Maistiaisnorkoilijat ärsyttää marketeissa
Ärsyttääkö ketään muuta marketeissa oleva maistiaispisteet ja niiden ympärillä norkoilevat juntit?
Itseä ottaa kupoliin aivan älyttömästi. Yleensä niitä pisteitä sijoitellaan hyllyjen päähän tukkimaan käytäviä ja tietysti siihen aikaan kun kaupassa on muutenkin vähän ruuhkaa.
Ei siinä mitään jos siitä maistiaislautaselta napattaisiin pala ohimennen ja jatkettaisiin matkaa. Mutta kun ihmiset käyttäytyy niin että kun vähän kauempaa huomataan että seuraavan hyllyn päässä on jotain makkaraa tarjolla, niin ensin jäädään norkoilemaan vähäksi aikaa siihen muutaman askeleen päähän ja seuraillaan tilannetta. Sitten mennään hakemaan sitä maistiaista ja usein vielä odotetaan että esittelijä kehoittaa maistamaan. Sitten sitä jäädään mutustelemaan ja makustelemaan ja tietysti kohteliaisuudesta kysellään vähän tuotteesta ennen kaikkea tietenkin hinnasta. Kohteliaan pitkä rupattelun jälkeen todetaan että "tällä kertaa" ei oteta tuotetta, mutta harkitaan seuraavalla kerralla taas uudestaan. Sitten suunnistettaan hymyssä suin suut makiana kohti seuraavaa maistiaispaikkaa.
Kun näitä maistatuspisteitä on marketissa puolisenkymmentä ja näitä norkoilijoita sata, niin alkaa olla hermo aika tiukilla kun yrittää päästä sujuvasti liikkumaan.
Itse yritän tehdä suurimmat ostokset keskellä viikkoa, niin silloin kaupassa saa asioida melko jouhevasti. Ovella pitäisi olla varoituskyltti, jos kaupassa on maistatuspisteitä, niin osaisi mennä eri kauppaan.
Kommentit (36)
Jos asia sua niin riepoo, niin sanot vaan kipakasti "anteeksi, päästättekö ohitse" niin eiköhän tie aukene.
Ja heh heh. Jos siitä jonosta yrittää läpi anteeksi pyydellen, niin joku on heti räyhäämässä että äläpä yritä etuilla, vaan mene jonon hännille odottamaan maistiaisi kuten muutkin.
Hih, kuinka kapeat teidän kaupoissa on nuo käytävät? Itse jään joskus maistamaan, jos tuote houkuttelee. Helposti noiden ohi pääsee, ellei kiinnosta. Maistiaisten takia ei tosiaankaan mitään jonoja ja ryysiksiä synny ainakaan meillä päin, Kaikesta sitä ihminen harmistuukin, Ap:n pitäs joutua Kyprokselle pankkiautomaatille asioimaan niin silloin vois jo puhua jostain jonoista ja tukkeista :D
Olen ihan painajaismainen kaupassa. Singahtelen pitkin käytäviä, pysähdyn ku seinään, meen vastapäivään... Ja jos on niin hyvä tuuri, että on maistattaja, niin todellakin jään maistelemaan ja keskustelemaan. Kehun ja mietin hartaasti, ottaisinko.Ja jos en, niin vuolaasti pahoittelen ja vannon, että seuraavalla kauppareissulla varmasti ostan :-D
Enkä ole edes mummoikäinen, tää varmasti vaan pahenee iän myötä. Anteeksi. Ai niin ja lisäksi jaarittelen kassallakin usein! Tän takia pyrin välttämään marketteja ja käyn vain lähikaupassa, siellä harvoin ruuhkaa enkä ole niin pahasti häiriöksi.
Kaikesta sitä voi provon kehittää!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 13:38"]
Hanki elämä :D olet huvittava!
[/quote]Nämä käytävien tukkijat saisivat kyllä opetella ottamaan muut huomioon.
Maistiaisten kyttääjien lisäksi toinen ärsyttävä ryhmä ovat keski-ikäiset naiset, joilla kädet irtoaa heti kun nähdään jotain mitä piti muistaa ostaa. Kärryt jää poikittain keskelle käytävää kun pitää rientää valikoimaan jotain vitun mannaryynejä.
Kolmas ärsyttävä tulpparyhmä ovat seurustelijat. Joku tuttu tulee vastaan, niin niille sijoille pitää jäädä vaihtamaan kuulumisia kärryt on taas poikittain ja seistään pulleat mahat vastakkain rupattelemassa, eikä muka nähdä muita jotka haluaisi kulkea paikasta ohi.
Yrittäkää nyt vittu tajuta että se ei ole teidän kauppa ja kaikki ei ole siellä vaan viettämässä aikaansa, vaan haluaa tehdä ostoksensa ja poistua muihin askareisiin.
Ottakaa muut huomioon.
[/quote]
No muista nyt sinäkin, ettei se ole sunkaan kauppasi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 14:38"]
Hih, kuinka kapeat teidän kaupoissa on nuo käytävät? Itse jään joskus maistamaan, jos tuote houkuttelee. Helposti noiden ohi pääsee, ellei kiinnosta. Maistiaisten takia ei tosiaankaan mitään jonoja ja ryysiksiä synny ainakaan meillä päin, Kaikesta sitä ihminen harmistuukin, Ap:n pitäs joutua Kyprokselle pankkiautomaatille asioimaan niin silloin vois jo puhua jostain jonoista ja tukkeista :D
[/quote]Käytävät on normisti ihan hyvän levyisiä, mutta kun siihen lyödään maistiaistarjolupöytä ja 16 mummoa ja pappaa maistelemaan, niin siitä hyllyvälistä ei enää mennä jonottamatta ohi. Vihaan jonottamista.
No muista nyt sinäkin, ettei se ole sunkaan kauppasi.
Eikö kaupat sitten ole nimen omaan ostamista varten?
Seurustelu- ja ruokailupaikat on ihan jossain muualla.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:06"]
Kaikesta sitä voi provon kehittää!
[/quote]Voi että kun tämä olisikin vain provo, tai edes pelkästään pahaa unta.
Seuratkaapa joskus kaupassa mieten ihmiset käyttäytyy siellä.
Itseäni häiritsee heviosaston lähmijät. Onko ihan pakko lämiä 200 omenaa jos ostaa neljä?
En ole ikinä ollut jumissa kaupassa, aina on hyvin ohi päässyt.
kun itsellä kiristää päätä, moni asia häiritsee.
Meidan kaupassa on joka lauantai viininmaistajaiset. Koskaan ei ole sen poydan edessa mitaan tungosta.
USA
Mä käyn aina vetää maistiaiskulmalla ilmaan kunnon pierut ja häivyn nopeesti. Ennen sitä tietty tyhjennän lautaset kunnolla, että muut saa jäädä hajuun odottamaan niiden täyttämistä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:27"]
Itseäni häiritsee heviosaston lähmijät. Onko ihan pakko lämiä 200 omenaa jos ostaa neljä?
[/quote]
Onneksi olen pitkä ja ulotun ottamaan omenat ja muut hedelmät ihan perältä, jonne nuo klähmijät eivät yllä. Tulisipa pian kauppaan palveleva hedelmätiski, jossa ei päästetä tomppeleita pilaamaan hedelmiä puristelemalla ja heittelemällä.
:D no jo on ongelmat.
Mä en itse välitä maistiaisista, mutta muksut haluaa perjantaisin välipalalle Cittariin, joten sinne sitten, jos kauppatarve on. Jos en lähde, niin menevät kavereiden kanssa maistelemaan. Lähicittarissa kun on useita maistiaiskojuja aina perjantaisin. :)
Mä osaan kiertää ne ruuhkat, en mene sinne päinkään, vaan toisesta päästä. Olethan huomannut, että jokaisessa hyllyssä on kaksi päätä ja nurkkaan noita kojuja ei ole sijoitettu.
Hih, ihana ketju :D Minua itseäni huvittaa ihmiset, jotka eivät osaa pyytää ihmisiä väistämään. Jos tällaisen ihmisen perässä yrittää ruuhkan läpi mennä niin auta armias kun joutuu odottamaan. Tuntuu epämiellyttävältä pyytää toista läpiyrittäjää väistämään vain sen takia, ettei hän osaa sanoa "anteeksi, pääsisinkö tästä". :D Ikinä ei tällaisetkaan käy veetuttamaan, vaan lähinnä vain hieman myötähäpeää tunnen kun kököttävät ihmismassan vierellä hoomoilasena ja miettivät kuinka tästä pääsisi. :)
Tässä ketjussa suomalaisten tyypillinen metsäläisyys ja käytöstapojen puute tulee taas kerran hyvin esille.
Joskus ihmettelen, miten tällaiset kyrpä otsassa -kulkijat pärjäisi esim. Italiassa, jossa todellakin tungeksitaan, tukitaan käytävät ja seurustellaan marketeissa. Jos ei edes Suomessa suutansa saa sen verran auki, että pyytää tiellä olevaa väistämään.