Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä koon 32 ja XXS nuorten- tai naistenvaatteita?

Vierailija
23.03.2013 |

Listaa kaupoista jotka myyvät kokoja 32 tai XXS? Nuorten- tai naistenvaatteita. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goodwearissa myydään tally weijliä, löytyy xxs ja 32 ja vaatteet ovat muutenkin pientä mitoitusta. H&M löytyy myös nykyään paljon 32-kokoa. Zalando myy ainakin jonkin verran eri merkkien petite-mallistoja.

Vierailija
42/49 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa asiaa itsekin olen pieni ja laiha. Mistä saan vaatteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lyhyet ja normaalipainoiset  naiset aina kitisevät? Paljon helpompi teidän on löytää vaatteita kuin pitkien. Kaikki pitkät eivät ole lihavia. Jos pituus on 180 ja painaa 50-55 kg ( jotkut nuoret ovat oikeasti näissä mitoissa), niin silloin ei todellakaan löydä vaatteita. Sinänsä dilemma, että oikeasti mallimittaiset naiset eivät löydä vaatteita edes sieltä lastenosastolta. Kokojen 34-38 lahkeet ovat puoliväliin  säärtä. Itsekään en meinaa löytää, vaikka en ole enää mikään ylilaiha, pitkät jalat on.

Vierailija
44/49 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva tai GTFO.

Vierailija
45/49 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykästynyt Maammekaupan naistenvaatteet pienet koot ale osastoon. Ihania, pieniä kokoja kotimaisista vaatteista ja mikä parasta, alennetuin hinnoin! <3

https://www.maammekauppa.fi/tuote-osasto/kotimainen-pukeutuminen-ja-muo…

Vierailija
46/49 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 157 cm, paino 44 kg, ja olen ihan naisen mallinen.

Ennen monissa kaupoissa oli lastenvaatteita kokoon 170 cm asti. Nykyään useissa kaupoissa lastenvaatteiden koot loppuvat 146 cm:iin. Tarvitsisin koon 158 cm.

Naisten vaatteet alkavat useimmissakaupoissa koosta 36, ja joissain koosta 34, mutta koon 34 vaatteet ovat minulle aivan liian isoja, vaikken edes tykkää mistään liian "tyköistuvista", eli vartaloa myötäilevistä. Eli vyötärön paikka on liian alhaalla. Hartiasaumat roikkuvat, rintojen kohdalta mitta on sopiva. joskus liian pieni, hihat pitkät (no ne voi toki lyhentää, vaikka oma hommansa on siinäkin tai maksaa paljon, jos vie ompelimoon).

Ennen löysin onneksi joskus kirpparilta pieniä naistenvaatteita, xxs tai xs, mutta nykyiset xs-koon vaatteet menevät monille, jotka käyttävät s-koon, tai jopa m-koon vaatteita.

Haasteelliseksi on mennyt. Vaateteollisuus suosii naisten "isontumista".

Enimmäkseen olen löytänyt vaatteeni merkkivaateliikkeistä. Nykyään kelpaisi mikä tahansa kauppa, kuhan sopivan kokoisia vaatteita löytyisi. Lidlissäkin on usein tosi kivoja ja edullisia vaatteita, mutta sielläkin lastenvaatteet loppuvat koon 140 huiteille ja naistenvaatteet ovat liian isoja.

Vierailija
47/49 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus 155 cm. Paino 45 kg. Muut mitat 89-60-87. Ei enää toivoakaan löytää vaatteita naisten osastolta, mutta ei myöskään lasten osastolta, sillä pikkutyttöjen vaatteet kiristävät rintojen kohdalta ja ovat siis muutenkin sellaisia suoran mallisia.

Olen ostanut xs-vaatteita ja vienyt ompelijalle pienennettäväksi. Teen päätetyötä enkä jaksa istua enää ompelukoneella vapaa-aikana, mutta toki joitain pienennyksiä teen välillä itsekin.

Kalliiksi tulee vaatteiden hankinta, sillä yleensä noita xs-kokoisia ei löydä alennuksesta, vaan pitää heti uuden kauden alettua kiireesti mennä ostamaan ne uutena kaupasta ja sitten kiikuttaa ompelijalle.

Olen samanpituinen ja -painoinen, mutta ei ole koskaan ollut ongelmaa löytää vaatteita. Käyn vain perusliikkeissä. Siksi tämä ketju tuli ihan yllätyksenä. Johtuneeko siitä että minulla tiimalasivartalo ja harrastan liikuntaa. Joka tapauksessa, tsemppiä kaikille vaatemetsästykseen!

Olisipa kiva tietää sun mitat "tiimalasivartaloinen", kun kerrot olevasi saman pituinen ja painoinen kuin tuo toinen "Vierailija" ja löydät helposti vaatteita. Oletko mahdollisesti 95-65-90? Ehkä leveäharteinen?

Mielestäni tuo 89-60-87 vaikuttaa myös aika tiimalasivartaloiselta. Ehkä hän ei ole harteikas, eli olkapääsaumat voivat silloin roikkua ja hihat on aina pitkät, mutta ymmärrettävästi noilla mitoilla ei lasten 152-158 cm vaatteet käy, kuten ei välttämättä pinkit värit ja lapselliset kuviotkaan.

T. Nainen -  entistä kokoa xs, nykyään xxs - paitsi ettei sen kokoisia naisten vaatteita enää löydä mistään.

Vierailija
48/49 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin netistä tai kirpparilta xs-kokoisia vaatteita, joita niitäkin on nykyään tosi vähän tarjolla. Sitten vain ompelijalle. Jos löytää 10 eurolla hyvän vaatteen, niin ompelija ottaa korjaustyöstä riippuen 30-50 euroa. Onhan esim. 60 euroa kova hinta käytetylle puserolle, mutta ei ole muuta mahdollisuutta. 

Olisi ihana löytää vaatteita, jotka sopivat minulle myös väreiltään, mutta se on harvinaista herkkua.

Vierailija
49/49 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella epäreilua, että niin isoa määrää suomalaisia naisia syrjitään siten, ettei heille ole saatavilla sopivan kokoisia vaatteita eikä usein kenkiäkään kokoja 34, 35 tai 36.

Ja on myös loukkaavaa, kun pienelle naiselle sanotaan, että sinun pitää vain lihoa. Vaikka oma kokoni on XS, niin minulla on silti ihan riittävästi rasvakerrointa, lihaksiakin enkä tosiaankaan ole mikään luuviulu. Jos lihon, lihon enimmäkseen rinnoista ja vatsasta ja sen jälkeen on vielä vaikeampi löytää vaatteita, kun monet XS-kokoiset paitapuserot ovat jo nyt pieniä rintojen kohdalta. Sitten kun on sopiva rintojen kohdalta, roikkuu olkapäiltä ja on tosi iso vyötärön kohdalta ja usein se vyötärönkohta on jossain siellä lanteiden yläpuolella S-koon vaatteissa.

Olen niin väsynyt etsimään itselleni sopivan kokoisia vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän