Roaccutan pelasti elämäni!
Kärsin ennen kamalasta aknesta. Naamaan tuli kokoajan finnejä ja kamalia hormoninäppylöitä eikä MIKÄÄN auttanut! Ei mikään!
Vuosien kärsimysten jälkeen uskaltauduin vihdoin hakemaan roaccutaniin reseptin. Käytön alussa tilanne paheni, ja ajattelin ettei tästä mitään tule.
Söin sitten kuurini (n. 6kk) ja tosta kuurista on nyt jo 3-4 vuotta aikaa. Koko aikana minulla ei ole ollut naamassa yhtäkään finniä! Ei yhtäkään! Ihoni on todella hyvässä kunnossa ja tasainen. Mikään ei näy ihossani, ei kuukautiskiertokaan.
Mitään haittavaikutuksiakaan en kuurista saanut, en yhtään mitään! Voi luoja mä olen onnellinen ja kiitollinen.
Kommentit (69)
Itsellä ei aknea, mutta miehelläni sama kokemus. Tuo lääke toimi täydellisesti ja pysyvästi.
Aikoinaan maksoi 600 markkaa pakkaus eli oli sairaan kallista. Söin vuoden verran isoilla annoksilla mitä ei edes naisille saanut antaa. Sinne hävisi finnit, mutta arvet jäi. Miehellä ei arvet haittaa. Paras lääke ja kynnys aloittaa käyttäminen pitäisi olla matala.
Aknesta päästy eroon, mutta mikä olisi tehokkain keino päästä aknearvista eroon? Mikrohionta?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan maksoi 600 markkaa pakkaus eli oli sairaan kallista. Söin vuoden verran isoilla annoksilla mitä ei edes naisille saanut antaa. Sinne hävisi finnit, mutta arvet jäi. Miehellä ei arvet haittaa. Paras lääke ja kynnys aloittaa käyttäminen pitäisi olla matala.
Mutta todella halpa siihen nähden, että tulos on lähes kaikilla pysyvä jo ensimmäisellä kuurilla ja tuo lääke oikeasti toimii.
Paljon enemmän menee rahaa siihen jos ostelee kokoajan yhtä sun toista tököttiä ja kokeilee kaiken maailman vitamiineja ja antibioottikuureja, turhaan! Koska ne eivät toimi.
Roalla saa naamansa kuntoon. Siihen nähden ei oikeasti edes ole kallis.
Hienoa!
Onko täällä joku jolla se ei olisi tehonnut? Aina kuulee vaan kehuja että akne lähtee ja se on tietysti hienoa mutta onko Roaccutan siis varma tapa päästä aknesta?
Minulta on monta kertaa kysytty, että miten ihoni on näin hyvä ja miten oikein hoidan sitä. Totean aina vaan "söin vuosia sitten roakuurin" 😂
En oikeastaan hoida ihoani mitenkään.. ihan perus naaman puhdistaminen vedellä aamuin illoin, se vaan pysyy hyvänä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa!
Onko täällä joku jolla se ei olisi tehonnut? Aina kuulee vaan kehuja että akne lähtee ja se on tietysti hienoa mutta onko Roaccutan siis varma tapa päästä aknesta?
On se ainakin varmin, koska sitä varmempaa keinoa ei yksinkertaisesti ole olemassa.
Suurimmalla osalla se toimii yhdellä kuurilla jo, lähes kaikilla. Jos on todella paha akne, voi kuuri olla pidempi ja annostus vahvempi. Jotkut joutuvat ottamaan toisen kuurin myöhemmin, koska ei lähde ensimmäisellä. Mutta toisen kuurin joutuu tosiaan harvat ottamaan.
Itse sanoisin, että kyllä akne lähtee roalla jokaiselta, mutta jotkut harvat joutuvat syömään useamman kuurin. Ja kuurin pituus ja annostus yksilöllisiä. Haittavaikutukset tietysti myös yksilöllisiä.
Mä söin kans jonkun 4-5kk Roa-kuurin. Sain siit elinikäisen aurinkoihottuman. Lopetin Roan käytön kevään alussa ja samana kesänä mulla oli erittäin oaha aurinkoallergia. En pystynyt olemaan Suomen auringossakaan ilman 50 kertoisinta aurinkorasvaa. Aurinkoihottuma levisi aina käsiin ja kaulalle.
Nyt kuurista 2v aikaa ja aurinkoihottuma on vähän helpottanut mutta kärsin siitä edelleen. En voi olla auringossa yli puolta tuntia tai ihottuma lehahtaa.
Kaverillani lähti hiukset päästä Roan takia.muutenkin hänellä on ohut suomalainen hiuslaatu mutta Roan jälkeen vielä ohuempi.
Finnit lähtivät mutta nyt näin 2v jälkeenmeillä on kummallakin alkanut puskea niitä uudestaan. Roaa en enää aloita joten kokeilen nyt epillereitä... Roa on paras lääke niille jotka ei saa mitään sivuoireita.
Ja 9 jatkaa: mulla ei ollut mikään paha akne ja siltikin nyt vajaan 2v päästä uusiutui Roan jälkeen. Oikeestaan vuoden tais pysyä iho ok kunnossa ja aitten puski uudestaan.
1. Auttaako tuo myös isoihin isohuokosiin niin että saa ne näyttämään pienemmiltä tai huomaamattomilta?
2. Haalentaako aknearpia?
3. Voiko sitä saada lievään akneen? Tosin kuukautiskierron aikana naama kukkii kunnolla.
4. Voiko sitä pyytää lääkäriltä tuosta vain vai pitääkö odottaa, että lääkäri ensin itse tutkii naaman ja sitten päättää onko tarpeen?
Vierailija kirjoitti:
1. Auttaako tuo myös isoihin isohuokosiin niin että saa ne näyttämään pienemmiltä tai huomaamattomilta?
3. Voiko sitä saada lievään akneen? Tosin kuukautiskierron aikana naama kukkii kunnolla.
4. Voiko sitä pyytää lääkäriltä tuosta vain vai pitääkö odottaa, että lääkäri ensin itse tutkii naaman ja sitten päättää onko tarpeen?
Ei pienennä mitenkään tuntuvasti ihohuokosia. Ei haalenna aknearpia. Siihen auttaa aika. Mulla oli sellanen keskipaha akne eli joku voisi luetella lieväksi. Kannattaa miettiä ensin muut vaihtoehdot. Lääkettä et saa yleislääkäriltä. Ainoostaan ihotautilääkäri saa määrätä Roan.
Mullakin roa toimii, mutta joudun sen noin 3 vuoden välein aina syömään uudestaan. Koskaan ei kuitenkaan tule enää niin pahana kuin silloin ensimmäisellä kerralla :)
Söin aikoinaan roa kuurin. Se piti ihon puhtaana 2 vuotta ja sen jälkeen aknea alkoi taas tulla. Iho oli pitkään punoittava kuurin jälkeen. En saanut uutta roa kuuria vaan asiaa piti hoitaa voiteilla. Sittemmin poskien akne oikein riehaantui ja söin pari vuotta antibioottia. Lopulta löysin avun ruokavaliomuutoksesta, mutta muutamia näppyjä on naamassa silti aina. Toistaiseksi olen kuitenkin tyytyväinen tähän koska posket eivät ole enää täynnä aknea.
Toimii akneen, mutta tuhoaa osittain aivolisäkkeen hormonituotannon. Siihen liittynee toimivuuskin.
Mielestäni lääke on pahempi kuin tauti ja vanhemmalla iällä tuo puutteelliseksi taottu sisäeritys voi aiheuttaa monenmoista vaivaa ja kroonista väsymystä. Matalia testotasoja miehille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. Voiko sitä pyytää lääkäriltä tuosta vain vai pitääkö odottaa, että lääkäri ensin itse tutkii naaman ja sitten päättää onko tarpeen?Ei pienennä mitenkään tuntuvasti ihohuokosia. Ei haalenna aknearpia. Siihen auttaa aika. Mulla oli sellanen keskipaha akne eli joku voisi luetella lieväksi. Kannattaa miettiä ensin muut vaihtoehdot. Lääkettä et saa yleislääkäriltä. Ainoostaan ihotautilääkäri saa määrätä Roan.
Selvä, kiitos vastauksista!
M43 kirjoitti:
Toimii akneen, mutta tuhoaa osittain aivolisäkkeen hormonituotannon. Siihen liittynee toimivuuskin.
Mielestäni lääke on pahempi kuin tauti ja vanhemmalla iällä tuo puutteelliseksi taottu sisäeritys voi aiheuttaa monenmoista vaivaa ja kroonista väsymystä. Matalia testotasoja miehille jne.
Lääkkeen kanssa pitää olla todella paha akne jotta lääkäri suostuu määräämään.
Osalla lääkäreistä ehtona on e-pillereiden käyttö.
https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2013111317712617
Finnit on pientä siihen mitä lääke tekee aivoille..
Mulla kuivui iho tosi pahasti, hiusten pesun lopetin kokonaan. Nivelet kipeänä.
Masensi tosi pahasti, itsemurha ei ollut kaukana.
Nyt sit kärsitään myös lapsettomuudesta ja epäilen tuota lääkettä siitä.
Auttaa akneen, mutta niin kaameaa myrkkyä etten toiste lähtisi.
Lääkäreiden pitäisi kertoa sivuoireista ja mainita vaikutus hedelmällisyyteen.
Onko kukaan onnistunut hankkia lapsia kuurin jälkeen? Mietin vain kun söin tota pitkän kuurin.
Vierailija kirjoitti:
Mä söin kans jonkun 4-5kk Roa-kuurin. Sain siit elinikäisen aurinkoihottuman. Lopetin Roan käytön kevään alussa ja samana kesänä mulla oli erittäin oaha aurinkoallergia. En pystynyt olemaan Suomen auringossakaan ilman 50 kertoisinta aurinkorasvaa. Aurinkoihottuma levisi aina käsiin ja kaulalle.
Nyt kuurista 2v aikaa ja aurinkoihottuma on vähän helpottanut mutta kärsin siitä edelleen. En voi olla auringossa yli puolta tuntia tai ihottuma lehahtaa.
Kaverillani lähti hiukset päästä Roan takia.muutenkin hänellä on ohut suomalainen hiuslaatu mutta Roan jälkeen vielä ohuempi.
Finnit lähtivät mutta nyt näin 2v jälkeenmeillä on kummallakin alkanut puskea niitä uudestaan. Roaa en enää aloita joten kokeilen nyt epillereitä... Roa on paras lääke niille jotka ei saa mitään sivuoireita.
E-pillerit on huonoin mahdollinen hoito akneen. Ne auttaa (jos auttaa) tasan sen aikaa kun niitä syöt. Lopetuksen jälkeen naamasi on entistä pahemmassa kunnossa. Mun kaverilla ei ollut aknea ollenkaan ennen pillereitä mutta pillereiden jälkeen on saanut huonon ihon ja kärsii siitä nyt kovasti.
Itselläni e-pillerit aiheuttivat seuraavia oireita:
Mielialaoireet (turtuminen, ahdistuneisuus, alakuloisuus), nesteiden kertyminen ja turvotus, hiustenlähtö, verenpaineen nousu, veriarvojen muutokset (palautuivat lopetuksen myötä normaaliksi), eräs merkki aiheutti ripulia joka päivä ja yasmin- merkki aiheutti kahdet menkat kuukaudessa. Lisäksi ilmeni erittäin voimakasta haluttomuutta ja kuivuutta.. alapää oli kuin hiekkapaperia Diane nova- merkillä.
Finnit kyllä lähtivät, mutta ne palasivat lopetuksen myötä ja aloitin roakuurin, jolla lähti pysyvästi.
En voi missään tapauksessa suositella pillereitä, ne pilaavat elämäsi. Lisäksi mulla kesti lopetuksen myötä 3,5 vuotta siihen, että kuukautiskierto oli tasainen. Ei paljoa naurattaisi jos olisi lasten haluaminen ollu ajankohtaista.
Roaccutan on ainoa lääke joka akneen toimii. Näin sanoi erittäin kokenut ihotautilääkärini.
Kaikki muu on vain rahan ja ajan tuhlausta.