 2v syö lastenaterian mäkissä joten...
Meillä lapsi SAI lastenaterian just niin kauan kuin halusi. Jossain vaiheessa hän alkoi tilata sen ilman lelua, ja nyt teini-iässä lastenateria ei enää riitä nälkäiselle pojalle, joten nykyään hän ottaa jonkun Kerroshampurilaisaterian. Minä (36-vuotias äiti) sen sijaan syön yhä vieläkin niitä lastenaterioita, koska se on sopivamman kokoinen omaan nälkääni.
Kun meidän perhe käy pikaruokalassa, jokainen saa tilata ihan mitä itse haluaa ja juuri sen verran kun on nälkä. Sama juttu toki a la carte -ravintoloissakin. En minä ainakaan kiellä lastani tilaamasta sitä, mitä hän sattuu haluamaan. Vihannekset ja hedelmät ja salaatit syödään sitten muulloin, ja poika onkin aina ollut hyvä syömään ja kaikkiruokainen: sikäli minulle on aivan sama, onko siinä satunnaisesti syödyn hampurilaisen välissä yksi siivu kemikaaleja pursuilevaa tomaattia vai ei...
Meillä syödään 1-3 kertaa kuussa pikaruokaa. 5-vuotiaalle lastenateria on ihan passeli ja ainakin viimeksi Mäkkäristä sai kivan tietokirjasen tarroineen (aiheena kissaeläimet) eikä mitään lelukrääsää.