Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki veroista marisijat!

Vierailija
23.03.2013 |

Hei te kaikki jotka marisette ja mussutatte Suomen verotuksesta! Ettekö te huomaa itse ristiriitaa puheissanne: haluatte kaikki samat palvelut valtiolta kuin nytkin mutta ette halua maksaa veroja. Se on kestämätön yhdistelmä.

Jos on kyllästynyt Suomen korkeaan verotukseen, voi vapaasti muuttaa muualle. Esimerkiksi Euroopassa voi muuttaa minne haluaa, vaikkapa lievemmän verotuksen maihin. Muualla maailmassa sellaisia maita on paljonkin.

Ai niin paitsi että ettehän te voi kun sitten pitäisi MAKSAA IHAN ITSE niistä palveluista, joita Suomessa kustannetaan verovaroin ja jotka ovat joko kokonaan ilmaisia tai niistä peritään vain muodollinen maksu....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa Suomessa on paljonkin palveluita, mistä olisin valmis luopumaan. Monessakin asiassa ihailen ns. Jenkkilän mallia (en kaikessa kyllä). Sinne nyt ei noin vain muuteta, enkä muutenkaan halua muuttaa koska elämäni on täällä. Mutta kyllä mulla on silti oikeus omata mielipiteitä tästä yhteiskunnasta, olen sattunut tänne syntymään.

Vierailija
2/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutetaan miehen työn perässä 1.6. ja täytyy sanoa että jo nyt asiat näyttää helpommalta kuin suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 12:24"]

Hei te kaikki jotka marisette ja mussutatte Suomen verotuksesta! Ettekö te huomaa itse ristiriitaa puheissanne: haluatte kaikki samat palvelut valtiolta kuin nytkin mutta ette halua maksaa veroja. Se on kestämätön yhdistelmä.

Jos on kyllästynyt Suomen korkeaan verotukseen, voi vapaasti muuttaa muualle. Esimerkiksi Euroopassa voi muuttaa minne haluaa, vaikkapa lievemmän verotuksen maihin. Muualla maailmassa sellaisia maita on paljonkin.

Ai niin paitsi että ettehän te voi kun sitten pitäisi MAKSAA IHAN ITSE niistä palveluista, joita Suomessa kustannetaan verovaroin ja jotka ovat joko kokonaan ilmaisia tai niistä peritään vain muodollinen maksu....

[/quote]

sä olet ihan pihalla, mua ihan huolestuttaa

Vierailija
4/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mielipiteen saa sanoa, mutta kun ei se marina johda mihinkään. Ainoa ratkaisu on muuttaa Suomesta pois, silloinhan on tarttunut asiaan ja ratkaissut sen. Veikkaanpa että aika moni tarttuu tilaisuuteensa tulevina vuosina.

Vierailija
5/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämä ap sinusta sitten hyvä ja toimiva yhteiskunta jos vaikkapa kolmannes työssäkäyvistä veronmaksajista muuttaisi ulkomaille? Sittenkö täällä olisi hyvä olla eikä kukaan marisisi?

Vierailija
6/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua valtion palveluja, kannatan kaikkien palveluiden yksityistämistä. onhan tässä maassa kait vielä oikeus muillakin puhua kun taistolaisilla, joten en aio muuttaa ulkomaille sen takia että olen erimieltä kanssasi. voin ostaa sulle menolipun pohjoiskoreaan jos haluat.

Vierailija
7/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "marisen" ja "valitan" ja "itken" veroista.

Se ei kuitenkaan johda mihinkään.

Verosuunnittelu sen sijaan johtaa... :)

90-luvun laman skippasin lähtemällä ulkomaille töihin enkä tulevaisuudessakaan aio tänne veroja maksaa senttiäkään enempää kuin on aivan pakko.

Mielihyvin maksan lakimiehille että optimoivat verotukseni.

Ja ei, en siis ole normaalissa palkkatyössä (enää).

Vierailija
8/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verot nousee, palvelut ajetaan alas, rahat menee kreikkaan, what's the point ?

Vierailija
9/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaa maksaa yle veroa(media maksu) mikä viedään tilistä kyselemättä ja silti pitää erikseen maksaa laajakaistasta,meillä ainakin tv lähetykset näkyy huonosti,jumittaa, pikselöityy ja välillä osa kanavista ei näy ollenkaan,on ostettu uusi töllö,antennit ja kaikki pitäisi olla kunnossa.

omakotitalossa asumisesta tehdään maksu helvettiä,2kk sähkölaskut tasaerinä 465€/kk ja nyt tuli suoraveloitusmittari,että saadaan kylmällä maksatettua kovimman mukaan sähköstä ja sähkön hinta noussut kokoajan kymmeniä prosentteja + sähkön siirto meillä on kalliimpaa kuin itse sähkö JA TAAS nostetaan sähköveroa,KYLLÄ VITUTTAA kantaa kaikki rahat valtion laariin ja sieltä ne jaetaan jonnekin hevon vittuun ja kaiken maailman mamuille,pummeille ym.

Vierailija
10/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta YLE-vero on ihan mitätön juttu maksan sen mielelläni. Kun Yle tuottaa uutisia ja paikallisuutisia verkkosivuilleen, ei tarvitse enää tilata paikallista sanomalehteä tai Hesaria eli ainakin yksi tai kaksi menoerää putoaa pois.

Kympille tiedoksi, että mikä pakottaa sut asumaan omakotitalossa, jos se kerran on yhtä helvettiä? Eihän tuo ole verotus- vaan valintakysymys. Muutat pois jos asuminen on liian kallista ja henkisesti raskasta, kuten viestistäsi voi päätellä. Sotket nyt kaksi asiaa viestissäsi.

Vierailija
11/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot alas ja  jokainen maksaa niistä palveluista, joita käyttää. 

Vierailija
12/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella vaan unohtuu, kuinka paljon palveluja ja asioita veroilla kustannetaan.. Haluaisitteko oikeasti maksaa itse kovalla rahalla lastenne neuvolat, päivähoidon,koulutuksen, kaikki harrastukset, kirjastopalvelut, terveydenhoidon, teiden kunnossapidon, kaikki tietoliikenneyhteydet, julkisen liikenteen........ tässä vasta raapaisu.

Vierailija
13/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luopuisin todella mielelläni esim. neuvoloista (mitään hyötyä ei niistä ole ollut, vaikka lapsia on kaksi), teitä ei meillä päin huolleta, lapset on hoitanut mummo eskari-ikään asti, televisiota ei kukaan ehdi meidän perheessä katsoa, jne. On paljon asioita, joita en haluaisi rahoittaa omista veroistani. Myös yliopistokoulutus on tässä maassa täysin ala-arvoista, joten uskoisin maksullisuuden parantavan opetuksen laatua merkittävästi.

Vierailija
14/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan! Mielelläni maksaisin nämä omalle perheelleni. Tällä hetkellähän monet meistä maksavat tämän sekä itselleen että naapurin sossupummille.

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 12:55"]

Monella vaan unohtuu, kuinka paljon palveluja ja asioita veroilla kustannetaan.. Haluaisitteko oikeasti maksaa itse kovalla rahalla lastenne neuvolat, päivähoidon,koulutuksen, kaikki harrastukset, kirjastopalvelut, terveydenhoidon, teiden kunnossapidon, kaikki tietoliikenneyhteydet, julkisen liikenteen........ tässä vasta raapaisu.

[/quote]

Vierailija
15/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään järkeä olla suomessa hyvin koulutettu hyväpalkkainen, 6kk:n palkka menee valtiolle, tämä aiheuttaa aivovuotoa ulkomaille. meillä on sitten näitä valtiotieteilijöitä valtion hallinto täynnä, jotka saavat palkkansa muiden veroista ja mitä he tuottavat kansantaloudelle, siis mitä, aivan, ei yhtään mitään. hallintoa hallinnon vuoksi, turhaan koulutetaan tälläisia akateemisiä jotka ovat vain rasitteena muille. on niin paljon kaikkea turhaa tässä systeemissä mihin sitä rahaa menee, niitä ei tosin karsita. se on sitä valtaeliitin hyväveli toimintaa.

Vierailija
16/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen erittäin kiitollinen veronmaksaja. Iloitsen tasavertaisesta koulutuksesta, joka mahdollistaa kaikkien lasten koulutuksen vanhempien tuloista riippumatta, olen kiitollinen lähikirjastoista, neuvolasta, raitiovaunuista, auratuista ja hiekotetuista kävelykaduista, suojateistä ja katulampuista, koirapuistoista ja leikkikentästä, uimahallista ja luisteluradasta, rajavartiolaitoksesta ja äitiyspäivärahasta, taidemuseoista ja teatterista, Helsingin kaupungin jokakesäisestä ilmaiskonsertista ja juhlaviikoista, ja ennen kaikkea siitä, että tuleva kuopukseni syntyy turvalliseen maahan, jossa kenenkään ei tarvitse tehdä rikoksia vain saadakseen rahaa leipään.

Vierailija
17/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta maksaisit sitten siis mielläsi lastesi eskarin,peruskoulun kirjoineen kaikkineen, käyttäisit vain yksityistä lääkäriä ja hammaslääkäriä, luovut lapsilisistä, äitiyspäivärahasta? Entäs jo sinuun käytetyt neuvolat ja terveydenhoito kun olit lapsi. Olet varmasti myös käynyt koulua? Mummosi saanut jotakin tukea tai palvelua julkiselta puolelta?

Pitää olla todella hyvät tulot, jos mielellään luopuu kaikesta nykyään verorahoin kustannetusta!

Vierailija
18/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 13:44"]

No mutta maksaisit sitten siis mielläsi lastesi eskarin,peruskoulun kirjoineen kaikkineen, käyttäisit vain yksityistä lääkäriä ja hammaslääkäriä, luovut lapsilisistä, äitiyspäivärahasta? Entäs jo sinuun käytetyt neuvolat ja terveydenhoito kun olit lapsi. Olet varmasti myös käynyt koulua? Mummosi saanut jotakin tukea tai palvelua julkiselta puolelta?

Pitää olla todella hyvät tulot, jos mielellään luopuu kaikesta nykyään verorahoin kustannetusta!

[/quote]

Tämä kysymys siis aiemmalle  (14)

Vierailija
19/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 luopuisi mielellään. Jos veroja ei olisi tarvinnut maksaa muutamaan sukupolveen, olisin upporikas.

Vierailija
20/21 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 13:54"]

14 luopuisi mielellään. Jos veroja ei olisi tarvinnut maksaa muutamaan sukupolveen, olisin upporikas.

[/quote]

Ok, teillä on siis todella suuret tulot. Itse olen hyvätuloinen, mutta en usko, että maksamillani veroilla saisin ostettua sitä kaikkea, minkä yhteiskunta nyt tarjoaa.