Minkähän takia äitiäni triggeröi se, jos sanoin jonkun ystäväni olevan ärsyttävä?
Kai lapsi saa vanhemmalleen sellaista kertoa? Koska jos ei vanhemmalleen, niin kenelle sen sitten kertoisi?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Ja mies kyllä tajuaa, että hänen valehtelunsa tai kieroilunsa tai tapansa pimittää mielipiteensä on johtanut hänet tilanteeseen jossa hän on. Ihme, ettei silti ole jaksanut osoittaa merkkejä halukkuudesta kasvaa ja myöntää tuota viaksi, josta voi kasvaa rehellisyyteen. Mutta ei ehkä ole voimia käsitellä asiaa, kun on pakko pitää lapsista huolta. Harmi.
Ap
Mies säälittää kyllä. Joutuu sietämään psykopaattia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies oikeasti huomioisi minua, hän kuuntelisi, mitä hänelle sanoo, ja koittaisi kehittyä sen mukaan. Tai, jos se ei kiinnosta, niin olisi rehellinen ja sanoisi asian suoraan, eikä jättäisi minua siihen luuloon, että toiveeni toteutuu.
ApSinä vain otat ja otat.
Eiköhän mies tee oman osuutesi ja äidin puutteen vuoksi myös äidin osan. Hoitaa yksin lapset ja koko talouden. Elättää yksin. Vastaa kaikesta yksin. Ja vielä saa niskaansa kerran viikossa piipahtavan kiukuttelevan äidin vierailulle. Äiti ei koskaan ota molempia lapsia kanssaan yhtaikaa. Kun ei vaan jaksa. Näin mies ei pääse edes lenkille.
Ei tarvitsisi tehdä kuin oma osuutensa, jos olisi huomioinut minut.
ApOlemme samaa mieltä. Mies tekee myös sinun osuutesi. Eiköhän tämä riitä ja voit unohtaa muut vaatimuksesi.
Niin eli oma vikansa, etten jaksanut, koska ei huomioinut minua mitenkään.
ApAikuinen ihminen joutuu kantamaan vastuun omista teoistaan. Sinä vastaat siitä ettet huolehdi omista lapsistasi.
Miten? Nauttimalla kun on omaa aikaa? Ja saan terapeutilta ehdotuksen ottaa sairaslomaa, koska vaikutan niin väsyneeeltä, että saisin tehdä asioita, joista oikeasti nautin? Kuten luopua turhasta tavarasta? It's a deal!
ApSe tulee vielä eteesi. Maksat tästä teostasi myöhemmin, kun lapset ei ole enää yhteydessä. Jos sinulla olisi mpraalia, häpeäisit tekojasi jo nyt.
Miten mä siitä maksaisin, jos lapseni eivät olisi yhteydessä? Mitä sä kuvittelet aikuisen ihmisen lastensa varaan laskevan? Oletko vähän itsekeskeinen ahnehtija?
ApUnohdin, ettet sinä siitä välitä. Kun et välitä lapsistasi
Sellaiset pienimieliset tunikoissa seisovat hiivatynnyrit tekevät lapsensa omaa egoaan pönkittämään ja sitovat lapset itseensä omille säännöilleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies oikeasti huomioisi minua, hän kuuntelisi, mitä hänelle sanoo, ja koittaisi kehittyä sen mukaan. Tai, jos se ei kiinnosta, niin olisi rehellinen ja sanoisi asian suoraan, eikä jättäisi minua siihen luuloon, että toiveeni toteutuu.
Eiköhän mies tee oman osuutesi ja äidin puutteen vuoksi myös äidin osan. Hoitaa yksin lapset ja koko talouden. Elättää yksin. Vastaa kaikesta yksin. Ja vielä saa niskaansa kerran viikossa piipahtavan kiukuttelevan äidin vierailulle. Äiti ei koskaan ota molempia lapsia kanssaan yhtaikaa. Kun ei vaan jaksa. Näin mies ei pääse edes lenkille.
