Laskujen jälkeen jäi 15 eur/pv, onko se sinusta paljon vai vähän?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni jää 6€/pvä ja minulla on itselläni ruokittava itseni lisäksi kaksi lasta ja pärjätään ihan hyvin.
Lapset syö vain päiväkodissa, viikonloppuisin kaurapuuroa/hernekeittoa? Kai käyt leipäjonossa, ei tuolla voi pärjätä.
Jos aattelet sen näin päin menet kauppaan ja ostat 3 pvän ruoat 18e. Tarkkaan mietittynä sillä saa ihan hyvin ruoat . Annan esimerkin. Ostaa perunoita, jauhelihaa, porkkanaa. Kotoata löytyy kaiketi sipulit ja mausteet. Sitten jotain jugurtteja, aina löytyy 2e esim 5kpl. Maitoa, hedelmiä, leipää jotain juustoa/leikkelettä. Jää vielä pari euroa namiin. Tietty joskus pitää ostaa wc-paperit/muita taloustarvikkeita. Itse elänyt vuosia 5e/pvä ja ihan hyvin selvinnyt. Toki vaatii itsekuria.
Joo kyllä osaan arvioida mitä mikäkin maksaa ja osaan elää pienellä rahalla, en itsekään ota mitään rahakylpyjä aamuisin. Mutta en kyllä osaa samaistua ihmiseen, joka kertoo, että "minulla on itseni lisäksi elätettävänä kaksi lasta, käytössä yhteensä 6 e/pv ja ei tee tiukkaa". Hyvä, että osaa elää säästeliäästi ja saa rahat riittämään, kenties säästää perheen hyväksi.
Mutta olisi aika niellä ylpeys ja hakea taloudellista tukea jostain, jotta lasten elättämiseen jäisi enempi kuin 6 e/pv.
Asun yksin. Kun olen maksanut vuokran ja laskut ja ehkä pistänyt muutaman kympin säästöön, niin minulle jää kuusta riippuen noin 200-250 e käyttöön, joten tuolla rahalla eläisin herroiksi. Nykytilanteessa ruokin itseni, mutta en osta tavaroita enkä käy juuri ulkona.