Mies riehuu
Ja minä mietin onko syy vain minun. Meille tulee joskus riitaa ja asioita ei saada aina puhumalla auki. Monesti homma menee siihen että molemmat huutaa pää punaisena. Minä osaan olla tosi ilkeä ja sanon pahasti. Miehellä menee hermo ja silmät palaen alkaa hietellä tavaroita. Viimeksi eilen kävi näin. Laukusta minkä lattiaan heitti lensi metallinen kova nuppi kasvoilleni, jossa nyt on mustelma.
Ennen saattoi tarttua kiinni, veti hiuksista, etsi lähtemästä huoneesta jne. Kävi puhumassa lyömättömässä linjassa ja luulin jo tilanteen muuttuneen. Pelkään vaan koko ajan että koska se oikeasti lyö.
Olenko niin vittumainen akka että ansaitsen omalla käytökselläni moisen kohtelun? Jollain tapaa olen alkanut uskoa että olen paha ja mies on vain äkkipikainen, joka pitäisi sitten hyväksyä.
Mä en jaksais enää.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo on ihan selkeä provo.. Lyönnin tai väkivallan uhrissa ei ole koskaan syytä, syy on uhkailijassa ja lyöjässä ja hänen henkilökohtaisissa ongelmissaan..
Valitettavasti maailma ei ole ruusunpunaa, suurisilmäisiä bambeja ja mustravalkoisai totuuksia.
Siis tietenkin yhden nimenomaisen lyönnin syy on aina yksinomaan lyöjän. Hänen pitäisi omata itsehillintää ja keinot välttää sitä.
Se, miksi tilanne menee toistuvasti siihen, että joku ei pysty käsittelemään sitä kuin lyömällä, onkin jo paljon monitahoisempi asiakokonaisuus.
Käytännössä kuitenkin on paljon ihmisiä ja pariskuntia, jotka toteuttavat Matti&Mervi -kaavaa. Kummallakaan ei ole ihan kaikki kohdillaan ja pienikin kahnaus eskaloituu päättömällä vauhdilla kauheaksi konfliktiksi, jossa sattuu ja tapahtuu puolin ja toisin. Esikuvapariskunnasta poiketen kummankin tekoväline ei vältt
Hyvin kiteytetty.
Ei pidä puuttua asiaan. Meidän naisten tehtävä on kannatella. Ette kai halua epäonnistua siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä puuttua asiaan. Meidän naisten tehtävä on kannatella. Ette kai halua epäonnistua siinä.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea apua ajoissa...
Aloitus on vuodelta 2006
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ei näin.
Lyö sitä halolla, niin loppuu se huuto ja tulee hiljaista.
Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä te sitten helvetti soikoon osaattekin itsellenne valita oikein valio-luokan äijät. En koskaan lakkaa ihmettelemästä.
Valitettavasti maailma ei ole ruusunpunaa, suurisilmäisiä bambeja ja mustravalkoisai totuuksia.
Siis tietenkin yhden nimenomaisen lyönnin syy on aina yksinomaan lyöjän. Hänen pitäisi omata itsehillintää ja keinot välttää sitä.
Se, miksi tilanne menee toistuvasti siihen, että joku ei pysty käsittelemään sitä kuin lyömällä, onkin jo paljon monitahoisempi asiakokonaisuus.
Käytännössä kuitenkin on paljon ihmisiä ja pariskuntia, jotka toteuttavat Matti&Mervi -kaavaa. Kummallakaan ei ole ihan kaikki kohdillaan ja pienikin kahnaus eskaloituu päättömällä vauhdilla kauheaksi konfliktiksi, jossa sattuu ja tapahtuu puolin ja toisin. Esikuvapariskunnasta poiketen kummankin tekoväline ei välttämättä ole aina teräase, se voi olla miekkaa terävämpi kieli.
Melkein kenet tahansa saa lyömään, jos ahdistaa tämän nurkkaan ja altistaa valtavalle stressille, jopa kuolemanpelon veroiselle. Harvoja poikkeuksia ovat se vähemmistö, joka lamautuu toimintakyvyttömäksi itsesuojelutilanteessa.