ApOlemme samaa mieltä. Mies tekee myös sinun osuutesi. Eiköhän tämä riitä ja voit unohtaa muut vaatimuksesi.
ApAikuinen ihminen joutuu kantamaan vastuun omista teoistaan. Sinä vastaat siitä ettet huolehdi omista lapsistasi.
Miten? Nauttimalla kun on omaa aikaa? Ja saan terapeutilta ehdotuksen ottaa sairaslomaa, koska vaikutan niin väsyneeeltä, että saisin tehdä asioita, joista oikeasti nautin? Kuten luopua turhasta tavarasta? It's a deal!
ApSe tulee vielä eteesi. Maksat tästä teostasi myöhemmin, kun lapset ei ole enää yhteydessä. Jos sinulla olisi mpraalia, häpeäisit tekojasi jo nyt.
Miten mä siitä maksaisin, jos lapseni eivät olisi yhteydessä? Mitä sä kuvittelet aikuisen ihmisen lastensa varaan laskevan? Oletko vähän itsekeskeinen ahnehtija?
En ole niin itsekeskeinen, että olisin tehnyt lapset maailaan itseäni varten. Totta kai toivon heille mahtavaa elämää, ja yritän siinä auttaa, että sen, ja mitä itse haluavatkaan, saavuttaisivat.
Ap
Valehtelet itsellesi. Sinä et välitä vähääkään etkä auta missään. Sinä vain vahingoitat lapsiasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies kyllä tajuaa, että hänen valehtelunsa tai kieroilunsa tai tapansa pimittää mielipiteensä on johtanut hänet tilanteeseen jossa hän on. Ihme, ettei silti ole jaksanut osoittaa merkkejä halukkuudesta kasvaa ja myöntää tuota viaksi, josta voi kasvaa rehellisyyteen. Mutta ei ehkä ole voimia käsitellä asiaa, kun on pakko pitää lapsista huolta. Harmi.
ApMies säälittää kyllä. Joutuu sietämään psykopaattia
Miten niin joutuu sietämään? Itse valitsi minut, olen minä minkälainen tahansa, en muutu, jos ooooh, MIES valitsi minut! En ole psykopaatti, vaan äitini on satuttanut minua. Jos mies ei ajattelekaan kriittisesti minusta, niin sittenhän kaikki on varsinkin hienosti. Hän vain joutuu odottelemaan, että saan apua ja parannun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole niin itsekeskeinen, että olisin tehnyt lapset maailaan itseäni varten. Totta kai toivon heille mahtavaa elämää, ja yritän siinä auttaa, että sen, ja mitä itse haluavatkaan, saavuttaisivat.
ApValehtelet itsellesi. Sinä et välitä vähääkään etkä auta missään. Sinä vain vahingoitat lapsiasi
En valehtele. Totta kai autan olemalla heidän puolellaan, kun pystyn. Ymmärtämällä heitä AINA, vaikka he olisivat tehneet väärinkin. (Koska ovat keskeneräisiä, eli lapsia, eivät osaavia aikuisia) Tai joku syyttäisi heitä. Itseäni ei autettu silloin ikinä.
Ap
Esim. esikoinen myöhästelee paljon, pelaa vaikka on kielletty jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApValehtelet itsellesi. Sinä et välitä vähääkään etkä auta missään. Sinä vain vahingoitat lapsiasi
En valehtele. Totta kai autan olemalla heidän puolellaan, kun pystyn. Ymmärtämällä heitä AINA, vaikka he olisivat tehneet väärinkin. (Koska ovat keskeneräisiä, eli lapsia, eivät osaavia aikuisia) Tai joku syyttäisi heitä . Itseäni ei autettu silloin ikinä.
Ap
Ja tämän kos tan äidilleni. Aina oli vain vihaamasa ja syyttämässä minua oman kasvatustuloksensa paskuuksista. Kun olisi ollut velvollinen AUTTAMAAN.
Ap
Mutta onneksi terapeutti neuvoi mua jäämään vaikka saikulle, kun olin niin väsynyt, että saisin tehdä elämässäsni sitä, mitä mä haluan, enkä pskaa duuniani. Jee. Se tajuaa.
Ap
Mutta oon niin huono valehtelemaan, en tiedä, millä sitä saikkua nyt saisi. Ei ole niin, etten haluaisi tehdä mitään( taas yksi äitini kuvitelmista, se kakka-aivo aina jankutti ja tulkitsi, että mähän en halua tehdä yhtään mitään, kun asiat, joita hän vaati eivät kiinnostaneet!)
Haluan kyllä tehdä, mutta tämä entinen elämäni jo ennen perhettäni sai minut täysin lamaantumaan ja se osittain jatkuu vieläkin, kärsin siis siitä hyvin paljon. Ja se edellinen terapia, kognitiivinen, joteniin sementoi sitä lamaantumista. Ei todellakaan vienyt pois! Ja ei auttanut! Siihen, että miksi olin ja osin vieläkin olen niin täysin lamaannutettu.
Ap
Koska rakastan kyllä tekemistä, kunhan saan tehdä sitä, mikä mua huvittaa, enkä asioita, joita kakkavammapaskaäitini halusi ja vaati. Se ei IKINÄ vastannut mun miettimisiini tavoilla, jotka ois auttaneet ja tukeneet MUA, vaan aina siten, että hän saisi minusta irti, mitä HÄN halusi.
Ap
Mutta meninkin terapiaan, tai siis siksi etsin edelleen apua, kun nykyiseen terapiaani menin, että TESIN, ettei se lamaantunut olotila ole oikea, eikä itseni valitsema. Vaan olin UHRI.
Ap
Lamaantuminen on yksi kamalimmista asioista, joka ihmisellä voi olla.
Ap
Mitä isommaksi kasvoin, sitä enemmän äitini lamaannutti minua ja hieroskelinkäsiään, koska se toi minua hiukan lähemmäksi tuhoa, jollaista hän kaipasi elämäni oikeasti olevan. Isäni ja mummini hän näki ilkeinä vastavoimina, jotka kehtsivatkin tukea minua eri (=omaani) suuntaan! Onneksi tukivat :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni ei ystäviä olekaan. No ei varmaan, kun se on deal braker, jos joku alkaa ärsyttää häntä.
Ap
Mikä on deal braker?
Äitini halusi elämäni olevan lamaantuneen mutterin alistunutta elämää rakentamassa korporaatiolle imperiumia ja saaden ruoskintaa palkksi, ja ylläpidon. Siitä olisi tullut olla kiitollinen. Siis kun eivät tapa tai ota vaikkapa seksiorjuuteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni ei ystäviä olekaan. No ei varmaan, kun se on deal braker, jos joku alkaa ärsyttää häntä.
ApMikä on deal braker?
Kirjoitusvirheellinen deal breaker tietenkin.
Ap
Äitini myös haukkui isääni ja mummiani, jotka olivat asioissa aina minun puolellani ja halusivat minun saavan elää kuten MÄ haluan ja vapaata, ihanaa, upeaa eämää, jollaista itsekin elivät. Varmaan haukkuisi nyt keuhkonsa pihalle oksentaen terapeuttianikin, että työnantajani elämä on täekwämpää, kuin minun voimani, hyvinvointini, elämäni, ja sitä kautta tietenkin lapseni. Ja että minun elämäni menee katuojaan, jos alan tuollaisista "omista haluista" saikkua pyytämään!!! Kamalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Surkeaa vain, että kun mulla oli jo TEININÄ OMA asunto, että ei tarvinnut alkaa asuntovelalliseksi. Äiti oli varmaan siitäkin kateellinen. Koitti, ettei se menis niin.
Ap
Että millainen vammapää ei TUE lapsensa toiveita????
Ap
Ap