Maistiaisnorkoilijat ärsyttää marketeissa
Ärsyttääkö ketään muuta marketeissa oleva maistiaispisteet ja niiden ympärillä norkoilevat juntit?
Itseä ottaa kupoliin aivan älyttömästi. Yleensä niitä pisteitä sijoitellaan hyllyjen päähän tukkimaan käytäviä ja tietysti siihen aikaan kun kaupassa on muutenkin vähän ruuhkaa.
Ei siinä mitään jos siitä maistiaislautaselta napattaisiin pala ohimennen ja jatkettaisiin matkaa. Mutta kun ihmiset käyttäytyy niin että kun vähän kauempaa huomataan että seuraavan hyllyn päässä on jotain makkaraa tarjolla, niin ensin jäädään norkoilemaan vähäksi aikaa siihen muutaman askeleen päähän ja seuraillaan tilannetta. Sitten mennään hakemaan sitä maistiaista ja usein vielä odotetaan että esittelijä kehoittaa maistamaan. Sitten sitä jäädään mutustelemaan ja makustelemaan ja tietysti kohteliaisuudesta kysellään vähän tuotteesta ennen kaikkea tietenkin hinnasta. Kohteliaan pitkä rupattelun jälkeen todetaan että "tällä kertaa" ei oteta tuotetta, mutta harkitaan seuraavalla kerralla taas uudestaan. Sitten suunnistettaan hymyssä suin suut makiana kohti seuraavaa maistiaispaikkaa.
Kun näitä maistatuspisteitä on marketissa puolisenkymmentä ja näitä norkoilijoita sata, niin alkaa olla hermo aika tiukilla kun yrittää päästä sujuvasti liikkumaan.
Itse yritän tehdä suurimmat ostokset keskellä viikkoa, niin silloin kaupassa saa asioida melko jouhevasti. Ovella pitäisi olla varoituskyltti, jos kaupassa on maistatuspisteitä, niin osaisi mennä eri kauppaan.
Kommentit (36)
Hyvin olet itsekin aikaasi siellä marketissa viettänyt, kun kaiken tuon olet ostosten lomassa kerennyt huomaamaan ja seuraamaan
En nyt sanoisi, että ärsyttää, mutta huvittaa lähinnä. Itse kyllä koitan ajoittaa ostokseni viikolle, joten pe ja la ei kaupassa tarvitse käydä. Silloinhan nuo maistattajat yleensä ovat liikkeellä.
Joo, tuo on niin noloa. Sana "ilmainen" niin johan on kaikki kylän juntit parveilemassa. Saatika jos sattuu olemaan kakkukahvit, niin siitäkö se riemu vasta repeää.
Olen huomannut saman, muutenkin veetuttaa siellä lauantairuuhkassa
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 12:55"]
Hyvin olet itsekin aikaasi siellä marketissa viettänyt, kun kaiken tuon olet ostosten lomassa kerennyt huomaamaan ja seuraamaan
[/quote]Ei ole kuule paljon vaihtoehtoja kun seisoo sen huopahattujunttilauman takana ja odottaa että pääsisi ohi. Kuulutko kerhoon?
ap.
Minä en ole koskaan jäänyt jumiin missään marketissa. Aina olen päässyt kävelemään ruuhkan ohi. Oletko sä joku valaan kokoinen?
valita siitä kauppiaalle, tai mene aamulla klo. 7 kauppaan, ei ole köyhät tielläsi.
Minä tykkään kyllä maistaa, jospa olisikin vaikka ostamisen arvoista. Mutta menen siihen, maistan, otan tuotteen ja lähden tai en ota ja lähden.
Olen kyllä pa opiskelija, joten kaikki ilmainen kelpaa aina :D
Ehkä sun ei kannattaisi mennä kauppaan ollenkaan. Tilaa Alepasta ruuat kotiin. Tai Ruokanetistä
Kommentiesta päätellen palstalla on aika paljon näitä maistelujuntteja...
Kyllähän ne junttilaumat pääsee kiertelemän, mutta on siitä ylimääräistä vaivaa. Usein lauma on niin tiivis että siitä ei pääse läpi ostoskärryjen kanssa. Tähän asti olen pystynyt säilyttämään malttinin niin että en ole alkanut huutamaan latua tai tuuppimaan porukkaa pois edestä.
ap.
Minuakin enemmän huvittaa. Onneksi on mahdollisuus valita ostospäivät arkeen. En juuri koskaan käy isoimmissa kaupoissa perjantaina tai lauantaina. Kalan ja muutenkin haen kauppahallista. Välttelen prismoja ja cittareita, mutta tulee nissäkin joskus käytyä.
Ou nou:) Meidän pikkuinen, 2,5v, on niin hulluna juustoihin ym, että emme todellakaan pääse ohi maistiaisista. Muutoin ei suolaisia syökään, joten nauttii maistelusta kaupassa. Sorry kun ollaan tiellä:)
Maistelkaa jatkossakin, mutta jos takana alkaa olla jonoa niin sitten ripeästi eteenpäin ettette ole tulppana muille asiakkaille. Ei se maistattaja pahastu vaikka että jää juttelemaan ja näytä siltä kun muka harkitsisitte että ostatteko tuoteta vai ette.
Pääasia että jono liikkuu :)
ap.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 13:38"]
Hanki elämä :D olet huvittava!
[/quote]Nämä käytävien tukkijat saisivat kyllä opetella ottamaan muut huomioon.
Maistiaisten kyttääjien lisäksi toinen ärsyttävä ryhmä ovat keski-ikäiset naiset, joilla kädet irtoaa heti kun nähdään jotain mitä piti muistaa ostaa. Kärryt jää poikittain keskelle käytävää kun pitää rientää valikoimaan jotain vitun mannaryynejä.
Kolmas ärsyttävä tulpparyhmä ovat seurustelijat. Joku tuttu tulee vastaan, niin niille sijoille pitää jäädä vaihtamaan kuulumisia kärryt on taas poikittain ja seistään pulleat mahat vastakkain rupattelemassa, eikä muka nähdä muita jotka haluaisi kulkea paikasta ohi.
Yrittäkää nyt vittu tajuta että se ei ole teidän kauppa ja kaikki ei ole siellä vaan viettämässä aikaansa, vaan haluaa tehdä ostoksensa ja poistua muihin askareisiin.
Ottakaa muut huomioon.
Maistiaiset on kivoja, viimeksi eilen Sittarissa tuli maisteltua juustoja ja leipää. Olis siellä ollu kahvia ja varmaan muutakin.... Kun olen lasten kanssa liikeellä niin maistiaset on kivoja välipaloja heille. Tässä pari viikkoa sitten makkaramyyjä kysyi että haluaako lapset maistaa nakkeja ja antoi molemmille kokonaiset nakit, aika reilu setä!
t. Köyhä.
Ps. Jos asia sua niin riepoo, niin sanot vaan kipakasti "anteeksi, päästättekö ohitse" niin eiköhän tie aukene.
Mua ei vituta ne norkoilijat, vaan ne maistattajat! Joo en todellakaan syö mitään lisäainemössöä, eikä mua kiinnosta minkälaisen uuden roiskeläpän joku saarioisen äiti on nyt väsännyt. Miksi helvetissä pitää kovaan ääneen huudella että "tulkaas nyt rouva maistamaan ja lapselle kanssa!"? En jaksais joka tyrkyttäjälle selostaa, että meillä karpataan ja lapsella on keliakia, pelkkä "ei kiitos" ei näille riitä vaan pitää olla aina joku hyvä syy. Tyrkyttäjät ovat niin sen oman tuotteensa lumoissa, että kyllä nyt jokaisen ohikulkijan on IHAN PAKKO ottaa siitä se pikkuruinen kertakäyttö kipponen ja syödä. Järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta.
Kun edes joskus olisi jotain syötäväksi kelpaavaa, mutta kun aina on vaan joku eines, leipä, maustettu jugurtti tai muro esittelyssä.
Suuret on sulla murheet!