Mistä koon 32 ja XXS nuorten- tai naistenvaatteita?
Listaa kaupoista jotka myyvät kokoja 32 tai XXS? Nuorten- tai naistenvaatteita.
Kommentit (49)
Vaateliikkeiden asiakaspalveluihin pitää jättää viestiä ja kysellä porukalla sopivien kokojen perään, sillä tosiaan nyt on tilanne se että useimmissa liikkeissä pienimmät koon on mitoitettu rinnanympärysmitalle 80cm ja XS kokoa käyttävät jo yli 50kg, tai 50-60kg painoisetkin. Siitä huolimatta että yhä useampi on nykyään ylipainoinen, niin normaalipainoiset mutta sirot/hoikat ihmiset eivät ole kadonneet mihinkään, vaikka heidät onkin unohdettu ja jätetty kokonaan mittataulukkojen ulkopuolelle. Kyllä, lastenosastolta löytää koossa 146-152cm perustoppeja ja farkkuja, mutta eipä löydy bleisereitä ja siistejä työvaatteita jotka sopisi aikuiselle jolla rinnanympärysmitta 72-75cm tai lantio 75-80cm.
H&M:ltä löytyy nykyään tosi hyvin kokoa 32!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 21:10"]Kiitos kaikista vinkeistä! Vielä lisää kaivataan ;)
Myös nettishoppailuvinkit tervetulleita.
[/quote]
Kiinasta kannattaa katsella vaatteita, niillä on koot muutenkin pienempiä kuin meillä :)
Itse etsin yleensä vaatteita H&M:n lastenosastolta. JC:ssä on myös pieniä kokoja, mutta en ole löytäny sieltä omaa silmääni miellyttäviä vaatteita, kun kerran tai pari. Nettikaupoista Asos huomioi mielestäni parhaiten pienikokoiset. Käytän rintaliivejä 65B, ja tässä koossa löytää valitettavan vähän liivejä. Ostaisin useampiakin, jos vaan olisi! Onneksi Sokokselta ja Stockalta olen löytänyt Calvin Kleinin laadukkaita alusvaatteita. Pienikokoisia ja edullisempia alusvaatteita olen bongannut myös Cubukselta ja todella satunnaisesti Lindexiltä. Lindexillä pienemmät koot ovat yleensä olleet kuitenkin ihan lasten alusvaatteiden näköisiä.. Henkkamaukan, Seppälän ynnä muiden alusvaatemallistoissa ei ole ollenkaan rintaliivejä 70 pienempillä ympärysmittoilla.
Nykyään kaupat mainostavat jatkuvasti XXL- tai plusmallistojaan, mutta pienet vaatteet loistavat poissaolollaan. Koko 34 on yleensä liian väljä ja sitä pienempiä kokoja löytää aika harvoin perusvaatekaupoista. Minua myös harmittaa se, kuinka usein kuulen valitusta siitä, miten isokokoisten naisten on vaikea löytää kauniita vaatteita, mutta kun itse mainitsee vaatteiden olevan liian suuria saakin osakseen väheksyviä "lihoisit vähän" kommentteja. Ryhävalaan kokoisillekin naisille pitäisi olla kaikkien muotikauppojen mallistot saatavilla, mutta jos ei löydä itselleen tarpeeksi pieniä vaatteita on vain liian laiha. :(
Mä tilaan ebaysta aasialaisia vaatteeita, jotka on ihan oikeesti pieniä :) siis hyvällä tavalla. Myös esim. YesStyleltä tilaan silloin tällöin, aasialainen firma myös. Länsimaalaisten "pieni" on mulle yleensä aina jostain kohtaa liian iso, mutta nuista ostetut vaatteet istuu aika täydellisesti.
Pituus 155 cm. Paino 45 kg. Muut mitat 89-60-87. Ei enää toivoakaan löytää vaatteita naisten osastolta, mutta ei myöskään lasten osastolta, sillä pikkutyttöjen vaatteet kiristävät rintojen kohdalta ja ovat siis muutenkin sellaisia suoran mallisia.
Olen ostanut xs-vaatteita ja vienyt ompelijalle pienennettäväksi. Teen päätetyötä enkä jaksa istua enää ompelukoneella vapaa-aikana, mutta toki joitain pienennyksiä teen välillä itsekin.
Kalliiksi tulee vaatteiden hankinta, sillä yleensä noita xs-kokoisia ei löydä alennuksesta, vaan pitää heti uuden kauden alettua kiireesti mennä ostamaan ne uutena kaupasta ja sitten kiikuttaa ompelijalle.
EPÄREILUA ja käsittämätöntä. Ylilihavia tuetaan isojen tyttöjen malleilla, miksi ei meitä pieniä ja hoikkia. Pitääkö tosiaan lihottaa itsensä, että löytyy vaatteita? Sitten pitäisi enää lyhentää hihat ja lahkeet.
Välillä olen myös tilannut vaatteita Kiinasta. Joskus Kiinan S on pieni, joskus iso. Palautusmahdollisuutta ei ole - rahat menee siinäkin hukkaan.
Omat haasteensa vaatteiden löytämiseen tuo kaksi muutakin asiaa. Olen suht lyhytraajainen, eli moni lastenvaate näyttäisi paremmalta, jos olisi pitemmät sääret. Lahkeita ja hihoja pitää aina lyhentää.
Sitten tämä värimaailma, eli eihän ne lasten pinkit ym. lapsellisesti kuvioidut vaatteet ole aikuiselle naiselle hyviä, eikä varsinkaan minulle, jolle sopii parhaiten kaikki syksyn värit, eikä ollenkaan musta, valkoinen, harmaa tai mikään viileä väri, mutta niin sitä on vain ollut pakko tottua laittamaan päällensä vaatteita, jotka sopivat koon puolesta, vaikka ei väri, kuosi ym. sopisikaan.
Olisi varmaan ihana tuntea se ilo, että voi pukea päällensä sellaiset vaatteet, jotka ovat kaikin puolin sopivia.
Pienikokoinen, pienituloinen kirjoitti:
Välillä olen myös tilannut vaatteita Kiinasta. Joskus Kiinan S on pieni, joskus iso. Palautusmahdollisuutta ei ole - rahat menee siinäkin hukkaan.
Minäkin olen tilannut Kiinasta ja muualta Aasiasta vaatteita mutta ne ovat aina olleet liian isoja vaikka olen ottanut pienimmän koon. Esim. tilasin vasta aliexpressiltä farkkulegginsit kokoa XS jotka olivat isommat kuin Gina tricoon Alex-farkkujen XS.
Käytän normaalisti kokoa XXS ja 32. Mekkojakin olen tilannut ja niissä on kyllä ollut mitoitus ihan ihmeellinen, esim. helma yltää vesirajaan mutta kaula-aukko asettuu rintojen alapuolle. Urheiluvaatteet on kyllä ollut ihan hyviä.
Asoksella taitaa olla paras valikoima pienten kokojen suhteen.
Onnea sinulle vaatteiden löytymiseen ja kiitos Asos -vinkistä. :)
Pienikokoinen, pienituloinen kirjoitti:
Pituus 155 cm. Paino 45 kg. Muut mitat 89-60-87. Ei enää toivoakaan löytää vaatteita naisten osastolta, mutta ei myöskään lasten osastolta, sillä pikkutyttöjen vaatteet kiristävät rintojen kohdalta ja ovat siis muutenkin sellaisia suoran mallisia.
Olen ostanut xs-vaatteita ja vienyt ompelijalle pienennettäväksi. Teen päätetyötä enkä jaksa istua enää ompelukoneella vapaa-aikana, mutta toki joitain pienennyksiä teen välillä itsekin.
Kalliiksi tulee vaatteiden hankinta, sillä yleensä noita xs-kokoisia ei löydä alennuksesta, vaan pitää heti uuden kauden alettua kiireesti mennä ostamaan ne uutena kaupasta ja sitten kiikuttaa ompelijalle.
EPÄREILUA ja käsittämätöntä. Ylilihavia tuetaan isojen tyttöjen malleilla, miksi ei meitä pieniä ja hoikkia. Pitääkö tosiaan lihottaa itsensä, että löytyy vaatteita? Sitten pitäisi enää lyhentää hihat ja lahkeet.
Olen samanpituinen ja -painoinen, mutta ei ole koskaan ollut ongelmaa löytää vaatteita. Käyn vain perusliikkeissä. Siksi tämä ketju tuli ihan yllätyksenä. Johtuneeko siitä että minulla tiimalasivartalo ja harrastan liikuntaa. Joka tapauksessa, tsemppiä kaikille vaatemetsästykseen!
Eiks joku zara oo suunniteltu jollekin barbeille muutenkin nu eiköhän xs oo aika xxs.
boohoo.comissa on laaja petite-mallisto
H&M! Ainakin paljon mekkoja on koossa 32.
Ebay, wish ja aliexpress. Myyvät kiinasa tehtyjä halpoja vaatteita. Osa ei tosin ole yhtään mitä kuvissa väitetään ja koot menee miten sattuu, mutta wishissä ja alissa voi lukea kommentteja ja tehdä omat johtopäätöket. Aasiassa on nuita kokoja, joskus ilmoitettu S vastaa XXS.
Uniqlo. Löytyy myös xxs-koko. Japanilainen merkki, vaatteet ei ole kauhean kalliita mutta erittäin hyvälaatuisia.
Onko pienistä vaatteista kiinnostuneita, koko 34. Itselle pieneksi käyneitä, merkkivaatteita, myös käyttämättä jääneitä
Mites teettäminen. Etsit ompelijan. Kyllä niitä on. Sitten vaatteesta kuva ja kangaskauppaan, Eurokangas, marimekko ym. Pikku kangaskauppojakin on vielä.
Hae googlesta hakusanoilla petite mallisto.
Vero Modan verkkokaupasta on käsittääkseni saatavilla pieniä kokoja ja zalandollakin on reilustin onlyn petite-malliston vaatteita.
Topshopista tilailin pienempiä kokoja ainakin vielä muutama vuosi sitten.
Niin kuin joku jo suositti, kannattaa katsoa nettikaupoista. Brittiläisistä esimerkiksi Topshop, Miss Selfridge, New Look ja River Island ainakin tekevät pienempiä kokoja, luonnollisesti myös asos.comit sunmuut.
Disclaimer: Olen kokoa 36/38 mutta toiminut vaatemyyjänä jonkin aikaa täällä saaristossa, ja olen pistänyt merkille että kokohaitari on laajempi kumpaankin suuntaan. UK-koossa XXS/32 on joko 4 tai 6 riippuen vähän kaupasta - esim. River Island tekee mielestäni pienempiä vaatteita.
Toivottavasti tästä nyt yhtään mitään apua oli, aika hyvin nää tuntuu olevan tiedossa :)...