Eriarvoistunut parisuhde
Olen vähän alta 30:nen mies ja olen avoliitossa kolme vuotta nuoremman naisen kanssa. Itse olen korkeakoulutettu ja työskentelen finanssialalla. Avovaimoni työskentelee eräässä konsernissa yo-papereilla. Tapasimme noin kaksikymppisinä, eikä meillä ole vielä lapsia. Olemme asuneet jo yli 6 vuotta yhdessä pk-seudulla. Olen alkanut miettimään seuraavalle "tasolle" siirtymistä (naimisiin), mutta minusta tuntuu siltä, että suhteemme ei ole ns. tasa-arvoinen ja avovaimoni mammautuu (en keksi ongelmalle parempaa termiä). Pikku hiljaa suhteen edetessä on ilmestynyt kaikenlasia ongelmia ja ei niin toivottuja ominaisuuksia, joten avioliittoon meno epäilyttää.
Ongelma on siis seuraava: Kun tapasimme, niin kuin kaikilla muillakin pareilla suhde oli ihana ja täydellinen. Seksiä oli usein ja se tyydytti minut. Suhde oli muutenkin tasapainossa. Mutta nykyään....
Seksi on itselleni todella tärkeä aihe ja yritän kehittää itseäni siinä aina vain paremmaksi. Yritän myös silloin tällöin keksiä jotain uutta kokeiltavaa ja teen aloitteista 90%. Pidän myös todella paljon avovaimoni intiimialueiden hyväilemisestä ja nuolemisesta. Hän nauttii siitä todella paljon ja saa usein useita orgasmeja session aikana. Olen omasta mielestäni hyvin varustettu suht komea mies, eikä orgasmeja jää uupumaan normaalisti asioita hoidellessamme.
Minua kuitenkin häiritsee se, että avovaimoni ei ota minulta suihin (otti paljon suhteen alkumetreillä "tehdäkseen vaikutuksen"?, kunnes homma tyssäsi kuin seinään) vaikka vehkeeni on puhdas, ajeltu, kookas, kaunis, eikä minulla ole koskaan ollut sp-tauteja. Exäni vuosien takaa antoi taivaallista suuseksiä usein, sekä nieli.
Kun esimerkiksi pyydän oman nuolemissessioni päätteeksi, että voisitko, hän sanoo, että niska kipeä, päähän koskee, kurkku on kipeä tai nenä on tukossa.... Sain viimeksi pari lipaisua ehkä vuosi sitten vuosipäivänämme. Hän ei myöskään omatoimisesti hyökkää alakerran kimppuun. Ja jos itse en tekisi aloitteita seksiin, meillä olisi seksiä kerran kk jos sitäkään. Nykyään meillä on noin 2-4/krt/vk, jos teen itse aloitteen. Tästäkin on puhuttu ja olen kokeillut olla tekemättä aloitetta itse, jolloin olen jäänyt kokonaan ilman useaksi kuukaudeksi.
Toinen seikka on se, että tavatessamme avovaimoni oli SM-tason yleisurheilija ja oli todella hyvässä kunnossa. Urheilun lopetettuaan hän on siirtynyt salilla käymiseen silloin tällöin ja lihonnut sinä aikana n. 10-15 kiloa. Olen itsekkin pitkän linjan urheilija ja yhdessäolo aikanamme lihoin 5kg, jonka jälkeen olen treenannut kovemmin ja laihtunut 10kg ja olen tällä hetkellä erittäin hyvässä kunnossa (183cm ja 79kg). Avovaimon urheilutaustastaan huolimatta hän ei kuitenkaan saa itseään niskastaan kiinni vaan jatkaa syömistään samaan malliin (vaikka otan häntä mukaan salille, tsemppaan ja syömme suhteellisen terveellisesti). Samalla hän kuitenkin fanittaa ja lukee monia fitness-blogeja ja näyttelee ihastellen niissä olevia kroppia myös minulle.
Viime vuosina hänestä on myös kuoriutunut kova nalkuttaja ja hän vetää kilareita mitä ihmeellisimmistä asioista, vaikka mm. kodinhoitohommat menee niin, että minä pesen kaikki pyykit, roskat, pesen vessat ja kylpyhuoneen, hoidan autot ja siivoan yleisesti ja hän hoitaa kasvit/kukat, silittää silloin tällöin vaatteita ja keittiön. Ruuat teemme 50/50. Tämä järjestely on minulle ok. Silti nalkutus jatkuu. Tästäkin on puhuttu.
Hoidan myös meidän perheen ruokahuollon, mutta en kuulemma aina kaupastakaan osaa ostaa oikeita vaihtoehtoja. Milloin makaroni on liian tummaa ja milloin ananaspurkki väärän merkkinen. Hän automaattisesti olettaa osaavani lukea ajatuksia siitä mitä kaikkea muuta hän haluaa kaupasta, vaikka teemme ostoslistan yhdessä. Tästäkin on puhuttu.
Hän käyttää myös paljon rahaa itseensä ja pelaa sen mukaan, että minulta voi lainata, sillä itselläni aina "varareservi" yllättäviin menoihin, jos hänen oma tilinsä kuivahtaa. Hän ostaa mm. paljon merkkilaukkuja ja -kenkiä ja paljon kosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita. Hän on minulle pari tonnia auki, mutta muuten yhteiset laskut ja asuntolaina hoituvat hienosti. Aina kun käymme yhdessä syömässä tai esim. leffassa tarjoan. Rahan käytöstäkin on keskusteltu.
Joku voi tässä vaihessa alkaa lyömään tossun leimaa otsaani, mutta mielestäni yritän vain tehdä parhaani parisuhteemme eteen. Käyn kuitenkin ystävieni kanssa milloin missäkin ilman, että tarvitsisi kysyä lupaa ja elämäni on muutenkin "vapaata". Käymme myös yhdessä paljon matkoilla ja tuttava parsikuntien kanssa esim. ulkona.
Ainoa koetinkivi tässä asiassa on se, että en mielellään saisi liikkua naisystävieni seurassa, sillä muuten avovaimoni vetää mustat sukat jalkaansa ja ovet paukkuvat. Olen kuulemma heti pettämässä jonkun kauniimman kanssa. Todellisuudessa rakastan vain avovaimoani (kehun häntä usein kauniiksi, tuon kukkia n. kerran/kk, osoitan hellyyttä ja sanon että rakastan häntä), mutta välillä tuntuu, että hän piinaa minua tahalleen ja tekee elämästäni välillä todella hankalaa, melkein helvettiä hetkellisesti.
Aina kun asioista puhuu hänen kanssaan hän lupaa tehdä parannuksia. Asia saattaa muuttua päiviäksi pariksi jonka jälkeen hän palaa takaisin vanhoille raiteilleen tai pahemmaksi.
Minussa on kuitenkin omat vikani, mutta mielestäni ansaitsisin parempaa kohtelua.
Eli arvon palstamammat, kysymykseni kuuluukin, onko avovaimoni mammautumassa vai mikä häntä riivaa. Tätä kestänyt jo useita vuosia ja pelkään tämän pahenevan.
T:Nilsson
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:08"]
meillä vaihtelee tuo seksin määrä. joskus on tosi kivaa ottaa poskeen ja usein silloin kun mies pyytää. otan kyllä mällit suuhun, muuta annan niiden valuasuusta "loppuimemisessä".
miestä ei haittaa että on aktiivisempi osa puoli aloitteen tekijänä. touhuissa ollaan aktiivisia kumpikin.
musta tosi seksikästä jos sanon etten nyt haluu nin mies vastaa virne naamal "sun pitää oot mun vaimo" ja panee mua :D:D
haukkukaa nyt tossukaks, mut mä tykkään jos miehessä on munaa ottaa seksiä jos haluaa.
t.kotiäiti 90
[/quote]
Joo, kuuluuko juoneen että vaimo työntää pois ja kynsii naamasta sekä huutaa niin että lapset herää? Vai pitääkö lopettaa se seksin ottaminen kesken?
Kuuluuko nuo edellämainitut käytöshäiriöt osana leikkiin "vaikeasti tavoiteltava"?
Tuohan on normaalia perhe-elämää.
Kyllä se siitä. Ala tekemään jotain kiinnostavaa tutkimustyötä tai harrastamaan jotain intohimoisesti. Ajattelet liikaa ja sekotat todellisuuden ja suhteenne pilalle.
Sanoit että tyttöystäväsi on ahkera. Hän ei välttämättä ehdi miettimään liikaa vaan suhde kelluu kivasti tyynellä merellä.
Poista ne ylimääräiset seksiajatukset johonkin rakentavaan touhuun. Alat vaikka puusepäksi tai jotain näpertelyä.
Parisuhde on tuollaista. Sinkkuna ei ole hyvä olla ja parisuhteessa ei ole hyvä olla. Olet silti itsessäsi jatkuvasti. TEE JOTAIN RAKENTAVAA JA LOPETA SE AJATUSTYÖ.
T: 11cm mies
Anteeksi jo etukäteen, mutta kuullostat HYVIN paljon mun aviomieheltä, joka haki oikeutusta omalle pettämiselleen. IHAN samat syyt tuli silloinkin esiin. Meillä vaan erona se, että oltiin oltu 20v yhdessä ja meillä oli kolme lasta. Eli hänkin NIIN kovasti rakasti, mutta kaikki oli silti pielessä. Ja sitten kun yritti niitä syitä selvitellä, niin ei mikään nyt sitten oikeasti ollut pielessä, mutta kun vaan vitutti kun joutui elämään parisuhteessa ja teki mieli uutta vakoa.
Eli ole rehellinen itsellesi: mitä SINÄ haluat? Oikeasti? Oisko kuitenkin niin, että ei se puoliso nyt niin paljon ole kuitenkaan muuttunut, mutta sulla on alkanut menojalka vipattamaan? Ja sitten ole sä mies (toisin kuin mun puolisoni) ja suoraselkäisesti lähde tuosta suhteesta ensin ja sit etsit sen uuden seksikumppanin. On sulla itselläskin loppupeleissä mukavampi fiilis.
Ihan rehellisesti, jos se seksi avovaimosi mielestä olisi loistavaa, niin kyllä se haluaisi sitä enemmän. Kyllä minunkin ex-mieheni kuvitteli, että seksi oli minun mielestä hyvää teknisenä urheilusuorituksena ja 3 orgasmin jälkeen, vaikka keskusteluissa sanoin että en ole tyytyväinen. Oikeasti hyvää seksiä haluaa lisää jos ei ole jotain sairautta, pienten lapsien aiheuttamaa pahaa univajetta tms. joka vaikuttaa haluja vähentävästi. Nykyisessä suhteessa haluan paljon, teen aloitteita ja seksi on hyvää, mutta seksisämme onki emotionaalinen yhteys, joka exän kanssa puuttui. Hyvää seksiä haluaa lisää, kuten sinäkin haluat. Avovaimosi ei halua lisää, joten vedä siitä johtopäätökset.
Vaimosi on ahkera, sosiaalinen ja älykäs, teillä on ilmeisesti hyvä kumppanuussuhde. Haluaisit parempaa seksiä, mutta jos olette enemmän kuin sisarukset tai kaverit vaimosi ei syty sinusta etkä sinä hänestä. Kaikkea et voi saada, pitää huomta mikä on tärkeää. Ei tuo hullummalta kuullosta vanheta ihmisen kanssa joka on hyvä kaveri. Seksi híipuu muutenkin iän myötä eikä kaikissa suhteissa ole alussakaan kipinää ja silti voi olla hyvä suhde. Sinulla on liikaa odotuksia seksiltä, jos sitä on 2-4 krt niin se vasta ihan keskiarvoa. Normaali määrä seksiä parisuhteessa on väestötietokeskuksen sivujen mukaan vähintään kaksi kertaa viikossa ja enintään muutama kerta päivässä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 10:29"]
Ihan rehellisesti, jos se seksi avovaimosi mielestä olisi loistavaa, niin kyllä se haluaisi sitä enemmän. Kyllä minunkin ex-mieheni kuvitteli, että seksi oli minun mielestä hyvää teknisenä urheilusuorituksena ja 3 orgasmin jälkeen, vaikka keskusteluissa sanoin että en ole tyytyväinen. Oikeasti hyvää seksiä haluaa lisää jos ei ole jotain sairautta, pienten lapsien aiheuttamaa pahaa univajetta tms. joka vaikuttaa haluja vähentävästi. Nykyisessä suhteessa haluan paljon, teen aloitteita ja seksi on hyvää, mutta seksisämme onki emotionaalinen yhteys, joka exän kanssa puuttui. Hyvää seksiä haluaa lisää, kuten sinäkin haluat. Avovaimosi ei halua lisää, joten vedä siitä johtopäätökset.
[/quote]
Tai sitten osalle ihmisistä riittää kerta viikossa tai kerta kuukaudessa hyvää seksiä. Nilsson haluaa jokapäivä. Ehkä hän ei ole saanut äidiltään huomiota lapsena. En tiedä mitä hän hakee, mutta kaikki tosiaan eivät halua seksiä päivittäin vaikka olisi kuinka ihanaa seksiä tai ihana kumppani.
Haluaisin kuulla ap:n kommentteja
Ei ehkä kannata asua yhdessä vaan jaetun vuokran takia. Joku jo tossa sanoikin että parikymppisenä tavattu kumppani ei ehkä ole se oikea.
Helsinki on täynnä koulutettuja itsestään huolehtivia sinkkunaisia, nyt sulla on vielä aikaa etsiä sopivaa ennen asettumista ja perheen perustamista!
Jos noin ajattelet, älä mene hänen kanssaan naimisiin. Tai yritä puhua KAUNIISTI noista naiselle, varsinkin tuosta rahankäytöstä, ehkä en menisi ulkomuodonmuutoksesta puhumaan.
Nilsson
tosi dorka on.
Itsessään ei mitään vikaa ole
puoliso on sille pelkkä hole.
Tahtoo määrätä kaikesta
ei sellasta kukaan kestä.
Olet tosi mulkku jätkä
munaskin taitaa olla oikeesti vaan nysä pätkä.
Hommaa kuule aivot omat
sun itsekehu jutut ei oo niin somat.
Tunnun olevan tosi outo ukkeli
hommaa muuten sänkyys pumpattava nukkeli.
Ihmettelen suuresti kuinka naises sua kestää
sekoamista sun seurassa ei voi estää.
Vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että teillä ei ole suhde tasapainossa -olet kokoajan hieman vajareissa. Olet jo puhunut avokillesi eivätkä asiat ole muuttuneet. Jos jäät, tuleeko sinusta katkera? Sinun kertomuksesta saa vaikutelman, että ainakin sinusta tuntuu siltä, että panostat suhteeseen paljon enemmän kuin kumppanisi -onko asia oikeasti näin, vai tuntuuko sinusta vain siltä?
Takkuileva seksielämä ei ole hyvä asia, mutta on hyvä pitää mielessä että pitkään suhteeseen mahtuu monenlaisia vaiheita, eikä niitä mitata viikoissa, vaan jopa vuosissa. Mutta jotta nämä vaiheet kestäisi pitäisi perustuksen olla kunnossa, eli keskinäinen luottamus ja kunnioitus, jotka ovat ja pysyvät vaikka elämä asettaisi minkälaisia haasteita. Luotatko ja kunnioitatko? Entä luottaako kumppanisi sinuun, kunnioittaako sinua?
Tekstistäsi välittyi minulle vaikutelma, että hän pitää sinua itsestään selvyytenä -eikä sellaisen todellakaan tarvitse kuulua automaatttisesti pitkään suhteeseen. Jos rakastat, etkä vielua halua luovuttaa, niin menkää vaikka avioliittoleirille jos sitä kautta ymmärtäisitte toistenne arvon -mutta älkää tehkö vielä lapsia, se ei ainakaan toisi selvyyttä teidän tilanteeseen!
hahahhaah! Mahtava mies tämä Nils Holgersson :D
Kiitoksia Nilssille elämänsä pohdinnoista. Näitä pohdintoja voi jokainen soveltaa omaan elämäänsä. Nuo on nuorten ongelmia. Ei meillä ole niihin lääkettä.
Sinun pitää vain hyväksyä se että seksi ei ole pääasia elämässä. Vähennät seksin ajattelua ja seksiä radikaalisti. Alat tekemään jotain hyödyllisempää. Minä juon olutta päivät pitkät.
Tuota. No ainakin opettelisin korkeakoulutettuna kirjoittamaan alkaa tulla, alkaa olla ja niin poispäin. Tai sitten rupeaa tulemaan, ryhtyy tulemaan.
Mutta muuten en kylläkään ymmärrä, mitä tekemistä on korkeakoulutetun ja "vain" yo-pohjaisen pariskunnan erilaisilla seksihaluilla.
Mutta itse asiaan: mikäs niinkuin mättää? Sinä haluat erilaista seksiä kuin mitä avovaimosi haluaa sinulle antaa taai sinun kanssasi jakaa. Jos asia jo nyt ottaa noin paljon pannuun, en näe mitään järkeä avioitua, sillä sen jälkeen kun teille on syntynyt sitten lapsi tai parikin, alat etsiä syytä jos toistakin ulkopuolisiin suhteisiin ja kappas vaan: koet olevasi niihin jopa oikeutettu.
Pöhkö. Pysy sinkkuna ja anna tilapäisten suhteitten imeä itseäsi niin paljon kuin ikinä toivot. Jos nääs tuo on se, mitä odotat elämältäsi. Eikä siinä sen kummempaa ole - kaikki eivät ole luotuja parisuhteeseen.
Niin vaan tässä elämän varrella voi käydä, että jokin asia, joka joskus on tuntunut kivalta, ei enää tunnukaan kivalta.
Minä söin yhteen aikaan ihan innolla etanoita, mutta sitten tuli stoppi ja ne alkoivat tuntua niljakkailta. Minä tykkäsin aiemmin lakritsista, mutta nyttemmin syön mieluummin suklaata.
Minä imeskelin ihan mielelläni vuosia sitten mieheni kalua, nyt en ottaisi sitä suin surminkaan suuhuni, tai voisin ottaakin, jos ei siitä turskuisi niin saakelisti limaa jo ennen siemensyöksyä. Ja sitä paitsi siemensyöksy on helvetin pahan makuinen - miksi haluat, että avokkisi tai tulevan vaimosi olisi nieltävä eritteitäsi, kysynpä vaan.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 18:45"]
Tuota. No ainakin opettelisin korkeakoulutettuna kirjoittamaan alkaa tulla, alkaa olla ja niin poispäin. Tai sitten rupeaa tulemaan, ryhtyy tulemaan.
Mutta muuten en kylläkään ymmärrä, mitä tekemistä on korkeakoulutetun ja "vain" yo-pohjaisen pariskunnan erilaisilla seksihaluilla.
Mutta itse asiaan: mikäs niinkuin mättää? Sinä haluat erilaista seksiä kuin mitä avovaimosi haluaa sinulle antaa taai sinun kanssasi jakaa. Jos asia jo nyt ottaa noin paljon pannuun, en näe mitään järkeä avioitua, sillä sen jälkeen kun teille on syntynyt sitten lapsi tai parikin, alat etsiä syytä jos toistakin ulkopuolisiin suhteisiin ja kappas vaan: koet olevasi niihin jopa oikeutettu.
Pöhkö. Pysy sinkkuna ja anna tilapäisten suhteitten imeä itseäsi niin paljon kuin ikinä toivot. Jos nääs tuo on se, mitä odotat elämältäsi. Eikä siinä sen kummempaa ole - kaikki eivät ole luotuja parisuhteeseen.
Niin vaan tässä elämän varrella voi käydä, että jokin asia, joka joskus on tuntunut kivalta, ei enää tunnukaan kivalta.
Minä söin yhteen aikaan ihan innolla etanoita, mutta sitten tuli stoppi ja ne alkoivat tuntua niljakkailta. Minä tykkäsin aiemmin lakritsista, mutta nyttemmin syön mieluummin suklaata.
Minä imeskelin ihan mielelläni vuosia sitten mieheni kalua, nyt en ottaisi sitä suin surminkaan suuhuni, tai voisin ottaakin, jos ei siitä turskuisi niin saakelisti limaa jo ennen siemensyöksyä. Ja sitä paitsi siemensyöksy on helvetin pahan makuinen - miksi haluat, että avokkisi tai tulevan vaimosi olisi nieltävä eritteitäsi, kysynpä vaan.
[/quote]
Hyvin kirjoitettu. Voi itse miettiä miltä ne eritteet tuntuu kielenpäällä. Vetäseppä käteesi Nils ja maistele tuotoksiasi. Sitten voit pohtia miltä avokiltasi maistuu ne vellit.. Ei kivalta.
Osa toki tykkää vellien mausta ja osa ei tykkää mutta tykkää siitä kun vellit pakotetaan ottamaan viimeiseen pisaraan. Itse maku ei silloin ole se juttu.
