IS: Raju väite - "Miesten pitäisi olla supersankareita, että naiset kelpuuttavat"
IS uutisoi taas "Tuskailua deittimarkkinoilla " sekä naisen että miehen perskeptiiveistä:
”Olen 26-vuotias mies enkä ole ikinä seurustellut – mieluummin olisin työtön ja vähävarainen kuin yksin”
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006026967.html
Onko tämän jutun sisältö sitä todellisuutta nyky deittimarkkinoilla? Onko vaikeaa synnyttää hyviä parisuhteita tavisten kesken, kun jokainen nainen haaveilee siitä Crazy Rich Asians -elokuvan kaltaisesta miehestä joka löytyy somesta jokaiselle tavis naiselle?
Miksi tyytyä kehenkään, kun odotetaan tällaista miestä. Onko IS väittämä otsikossa totta?
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Naisten valinnoista olla harrastamatta seksiä tai seurustelematta just SUN eli "tosikivan perusmiehen" kanssa katkeroituminen ei näytä hyvältä tai myöskään oo normaalin ihmisen toimintaa.
Vaikka omasta mielestäs olisit kuinka kiva ja kohtelias ja kumppanimateriaalia se ei meinaa että naisten pitäis kiinnostua susta tai käyttää suhun aikaansa.
Mene hoitoon.
Muuten samaa mieltä, mutta unohdetaan toi viimeinen. Eiks je.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.
Eli sinulle nainen tarkoittaa nuorta ja kaunista? Ei taida miljonääri kiekkoilijalle Tavis-Tiinat kelvata.
Ootsä joskus nähnyt miljonääri kiekkoilijalla Tavis-Tiinaa?? Minä en ole.
Olen, Sirpa Selänteen.
Eikä se Laineenkaan tyttöystävä tavallista ihmeellisempi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kelpasi perushyvä mies jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikomea mutta miellyttävän näköinen ihminen joka harjaa hampaansa ja pukeutuu ehjiin siisteihin vaatteisiin. Nössö ei pidä olla muttei tietysti väkivaltainenkaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörään renkaan vaihdettua ja vasara ei tipu heti kädestä. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa kantaa muutossa perus kodintavaroita ettei ole mikään heiveröinen heinähanko.
Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen.
Eipä tuollaisen "ostoslista" deitin kanssa jaksa hirveästi panostaa. Kuulostaa nimittäin siltä että olet ostamassa autoa tai asuntoa etkä partneria.
Eiköhän se kumppanin valinta ole vielä tärkeämpi kuin asunnon tai auton, joten miksi minkä tahansa pitäisi kelvata.
Mitä enemmän laitat jonoon ehdottomia vaatimuksia, sitä epätodennäköisempää on että löydät just haluamasi. T. laskutaitoinen insinööri.
Muutenkin tuo yksinkertaisten ominaisuuksien perusteella mutulla pika-arvosteleva tyyli on ihmisarvoa alentava (eli tasan samaa josta joitain miehiä syytetään).
Kuka on sanonut ,että ne ovat yleensä ehdottomia vaatimuksia. Enemmänkin toiveita. Joku voi joustaa jostain toiveesta jos on muuten sopiva tyyppi kyseessä. Miehille sitten riittää ettei nainen ole ihan kauhea, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin
Miehet jotka istuvat kotona jäävät yksin. Ennen käytiin baareissa ja osallistuttiin opiskelijabileisiin.
Pertti Perusinsinööri löysi opiskelijabileissä Saara Sairaanhoitajan. Ei kukaan nainen tule hakemaan miestä hänen kotoaan. Osalla miehistä on myös utopinen näkemys parisuhteesta koska miehen vanhempien parisuhde oli vaimo hoitaa kaikki kotityöt asenne.Silloin saarasairaanhoitajilla ei ollut tinderiä, josta löysi komistuksia vaikka samaksi illaksi. Ei nykyään enää ole insinööriopiskelijoiden ja hoitajien yhteisiä bileitä. Yritettiin järkätä, mutta hoitajat eivät innostuneet
Tämä on jännä juttu. Täällä aina väitetään, että vain pieni prosenttiosuus miehistä on sitä "tasoa" joka naisille kelpaa, mutta samalla väitetään, että Tinder on täynnä komistuksia naisille.
No, eipä näissä tiettyjen miesten jutuissa muutenkaan mitään logiikkaa ole.
Kerro ihmeessä vaihtoehtoinen syy sille, että sairaanhoitajat eivät enää halua bilettää insinöörien kanssa ja yökerhoilla menee yleisesti huonommin. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa. Tinderissä on varmasti enemmän komistuksia kuin insinöörien bileissä
Olen eri, mutta vastaan tähän. Olet(te) yrittäneet yhdessä kaupungissa lyhyen ajan sisällä järjestää insinööri-hoitsu-naittamisbileet kerran tai pari, ja väität sen tuloksien perusteella että nyt on maailma vaan näin. Eli virheellinen yleistys liian pienen otannan perusteella. Siinä sulle vaihtoehtoinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.
Kerro minulle vaikkapa kolmesta viimeisimmästä ihastuksestasi, jotka menetit miljonäärikiekkoilijalle. Millaiseen naiseen olit ihastunut ja mitä sitten tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kelpasi perushyvä mies jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikomea mutta miellyttävän näköinen ihminen joka harjaa hampaansa ja pukeutuu ehjiin siisteihin vaatteisiin. Nössö ei pidä olla muttei tietysti väkivaltainenkaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörään renkaan vaihdettua ja vasara ei tipu heti kädestä. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa kantaa muutossa perus kodintavaroita ettei ole mikään heiveröinen heinähanko.
Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen.
Mutta mitäs sitten, kun tällaisia kuvaamasi kaltaisia miehiä on TUHANSITTAIN, kenties tätäkin postauksia lukevista moni mies tunnistaa itsensä tästä kirjoitetuksesta...
Mutta silti he eivät vain kelpaa parisuhteeseen, ei vain tule sitä kipinää ja ovat yksin jatkuvasti ja miettivät onko MGTOW se loppuelämän ratkaisu vai mitä.
Ei se niin helppoa ole, tuollaisia miehiä riittää mutta suurin osa silti ei vain saa naista vaikka haluavatkin parisuhteeseen. Vastentahtoinen MGTOW on karu ratkaisu, mutta kai sitenkin voi oppia elämään.
Eli olet itse yksi heistä? Kerro sinäkin vaikkapa kolmesta viimeisimmästä ihastuksestasi. Millaiseen naiseen ihastuit ja missä vaiheessa kävi ilmi, että et kelpaa hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöti Höpöti. Minä ole keskitasolla puuhasteleva insinööripertti ja kyllä löytyy deittiä. Mutta minä en etsikään makkarahuuli/kumitissi-pissiksiä.
Ehkä sinulla on ulkonäköä?
Jokaisella ihmisellä on ulkonäkö. Ja sitä on helppo kenen tahansa kohottaa hoitamalla itseään. Sopiva kampaus, hyvä pukeutuminen, hygienia. Eikä kannata olla hapan jurottaja.
No, aina toikaan ei auta. Mulla esim. miehenä on sellaiset kasvonpiirteet, joiden takia en voi ikinä näyttää komealta, vaikka nyt onkin painoa pudoteltu ja salilla käyty ahkerasti, ja vaatekaapin sisältö ja hiustyylikin laitettu kondikseen (+hampaita hoidettu, mutta se taitaa olla perusolettamus). Mulla on vaan se ongelma, että kasvot ovat luonnostaan hyvin pyöreät malliltaan (vaikkei olekaan enää ylipainoa, ja elän terveellisesti), leukalinja on äärimmäisen heikko, nenä on pieni ja naismainen, hiusraja on aina ollut korkea, vaikken kaljuunnukaan. Näillä seteillä ei siis paljon auta, vaikka pukeutuisi mihin miljonäärikuteisiin tahansa ja vaikka asuisi kuntosalilla.
Jos sulla on huono itsetunto ja kiinnität suhteettoman paljon huomiota ulkonäkösi puutteisiin niin eipä ole ihme, ettei paikoista, joissa ihmisen antama ensivaikutelma ja ulkonäkö ratkaisee sekunneissa onko kiinnostusta vai ei, ei kumppaneita löydy. Sun varmaan kannattaisi ennemminkin hakea sitä kumppania sellaisista yhteyksistä missä sut tiedetään ja tunnetaan hyväksi ja mukavaksi tyypiksi. Työ, harrastukset tai kaveripiiristä.
Kyllä, täytyy yrittää. Unohtui vielä mainita, eli ei tässä vielä kaikki, pituutta löytyy huimat 168 cm. Mutta se ei periaatteessa haittaa, kun näillä seteillä se ei kauheasti enää pahenna tilannetta.
Mulla on yks vihje, mikä voi vähän auttaa ulkonäköäsi: esim. jos olet tummapiirteinen, niin tuuheuta kulmakarvojasi. Ainakin mun mielestä tummat ja tuuheat kulmakarvat näyttävät kellä tahansa miehellä hyvältä, varsinkin kun sellaisia ei suomimiehillä paljoa näe. Pieni parransänki myös saa kasvot näyttämään miehekkäämmiltä ja kapeammilta.
Totta. Jos ei nyt meikkaamaan halua ryhtyä niin parturissa voi muotoilultaan ja värjättyä kulmakarvat saa. Myös siis miehet. Parta tai sänki tosiaan tekee miehekkään näköiseksi. Tosin kaikilla ei se naamakarva kasva yhtä tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran on oma kohtaista kokemusta että tinderissä en kelvannut ja suomi24 treffeillä piti tehdä satoja aloituksia ennen kuin onnisti. Live elämässä ei ole ollut edes oikein tilaisuutta tutustua naisiin kun asun pienellä kylällä. Nykyisen kumppanin ja hänen kavereidensa mukaan olisin kuumaa kamaa kehä 3 sisällä.
Tässä ollaan mielestäni jo yhden oikean ongelman jäljillä: joskus realistinen tarjonta on vain pientä. Jos ihmisellä on työ ja hyvä muu elämä pienellä paikkakunnalla, ei sieltä ole helppo lähteä pois, ja toisaalta muualta tulevalle ei sitä sopivaa työtä (eikä aina esimetkiksi uutta kaveripiiriä) löydy pienemmästä kylästä.
Tässä kohdin voi sitten miettiä, että onko ihan kaikkea mahdollista saada (syödä se kakku ja säästää se). Jos tilanne yksinkertaisesti on se, että työ ja kumppani sijaitsevat eri puolella maata, niin kannattaisikohan avartaa mieltään etäsuhteen mahdollisuudelle. Eihän se kaikille optimaalisin vaihtoehto ole (jos esim. haluaa lapsia tai jos on joku muu tilanne), mutta kannattaa miettiä että ottaisiko mieluummin etäsuhteen kuin ei suhdetta ollenkaan. Eikä sitä tiedä mihin se vielä johtaa, ehkäpä yhteen muuttoonkin jossain vaiheessa. Itsekin olen etäsuhteessa (500 km) jossa nähdään joka kuukausi viikko tai pari. Nykyään noilla laitteilla yhteydenpito on helpompaa kuin koskaan, skype voi olla auki ja kumpikin touhuilee arkiaskareitaan siinä juttelun lomassa ja saadaan kuitenkin jakaa arkeakin tällä lailla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin
Miehet jotka istuvat kotona jäävät yksin. Ennen käytiin baareissa ja osallistuttiin opiskelijabileisiin.
Pertti Perusinsinööri löysi opiskelijabileissä Saara Sairaanhoitajan. Ei kukaan nainen tule hakemaan miestä hänen kotoaan. Osalla miehistä on myös utopinen näkemys parisuhteesta koska miehen vanhempien parisuhde oli vaimo hoitaa kaikki kotityöt asenne.Silloin saarasairaanhoitajilla ei ollut tinderiä, josta löysi komistuksia vaikka samaksi illaksi. Ei nykyään enää ole insinööriopiskelijoiden ja hoitajien yhteisiä bileitä. Yritettiin järkätä, mutta hoitajat eivät innostuneet
Tämä on jännä juttu. Täällä aina väitetään, että vain pieni prosenttiosuus miehistä on sitä "tasoa" joka naisille kelpaa, mutta samalla väitetään, että Tinder on täynnä komistuksia naisille.
No, eipä näissä tiettyjen miesten jutuissa muutenkaan mitään logiikkaa ole.
Kerro ihmeessä vaihtoehtoinen syy sille, että sairaanhoitajat eivät enää halua bilettää insinöörien kanssa ja yökerhoilla menee yleisesti huonommin. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa. Tinderissä on varmasti enemmän komistuksia kuin insinöörien bileissä
Olen eri, mutta vastaan tähän. Olet(te) yrittäneet yhdessä kaupungissa lyhyen ajan sisällä järjestää insinööri-hoitsu-naittamisbileet kerran tai pari, ja väität sen tuloksien perusteella että nyt on maailma vaan näin. Eli virheellinen yleistys liian pienen otannan perusteella. Siinä sulle vaihtoehtoinen syy.
Sitten toivoisin vastaesimerkkiä eli onnistuneet bileet, joissa oli myös hoitsunaisia ja insinööreistä muitakin kuin tutalaisia ja konelaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollaisen "ostoslista" deitin kanssa jaksa hirveästi panostaa. Kuulostaa nimittäin siltä että olet ostamassa autoa tai asuntoa etkä partneria.
Eiköhän se kumppanin valinta ole vielä tärkeämpi kuin asunnon tai auton, joten miksi minkä tahansa pitäisi kelvata.
Mitä enemmän laitat jonoon ehdottomia vaatimuksia, sitä epätodennäköisempää on että löydät just haluamasi. T. laskutaitoinen insinööri.
Muutenkin tuo yksinkertaisten ominaisuuksien perusteella mutulla pika-arvosteleva tyyli on ihmisarvoa alentava (eli tasan samaa josta joitain miehiä syytetään).
Kuka on sanonut ,että ne ovat yleensä ehdottomia vaatimuksia. Enemmänkin toiveita. Joku voi joustaa jostain toiveesta jos on muuten sopiva tyyppi kyseessä. Miehille sitten riittää ettei nainen ole ihan kauhea, vai mitä?
"Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen."
Kyllä ne aika tinkimättömiltä vaatimuksilta vaikuttavat. Miksi miehellä pitäisi olla pitkä lista vaatimuksia valmiina. Ehkä vika on siinä ettet tuon ostoslistasi kanssa tapaa ketään normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen mies on liian tylsä nykypäivän extremenaisille jotka kiertävä kokoajan maailmaa. Mistä kotihiiri voisi löytää kumppanin?
Toisesta hiirestä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää sontaa. Kaikki tuntemani varatut heteronaiset – ja heitä on paljon – seurustelevat AIVAN TAVALLISTEN miesten kanssa, niin minäkin teen.
Palstan logiikkaan kuuluu, että tässä kohtaa palstamiehet - siis ne, jotka eivät ole saaneet ketään - tokaisevat, että "niin kun rahkeesi eivät ole riittäneet parempaan". Kerroin täällä kerran, että oma puolisoni oli työkyvyttömyyseläkkeellä, kun tutustuimme (ei siis kirurgilentäjä). Sain kuulla olevani naisena niin huono, että olen joutunut tyytymään häneen.
Palstamies olisi tyytyväinen vasta jos jannihussi, joka voisi saada leukalentäjän, valitsisikin hänet. Muita he eivät itse huoli ja nainen, joka huolisi heidät, on liian huono heidän asteikollaan.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli ohjelma pituudesta. Siis lähinnä lyhyyden näkökulmasta, mukana mm. 162 cm pitkä Uniikki. Oli hyvä ohjelma.
Siinä puhui joku antripologi tjsp. joka sanoi, että USA:ssa on tutkittu asiaa: 10.000 dollaria vuosituloissa kompensoi deittimarkinoilla miehen pituutta 10 cm. Eli saa olla 10 cm lyhyempi jos tienaa kymppitonnin enemmän.
Ja olen itse nainen, 155 cm. Siksi ehkä jäin katsomaan ohjelmaa. Mieheni on 172 cm ja just hyvän mittainen.
USA:n tilannetta ei voi mitenkään verrata Suomeen. Hyvinvointiyhteiskuntamalli on ihan erilainen. Suomessa 160cm mies 60k tuloilla ei satavarmasti ole samassa asemassa kuin 190cm mies 30k tuloilla
mut järkättiin deiteille tämmösen ”mä en kelpaa kenellekkään” miehen kanssa. mielestäni treffit meni ihan ok, mutta miehestä en kuullut mitään sen jälkeen. on kiva olla huonompi kuin ei-ketään. ihan perusnainen olen, hyvä hygienia, ei ylipainoa, puhevikaa tai pahaa asennetta. mutta ilmeisesti tämä kaveri itkee edelleen kun ei baareissa kelpaa kenellekään, eli sille kauniille kymmenykselle naisia...
Vierailija kirjoitti:
No jos erityisesti haluat parikymppisen pinnallisen kauniin tyttösen joka havittelee rahaa ja mainetta niin sitten ei kannata niille markkinoille pyrkiä. Meitä muita onkin sitten isommilla markkinoilla ihan valita saakka, jos tavisherralle vaan kelpaa siellä satumaailman fantasioiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
mut järkättiin deiteille tämmösen ”mä en kelpaa kenellekkään” miehen kanssa. mielestäni treffit meni ihan ok, mutta miehestä en kuullut mitään sen jälkeen. on kiva olla huonompi kuin ei-ketään. ihan perusnainen olen, hyvä hygienia, ei ylipainoa, puhevikaa tai pahaa asennetta. mutta ilmeisesti tämä kaveri itkee edelleen kun ei baareissa kelpaa kenellekään, eli sille kauniille kymmenykselle naisia...
Annoitko itse kuulua itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis tuo itku naisista tarkoittaa AINA, alle 20v naisia, jotka on tasoltaan noin 9-10 ulkonäöllisesti.
Koko tämä vinkukonsertti helpottaisi, jos kaikki tajuaisivat ettei ole kyse NAISISTA, vaan siitä alle promillesta, jota kaikki miehet haluaa.
Siitä promillesta vingutaan ja uhriudutaan, niiden pitää kelpuuttaa rumat ja vanhat miehet, ei sinänsä naisista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi olla supersankari, esim jos olet rikollinen niin takuuvarmasti naisia riittää.Tai esim narkkari, monikohan huumeriippuvainen kärsii naisen puutteesta? Veikkaan että on harvassa
Narkit liikuskelee ulkona, ovat sosiaalisia ja tapaavat naisia livenä - suunnilleen joka päivä. Voi jonkun verran vaikuttaa noihin pariutumistodennäköisyyksiin verrattuna siihen että jos istuksii suurimman osan ajasta yksin kotona. Ei sieltä tule kukaan hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
No tässähän se tuli.
Nainen = max 25-vuotias instagram-malli tai missi.
Ei sitä tavallinen keravalainen autoasentaja ei vaan voi löytää ketään, kun ei kelpaa kenellekkään. Laittanut deeämmää instassa ainakin kymmenelle feimillr bikinibeibelle, eikä kukaan vastannut. Kyllä kaikki naiset on itsekkäitä ja pinnallisia.
Tinderissäkö ja muutenkin omien tietokoneidensa ääressäkö ne tuhannet miehet yksinäisyyttään tuskailevat?