Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsaat menkat: laitoin kuukupin sisään tamponin

Vierailija
24.03.2013 |

minulla ei yleensä ole ongelmaa kuukautisten kanssa. Kuukuppi ja pikkuhousunsuoja on riittänyt, kuppia ei ole mitenkään erityisen usein tarvinnut tyhjentää.

Mutta nyt on poikkeuksellisen runsaat kuukautiset: yöllä kuppi oli falskannut (varmistan aina, että se on kunnolla "imussa" ja niin oli nytkin,, mutta vuotoa vaan liikaa). Tamponi päästi läpi parissa tunnissa. En yleensä käytä terveyssiteitä ollenkaan, mutta nyt oli pakko laittaa varmistamaan. Kuppi + sideyhdistelmä ei tuntunut toimivalta, kun parin tunnin sisällä kuppi tuntui valuvan yli ja emätin tuntui istuessa liian liukkaalta verestä, kuppi vuoti yli taas. 

Nyt meni hermot ja laitoin kupin sisälle tamponin! Onko tästä haittaa? 

Ja olen tosissani. Toinen kysymys tietty on, että mikä saa kuukautiset yhtäkkiä muuttumaan tällaisiksi?? kun ennen kuppia on tarvinnut tyhjentää runsaimpina päivinä aamu-iltapv-ilta, nyt täyttynyt yli aamulla, sen jälkeen tamponikokeilu, sitten illalla parissa tunnissa kuppi täyttyi. Minulla oli viikkoa ennen kuukautisten alkua raju mahatauti, voiko se aiheuttaa jonkin puutoksen elimistössä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tamponi vaan vie tilaa siellä kupissa? Miksi se mitään auttaisi? Voihan se tietysti aluksi imeä verta, mutta enemmän verta sinne kuppiin mahtuisi jos siellä ei olisi sitä tamponia ylimääräisenä täytteenä. Joten en nyt ihan tajua logiikkaasi :D

Vierailija
2/6 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt mäkin tajusin :D Kai ajattelin kupin pysyvän "kuivempana" näin... no joo, en taida jättää sitä yöksi kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, ei kuulosta kyllä enää normaalilta noin runsaat menkat ja varsinkin jos ennen olleet ihan normaalit ja nyt yhtäkkinen muutos.

Vierailija
4/6 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin saattaa käydä jos on juuri lopettanut e-pillerit mutta ne palautuu kyllä ihan normaaliksi, mutta ei ole nyt ilmeisesti kyse siitä?

Vierailija
5/6 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut vuosiin. olen 30 ja viime vuoden aikana laihdutin 15kg. 

Vierailija
6/6 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja mä tosissani mietin, miksei kukaan ole aiemmin keksinyt tätä :D Kun täälläkin aina valitetaan kuukupin ja tamponien sotkuisuudesta :D 

ehkä siihen olikin syynsä :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän