Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annat kolmelle virpomispalkan-otatko myös kolmelta vitsat?

Vierailija
24.03.2013 |

minä otan.

otan jokaiselta, jolle palkan annan.

ei se, että yksi heiluttaa vitsaa ja antaa sen, tarkoita sitä, että myös ne 3-4 takana seisovaa kaveria saa palkan antamatta omaansa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan perusasia virpomisessa. Palkka=vitsa. Ei niin, että viisi virpojaa, viisi palkkaa ja yksi vitsa!

Vanhemmat, opettakaa tämä lapsillenne!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, että palkka per vitsa. Enkä todellakaan arvosta, jos kerralla tulee enemmän kuin kaksi virpojaa.

Vierailija
4/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut sen niin, että jos on 4 virpojaa ja saan yhden oksan, annan kaikille pienen palkkion tyyliin ruohomunan. Jos on yksi virpoja ja yksi oksa, annan "isomman" palkkion esim. yllätysmunan.

kannatan myös tuota vitsa sulle, palkka mulle -ajattelua.

Vierailija
5/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki virpovat ja lukevat loitsun, toki annan kaikille palkankin. En ota kuin yhden vitsan itselleni. Miksi minä niitä kaikilta ottaisin? Jos vain yksi heiluttaa oksaa ja hokee ja muut seisovat hiljaa taustalla, en anna palkkaa kuin sille yhdelle.

Vierailija
6/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala  täsä asiassa lapsia opettamaan jollei vanhemmat ole viitsineet. Ei se lasten vika ole.

Kaikki saa jotain, minulla on iso kori nannaa täynnä. Sen verran nihilisti ole, että laitan namukoriin yhden munan per sakki, kinaavat sittten keskenään kuka sen ottaa..

Vierailija
7/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko yksi hieno oksa koko porukalta, siis niin monta kuin koristeltua haaraa per oksa, niin monta palkkaa. Moni haarainen oksa vastaa monta vitsaa.

Vierailija
8/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kuten nro 6. Eli jos kaikki lausuu ja on pukeutunut, kaikki saa palkan. Ihan sama montako risua saan vai saanko yhtäkään.

Vierailija
9/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes haluaisi niitä risuja, mutta karkkia annan kaikille:) ihme tosikkoja aikuisia, ihan kuin tämä olis niin vakava juttu jossa noudatetaan tiukkoja sääntöjä. Hei, se on vaan leikkiä!

Vierailija
10/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 11:09"]

Minä en edes haluaisi niitä risuja, mutta karkkia annan kaikille:) ihme tosikkoja aikuisia, ihan kuin tämä olis niin vakava juttu jossa noudatetaan tiukkoja sääntöjä. Hei, se on vaan leikkiä!

[/quote]

Tosikkoa olisi se, ettei avaa ovea, kun ei tiedä miten toimitaan. Ei se, että kysyy neuvoa.

Vierailija
11/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas varjele! Aikuiset ihmiset kitisee jonkin hemmetin pajunoksan perään. Ei jumaliste. Minä voin ihan hyvillä mielin antaa palkat jokaiselle virpojalle, vaikka en saisi kuin yhden onnettoman risun. Tätä en ole ikinä voinut ymmärtää... että oikein risujen perään itketään niin kovasti... yhhyyyy. "Sain vain yhden risun ja annoin suklaata kolmelle lapselle. Voi ei. Tein mahdollisesti jonkun lapsen nyt onnelliseksi ja jaoin vähän hyvää mieltä. Miten tässä nyt näin kävi. Nyyh."

Vierailija
12/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ota, niin pikkumaiseksi en ala. Ja siks toisekseen mulle tulee muutenkin niitä oksia ihan liikaa. Riittääettä jokainen porukasta virpoo ja toivottaa hyvää pääsiäistä, se riittää mulle, en ahnehdi oksia.

Vierailija
13/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan! Ei voi olla todellista, että jollakin on niin kova halu saada niitä vitsoja, että alkaa oikein pihtaamaan palkkojen kanssa. Uskomatonta, mutta ilmeisesti totta. Jos saisin valita, niin en ottaisi vitsaa ollenkaan. Mitä ihmettä minä teen niillä erinäköisillä räpöstyksillä? En mitään. Heitän menemään. Mutta otan tietenkin vitsan, kun sellaista tarjotaan ja annan ilomielin palkaa kaikille virpojille! Isoille ja pienille!

Vierailija
14/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän riippuu tilanteesta. en mä ala tappelemaan pentujen kanssa, jos eivät vapaaehtoisesti anna.. MUTTA yhdeltä kuuden lapsen perheeltä vaadin kultakin vitsan, kun pari vuotta sitten vanhin tytär rupes nenäkkääksi. mulla on nimittäin pienemmät palkat ns vitsattomille ja nykyään mariekeksit tuonp

perheen lapsille. vitsalliset saavat kinderin ja seuralaiset yhden pikkumunan.

Vierailija
15/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 11:31"]

vähän riippuu tilanteesta. en mä ala tappelemaan pentujen kanssa, jos eivät vapaaehtoisesti anna.. MUTTA yhdeltä kuuden lapsen perheeltä vaadin kultakin vitsan, kun pari vuotta sitten vanhin tytär rupes nenäkkääksi. mulla on nimittäin pienemmät palkat ns vitsattomille ja nykyään mariekeksit tuonp

perheen lapsille. vitsalliset saavat kinderin ja seuralaiset yhden pikkumunan.

[/quote]

Et rupea tappelemaan, mutta tappelet kumminkin :))

Vierailija
16/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuuluu antaa jokaisen virpojan vitsa, mutta kävi meillä tuossa yksi porukka virpomassa ja antoivat vaan yhden vitsan. Palkan annoin kuitenkin pääluvun mukaan. En jaksa niuhottaa..oksia tulee kyllä iso kasa joka vuosi vaikkei kaikilta oksaa saisikaan.

Vierailija
17/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, asun kerrostalossa, jossa ei ole lapsia ja jonka alaovet on lukittu vuorokauden ympäri... Saisipa nähdä niitä ihania lapsia ja ilahduttaa heitä, kuten he minua. Kun ei ole vielä omia lapsia..

Olkaa te iloisia saadessanne virpojia ja mukavia niille minunkin puolestani :)

Vierailija
18/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin virpoo, saa yhden palkan. Jos monta virpoo ja saan yhden oksan, annan jokaiselle pienemmän palkan eli esim. rusinoita, suklaakeksin jne.

Vierailija
19/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista että aikuiset ihmiset on noin naurettavia! Mä annan palkan aina  jokaiselle virpojalle, riippumatta siitä kuinka paljon oksia saan. Annan palkan myös sille, joka on mukana virpomassa mutta ei saa virpomislorua sanottua. Mulle nyt on se ja sama montako oksaa saan.

Lasten juttuhan tämä on, eikä mikään aikuisten oksienkahmimisjuhla. Lapset on tästä innoissaan enkä ikinä viitsisi pahoittaa yhdenkään lapsen mieltä rupeamalla tappelemaan oksista tai kasvattaman.

Vierailija
20/38 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just oli kolme virpojaa ovella. Kaikki halusivat antaa vitsan, mulle ois riittänyt yksikin. Otin kolme vitsaa ja nyt ne on maljakossa, hienoja ovat. Kaikki sai ottaa kulhosta niin paljon karkkia kun saivat otettua. Ruohomunia, suklaakolikoita, pikkutoffeepaukota jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän