Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLKÄÄ ottako niitä toisten panacodeja!

Vierailija
23.03.2013 |

Täällä on vähän ikäviä nämä keskustelut, missä jotkut hehkuttaa, että panacodilla saa hyvän olon. ei välttämättä saa, se on keskushermostoa lamaava lääke, joka itselleni teki ensimmäisellä käyttökerralla sen, että keuhkot lakkasivat yhtäkkiä toimimasta. onneksi en ollut yksin kotona, pystyin juuri ja juuri hakemaan apua. eri asia, jos lääkkeet ovat sinulle tuttuja, mutta älä käytä niitä huviksesi siltikään!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo samaa mieltä, eikä niistä edes tule mitään oloa

Vierailija
2/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne eivät tee mitään. Ei Aspirinia kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin erilaista kuin muut parasetamolit?

Vierailija
4/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Panacodit on aina sopinut. En mene niistä sekaisin, mutta auttavat todella hyvin päänsärkyyn/migreeniin raskausaikana, jolloin Buranaa ei saa ottaa.

Vierailija
5/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä tollasesta mitään koska mulle panacod vaikuttaa ainoastaan niin et kipu katoaa. Mua ei edes väsytä.

MIten ihmeessä niillä muka voi saada nupin sekaisin?

Vierailija
6/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kodeiini ei sovi. Tekee todella huonon olon, mutta ei vaikuta kipuun. 

Vierailija
7/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:04"]

Mulle ne eivät tee mitään. Ei Aspirinia kummempaa.

[/quote]

Eipä tietenkään. Ja mikäli tuota toista ketjua uskoo, niin ei ole tarve ottaa toisten Panacodeja. Kun niitä tuntuu olevan varalla jokaisen lääkekaapissa, saatu joskus vuonna 5 sen tai tuon hammaskivun takia ;)

Vierailija
8/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kellään muulla ole sitten samanlaisia kokemuksia? mulla oli tosi pelottavaa, kun yhtäkkiä ei enää pystynyt hengittämään :s

Vierailija
9/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noista tule mullekaan mitään kummallisia olotiloja, vievät kivun ja se on hyvä. 

Mutta en mä silti anna Panacodejani muille, enkä suosittele käyttämään toisten reseptilääkkeitä.

Vierailija
10/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, kun joskus kuulee lääkärien pihtaavan noita panacodeja. Ne voisi hyvin laittaa reseptivapaiksi. Ainoa vaarallinen aine niissä on se parasetamoli, mitä saa reseptivapaastikin ostaa. Se siis on todella vaarallista, jos ottaa vahingossa liian suuren annoksen.

Kodeiini vaikuttaa keskushermostoon kipua hillitsevästi. Jotkut saavat siitä mukavan olon ja jotkut eivät. Mukavahan se vaan on, jos joku saa mukavan olon, kun on kipeä. En ymmärrä sen rajoituksia. Ei ole mitenkään vaarallinen. (Alkoholiakin saa ilman reseptiä, jos itsensä sekaisin haluaisi.)

Vierailija
11/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:10"]

eikö kellään muulla ole sitten samanlaisia kokemuksia? mulla oli tosi pelottavaa, kun yhtäkkiä ei enää pystynyt hengittämään :s

[/quote]

en ole koskaan kuullut, mutta opiaatit kyllä voi lamauttaa hengityksen suurina annoksina, sinun tapaus kuulostaa enemmänkin allergialta tai yliherkkyydeltä, tosiaan asiasta on hyvä mainita jos vaikka joutuu josku sairaalaan, ei ole todellakaan vaaraton asia.

Vierailija
12/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:14"]

Mua harmittaa, kun joskus kuulee lääkärien pihtaavan noita panacodeja. Ne voisi hyvin laittaa reseptivapaiksi. Ainoa vaarallinen aine niissä on se parasetamoli, mitä saa reseptivapaastikin ostaa. Se siis on todella vaarallista, jos ottaa vahingossa liian suuren annoksen.

Kodeiini vaikuttaa keskushermostoon kipua hillitsevästi. Jotkut saavat siitä mukavan olon ja jotkut eivät. Mukavahan se vaan on, jos joku saa mukavan olon, kun on kipeä. En ymmärrä sen rajoituksia. Ei ole mitenkään vaarallinen. (Alkoholiakin saa ilman reseptiä, jos itsensä sekaisin haluaisi.)

[/quote]

minusta se kuuluu ehdottomasti apteekkiin

Vierailija
13/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:14"]

[/quote]

minusta se kuuluu ehdottomasti apteekkiin

[/quote]

siis reseptille

Vierailija
14/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod oli mulle maailman paras kipulääke helvetilliseen selkäsärkyyn. Kunnes tapahtu jotain ja nykyään se vie kyllä selkäsäryn, mutta tuo tilalle hirveän päänsäryn. Ikävä on sitä kivuttomuutta. Burana vie pahimman kärjen särystä, ei kuitenkaan kokonaan.

Vierailija
15/15 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opioidit sopii todella huonosti. Yleensä niistä tulee vaan ne kaikki sivuvaikutukset eivätkä auta toivotusti kipuun. Panacodista tuli hirveä olo, huimasi, oksetti, teki pahaa kaikin tavoin. Oksikodoni (vahva opioidi) lamasi hengitystä ja tunne oli todella pelottava, pelkäsin oikeasti kuolevani. On tosi yksilöllistä, miten reagoi eri opioideihin, osalle tuovat avun kipuun, toisille eivät.  Parhaat lääkkeet jopa leikkauskivun hoitoon ovat mulla parasetamoli ja ketoprofeeni, paljon parempia kuin suonensisäisesti tai lihakseen annostellut opioidit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi