Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähän takia äitiäni triggeröi se, jos sanoin jonkun ystäväni olevan ärsyttävä?

Vierailija
16.03.2019 |

Kai lapsi saa vanhemmalleen sellaista kertoa? Koska jos ei vanhemmalleen, niin kenelle sen sitten kertoisi?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta, mitä äitisi sanoo jos kerrot kaverisi olevan ärsyttävä?

Alkoi haukkua minua. Siis esim. sanoi, että mitä sä oot sen kanssa. Ja jos sanoin, että no se on mun kaveri, alkoi haukkua kaveria surkeaksi. Toisen ystävän kohdalla alkoi selittää, miten se kiusaamaan taipuvainen ääliö oli varmaan vaikeuksissa ja tarvitsi olkapäätä ym. paskaa. Eli aivan kuin minua saisi kohdella paskasti jos on olkapäätä vailla.

Ap

Okei, jännä. Kuulostaa ikään kuin siltä, että äitisi haluaisi selittää kaiken konfliktin pois.

Vierailija
22/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mikä juttu (=ongelma) äidilläni oikein on tämän ärsyttävä puoli ystävässä -dilemman kanssa. Hysterisoituu välittömästi, jos lapsensa mielestä tämän kaveri on ärsyttävä! What!? Kuvitteliko tosiaan, että kaikki ihmiset ovat ihania enkeleitä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi haukkua minua. Siis esim. sanoi, että mitä sä oot sen kanssa. Ja jos sanoin, että no se on mun kaveri, alkoi haukkua kaveria surkeaksi. Toisen ystävän kohdalla alkoi selittää, miten se kiusaamaan taipuvainen ääliö oli varmaan vaikeuksissa ja tarvitsi olkapäätä ym. paskaa. Eli aivan kuin minua saisi kohdella paskasti jos on olkapäätä vailla.

Ap

Ihan niinkuin kaikessa. Äitisi ei siis haukkunut mitenkään

Vierailija
24/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei, jännä. Kuulostaa ikään kuin siltä, että äitisi haluaisi selittää kaiken konfliktin pois.

Kyllä! Ja sitä hän on tehnyt jouduttuaan itse aivan järkyttäviin konflikteihin isäni löydettyä uuden kumppanin ja heillä oli vielä ero hakematta (13v asumuserossa) ja yhteinen kesämökki löydettynä, jonka omisti kuitenkn isäni äiti. Äiti pääsi riidassaan korkeimpaan oikeuteen mökistä ja avio-oikeudesta, mutta silti yritti "olla ystäviä" isän uuden kumppanin kanssa, joka katseli äitiäni kuin myrkkykäärmettä. Vei heille mökille sanomalehteä ym. aivan sekoa.

Ap

Vierailija
25/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haukkui. Se on arvostelua, jos syyttää siitä, että olen ystäväni ystävä. Tai syyttää minua huonoksi ystäväksi, kun en pidä siitä, että joku "vaikeuksissa oleva" ihminen loukkaa.

Ap

Vierailija
26/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä voisin vielä ärsyttää äitiäni? Koska kyllähän sellaista, joka ei sitä kestä, että läheinen on ärsyttävä pitää heti ärsyttää. Se on siedätyshoitoa vatipäille.

Ap

Miten itse siedät ärsyttäviä läheisiädi? Et mitenkään

Olen joutunut hankkimaan todella vammaisia läheisiä siksi, että he eivät ole saaneet ärsyttää minua. En olisi omana itsenäni ollut heidän kaverinsa.

Ap

Esim lapset

Vierailija
27/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni ei ystäviä olekaan. No ei varmaan, kun se on deal braker, jos joku alkaa ärsyttää häntä.

Ap

Ei sinullakaan ole ystäviä. Ei yhtään ihmist konka kanssa tulet toimeen

On, se, ettei ole enemmän on juuri siksi, että äitini mielestä en saanut olla oma itseni ja sanoa, jos joku ärsytti minua. Vaikea silloin pitää kenestäkään. Mutta pidän kyllä ihmisistä, joille voi olla rehellinen ja sanoa, jos jokin heissä ärsyttää.

Ap

"En saanut olla oma itseni", eli nillittävä, draamaileva, pikkusieluinen, raskas. Varmaan vain toivoi että sietäisit edes vähän erilaisuutta jotta voisit saada vaikka ystäviä etkä kuluttaisi elämääsi lillukanvarsia riipimällä, kuten nytkin teet. Saat olla oma itsesi, saat inhota aivan mitä lystää, ihan miten mitätöntä pikkuasiaa vain, elämäsi on vain siten raskaampaa.

Vierailija
28/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkein oikeus ei todellakaan käsittele aivan mitä tahansa riita-asioita, joten äitini keissi oli monimutkainen. Ja silti kuvittelee, ettei mitään ihmeempää riitaa ole ollutkaan, eikä tajunnut, miksi uusi kumppani ei siedä äitiäni olla missään tekemisissä siis.

Ap

Vierailija
29/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haukkui. Se on arvostelua, jos syyttää siitä, että olen ystäväni ystävä. Tai syyttää minua huonoksi ystäväksi, kun en pidä siitä, että joku "vaikeuksissa oleva" ihminen loukkaa.

Ap

Samaa tasoa kuin muutkin äitisi tekemiset

Vierailija
30/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi surullista, jos omalla lapsella olisi mielenterveysongelma.

Vierailija
31/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni ei ystäviä olekaan. No ei varmaan, kun se on deal braker, jos joku alkaa ärsyttää häntä.

Ap

Ei sinullakaan ole ystäviä. Ei yhtään ihmist konka kanssa tulet toimeen

On, se, ettei ole enemmän on juuri siksi, että äitini mielestä en saanut olla oma itseni ja sanoa, jos joku ärsytti minua. Vaikea silloin pitää kenestäkään. Mutta pidän kyllä ihmisistä, joille voi olla rehellinen ja sanoa, jos jokin heissä ärsyttää.

Ap

"En saanut olla oma itseni", eli nillittävä, draamaileva, pikkusieluinen, raskas. Varmaan vain toivoi että sietäisit edes vähän erilaisuutta jotta voisit saada vaikka ystäviä etkä kuluttaisi elämääsi lillukanvarsia riipimällä, kuten nytkin teet. Saat olla oma itsesi, saat inhota aivan mitä lystää, ihan miten mitätöntä pikkuasiaa vain, elämäsi on vain siten raskaampaa.

Jos toivoo, että lapsi ei olisi tuollainen, sen opettamiseen olisi varmaan älykkäämpiäkin keinoja, kuin suuttua lapselle siitä, että tämän mielestä hänen ystävissään on rasittavia puolia!? :D Lisäksi kantsis hänen itsensäkin miettiä, mikä sitten itse oli.

Ap

Vierailija
32/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Samaa tasoa kuin muutkin äitisi tekemiset

Niin, eli vahingoittavaa ja vääristynyttä.

Ap

Vierailija
33/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi surullista, jos omalla lapsella olisi mielenterveysongelma.

Tai jo lapsena saisi raivareita eikä olisi kavereita, koska ei osaa tulla toimeen keskenään kanssa.

Vierailija
34/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuitenkin hävisi juttunsa korkeimmassa oikeudessa. Voi nyyhky.

Ap

Vierailija
35/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti voitaisiin tai kuuluisi voida haastaa korkeimpaan oikeuteen lapsensa väärinkohtelusta. Niih.

Ap

Vierailija
36/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen äiti joka sekoaa ja satuttaa lastaan siitä, että lapsella on kavereissa ärsyttäviä ominaisuuksia kuuluisi viedä saunan taakse ja opettaa.

Ap

Vierailija
37/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän halusi selitellä konfliktit pois???? Mikä aivovamma luo halun siihen? Hän oli eroperheestä.... mutta silti.

Ap

Vierailija
38/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äiti oli opettaja. Jos opettaja oli opettanut, että "kaikista täytyy pitää" tai jotain muuta yhtä vammaista?

Ap

Vierailija
39/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen äiti joka sekoaa ja satuttaa lastaan siitä, että lapsella on kavereissa ärsyttäviä ominaisuuksia kuuluisi viedä saunan taakse ja opettaa.

Ap

Ei se ollut haukkumista. Otat kaiken puheen itseesi koska olet nillittävä, draamaileva, pikkusieluinen ja raskas ihminen.

Minäminäminäminä...

Vierailija
40/108 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se ollut haukkumista. Otat kaiken puheen itseesi koska olet nillittävä, draamaileva, pikkusieluinen ja raskas ihminen.

Minäminäminäminä...

Olihan haukkumista, koska minulle tuli siitä hänen sanoistaan paha olo. Ja paha mieli. Koska voin minä välittää kavereistai, vaikka ihmettelenkin äidilleni, miksi he toimivat joissain asioissa äsryttävästi ja minua haittaavalla tavalla. Olisin tarvinnut siihen ITSELLENI tukea, nii-in. Se olisi äitien tehtävä, tukea sitä OMAA lastaan. Älä ikinä hanki lapsia, jos vain muut ovat sulle tärkeitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan