Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Hei kaikki veroista marisijat!
23.03.2013 |
Hei te kaikki jotka marisette ja mussutatte Suomen verotuksesta! Ettekö te huomaa itse ristiriitaa puheissanne: haluatte kaikki samat palvelut valtiolta kuin nytkin mutta ette halua maksaa veroja. Se on kestämätön yhdistelmä.
Jos on kyllästynyt Suomen korkeaan verotukseen, voi vapaasti muuttaa muualle. Esimerkiksi Euroopassa voi muuttaa minne haluaa, vaikkapa lievemmän verotuksen maihin. Muualla maailmassa sellaisia maita on paljonkin.
Ai niin paitsi että ettehän te voi kun sitten pitäisi MAKSAA IHAN ITSE niistä palveluista, joita Suomessa kustannetaan verovaroin ja jotka ovat joko kokonaan ilmaisia tai niistä peritään vain muodollinen maksu....
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jokainen voi laskea että olisiko omasta bruttopalkasta vara maksaa jokaisesta lapsesta (päivähoito/peruskoulu/lukio/ammattikoulu) n.1000e per lapsi per kuukausi, jokaisesta lääkärikäynnistä 100e+, entäs jos joku perheenjäsen joutuisi leikkaukseen? Tuhansien eurojen lasku! Tai olisiko vara synnyttää sairaalassa? Ainakin minun keisarileikkaukseni todelliset kustannukset olisivat olleet n.10000e, olisi jäänyt lapsi tekemättä ilman verotusta ;)
Ruokalaskussa säästäisi loppupeleissä vähän, 500e/kk muuttuisi n.400e/kk, isompikin perhe säästäisi korkeintaan muutaman satasen. Silläkö sitten maksettaisiin esim. nuo ylläolevat asiat? Tai että kirjaston palvelut olisi maksullisia, seurakunnan palvelut samoin.
Vai onko haaveena se, että heikompi aines (tässä tapauksessa n.95% suomalaisista varmaan) jäisi ilman koulutusta ja ihmiset kuolisivat nälkään yms. Tai että perheestä yhdelle lapselle maksettaisiin koulutus kun enempään ei ole varaa. Aika hurjalta kuulostaa.
Maksan mielelläni veroja n. 1400e/kk siitä lystistä että saan näin paljon itse vastineeksi ja jos vielä autan sillä jotain heikompiosaisempaa niin eipä rahaa sen paremmin voi sijoittaa. Yhteiseen hyvään. Siihenhän Suomen hyvinvointi perustuu että tolkuttomia tuloeroja ei ole juurikaan vaan kaikille turvataan kohtuullinen toimeentulo. Ihana asua Suomessa!