IS: Raju väite - "Miesten pitäisi olla supersankareita, että naiset kelpuuttavat"
IS uutisoi taas "Tuskailua deittimarkkinoilla " sekä naisen että miehen perskeptiiveistä:
”Olen 26-vuotias mies enkä ole ikinä seurustellut – mieluummin olisin työtön ja vähävarainen kuin yksin”
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006026967.html
Onko tämän jutun sisältö sitä todellisuutta nyky deittimarkkinoilla? Onko vaikeaa synnyttää hyviä parisuhteita tavisten kesken, kun jokainen nainen haaveilee siitä Crazy Rich Asians -elokuvan kaltaisesta miehestä joka löytyy somesta jokaiselle tavis naiselle?
Miksi tyytyä kehenkään, kun odotetaan tällaista miestä. Onko IS väittämä otsikossa totta?
Kommentit (464)
Ja naiset toteavat, että naisten tulisi olla supermalleja kelvatakseen miehille. Ei mitenkään harvinaista nillitystä etenkään feministien keskuudessa.
Molemmilla sukupuolilla katkeria saman aiheen tiimoilla.
Eli menix ihanasti tasan? :) <3
Jokaiselle on joku, ei välttämättä ole "viiden pennin" latteus. Pääsääntöisesti hyvin moni ihminen pääsee parisuhteeseen halutessaan. Se on sitten eri asia, riittääkö rahkeet uljaaseen prinssiin tai kauniiseen prinsessaan.
MUTTA, sellainen ilmiö on havaittavissa, että nainen saa helpommin omaa tasoaan paremman kumppanin. Miehet vastaavasti joutuvat tyytymään omaa tasoaan huonompaan. Ja kyse on lähinnä ulkonäöllisestä tasosta. Tällainen ilmiö on olemassa, ja sitä on turha kiistää.
Eli tässäkin asiassa naiset ovat etuoikeutetummassa aemassa! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ollut yli 10v työttömänä ilman koulutusta, ja tälläkin viikolla olen nussinut kolmea uutta naista.
En edes uskalla kuvitella miten paljon pillua tunkisi eteeni, jos olisin jossakin korkean statuksen hyväpalkkaisessa työssä...On se kumma miten joku ei muka voi saada
M33
Ei varmaan juuri sen enempää, mutta naiset haluaisivat sitoutua
analyytikko kirjoitti:
Jokaiselle on joku, ei välttämättä ole "viiden pennin" latteus. Pääsääntöisesti hyvin moni ihminen pääsee parisuhteeseen halutessaan. Se on sitten eri asia, riittääkö rahkeet uljaaseen prinssiin tai kauniiseen prinsessaan.
MUTTA, sellainen ilmiö on havaittavissa, että nainen saa helpommin omaa tasoaan paremman kumppanin. Miehet vastaavasti joutuvat tyytymään omaa tasoaan huonompaan. Ja kyse on lähinnä ulkonäöllisestä tasosta. Tällainen ilmiö on olemassa, ja sitä on turha kiistää.
Eli tässäkin asiassa naiset ovat etuoikeutetummassa aemassa! :)
Poikkeuksena toki tilanne, missä miehellä on riittävästi yhteiskunnallista statusta eli rahaa eli kyseessä on rikas mies. Silloin rumakin mies voi saada itseään paljon tasokkaamman naisen. Mutta rikkaita nyt on hyvin pieni osa kansasta ja miehistä.
Itselleni kelpaisi perushyvä nainen jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikaunis mutta miellyttävän näköinen ihminen joka kampaa hiuksensa ja pukeutuu siisteihin vaatteisiin. "Isintyttö" ei pidä olla muttei tietysti Justiinakaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörän renkaaseen ilmaa ja vasarakaan ei ole vieras esine. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa pientä vastatuultakin pillahtamatta heti itkuun, ettei ole mikään heiveröinen kedon kukka.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kelpaisi perushyvä nainen jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikaunis mutta miellyttävän näköinen ihminen joka kampaa hiuksensa ja pukeutuu siisteihin vaatteisiin. "Isintyttö" ei pidä olla muttei tietysti Justiinakaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörän renkaaseen ilmaa ja vasarakaan ei ole vieras esine. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa pientä vastatuultakin pillahtamatta heti itkuun, ettei ole mikään heiveröinen kedon kukka.
Kummapnaan sukupuolen toiveissa ei sinänsä ole mitään väärää, mutta ne tehdään siellä korvien välissä eli mielen tasolla.
Todellisuudessa ihminen ei voi etukäteen tietää, kehen todella rakastuu ja kenen kanssa olo tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ollut yli 10v työttömänä ilman koulutusta, ja tälläkin viikolla olen nussinut kolmea uutta naista.
En edes uskalla kuvitella miten paljon pillua tunkisi eteeni, jos olisin jossakin korkean statuksen hyväpalkkaisessa työssä...On se kumma miten joku ei muka voi saada
M33
Pelimiehet saa aina naista. Se on jännä, miten helposti naisen saa puhuttua ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.
Yksikään mun naispuolisista kavereista ei seurustele tai ole naimisissa sugardaddyn eikä miljonäärikiekkoilijan kanssa.
Kaljatölkin kylmää suudelmaa harrastava mies varmaan saa jatkaa tölkkinsä pusuttelua - harrastuksena se ei yleensä ole kovin ”seksikästä” naisten mielestä. Ellei nainenkin ole kaljatölkkiä pusutteleva ruusunen.
Jos mietitte ystävä/tuttavapiirinne naimisissa olevia miehiä - tai omia isiänne - ovatko he pelimiehiä, sugardaddyja, jänniksiä, miljonäärejä?Vai sittenkin useimmiten aika tavallisia?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään ei yllätä, että naiset selkeästi alkavat syytellä miehiä tästä ongelmasta, eikä niinkään katsomalla peiliin. Nainen ei löydä itsestään vikoja.
Hys hys! Muista pelisäännöt: naisista ei koskaan saa sanoa mitään negatiivista, koska nainen on Pyhä ja täydellinen. Miehistä sen sijaan saa - ja pitää arvostella ja sanoa kaikkea pahaa. Nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen mies on liian tylsä nykypäivän extremenaisille jotka kiertävä kokoajan maailmaa. Mistä kotihiiri voisi löytää kumppanin?
Muutamakin tindernainen todennut että "taidan olla sulle vähän liian villi tapaus", vaikkei juuri muusta ole vielä edes puhuttu kuin edellisistä parisuhteista, joita naisella nyt vaan sattuu yleensä olemaan minua enemmän. Kertonee jotain tai sitten ei.
Mites tämä nyt näin?
Tällä palstalla minulle on sanottu, että ei normaaleilla treffeillä puhuta aikaisemmista suhteista tai kokemuksista. Ja että voin hyvin olla puhumatta näistä, jos minulla on vähän kokemusta. Onko minulle valehdeltu?
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Ilman sosiaalisia ympyröitä mies tosiaan pelaa tuota peliä very hard modella. Mies ei voi vain mennä Tinderiin ja saada 100 tykkäystä minuutissa.
Miehet suojelevat mustasukkaisesti omien piiriensä naaraita vierailta miehiltä ja naiset suhtautuvat epäluuloisesti miehiin, joita ei ole sosiaalisesti pruufattu.
WT-henkinen yöelämä näyttäytyy sitten helposti ainoana vaihtoehtona ja se voi jättää syvät arvet ja tuntua alentavalta aikuisena ihmisenä, joka haluaisi jo omaa rauhaa eikä jakaa elämäänsä tuntemattomien humalaisten kanssa.
Tämän takia esim.opiskelijaksi meneminen AMK:hon tai yliopistoon voi tuntua houkuttelevalta puhtaasti sosiaalisista syistä, että pääsee vielä kokemaan ryhmäytymistä ja kuulumista porukkaan, vaikka ikää olisi enemmän.
"Omien piirien naaraat", no voi nyt...
Vierailija kirjoitti:
No jos supersankari on sellainen, joka ei käytä huumeita, ei tupakoi, ei ole alkoholin suurkuluttaja, elää suht terveellisesti, ei ole peliongelmainen, eikä sairaalloisen mustasukkainen, osallistuu tasapuolisesti kotitöihin ja lastensa hoitoon, tulee toimeen palkallaan, kunnioittaa ja arvostaa kumppaniaan, panostaa ja käyttää aikaansa perheensä hyväksi, niin sitten naiset tosiaan haluavat supersankarin. Minun mielestäni nämä ovat ihan normaali-ihmisen ominaisuuksia ja pätevät molempiin sukupuoliin. Ilmeisesti kuitenkin, jos mies täyttää nämä kriteerit, niin hän on supersankari. Naiselle taas nämä ominaisuudet ovat ihan tavanomaisia.
Nuo alun kriteerit täsmää muhun miltei täysin (poltan satunnaisesti), perheosuudesta en voi sanoa, kun ei ole sellaista vielä. Olen kuitenkin vastuullinen ihminen, omistusasunnossa olen asunut kohta 10 vuotta, vakituinen työpaikka löytyy jne. Ulkonäössä ei teoriassa pitäis olla valittamista, pituutta löytyy 185cm ja harteikas olen..tinderissä saan kyllä olla rauhassa, eli ehkä naamavärkissä on jotain luotaantyöntävää..
Jostain syystä naiset ei kiinnostu minusta oikealla tavalla, jos teen aloitteita / pyydän treffeille niin yleensä saan kuulla olevani tosi hyvä ja hauska tyyppi, mutta ei ole sellaisia fiiliksiä.
T. 36v "Supersankari"
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitte ystävä/tuttavapiirinne naimisissa olevia miehiä - tai omia isiänne - ovatko he pelimiehiä, sugardaddyja, jänniksiä, miljonäärejä?Vai sittenkin useimmiten aika tavallisia?
Tässä tullaankin siihen, että ihmiset elävät omissa kuplissaan ja näkemys asioista perustuu siihen oman kuplan havaintoaineestoon. Jokainen on vakuuttunut, että se oma kupla kertoo totuuden siitä miten asiat ovat. Nämä saamattomat miehet elävät kuplassa, jossa kaveritkaan ei saa. Ehkä tunnetaan kylältä yksi naistennaurattaja, joka näyttää aina saavan. Tosin tämä ei oikeasti johdu ulkonäöstä kuten nämä luulevat vaan niistä sosiaalisista taidoista.
Minun kuplassani taas kaikki tuttavat yhtä poikkeusta lukuunottamatta ovat löytäneet kumppaninsa parikymppisenä menneet naimisiin ja lähempänä kolmeakymmentä ikävuotta on alettu vääntää muksuja. Kai se todellisuus osuu johonkin näiden ääripäiden väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän väite pitää hyvin pitkälle paikkaansa.
Ai että naiset haluavat lähinnä radioaktiivisen hämähäkin puraisemia miehiä? Perustele nyt vähän edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos supersankari on sellainen, joka ei käytä huumeita, ei tupakoi, ei ole alkoholin suurkuluttaja, elää suht terveellisesti, ei ole peliongelmainen, eikä sairaalloisen mustasukkainen, osallistuu tasapuolisesti kotitöihin ja lastensa hoitoon, tulee toimeen palkallaan, kunnioittaa ja arvostaa kumppaniaan, panostaa ja käyttää aikaansa perheensä hyväksi, niin sitten naiset tosiaan haluavat supersankarin. Minun mielestäni nämä ovat ihan normaali-ihmisen ominaisuuksia ja pätevät molempiin sukupuoliin. Ilmeisesti kuitenkin, jos mies täyttää nämä kriteerit, niin hän on supersankari. Naiselle taas nämä ominaisuudet ovat ihan tavanomaisia.
Nuo alun kriteerit täsmää muhun miltei täysin (poltan satunnaisesti), perheosuudesta en voi sanoa, kun ei ole sellaista vielä. Olen kuitenkin vastuullinen ihminen, omistusasunnossa olen asunut kohta 10 vuotta, vakituinen työpaikka löytyy jne. Ulkonäössä ei teoriassa pitäis olla valittamista, pituutta löytyy 185cm ja harteikas olen..tinderissä saan kyllä olla rauhassa, eli ehkä naamavärkissä on jotain luotaantyöntävää..
Jostain syystä naiset ei kiinnostu minusta oikealla tavalla, jos teen aloitteita / pyydän treffeille niin yleensä saan kuulla olevani tosi hyvä ja hauska tyyppi, mutta ei ole sellaisia fiiliksiä.
T. 36v "Supersankari"
Ilmeisesti pyydät treffeille vääriä tyyppejä.
Minua nyt ihan oikeasti kiinnostaisi tietää, ovatko palstan miehet aidosti sitä mieltä, että suurin osa miehistä ei koskaan saa minkäänlaista kokemusta seksistä saati seurustelusta? Koska tämänsuuntaista viestiä täällä(kin) toitotetaan.
Eli oletteko te todella sitä mieltä, että valtaosa miehistä on täysin kokemattomia seksin ja seurustelun suhteen koko elämänsä? Kun kuitenkin kaikkien tutkimusten mukaan se elämänikäinen täydellinen kokemattomuus on jotain korkeintaan parin prosentin luokkaa molemmissa sukupuolissa. Samoin ihan yleinen havainto ja kokemus elämästä kertoo tätä samaa. Entä kuulutteko te itse ihan oikeasti tähän edellämainittuun ryhmään? Vai lasketteko te niiksi kokemuksiksi vain sen, että onnistuu löytämään sen omaa ulkonäköihannetta vastaavan naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa normaalin aikuiselämään kykenevän miehen. Siinä kaikki.
Sellaiset käyttäytymisen muodot, jossa mies (tiedostamattaan) asettuu lapsen kaltaiseen asemaan ovat naiselle turnoff. Tällaisia ovat mm. huonot käytöstavat ja siisteys, ymmärtämättömyys normaalien perusasioiden hoitamisesta (katsopas, kun äiti hoitaa homman...), lapselliset "poikien vitsit", tavaton tohina joistain autoista tai urheilusta, vastuun puute, aukot sivistyksessä jne. Ajatelkaapas tältä kantilta asiaa.
Tavaton tohina autoista tai urheilusta? Saa kai sitä nyt ihmisellä mielenkiinnon kohteita ja harrastuksia olla! Poikien vitsitkin on siinä ja siinä, huumori on makuasia.
Vähän kuin mies luettelisi saman ja laittaisi että tavaton tohina hiustenlaitosta ja vaatteista on turn off, eikä tykkää naismaisista vitseistä.
Ei nuo liity lapsen kaltaiseen asemaan. Tai sitten t-paitakin liittyy, koska lapsetkin käyttää niitä.
N35
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti pyydät treffeille vääriä tyyppejä.
Näinhän se on. Taannoin naureskeltiin vaimon kanssa Hesarissa kirjoitusta, missä nainen oli täydellisen vakuuttunut, ettei Suomessa ole riittävän älykkäitä miehiä, joille hän voisi kelvata. Toiset ihmiset hakkaavat härkäpäisesti päätä seinään vuodesta toiseen yrittämättä muuttaa omaa lähestymiskohtaansa.
Ööh, nyt en ymmärrä. Siis jos on yli kolmekymppinen hieman ylipainoinen nainen, jolla on harrastuksia, niin kelpaa ainoastaan panokaveriksi?! Miettisin noiden seikkojen sijasta mieluummin sitä, miksi sulla on noin huono kuva itsestäsi? Mä olen lähes nelikymppinen, vähän ylipainoinen ja lyhyt, harrastan monipuolisesti, myös noloja mummojuttuja, ja opiskelen jatkuvasti jotain avoimessa yo:ssa täydennyskoulutuksena. Tapaan todella mielenkiintoisia ja mukavia miehiä, eivätkä he koskaan ole halunneet yhden yön juttuja, vaan oikean suhteen. Elämänasenne, suhtautuminen muihin ja tapa olla sinut itsensä kanssa ovat paljon tärkeämpiä kuin ulkoiset ominaisuudet tai erikoiset harrastukset.