Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Raju väite - "Miesten pitäisi olla supersankareita, että naiset kelpuuttavat"

Vierailija
17.03.2019 |

IS uutisoi taas "Tuskailua deittimarkkinoilla " sekä naisen että miehen perskeptiiveistä:

”Olen 26-vuotias mies enkä ole ikinä seurustellut – mieluummin olisin työtön ja vähävarainen kuin yksin”

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006026967.html

Onko tämän jutun sisältö sitä todellisuutta nyky deittimarkkinoilla? Onko vaikeaa synnyttää hyviä parisuhteita tavisten kesken, kun jokainen nainen haaveilee siitä Crazy Rich Asians -elokuvan kaltaisesta miehestä joka löytyy somesta jokaiselle tavis naiselle?

Miksi tyytyä kehenkään, kun odotetaan tällaista miestä. Onko IS väittämä otsikossa totta?

Kommentit (464)

Vierailija
121/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin

Miehet jotka istuvat kotona jäävät yksin. Ennen käytiin baareissa ja osallistuttiin opiskelijabileisiin.

Pertti Perusinsinööri löysi opiskelijabileissä Saara Sairaanhoitajan. Ei kukaan nainen tule hakemaan miestä hänen kotoaan. Osalla miehistä on myös utopinen näkemys parisuhteesta koska miehen vanhempien parisuhde oli vaimo hoitaa kaikki kotityöt asenne.

Silloin saarasairaanhoitajilla ei ollut tinderiä, josta löysi komistuksia vaikka samaksi illaksi. Ei nykyään enää ole insinööriopiskelijoiden ja hoitajien yhteisiä bileitä. Yritettiin järkätä, mutta hoitajat eivät innostuneet

Tämä on jännä juttu. Täällä aina väitetään, että vain pieni prosenttiosuus miehistä on sitä "tasoa" joka naisille kelpaa, mutta samalla väitetään, että Tinder on täynnä komistuksia naisille.

No, eipä näissä tiettyjen miesten jutuissa muutenkaan mitään logiikkaa ole.

Kerro ihmeessä vaihtoehtoinen syy sille, että sairaanhoitajat eivät enää halua bilettää insinöörien kanssa ja yökerhoilla menee yleisesti huonommin. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa. Tinderissä on varmasti enemmän komistuksia kuin insinöörien bileissä

Sairaanhoitajat bilettävät mielellään insinöörien kanssa koska muuten bileissä olisi vain naisia. Poikkitieteelliset bileet löytyy jokaisesta yliopistokaupungista.

Onko nämä niitä äly kohtaa idiotismin bileitä, joista on joskus kuullut puhuttavan.

Eli sairaanhoitajat ovat tyhmiä? Bileiden syy on sukupuolijakautuminen eri tieteiden välillä. Naisia on enemmän opiskelemassa sairaanhoitajiksi ja toisin päin teekkareiden puolella.

Vierailija
122/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies on liian tylsä nykypäivän extremenaisille jotka kiertävä kokoajan maailmaa. Mistä kotihiiri voisi löytää kumppanin?

Muutamakin tindernainen todennut että "taidan olla sulle vähän liian villi tapaus", vaikkei juuri muusta ole vielä edes puhuttu kuin edellisistä parisuhteista, joita naisella nyt vaan sattuu yleensä olemaan minua enemmän. Kertonee jotain tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.

Eli sinulle nainen tarkoittaa nuorta ja kaunista? Ei taida miljonääri kiekkoilijalle Tavis-Tiinat kelvata.

Ootsä joskus nähnyt miljonääri kiekkoilijalla Tavis-Tiinaa?? Minä en ole.

Vierailija
124/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.

Eli sinulle nainen tarkoittaa nuorta ja kaunista? Ei taida miljonääri kiekkoilijalle Tavis-Tiinat kelvata.

Olen, Sirpa Selänteen.

Vierailija
125/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon auttaa jo se, jos vapaa-aika ei pyöri kaljan ympärillä. Jos alkoholi on pääasiallinen tapa rentoutua tai nollata, niin ei kiinnosta, vaikka olisi muuten ihan kunnollinen, normaali mies.

Vierailija
126/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähestynyt sellaisia tavallisia duunarimiehiä, suurinpiirtein omaa ikäluokkaa, joista vain yksi on tainnut olla yli 180 senttinen, muut olleet "lyhyitä" mieheksi mikä tämän palstan mukaan pitäisi olla naiselle totaalinen turn off. Ja kappas vaan, kaikilta olen saanut pakit.

Olen valitettavasti tainnut antaa parille naiselle pakit. Syynä se että lähestymiset on tulleet ihan puskista, oltiin ehkä jossain pari kertaa juteltu ja sitten tulee suoraan jotain tykkään susta tai aletaanko seurustellemaan, ja sillä välin kun yrittää miettiä että voisinko tykätä, nainen on ehtinyt jo suuttumaan verisesti kun ei ole ihan heti samantien vastannut.

Itse en ole koskaan kenenkään kimppuun puskista hypännyt millään "aletaaks oleen" lainilla, vaan lähestynyt tilanteessa vasta kun olen kehonkielestä yms tulkinnut että kiinnostus saattaisi olla molemminpuolista. Miehet ovat siis olleet jollain tapaa tuttuja, töiden tai kavereiden kautta tms, ja olen kaikista ollut aistivinani sen mahdollisuuden että voisi kiinnostaa lähteä ulos tutustumaan paremmin. Vaan kun sen ehdotuksen on heittänyt ilmoille niin on tullut joko suora tyrmäys, tai semmoinen ympäripyöreä vastaus ja sen jälkeen välttelyä. Se facebookissa itkijäkin oli kaverin kaveri, jolle ilmaisin että olen viihtynyt hänen seurassaan ja olisi kiva nähdä uudestaan, niin ghostasi täysin ja sitten valittelee kuinka naiset eivät kiinnostu hänestä. Ei väkisin, ehkä hänkin odottaa itsellensä sitä täydellistä fitnespimua.

Vierailija
127/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, Sirpa Selänteen.

Olin juuri sanomassa samaa :D

Vierailija
128/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mielestä supersankari on se, että tulee toimeen omillaan, pitää huolta hygieniastaan, välittää muista ihmisistä, keskustelee asioista kuin aikuinen ihminen eikä jumita pleikkarin ääressä tai ukkojen kanssa kaljalla joka ikinen ilta kun nainen hoitaa perheen?

Noilla standardeilla jokainen nainen on supersankari, eli kyllä silloin saa vaatia vertaistaan.

Vierailija
129/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, Sirpa Selänteen.

Olin juuri sanomassa samaa :D

Sirpahan on ihan nätti, mutta saman ikäinen kuin Teemu. Tämä on tasointoilijoiden mielestä vakava virhe:). 

Vierailija
130/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi pitkään kun istuu netissä niin mustakin alkaa näyttää punaiselta.

Vierailija
131/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmani on se, että en näytä hyvätuloiselta ja menestyneeltä. Vaikka olen. 

Vierailija
132/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kelpasi perushyvä mies jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikomea mutta miellyttävän näköinen ihminen joka harjaa hampaansa ja pukeutuu ehjiin siisteihin vaatteisiin. Nössö ei pidä olla muttei tietysti väkivaltainenkaan. 

Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörään renkaan vaihdettua ja vasara ei tipu heti kädestä. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa kantaa muutossa perus kodintavaroita ettei ole mikään heiveröinen heinähanko.

Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen. 

Eipä tuollaisen "ostoslista" deitin kanssa jaksa hirveästi panostaa. Kuulostaa nimittäin siltä että olet ostamassa autoa tai asuntoa etkä partneria. 

Eiköhän se kumppanin valinta ole vielä tärkeämpi kuin asunnon tai auton, joten miksi minkä tahansa pitäisi kelvata.

Mitä enemmän laitat jonoon ehdottomia vaatimuksia, sitä epätodennäköisempää on että löydät just haluamasi. T. laskutaitoinen insinööri.

Muutenkin tuo yksinkertaisten ominaisuuksien perusteella mutulla pika-arvosteleva tyyli on ihmisarvoa alentava (eli tasan samaa josta joitain miehiä syytetään). 

Vierailija
133/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti Höpöti. Minä ole keskitasolla puuhasteleva insinööripertti ja kyllä löytyy deittiä. Mutta minä en etsikään makkarahuuli/kumitissi-pissiksiä.

Ehkä sinulla on ulkonäköä?

Jokaisella ihmisellä on ulkonäkö. Ja sitä on helppo kenen tahansa kohottaa hoitamalla itseään. Sopiva kampaus, hyvä pukeutuminen, hygienia. Eikä kannata olla hapan jurottaja.

No, aina toikaan ei auta. Mulla esim. miehenä on sellaiset kasvonpiirteet, joiden takia en voi ikinä näyttää komealta, vaikka nyt onkin painoa pudoteltu ja salilla käyty ahkerasti, ja vaatekaapin sisältö ja hiustyylikin laitettu kondikseen (+hampaita hoidettu, mutta se taitaa olla perusolettamus). Mulla on vaan se ongelma, että kasvot ovat luonnostaan hyvin pyöreät malliltaan (vaikkei olekaan enää ylipainoa, ja elän terveellisesti), leukalinja on äärimmäisen heikko, nenä on pieni ja naismainen, hiusraja on aina ollut korkea, vaikken kaljuunnukaan. Näillä seteillä ei siis paljon auta, vaikka pukeutuisi mihin miljonäärikuteisiin tahansa ja vaikka asuisi kuntosalilla.

Jos sulla on huono itsetunto ja kiinnität suhteettoman paljon huomiota ulkonäkösi puutteisiin niin eipä ole ihme, ettei paikoista, joissa ihmisen antama ensivaikutelma ja ulkonäkö ratkaisee sekunneissa onko kiinnostusta vai ei, ei kumppaneita löydy. Sun varmaan kannattaisi ennemminkin hakea sitä kumppania sellaisista yhteyksistä missä sut tiedetään ja tunnetaan hyväksi ja mukavaksi tyypiksi. Työ, harrastukset tai kaveripiiristä.

Kyllä, täytyy yrittää. Unohtui vielä mainita, eli ei tässä vielä kaikki, pituutta löytyy huimat 168 cm. Mutta se ei periaatteessa haittaa, kun näillä seteillä se ei kauheasti enää pahenna tilannetta.

Mulla on yks vihje, mikä voi vähän auttaa ulkonäköäsi: esim. jos olet tummapiirteinen, niin tuuheuta kulmakarvojasi. Ainakin mun mielestä tummat ja tuuheat kulmakarvat näyttävät kellä tahansa miehellä hyvältä, varsinkin kun sellaisia ei suomimiehillä paljoa näe. Pieni parransänki myös saa kasvot näyttämään miehekkäämmiltä ja kapeammilta.

Vierailija
134/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten valinnoista olla harrastamatta seksiä tai seurustelematta just SUN eli "tosikivan perusmiehen" kanssa katkeroituminen ei näytä hyvältä tai myöskään oo normaalin ihmisen toimintaa.

Vaikka omasta mielestäs olisit kuinka kiva ja kohtelias ja kumppanimateriaalia se ei meinaa että naisten pitäis kiinnostua susta tai käyttää suhun aikaansa.

Mene hoitoon.

Vierailija
135/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Minä olen supersankari, eli pohjoisten metsien läski Tarzan eikä minua silti kelpuuteta.

Vierailija
136/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavismies. Ollut jo 15v. Ei tee suuria sankaritekoja, kunhan hoitaa lapsia ja tätä kotia yhdessä mun kanssa. Itse olen ihan tavisnainen ja väitän, että suurin osa meistä naisista on ihan samanlaisia kuin minä ja suurimmalla osalla on ihan tavismies rinnallaan. Eikä me tavisnaiset mitään muuta ole koskaan etsittykään. Meillä on jalat maassa ja tiedämme, että sankarimiehiä ei pahemmin ole ja jos on niin ei ne meistä tavisnaisista kiinnostu.

Osalla miehistä tuo uhriutuminen on vaan mennyt ihan överiksi. Sen sijaan että katottais peiliin syytetään kaikkia muita omista epäonnistumisistaan. Tavisnainen ei ole heille kelvannut, missit taas ei heitä huoli. Naisten vika. Naiset on niin nirsoja. Jep jep.

Vierailija
137/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin meidän kerrostalon naimisissa olevia n. 30-vuotiaita miehiä. Ihan tavallisia ovat: pulska ja ujo perusinsinööri, hintelä ja silmälasipäinen sähkömies, todella lihava k-kauppias, yksi ihan komea insinööri mutta hän on ollut vuosia työttömänä. Vanhoilla toyotoilla ajavat eikä kenelläkään vaikuta olevan superominaisuuksia. Kaikilla tavalliset naiset ja onnellisilta vaikuttavat.

Vierailija
138/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli ohjelma pituudesta. Siis lähinnä lyhyyden näkökulmasta, mukana mm. 162 cm pitkä Uniikki. Oli hyvä ohjelma.

Siinä puhui joku antripologi tjsp. joka sanoi, että USA:ssa on tutkittu asiaa: 10.000 dollaria vuosituloissa kompensoi deittimarkinoilla miehen pituutta 10 cm. Eli saa olla 10 cm lyhyempi jos tienaa kymppitonnin enemmän.

Ja olen itse nainen, 155 cm. Siksi ehkä jäin katsomaan ohjelmaa. Mieheni on 172 cm ja just hyvän mittainen.

Vierailija
139/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä crazy rich asians mies?

Vierailija
140/464 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen miesvaltaisella alalla ja työpaikalla on 95% miehiä. Duunareita, alempia ja ylempiä toimihenkilöitä. Ikäjakauma 20-63-vuotta. On erilaisella koulutuspohjalla olevia, ulkonäöllisesti hyvin eri tyyppisiä miehiä. Lähes kaikki koko talosta elää perheellisenä, seurustelee, on avoliitossa, kihloissa, jne.

Ihan tavallisia, tavallisen näköisiä perusmiehiä, sähköasentajia, insinöörejä, suunnittelijoita, palkanlaskijoita.

Oma mies on myös ihan tavallinen perusduunari, ilman mitään supervoimia. On hyvä tyyppi, luotettava, huomioonottava ja meillä on hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä