Miksi aikuinen nainen käyttää kuukautissiteitä?
Neitsyeiltä sen vielä ymmärtää, mutta miksi kukaan aikuinen, kokenut nainen käyttäisi kuukautissiteitä? Kertokaa.
Kommentit (52)
Varmaan siksi, ettei alushousut (ja päällyshousut) sotkeennu vereen.
No minä nyt vain kysyin, kun tätä ennen minulle on aina tullut mieleen että nainen on neitsyt jos hän käyttää pelkkiä siteitä.
No kerropa asiantuntijana mikä sinun mielestäsi olisi kaikille maailman naisille sopiva yhtenäinen ratkaisu kuukautisvuodosta aiheutuvaan "ongelmaan", jotta saisit rauhan asian suhteen? Jää vaikutelma, että sinulla itselläsi on asian suhteen ihan henkilökohtainen ongelma jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kaikki maailman naiset hoitavat henkilökohtaisen kuukautissuojauksensa.
Miksi ei saisi. Mitä vikaa siinä on? Kerro ihmeessä, sillä haluan oikeasti tietää.
tamponit hiertää ja kuukuppia en ole vielä kokeillut, tämän raskauden jälkeen voisin testata. Välissä menikin melkein 10 vuotta ilman kuukautisia hormonikierukan ansiosta.
Siksi, että kaikki maailman naiset eivät ole fyysisesti tai luonteelta samanlaisia kuin sinä, ap. Saati elä elämäänsä samanlaisissa olosuhteissa.
Vieläkö jäi kysyttävää?
Synnytyksen ja kuparikierukan laittamisen jälkeen on ollut niin kovat vuodot, että tamponi alkaa valskaamaan pahimpina päivinä jo alle tunnissa... Eli kuitenkin olisi käytettävä varalta myös sidettä. Joten olen jättänyt sen täysin turhan tamponin kanssa räpimisen pois.
:D :D :D
Aivan mahtava provo (olihan...?)
Varmaan niitä käytetään siksi että on kuukautiset, ne on niihin tarkoitettu. Ja neitsyydessä on kyse siitä onko miehen pippeli käynyt pillussa, sillä ei ole kuukautisuojan kanssa mitään tekemistä. Vai onko? Olenko elänyt harhakäsityksessä jo lähemmäs 20 vuotta?
Tampooneista tulee limakalvot kipeiksi, ei kestä paikat. Pakon edessä käytän lyhyen aikaa.
Teini-ikäiset tyttäreni käyttävät tampooneja ja luulisin heidän olevan neitsyitä, tai ainakaan heillä ei ole vielä säännöllistä seksielämää.
Itse en ole käyttänyt tampooneja kuin joskus nuorena. Aikuisiällä vain silloin kun side näkyisi vaatetuksesta ja on "pakko" pukeutua tiettyihin vaatteisiin.
Koska Aikuinen nainen mä oon, sidettäni väärinpäin käännä mä en, Onnestani taistelen enkä pelkää, Toisista huolehtien, Kestämme paineet, Meitä eivät kaada kuukautisten laineet, Tuulilta suojaan mä meen.
En tykkää ajatuksesta, että sisääni jää jotain puuvillakuitua. Tai jotain valkaisuainekemikaalijäämiä limakalvoille. Ajatus on yhtä epämiellyttävä kuin pitää pumpulia poskessa. Käytän silti joskus, mutta en usko, että se tekee limakalvoille hyvää. Ja onhan siinä se pieni bakteerimyrkytysriskikin (mikä se nyt onkaan nimeltään). Jos vaikka joutuu onnettomuuteen ja on tamponi sisällä, on pitkään tajuttomana - kammo ajatuskin.
Tamponi ei pysy sisällä. Hiertää ja tunkee ulos osittain.
Ekana parina päivänä käytän tamponia siteen kanssa, jottei sidettä tarvitse olla koko ajan vaihtamassa, ja koska pelkkään tamponiin en luota. Niukemman vuodon aikaan käytän mieluummin sidettä, koska tamponit ärsyttävät limakalvoja ainakin talvisin, enkä tykkää vaihtaa niitä julkisissa vessoissa. Aamulla laitan, jos laitan, ja otettuani sen päivällä pois olen siteen varassa loppuajan.
Kupin kanssa en ala paikkojani venyttelemään vielä tässä vaiheessa. Ehkä jos joskus synnytän, niin sen jälkeen.
Koska vuoto on niin vähäistä, että tamponi tuntuu epämiellyttävältä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 13:46"]
Ekana parina päivänä käytän tamponia siteen kanssa, jottei sidettä tarvitse olla koko ajan vaihtamassa, ja koska pelkkään tamponiin en luota. Niukemman vuodon aikaan käytän mieluummin sidettä, koska tamponit ärsyttävät limakalvoja ainakin talvisin, enkä tykkää vaihtaa niitä julkisissa vessoissa. Aamulla laitan, jos laitan, ja otettuani sen päivällä pois olen siteen varassa loppuajan.
Kupin kanssa en ala paikkojani venyttelemään vielä tässä vaiheessa. Ehkä jos joskus synnytän, niin sen jälkeen.
[/quote]
Ei se kuppi mitään venytä... Jos sä yhdyntöjä harrastelet kuitenkin niin sun immenkalvo on todennäköisesti mennyttä kalua jo muutenkin.
No mä käytän ihan vaan siksi, ettei alkkarit sotkeennu :)
Miksi tästäkin vetäistiin herneet nenään? En käynyt haukkumaan siteiden käyttäjiä, ainoastaan kysyin. Olen oikeasti ajatellut, ettei tamponi tai kuukuppi voi tuntua pahalta jos kerran yhdyntöjäkin harrastaa. Selvisipä tämäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 11:43"]
Koska vuotoni ei ole niin säännöllinen, että tietäisin milloin se alkaa. Paras pitää rätti housussa varmuutena. Lisäksi alkupäivininä vuoto on niin runsasta, että en voi olla varma ehdinkö vaihtamaan sisäistä tulppaa, ennen kuin valskaa. Lisäsuojana siis.
Haluatko vielä yksityiskohtaisempaa tietoa?
[/quote]
Tuohon tarkoitukseen kuppi on mitä parhain. Ei haudo eikä kuivata, ja tosiaan voi laittaa sisään varmuuden vuoksi jos ei tiedä milloin menkat alkavat. "Hiukan" miellyttävämpää kuin siteen hauduttaminen alapäässä päivätolkulla.
Eipä ole vaihtoehtoja jos kuppia ei halua käyttää ja tampooneista mineinkin on liian imukykyinen vähäiselle vuodolle.
Onneksi kuukautiset on noin kaksi kertaa vuodessa niin eipä paljon haittaa.