Eli Nils Vähennä seksin ajattelua ja ala tekemään jotain järkevää. Minä juon olutta pitkin iltaa. Se auttaa. Olut on auttanut miehiä jo vuosituhansia näissa asioissa. Eikä miehet suinkaan turhaa kisko olutta. Ei naista voi syyttää siitä ettei nainen halua miestään, kuin kerran tai pari kuukaudessa. Opettele nauttimaan elämästäsi muuten. Et muuten sinkkumarkkinoillakaan saisi yhtään sen enempää seksiä että turha miettiä sitäkään vaihtoehtoa. Eli pysy suhteessa ja ota silloin, kun saat ja kisko sitä olutta. Olut mukavasti rampauttaa ne halun tunteet ja tunnet olevasi yhtä itsesi kanssa. Olut olkoon kanssasi Nils nuorimies!
Aloittaja tässä. Kiitos kaikille hyvistä ja ei niin hyvistä kommenteista. Aloitus tuli kirjoitettua hieman väsyneenä ja ihan sille jollekin tiedoksi, korkeakoulutetuista löytyy monentasoista kirjoittajaa ja joillakin saattaa olla esim. lukihäiriö.
Mutta itse asiaan. Koko pitkän tekstin tarkoitus oli avata ongelmia, mutta tekstin epäselkeyden vuoksi moni tarttui epäolennaisiin seikkoihin kiinni. Yritä nyt avata sitä mitä tarkoitukseni olis sanoa:
Mielestäni näin nuorina olisi mukavaa, että olisi suhteellisen aktiivinen seksielämä. Totta kai vaihtelua siinäkin on. Minusta olisi myös mukavaa, että kun jaksan nähdä paljon vaivaa niin toinenkin osapuoli osallistuisi "omalla" panoksellaan rientoihin, eikä vain olisi lähes lahnana. Turhan moni alleviivaa nielemisiä yms, tarkoitukseni oli vain tuoda ne esimerkkinä esille.
Joku sai väärän käsityksen rahasta. En laske pennejä vaan vain silloin jos puoliso minulta lainaa esim. kampaajaa tai jotain muuta menoa tai asiaa varten. Tätä ennen hän on oman tilinsä kuluttanut osin turhiin menoihin kuivaksi. Eli suomeksi hänen kulunsa ylittävät jatkuvasti menot. Siitä olen huolissani ja siitä on keskusteltu. Vaikka parisuhteessa ollaankin, en ole mielestäni velvoitettu kustantamaan avopuolisoni ylenpalttista kulutusta. Maksan kuitenkin suurimmat osat yhteisistä kuluista ja menoista.
Joku myös kommentoi sitä, että haluan määrätä kaikessa. Kyse ei ole siitä, vaan jos esimerkiksi itse nään suurta vaivaa siitä, että olen haluttavassa kunnossa avopuolisoni silmissä, miksi hän ei voi omalta osaltaan tehdä saman ja osoittaa olevansa kiinnostunut minusta.
En myöskään pidä itseäni minään Jumalan lahjana naisille. Olen yhden naisen mies ja olen tällainen kuin olen. Minussa on myös todella paljon vikoja ja huonoja ominaisuuksia. Alkoholistiksi en myöskään ala, sillä alkoa ei kovinkaan paljon itselläni kulu. Ymmärrän kyllä 11cm miestä siinä, miksi ilmeisesti niin moni mies tarttuu pulloon.
Kiitos myös erittäin hyvästä rallatuksesta joka iskee tajuntaan kuin sata naulaa!
kyllä kuulostat yksinkertaiselta, et ymmärrä asioita ollenkaan, ole ihan ulkona näistä jutuista, uskon että olet huono sängyssä ja kaikenlisäksi pienimunainen komplexi pakkaus
Miksi haluaisit mennä naimisiin hänen kanssaan?
(Tarkoitan että emmehän me voi tähän mitään sanoa, kun vaa'assa oletettavasti painaa moni muukin asia kuin x vuosia yhdessä ja ne ärsyttävät ominaisuudet.)
Kuulehan, tuleva aviomies. Jonkun. Toivottavasti ei tämän naisen, sillä yhteiselämä on yhteiselämää ja silloin jaetaan niin hyvät kuin huonotkin päivät, silloin kohtaavat odotukset edes suurinpiirtein ja silloin ei todellakaan "lainata" toiselle rahaa.
Minulle on suuri riemu ojentaa miehelleni rahaa, silloin kun sitä siunautuu minulle. Ja minusta on itsestään selvää, että mies pankkiautomaatilla käydessään antaa yhden viisikymppisen minulle, toisen itselleen. En edes ole ajatellut asiaa, vaan mies vain toimii näin ja näin pitäisi toimia jokaisessa suhteessa.
Jos rahaa palaa liikaa, selviätte siitä, kun alatte yhdessä kirjanpidon. Siihen sitten nätisti vain alekkain tulot ja menot ja viivan alle, jäikö mitään ensi kuukauteen tai menikö "taas" miinukselle. Sitten voi miettiä, että oliko se naisesi kampaajalasku niin suuren suuri vai olisiko ollut sitten sinun saunailtasi tai moottoripyörähuoltosi.
Ja - by the way: etkö toivonutkin, että naisesi on siisti ja huoliteltu? Mutta kuitenkin murjotat kun joudut "lainaamaan" kampaajamaksua.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 23:24"]
Aloittaja tässä. Kiitos kaikille hyvistä ja ei niin hyvistä kommenteista. Aloitus tuli kirjoitettua hieman väsyneenä ja ihan sille jollekin tiedoksi, korkeakoulutetuista löytyy monentasoista kirjoittajaa ja joillakin saattaa olla esim. lukihäiriö.
Mutta itse asiaan. Koko pitkän tekstin tarkoitus oli avata ongelmia, mutta tekstin epäselkeyden vuoksi moni tarttui epäolennaisiin seikkoihin kiinni. Yritä nyt avata sitä mitä tarkoitukseni olis sanoa:
Mielestäni näin nuorina olisi mukavaa, että olisi suhteellisen aktiivinen seksielämä. Totta kai vaihtelua siinäkin on. Minusta olisi myös mukavaa, että kun jaksan nähdä paljon vaivaa niin toinenkin osapuoli osallistuisi "omalla" panoksellaan rientoihin, eikä vain olisi lähes lahnana. Turhan moni alleviivaa nielemisiä yms, tarkoitukseni oli vain tuoda ne esimerkkinä esille.
Joku sai väärän käsityksen rahasta. En laske pennejä vaan vain silloin jos puoliso minulta lainaa esim. kampaajaa tai jotain muuta menoa tai asiaa varten. Tätä ennen hän on oman tilinsä kuluttanut osin turhiin menoihin kuivaksi. Eli suomeksi hänen kulunsa ylittävät jatkuvasti menot. Siitä olen huolissani ja siitä on keskusteltu. Vaikka parisuhteessa ollaankin, en ole mielestäni velvoitettu kustantamaan avopuolisoni ylenpalttista kulutusta. Maksan kuitenkin suurimmat osat yhteisistä kuluista ja menoista.
Joku myös kommentoi sitä, että haluan määrätä kaikessa. Kyse ei ole siitä, vaan jos esimerkiksi itse nään suurta vaivaa siitä, että olen haluttavassa kunnossa avopuolisoni silmissä, miksi hän ei voi omalta osaltaan tehdä saman ja osoittaa olevansa kiinnostunut minusta.
En myöskään pidä itseäni minään Jumalan lahjana naisille. Olen yhden naisen mies ja olen tällainen kuin olen. Minussa on myös todella paljon vikoja ja huonoja ominaisuuksia. Alkoholistiksi en myöskään ala, sillä alkoa ei kovinkaan paljon itselläni kulu. Ymmärrän kyllä 11cm miestä siinä, miksi ilmeisesti niin moni mies tarttuu pulloon.
Kiitos myös erittäin hyvästä rallatuksesta joka iskee tajuntaan kuin sata naulaa!
[/quote]
Ei sinun auta muu kuin nostaa kissa pöydälle ja avoimesti puhua puolisosi kanssa teidän suhteestanne ja niistä tunteista mitä sinulla ja mahdollisesti hänellä on. Mielestäni hyvä parisuhde kestää avoimenkin keskustelun siitä, ettei ole ihan varma rakastaako enää ja haluaako ylipäätään enää jatkaa parisuhdetta. Toiselle täytyy antaa mahdollisuus muuttua tai muuttaa parisuhdetta ennen kuin nostaa kytkintä.