Mikä olisi paras ja toimivin herkku laihduttaessa?
En halua pitää karkkipäivää, vaikka laihduttaessa voisi kai välillä pitää herkkupäiviäkin. En siis halua syödä ollenkaan jätskiä, suklaata, pullaa ja sellaista, koska jos syön yhdenkin niin en pysty lopettamaan. Eli olen kokonaan ilman niitä. Laihtua pitäisi 20 kg. Mikä olisi sopivin herkku tiukalla laihiksella? Jos esim. pari kertaa viikossa haluaa herkutella. Omena? Rahka? Banaani? Rusinat? Leipäjuusto ja lakkahillo? Vai mikä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Marjat ja hedelmät!
Itse juuri eilen mässäilin ja kasasin isolle lautaselle appelsiinia, persikkaa, banaania ja kiiviä viipaloituna (banaani- ja kiiviviipaleet yhdessä nam!) sekä kourallinen pensasmustikkaa.
Kylkeen iso kuppi oikein hyvää teetä.Tuossa sydäntalvella persimonin sesonkiaikaan herkuttelen usein persimonviipaleilla ja raejuustolla, se on myös sellainen herkku joka itselleni maistuu.
Ja ympäri vuoden hyvä on, kun sekoittaa puolikkaan maitorahkan ja desin-pari turkkilaista jogurttia, heittää sekaan kauraleseitä ja antaa seisoa pöydällä vaikkapa 20min, sit päälle Bonnen 100% mangososetta ja syö.
Tai 250g samettinen kermarahka, jonka päälle tuota Bonnen mangososetta - ah!
Järkky määrä fruktoosia!
Blenderiin 2dl jäisiä mansikoita, tilkka maitoa ja kypsä banaani. Tästä tulee lusikoitava "jäätelö"annos, joka toimii itselläni herkkulakossa kun iskee hirveä jäätelönhimo.
Voiko painonpudottaja syödä riisikakkuja?Montako päivässä?Onko niissä paljon hiilareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat ja hedelmät!
Itse juuri eilen mässäilin ja kasasin isolle lautaselle appelsiinia, persikkaa, banaania ja kiiviä viipaloituna (banaani- ja kiiviviipaleet yhdessä nam!) sekä kourallinen pensasmustikkaa.
Kylkeen iso kuppi oikein hyvää teetä.Tuossa sydäntalvella persimonin sesonkiaikaan herkuttelen usein persimonviipaleilla ja raejuustolla, se on myös sellainen herkku joka itselleni maistuu.
Ja ympäri vuoden hyvä on, kun sekoittaa puolikkaan maitorahkan ja desin-pari turkkilaista jogurttia, heittää sekaan kauraleseitä ja antaa seisoa pöydällä vaikkapa 20min, sit päälle Bonnen 100% mangososetta ja syö.
Tai 250g samettinen kermarahka, jonka päälle tuota Bonnen mangososetta - ah!Järkky määrä fruktoosia!
Niin?
Boostasi muuten kunnolla suolentoimintaa vetää napa ääriä myöten täyteen tuollainen määrä hedelmiä ja marjoja.:D
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti sun laihdutuksesi on tuhoon tuomittu, jos lähdet liikkeelle siitä, mitä herkkuja voit syödä laihiksella.
Lähtökohtaisesti olette väärässä. Ap voi syödä vaikka joka päivä herkkuja jos haluaa. Tärkeintä on kalorivaje, ihan sama mitä ruokia syö. Tietenkin toiset ruoat ovat terveellisimpiä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Banaaniletut
Mansikka-banaanismoothie
Erilaiset rahkat esim. Marjarahka
Kuivatut hedelmät esim. Rusinat, papaijat, kuivatut ananakset..
Tuore ananas
Älä koske kuivahedelmiin, niitä tulee syötyä huomaamatta useampi, ovat todella kaloripitoisia. Nuo mainitut banaaniletut (banaania, munaa ja kanelia) höystettynä nokareella luonnonjogurttia ja kourallisella pensasmustikoita vievät makean himon ja pitävät kylläisenä pitkään. Makean himoon auttaa myös pari palaa tummaa suklaata tai esim. turkinpippuri tai pari imeskeltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaaniletut
Mansikka-banaanismoothie
Erilaiset rahkat esim. Marjarahka
Kuivatut hedelmät esim. Rusinat, papaijat, kuivatut ananakset..
Tuore ananasÄlä koske kuivahedelmiin, niitä tulee syötyä huomaamatta useampi, ovat todella kaloripitoisia. Nuo mainitut banaaniletut (banaania, munaa ja kanelia) höystettynä nokareella luonnonjogurttia ja kourallisella pensasmustikoita vievät makean himon ja pitävät kylläisenä pitkään. Makean himoon auttaa myös pari palaa tummaa suklaata tai esim. turkinpippuri tai pari imeskeltäväksi.
Ei kuivahedelmät todellakaan ole "todella kaloripitoisia". Pähkinöissä paljon enemmän kaloreita.
Mä korvaan jonkin päivän aterioista nutrilett patukalla silloin kun herkkuja tekee mieli. Tulee vielä vähemmän kaloreita kuin normi ateriasta, ja ihan vetää vertoja tavalliselle suklaapatukalle. Joskus ostan pienen määrän kovia irtokarkkeja. Pensas mustikat on myös hyvä, ja muutkin marjat.
Täällä yks 20 kiloa alle puolessa vuodessa laihduttanut! Herkuttelen itse Lohilo jäätelöillä (saa useimmista hyvin varustelluista ruokakaupoista, ei Lidl, hinta n. 4€) sekä Valion profeel vanukkailla. Välillä saatan kerran pari kuussa syödä esim. jäätelöpuikon tai jonkun leivonnaisen. Noudatan vhh:ta ja makeanhimo on tota noudattamalla ainakin mulla miltei loppunut.
Onnea matkaan!
Ap, ei tule onnistumaan. Suhtautumisesi ruokaan on täysin sairas.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yks 20 kiloa alle puolessa vuodessa laihduttanut! Herkuttelen itse Lohilo jäätelöillä (saa useimmista hyvin varustelluista ruokakaupoista, ei Lidl, hinta n. 4€) sekä Valion profeel vanukkailla. Välillä saatan kerran pari kuussa syödä esim. jäätelöpuikon tai jonkun leivonnaisen. Noudatan vhh:ta ja makeanhimo on tota noudattamalla ainakin mulla miltei loppunut.
Onnea matkaan!
Ei kyllä moinen moska kuulu vhh ruokavalioon.
Jos tykkäät salmiakista, ratkaisu on salmiakkijauhe, esim. Hockey pulver. Rasiassa on 12g ja kaloreita on noin 40. Maku on niin voimakas, että tuo riittää ainakin minulla tyydyttämään karkin tarpeen pitkäksi aikaa.
Minulle auttoivat kaikki keto-ruokavalion herkut, koska niissä ei ole sokeria eikä hiilareita. Reseptejä löytyy kakuista vanukkaisiin ja jäätelöistä kotona tehtyihin karkkeihin. Ei varmaan ole mitään herkkua, jota ei saisi tehtyä ketoversiona! Pinterest on paras reseptien etsimiseen. Itse tosin korvasin makeutusaineita välillä hunajalla, koska mahani ei kestä makeutusaineita kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan!Ei kyllä moinen moska kuulu vhh ruokavalioon.
Tietysti pidän herkkupäiviä. Mutta turhaan sitä trollille vastaan väittää.
Mä tykkään eniten suolasista herkuista, joten herkuksi oon ostanut aina jotain ihanaa leikkelettä lihatiskistä. Ja paistettu leipäjuusto lakkahillon kanssa toimii myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vhh:lla, mutta musta jo ruoka on niin herkullista, etten kaipaa mitään erityisiä herkkuja. Ja itselläni hiilihydraattien vähentäminen on käytännössä poistanut mielihalut, paitsi ennen menkkoja saattaa tehdä jotain mieli, useimmiten mansikoita ja kermavaahtoa (ilman sokeria)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat ja hedelmät!
Tai 250g samettinen kermarahka, jonka päälle tuota Bonnen mangososetta - ah!Järkky määrä fruktoosia!
Niin?
Boostasi muuten kunnolla suolentoimintaa vetää napa ääriä myöten täyteen tuollainen määrä hedelmiä ja marjoja.:D
A ylläpitää nimenomaan sitä makean himon kierrettä.
B monta sataa turhaa kilokaloria
C fruktoosi aiheuttaa rasvamaksaa.
Mutta onnea valitsemallasi tiellä matkalla insuliiniresistenssin mukanaan tuomien loputtomien sairauksien kierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syö kunnollista ja oikein koostettua vhh ruokaa, mitään erillisiä herkkupäiviä ei tarvita, koska sitä makeanhimoa ei enää ole. Miltei loppunut makeanhimosi kertoo siitä, että vhh:si ei toimi niinkuin pitää.
Mä olen nyt syönyt l-glutamiinia urheilusta palautumiseen ja suoliston kunnon tueksi. Sivuoireena olen huomannut että ei ole minkäänlaisia mässy- tai alkoholin himoja. Välillä oikein ärsyttää kun olisi kiva himoita vaikka suklaata tai viiniä muttakun ei yhtään tee mieli :D
Kromi+glucomannaani yhdistelmä on myös testissä ollut, vaikuttanee myös jonkinverran.