Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro tänne huolesi, voin yrittää auttaa tai ainakin piristää :)

Vierailija
24.03.2013 |

Tosiaan olen ihan keittiöpsykologi, mutta parhaani mukaan voin auttaa jos tarvit apua jossain ongelmassa tms. :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo tavallaan yksinäinen, mulla on hyvä puoliso, mikä on suuri asia, mutta ei muita läheisiä ihmisiä tai ystäviä. tuskin tässä mitään apua voi antaa, tulipahan sanottua kuitenkin.

Vierailija
22/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:35"]

:D Voi että. Joku kehtaa olla rehellinen niin johan se suututtaa :) Mä olen ihan samaa mieltä, jos ei tajua liikennetilanteita niin sieltä kannattaa pysyä poissa. Jos ei itsen takia viitsi niin vaikkapa koululaislasten.

Kattoo noita "senjasen maan huonoin kuski"-ohjelmia, niin kyllä aika moni olisi saanut jättää sen kortin hankkimatta... Pelottavaa...

[/quote]

Tiedätkö oikeasti, en ole kovin herkkänahkainen, mutta sait mut itkemään. Mä en tajua, miten tällaiseenkin ketjuun joku viittii tulla vielä vittuilemaan, kun jollakulla on tarkoitus auttaa. Hieno asia, että sinä olet hyvä kuski, hyvä, että ne koululaiset eivät jää sun alle. Luuletko, että mun tavoitteena on saada kortti ilman ajotaitoja? Luuletko, etten välitä kanssaihmisten turvallisuudesta?

Mene nyt sinne liikenteeseen pätemään ja jätä tämä ketju niille, joilla ei ole tarvetta olla ilkeä siitä, ettei toinen osaa (vielä) jotain mitä sinä osaat.

[/quote]

En halua liikenteeseen kuskeja, jotka eivät osaa ajaa eivätkä tajua liikennettä (kuten itsekin sanoit)! Jos oikeasti olet sitä mieltä kuin ensimmäisessä viestissäsi väitit, toivon todella, ettet päädy liikenteeseen. Tuollainen asenne ("En osaa, mutta menen sinne silti") aiheuttaa hengenvaarallisia tilanteita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa opiskelua ja työntekoa! :) Ihanaa, että olet saanut olla kotiäitinä noin pitkään, mutta töissä ja koulussa sinulle saattaa aueta ihan uudenlaisia ikkunoita ja pääset tutustumaan uusiin ihmisiin. Kaikki eivät saa tilaisuutta mennä töihin tai kouluun, mutta sinä saat, ja käytä se! En usko että paniikkihäiriö välttämättä pahenee, kunhan et revi liikaa stressiä ja ota liikaa paineita. Ensimmäisen askeleen ottaminen on aina vaikeaa, mutta et varmasti kadu. Sinusta varmasti on siihen, mutta ikinä et saa tietää mitä menetit, jos et edes yritä!! Tsemppiä!

Kakkonen, tällä palstalla (niinkuin vähän joka paikassa) riittää idiooteja, joiden elämäntehtävä on satuttaa toisia. Niin se menee, turha edes väittää muuta. Älä ota tuots kommenttia itseesi, sinulla on paljon aikaa harjoitelle hyväksi kuskiksi! Tunnen monia, jotka autokoulussa vielä ajattelivat etteivät ikinä opi ajamaan autolla. Älä tee tuosta liian isoa asiaa, vaan menet autokouluun avoimin mielin oppimaan ja kyselemään. Voimahali! -ap-

Vierailija
24/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:47"]

En halua liikenteeseen kuskeja, jotka eivät osaa ajaa eivätkä tajua liikennettä (kuten itsekin sanoit)! Jos oikeasti olet sitä mieltä kuin ensimmäisessä viestissäsi väitit, toivon todella, ettet päädy liikenteeseen. Tuollainen asenne ("En osaa, mutta menen sinne silti") aiheuttaa hengenvaarallisia tilanteita!

[/quote]

Musta tuntuu, että sä tarviit nyt jotain ymmärtäjää enemmän ku mä. Mulle ajamaan oppiminen on oikeasti vaikeaa, mutta sulle vähäisinkään empatia tuntuu olevan suorastaan mahdotonta. Siksi kai mä autokoulussa käyn, että oppisin. Mulla menee ajotunnit yli minimin ihan heittämällä ja oikeasti se liikenteessä toimiminen on vaikeaa, mutta siksi mä niitä tunteja otan, että kehittyisin. On se kumma, ettei tällaiseen ketjuun voi tulla tuskittelemaan sitä, että jonkin uuden asian oppiminen on vaikeaa ilman, että joku neropatti saa hyvän syyn trollailla ja provosoida.

Kiitos ap, olet ollut ystävällinen, mutta tämä ketju on täysi susi, koska jo otsikko on peikoille ja provoilijoille suoranainen kutsu tulla katsomaan, paljonko voi saada harmia aikaiseksi yhden ketjun puitteissa.

Vierailija
25/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää,väsyttää,väsyttää mutten osaa nukkua enää kunnolla,raha huolet painaa ikuisesti,remonttia pitäisi tehdä ja lähteä pankkiin kerjuulle,töihinkin pitäisi taas lähteä aamulla eikä huvita yhtään,jostain jos saisi sen verran ylimääräistä että lainoista pääsisi eroon,poika heräilee kitisemään vähän väliä,miksei se nuku kunnolla?? vaikka muuten on täydellinen?? 1kk aikana se on nukkunut yhden yön kokonaan ja herää lopullisesti klo5 joka aamu.

Vierailija
26/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti te nuoren tytön ajotaitojen haukkujat menkää itseenne! Eiköhän siellä autokoulussa ole ammattilaiset katsomassa ja arvioimassa, miten kakkonen ajaa. Te ette  sitä tiedä, joten pitäkää turpanne tukossa, jooko? 22 kommentoi, että "en osaa, mutta menen silti". Mitäköhän siitä tulisi, jos kaikki luovuttaisivat (en puhu pelkästään autokoulusta) vain koska eivät osaa. Oletko koskaan kuullut sanaa oppiminen?

Kasi, kuulostaa vahvasti siltä, että miehelläsi on alkoholiongelma, johon hän tarvii apua, jos tipattomat eivät onnistu. Keskustele vielä miehesi kanssa, ja miettikää ratkaisua. :) 

21, voisitko löytää ystäviä työpaikalta, naapurista, harrastustoiminnasta (jos et harrasta mitään, aloita joku harrastus) tms. Mene rohkeasti tutustumaan uusiin ihmisiin. :) Ihminen tarvitsee kavereita, ne tuovat elämään ihan uutta sisältöä, eikä koskaan ole liian myöhäistä tutustua uusiin ihmisiin. -ap-

Vierailija
27/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:53"]

18, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa opiskelua ja työntekoa! :) Ihanaa, että olet saanut olla kotiäitinä noin pitkään, mutta töissä ja koulussa sinulle saattaa aueta ihan uudenlaisia ikkunoita ja pääset tutustumaan uusiin ihmisiin. Kaikki eivät saa tilaisuutta mennä töihin tai kouluun, mutta sinä saat, ja käytä se! En usko että paniikkihäiriö välttämättä pahenee, kunhan et revi liikaa stressiä ja ota liikaa paineita. Ensimmäisen askeleen ottaminen on aina vaikeaa, mutta et varmasti kadu. Sinusta varmasti on siihen, mutta ikinä et saa tietää mitä menetit, jos et edes yritä!! Tsemppiä!

Kakkonen, tällä palstalla (niinkuin vähän joka paikassa) riittää idiooteja, joiden elämäntehtävä on satuttaa toisia. Niin se menee, turha edes väittää muuta. Älä ota tuots kommenttia itseesi, sinulla on paljon aikaa harjoitelle hyväksi kuskiksi! Tunnen monia, jotka autokoulussa vielä ajattelivat etteivät ikinä opi ajamaan autolla. Älä tee tuosta liian isoa asiaa, vaan menet autokouluun avoimin mielin oppimaan ja kyselemään. Voimahali! -ap-

[/quote]

Kiitos vastauksesta ap. Luulen myös että opiskelu tekisi todella hyvää. Saisi vaan jotenkin soitettua sen ekan puhelun..

18

Vierailija
28/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, ymmärrän tilanteesi täysin. Tekemättömät asiat ärsyttävät, laskut painaa päälle, unta on liian vähän jne... Voisit tehdä listaa asioista joita haluat saada hoidettua, ja laita niille myös aikaraja jonka sisällä ne suoritat. Älä aseta liikaa tavotteita, äläkä epäröi pyytää apua esim. lastenhoidon kanssa. Elämä on välissä tätä, mutta muista keskittyä myös asioihin jotka elämässäsi ovat hyvin. Niitäkin löytyy varmasti! Aamulla asiat taas näyttävät hieman valoisemmilta. :) 

Jatkan vastaamista huomenna. :) -ap-

Vierailija
29/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 22:02"]

Ihan oikeasti te nuoren tytön ajotaitojen haukkujat menkää itseenne! Eiköhän siellä autokoulussa ole ammattilaiset katsomassa ja arvioimassa, miten kakkonen ajaa. Te ette  sitä tiedä, joten pitäkää turpanne tukossa, jooko? 22 kommentoi, että "en osaa, mutta menen silti". Mitäköhän siitä tulisi, jos kaikki luovuttaisivat (en puhu pelkästään autokoulusta) vain koska eivät osaa. Oletko koskaan kuullut sanaa oppiminen?

Kasi, kuulostaa vahvasti siltä, että miehelläsi on alkoholiongelma, johon hän tarvii apua, jos tipattomat eivät onnistu. Keskustele vielä miehesi kanssa, ja miettikää ratkaisua. :) 

21, voisitko löytää ystäviä työpaikalta, naapurista, harrastustoiminnasta (jos et harrasta mitään, aloita joku harrastus) tms. Mene rohkeasti tutustumaan uusiin ihmisiin. :) Ihminen tarvitsee kavereita, ne tuovat elämään ihan uutta sisältöä, eikä koskaan ole liian myöhäistä tutustua uusiin ihmisiin. -ap-

[/quote]

Niin no sama se mulle on, jos siellä haluaa olla kasvattamassa koulun kassaa, mutta jos todella on sitä mieltä ettei koskaan pääse sitä läpi, niin mä oon luovuttamisen kannalla. Näinhän toi alkuperäinen kirjoittaja sanoi, siis ettei pääse sitä ikinä läpi. Oliko se tunnustus vai huomion ja säälin hakua? Jälkimmäinen sopisi kyllä tämän aloituksen luonteeseen... Mutta ei siinä mitään, jos muut todella toivottaa liikenteeseen tervetulleeksi ihmisen, joka itsekin myöntää ettei osaa ajaa eikä tajua liikennettä eikä usko koskaan oppivansa. Mä toivon, että ajan itse ihan eri suunnilla.

Vierailija
30/35 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllästynyt muijaan, aina naama norsunvitulla,hommasin sille kunnon synttärilahjatkin joku aika sitten ja pojan kanssa annettiin sille,sain pusun ja kun yritin vähän lähennellä illalla tuli vaan (taas) kyynärpäätä ja huutoa että ollaan aina vaan kiinni tisseissä tai perseessä,ei paljon naurata eikä oikein kiinnosta, huutaa vaan kuula punaisena,joutuuko tätä nyt sietämään niin kauan kuin poika on aikuinen ja muuttaa pois??? eikä tuo oikein hyvää mallia anna lapsellekaan,pitäisikö se heittää pihalle ja käskeä käydä katsomassa mitä postilaatikossa lukee??

Vierailija
31/35 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, hankala tilanne. Mitä jos ensimmäiseksi keskustelisit vaimosi kanssa. Sano suoraan, miltä sinusta tuntuu, ja kysy onko joku asia huonosti kun aina näkyy vain nyrpeää naamaa. Sinuna sanoisin suoraan, kuinka ahdistavaa kotona on (lapsenkin kannalta), kun joku on aina huonolla päällä. Jos tilanne ei muutu, niin ero on yksi vaihoehto. Toivottavasti saatte asiat kuntoon! :) -ap-

Vierailija
32/35 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt maksaa pois parin tonnin luottokorttilaskua, mutta tuntuu, ettei se ikinä onnistu. Olen hoitovapaalla ja tulot ovat tietenkin aika pienet, mutta vähän pitäisi kuitenkin pystyä lyhentämään. Paitsi että se raha aina vain katoaa jonnekin, tulee yllättäviä pakollisia hankintoja tms. Ärsyttää mokoma periaatteessa pieni summa, mutta siitä kun ei tunnu pääsevän millään eroon :(

Vierailija
33/35 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen liian vainoharhainen. Pelkään koko ajan, että ystäväni hylkäävät minut. 6 vuotta sitten silloiset ystäväni hylkäsivät minut masennuksen takia, veikkaan että pelko kumpuaa sieltä. Ystäväni asuvat eri paikkakunnalla kuin minä, ja matka on pitkä, joten nään heitä vain pari kertaa kuukaudessa. Olen myös ainut ystäväpiirissämme jolla on lapsi, ja pelkään senkin takia, kun aina sanotaan että kaverit kaikkoavat kun vauva tulee taloon (vauva on kylläkin 4kk jo eikä ne kaverit ainakaan vielä ole lähteneet). Olen myös välillä kateellinen ystävilleni, heidän elämä on kuitenkin vielä niin huoletonta, osa asuu vielä vanhemmillaan, käyvät töissä joten rahaa rellestää löytyy. Oma talous on niin heikkoa, että välillä ei meinaa saada laskuja maksettua yms. Pelkään syrjäytyväni, kun asun kaukana, olen äiti ja köyhä. 

Joka päivä ahdistaa vain enemmän, haluaisin jo palata takaisin opintoihini niin ei olisi näin hemmetisti aikaa miettiä kaikkea.

Vierailija
34/35 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 17:55"]

olen liian vainoharhainen. Pelkään koko ajan, että ystäväni hylkäävät minut. 6 vuotta sitten silloiset ystäväni hylkäsivät minut masennuksen takia, veikkaan että pelko kumpuaa sieltä. Ystäväni asuvat eri paikkakunnalla kuin minä, ja matka on pitkä, joten nään heitä vain pari kertaa kuukaudessa. Olen myös ainut ystäväpiirissämme jolla on lapsi, ja pelkään senkin takia, kun aina sanotaan että kaverit kaikkoavat kun vauva tulee taloon (vauva on kylläkin 4kk jo eikä ne kaverit ainakaan vielä ole lähteneet). Olen myös välillä kateellinen ystävilleni, heidän elämä on kuitenkin vielä niin huoletonta, osa asuu vielä vanhemmillaan, käyvät töissä joten rahaa rellestää löytyy. Oma talous on niin heikkoa, että välillä ei meinaa saada laskuja maksettua yms. Pelkään syrjäytyväni, kun asun kaukana, olen äiti ja köyhä. 

Joka päivä ahdistaa vain enemmän, haluaisin jo palata takaisin opintoihini niin ei olisi näin hemmetisti aikaa miettiä kaikkea.

[/quote]

Missä päin asut? Hakeudu johonkin mammakerhoon, ystäviä ei koskaan ole liikaa :)

Vierailija
35/35 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, onnistuisko että maksaisit joka kuukausi vähän pois? Esimerkiksi satasen kuussa, jolloin jo 10 kk päästä lasku olisi hoidettu. Maksa tuo satanen heti kun palkka tulee tilille, niin rahat eivät ehti huveta ennen sitä. Toki voi tehdä vähän tiukkaa, jos joutuu elämään satasen vähemmällä kuussa, mutta ainakin saat laskun pois alta. Tee itsellesi maksusuunnitelma, ja aikaraja milloin maksu pitää olla maksettuna. :)

33, niinkuin sinua jo neuvottiinkin, hanki lisää ystäviä esim. mammakerhosta, harrastuksista tms. En usko että ystäväsi mihinkään ovat lähdössä, ja kyllä he ovat ystäviäsi vaikket niitä joka päivä näekään. Pietä heihin aktiivisesti yhteyttä facebookissa, tekstareilla, soittamalla tms. En usko, että ystävilläsi olisi mitään syytä jättää sinua. :) Välissä elämässä tosiaan tulee aikoja, jolloin rahat on tiukilla, mutta yleensä sekin on hetkellistä. Nauti nyt lapsestasi, opiskelemaankin kyllä ehdit. :) -ap-