Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävytön Hesburgerin omistaja: "Sanon myös, ettei tutkinnolla tee mitään, jos et osaa mitään."

Vierailija
17.03.2019 |

Kuinka montaa humanistia tämä loukkaa?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006036271.html

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutetut kympin tytöt eivät osaa mitään. Ulkoaopettelu ei vaan muodostu taidoksi.

Siksi Suomessa menee päin helvettiä. Sosiaalipolitiikka kasvaa, työttömyys kasvaa kun Vihreät naiset pääsevät päättämään yhteisistä asioista.

Kympin tytöt päätyvät lääkäreiksi, juristeiksi, opettajiksi... Mutta eivät osaa mitään?

Vierailija
22/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsestäänselvää totuutta ei saa sanoa ääneen?

Asioita ei tarvi töksäyttää.

Ei aina, mutta joskus mikään muu kuin suora puhe ei tehoa. Työntekijän vika harvoin on se ettei osaa. Syy on koulutuksessa. Todella monessa oppilaitoksessa korkeakouluja myöten on surkea opetuksen taso. Toki tämä kommentti pitöisi viedä ylemmäs kuin opiskelijalle. Opiskelija tai jo valmistunut ei voi tehdä sille mitään isommin ettei seuraavat ole yhtä kädettömiä.

Yksi kaverini on oikeasti opiskelijana huolissaan ettei todella osaa mitään konkreettista valmistuessaan sosionomiksi. Ei teetetä kunnon tenttejä, luennot diipadaapaa eikä pysytä olennaisessa, ryhmätöitä on 3/4 opiskelusta ja ryhmä sitten myös opettaa muille. Koulupäiviä on 2xvko. Tenttinä saattaa olla näyttely tai tavallinen kouluesitelmä jostakin aiheesta.

Kai täällä on oppilaitoksilla ja opetuksesta vastaavilla sellainen käsitys että työmaalla oppii (harjoittelut). Totuus on että ei siellä ole aikaa ruveta opettamaan teoriaa asioista mitkä pitäisi olla jo hallussa. Kun tullaan harjoitteluun pitäisi osata homma jo lähes tulkoon teoriassa ja tietää miten toimitaan tietyissä tilanteissa. Nämä nykyiset opiskelijat eivät osaa, koska heitä ei opeteta. Opiskelijat kyllä saavat aina haukut niskoilleen kuinka ovat laiskoja ja huonoja. Niitäkin on joukossa, mutta ovat varmasti vähemmistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konsepti on hyvää. Tasalaatuinen ja nopeaasti saatavissa.

Tasalaatuisuus tulee Virosta, mistä tulee mm. kaikki raaka-aineet ja suurin osa puolivalmisteista. Vain roskat ja läski jäävät Suomeen. Todella huono konsepti!

Itse asiassa Hesburgerilla on Kaarinassa (siellä Turun lähellä) iso tehdas. Siellä tehdään mm kaikki kastikeet ja majoneesit. Tiedän koska olen ollut itse siellä töissä.

Vierailija
24/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainoat hampurilaiset ovat kotitekoisia. Niiden makua ei ole pilattu tunkkaisilla kastikkeilla ja majoneeseilla. Pikaruokakonsepti on oikeastaan täysin vailla mieltä, kun paljon paremman makuista ruokaa on tarjolla oikeista ravintoloista.

Vierailija
25/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika ylimielinen kommentti 72-vuotiaalta väittää että nyky-yhteiskunta on tehnyt asiat liian helpoksi, kun itse on elänyt nuoruutensa aikana jolloin 14-vuotiaanakin pääsi töihin ilman mitään tutkintoja ja koulutuksia ja 17-vuotiaana valmistui jo koulusta. Ja pääsi heti töihin.

Vierailija
26/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama äijä on sanonut että ei palkkaa lihavaa, koska ne on laiskoja. Ei oo vissiin peiliin katsonut.

Vierailija
27/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kunnat, kaupungit ja valtio on täytetty maistereilla, kun niille ei muita töitä löydy.

Niin? Opettajat, monet tutkijat, virkamiehet jne. ovat useimmiten maistereita. Onko siinä joku vika?

Vierailija
28/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit käy Hesburgerilla syömässä ja juntti sen näköjään on perustanutkin. Pääasia että jokainen on osaansa tyytyväinen.

Vierailija
29/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasalaatuisuus tulee Virosta, mistä tulee mm. kaikki raaka-aineet ja suurin osa puolivalmisteista. Vain roskat ja läski jäävät Suomeen. Todella huono konsepti!

Itse asiassa Hesburgerilla on Kaarinassa (siellä Turun lähellä) iso tehdas. Siellä tehdään mm kaikki kastikeet ja majoneesit. Tiedän koska olen ollut itse siellä töissä.

Juuri niin, mutta raaka-aineet ko. tehtaaseen tulevatkin Virosta.

Vierailija
30/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin hyvä ja jopa suotavaa omistaa tutkinto.

Mutta jos ei halua tehdä mitään, kun kaikki on p...ka duunia.

Tärkeintä on kuitenkin saada palkka työstään ja työtä riittävästi, että pärjää.

Vierailija
31/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntit käy Hesburgerilla syömässä ja juntti sen näköjään on perustanutkin. Pääasia että jokainen on osaansa tyytyväinen.

Harvinaisen hyvin kiteytetty.

Vierailija
32/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa loukkaa? Kyllä koulussa jotain oppiakin pitäisi... Huomaan sen mieheni yrityksessä, kun näitä tumpeoita palkataan amiksesta, niin se on aivan sama, ovatko käyneet sen vai ei. Kaikki pitää opettaa työmaalla ja ainoa ratkaiseva tekijä on kyky oppia ja vastuuntunto. Ennen kaikkea tuo viimeinen, se on helpoissakin töissä ratkaiseva.

Vielä isompi ongelma on löytää sihteeri/yleismiesjantunen. Minä joudun työni ohessa vieläkin sihteröimään firmaa uupumuksen partaalla. En millään jaksaisi. Olen todella nopea ja näppärä tekemisissäni, olen aina ollut. Viikossa minulla menee niiden asioiden tekemiseen 15-20 tuntia ja se on liikaa oman, stressaavan työn päälle. Mutta kun mistään ei löydä nokkelaa ja täysijärkistä ihmistä edes täysipäiväseksi tekemään samaa. Ei tarvita aloitekyvytöntä ja hidasta ihmistä vaan sellainen, joka osaa tuon kokoisessa firmassa ottaa hommat näppeihinsä, ei tarvi holhota jne. Minä opin työn viikossa, vaikkei ole minkäänlaista merkonomin taustaa. Tarjoukset on helppoja, tilien valvonta, tilausten hallinta, maksaa palkat ja laskut, ja tarvittaessa vaikka hyppää hätätilanteessa autoon ja hurauttaa tukusta tavaraa, vaikka periaatteessa tukutavarat kulkeekin rahdeilla. Mistään ei löydy ihmistä, joka pystyisi tuohon työhön. Oma-aloitteisuus on välttämätöntä ja kyky vetää "firmaan päin". Muuten työtehtävät on loppujen lopuksi yksinkertaisia ja tekeminen vapaata.

Vähän haiskahtaa tuo tyylisi aliarvioida ihmisiä. Veikkaan että työlle asetetut vaatimukset ja palkka eivät ole missään suhteessa toisiinsa ja siksi miehesi on vaikea löytää työntekijöitä filrmaansa. Ymmärtäisin kyllä jos haettaisiin jonkin spesiaalin alan osaajia, mutta tässä tapauksesa kyse ei ole siitä.

Vierailija
33/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen korkeakouluttaminen näkyy valitettavasti siinä, että on todella onnekasta saada opiskeluaikana varsinaisia oman alan kesätyöpaikkoja. Tällöin jää tärkeä ruohonjuuritason työkokemus saamatta luonnollista kautta. Mutta turha siitä on syyttää muuta kuin nykyistä systeemiä ja Suomessa toimivien yritysten arvoja.

Vierailija
34/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutetut kympin tytöt eivät osaa mitään. Ulkoaopettelu ei vaan muodostu taidoksi.

Siksi Suomessa menee päin helvettiä. Sosiaalipolitiikka kasvaa, työttömyys kasvaa kun Vihreät naiset pääsevät päättämään yhteisistä asioista.

Kympin tytöt päätyvät lääkäreiksi, juristeiksi, opettajiksi... Mutta eivät osaa mitään?

Ei, kun tuo tyyppi luulee että miehet on lääkäreitä ja naiset hoitajia, vaikka lääkäreistä jo yli 60 % on naisia ja osuus kasvaa koko ajan. Samoin oikeustieteellisestäkin on jo pitkään valmistunut enemmän naisia, enää n. kolmannes on miehiä, kauppatieteilijät sentään menee vielä 50/50.

Vierailija
35/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, mutta raaka-aineet ko. tehtaaseen tulevatkin Virosta.

Ja varmaan suurin osa työvoimastakin? Kuulostaa ihan tyypilliseltä turkulaiselta valkopesulta...

Vierailija
36/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voikaan halveksia tai pitää itsestäänselvyytenä kaikkea? Äitiä, opettajaa, aikuisten vetämää vapaaehtoista harrastustoimintaa, hyvää koulutustaan...

Miten ihmeessä tämän saa niin väännettyä? Avaatko hiukan ajatuksenjuoksua?

Tuo mies ei arvosta toisten tekemisiä pätkääkään. Esim. ompelijaäidin ponnistuksia pitää lapsensa siisteissä vaatteissa köyhissä oloissa. Vielä olisi pitänyt tehdä lapsen läksytkin, että olisi tullut koulumenestystä. Kyllä ne koululäksyt kuuluu ihan lapsen itse huolehtia. Nyt sitten vttuilee toisten koulumenestykselle. Mutta ehkä tuollainen luonne on avuksi bisneksenteossa.

Missä hän on sanonut, että läksyt olisi pitänyt tehdä? Missä hän on vittuillut koulumenestykselle?

Eiköhän Heikin verorahoilla ole aika monta humanistia tuettu, en nyt keksi mistä humanistit on tähän keskusteluun edes vedetty...

Vierailija
37/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Laadutonta ruokaa, jonka olematon maku peitetään majoneesillä.

Vierailija
38/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo humanisteihin liittyy? Hänen firmaansa tulevat tutkinnon jo suorittaneet on ihan muilta aloilta. Esim. vaikka olisi pitkä ravintola-alan koulutus, ei välttämättä ole hyvä asiakaspalvelija.

Ravintolassa, jos missä, tärkeämpää on se että osaa työnsä. Ihan sama vaikka olisi kuinka kiitettävät arvosanat, mutta jos ei osaa tehdä maukasta ruokaa, niin koulutuksella ei ole mitään merkitystä. Ja sama pätee kaikkeen ammattityöhön. Tyhjänpäiväiset virkamiehet ja muut paperinpyörittelijät on sitten vähän oma lukunsa, siellä muodollinen pätevyys on tärkeää, vaikka ei osaisi mitään.

Vierailija
39/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei taida vastavalmistuneet 17-vuotiaat päästä keittiöpäälliköksi samantien ;)

Herralla hyvä auto, vene, ja kesämökki. Varmaan omistaa myös aika hienon asunnon, että ei nyt sentään kaikki mene yritykseen, vaan ensin katsoo hänkin, että itsellä on, ennen kuin antaa muille ;)

Siinä hän on oikeassa, ettei tutkinnoilla mitään tee, jos ei mitään osaa. Toisaalta jossain hesessä nyt tuskin pääsee kovin kummoisesti kukaan ylenemään. Pitäisi perustaa se oma yritys. 

Kertokaahan milloin viimeksi on joku saanut tehtyä ketjun itse, from scratc?

Niinpä, ei ihan tällä vuosituhannella enää noin vain onnistukaan. Kyllä ne mitä tulee, on jo olemassa olevia ketjuja. Se että hamppariketjun on pystynyt perustaa vuonna 66, ei korreloi tähän päivään mitenkään. 

Vierailija
40/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hesburgerin perustaja Heikki Salmela paljastaa karun taustansa" - Ketä oikeasti kiinnostaa joku hampurilaiskauppias ja sen sanomiset? Ne parjatut humanistitkin ovat arvostuksessa korkeammalla.

No eihän ne kylläkään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi