Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roaccutan pelasti elämäni!

Vierailija
16.03.2019 |

Kärsin ennen kamalasta aknesta. Naamaan tuli kokoajan finnejä ja kamalia hormoninäppylöitä eikä MIKÄÄN auttanut! Ei mikään!

Vuosien kärsimysten jälkeen uskaltauduin vihdoin hakemaan roaccutaniin reseptin. Käytön alussa tilanne paheni, ja ajattelin ettei tästä mitään tule.

Söin sitten kuurini (n. 6kk) ja tosta kuurista on nyt jo 3-4 vuotta aikaa. Koko aikana minulla ei ole ollut naamassa yhtäkään finniä! Ei yhtäkään! Ihoni on todella hyvässä kunnossa ja tasainen. Mikään ei näy ihossani, ei kuukautiskiertokaan.

Mitään haittavaikutuksiakaan en kuurista saanut, en yhtään mitään! Voi luoja mä olen onnellinen ja kiitollinen.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnistunut hankkia lapsia kuurin jälkeen? Mietin vain kun söin tota pitkän kuurin.

Olen syönyt aikoinaan roaa ja kaksi lasta löytyy. Ensimmäisellä tärppäsi molemmat.

Vierailija
22/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun noista lääkkeistä oli puhetta, käytättekö/käytittekö jotakin lääkkeitä samaan aikaan kun teillä oli kuuri? Luin, että voi vaikuttaa hormonitoimintaan. Itsellä on e-pillerit, masennuslääke ja adhdlääke ja mietin, että vaikuttaako Roaccu noihin todella voimakkaasti, että pitää jättää osa tai kaikki pois. No, ihotautilääkärillä sekin selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M43 kirjoitti:

Toimii akneen, mutta tuhoaa osittain aivolisäkkeen hormonituotannon. Siihen liittynee toimivuuskin.

Mielestäni lääke on pahempi kuin tauti ja vanhemmalla iällä tuo puutteelliseksi taottu sisäeritys voi aiheuttaa monenmoista vaivaa ja kroonista väsymystä. Matalia testotasoja miehille jne.

Lääkkeen kanssa pitää olla todella paha akne jotta lääkäri suostuu määräämään.

Osalla lääkäreistä ehtona on e-pillereiden käyttö.

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2013111317712617

Finnit on pientä siihen mitä lääke tekee aivoille..

No minä olisin varmasti tap-pa-nut itseni ilman kuuria. Akne oli todella paha, ihon alle alkoi muodostumaan sellaisia isoja koteloita täynnä talia, naama muutoin täynnä paiseita. Teini-ikä ja ihmiset kiusas todella rankasti koulussa aknen takia. Jouduin syömään kaksi kuuria, toisen heti peräjälkeen ja olen todella kiitollinen.

Itkin joka ikinen aamu, kun katsoin itseäni peilistä. Vihasin itseäni niin paljon.

Vierailija
24/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuivui iho tosi pahasti, hiusten pesun lopetin kokonaan. Nivelet kipeänä.

Masensi tosi pahasti, itsemurha ei ollut kaukana.

Nyt sit kärsitään myös lapsettomuudesta ja epäilen tuota lääkettä siitä.

Auttaa akneen, mutta niin kaameaa myrkkyä etten toiste lähtisi.

Lääkäreiden pitäisi kertoa sivuoireista ja mainita vaikutus hedelmällisyyteen.

Meni viisi vuotta hedelmällisyyden palautumiseen. Kuurin pituus vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Vierailija
25/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun noista lääkkeistä oli puhetta, käytättekö/käytittekö jotakin lääkkeitä samaan aikaan kun teillä oli kuuri? Luin, että voi vaikuttaa hormonitoimintaan. Itsellä on e-pillerit, masennuslääke ja adhdlääke ja mietin, että vaikuttaako Roaccu noihin todella voimakkaasti, että pitää jättää osa tai kaikki pois. No, ihotautilääkärillä sekin selviää.

Ihotautilääkäri ehdottaa todennäköisesti e-pillereiden vaihtamista toiseen merkkiin.

Vierailija
26/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toiminut. Kaksi kertaa olen käyttänyt. Ei lähtenyt akne, ja ottaa päähän että semmosta myrkkyä oon itteeni teininä tunkenu. Huoh.

Vierailija
27/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän vaikka kuinka monta roaa syönyttä ihmistä, jotka myöhemmin saaneet ihan ongelmitta lapsia. Älkää viitsikö lietsoa tällaista. Ihan samalla tavalla hormoniehkäisyllä uskotaan olevan vaikutusta hedelmällisyyteen. Että ei ne e-pillerit ole yhtään parempi ratkaisu. Sitä paitsi e-pillerit lisäävät rintasyöpäriskiä, roa ei moista aiheuta eikä myöskään nosta painoa.

Vierailija
28/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä vertaillaan epillereitä ja roaa? Eihän niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ei epillerit ole mikään ihonhoitokeino ellei niitä aio sitten popsia ihan koko lopun elämänsä.

Mä söin cypretyl nimistä merkkiä joskus vuosia sitten ja se vei aknen pois, lopetuksen jälkeen meni n. Vuosi kunnes naama räjähti aivan karmeaan kuntoon. Muutenkin tuli yhtä sun toista p*skaoiretta. Oikeen vtuttaa on tuli sellasta syötyä ihon takia.

Vierailija
29/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääke on oikeasti se viimeinen vaihtoehto. Haittavaikutukset ovat pahoja ja yleisiä.

Vierailija
30/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kokemus kuin ap:lla. Ainoa mikä toimi, iho oli aivan täydellinen. Ikävä kyllä kun lopetin e-pillerit niin akne tuli osittain takaisin. Mutta paljon parempi silti kuin ennen roa kuuria.

Vierailija
31/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasta aknesta kärsineenö söin Roa-kuurin. Lääkäri määräsi sen heti nähdessään naamani. Ja lääke tepsi eikä ole palannut. Tätä ennen kosmetologi teki tuhojaan kasvoilleni mikrohionnan kanssa, joten silloin päätin luopua sen ammattikunnan rahastuksen suhteen. Ei siis tarvittu kuin tämä Roacuttan ja akne parani lopullisesti, 20 vuoden kärsimyksen jälkeen.

Vierailija
32/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kokemus kuin ap:lla. Ainoa mikä toimi, iho oli aivan täydellinen. Ikävä kyllä kun lopetin e-pillerit niin akne tuli osittain takaisin. Mutta paljon parempi silti kuin ennen roa kuuria.

Lisään että mulla ei myöskään ollut mitään haittavaikutuksia, ja 3 tervettä lasta olen myöhemmin saanut. Mutta nuo sivuvaikutukset on varmasti yksilöllisiä, kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin ja lopettaa käyttö jos siltä tuntuu.

Vierailija
33/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän vaikka kuinka monta roaa syönyttä ihmistä, jotka myöhemmin saaneet ihan ongelmitta lapsia. Älkää viitsikö lietsoa tällaista. Ihan samalla tavalla hormoniehkäisyllä uskotaan olevan vaikutusta hedelmällisyyteen. Että ei ne e-pillerit ole yhtään parempi ratkaisu. Sitä paitsi e-pillerit lisäävät rintasyöpäriskiä, roa ei moista aiheuta eikä myöskään nosta painoa.

Sama, en itseasiassa tunne ketään roan syönyttä, joka ei olisi saanut lapsia. Toki kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia ja kaikki lääkkeet ei sovi kaikille. Ihan perus astmalääkkeissäkin on hajontaa sen suhteen, että mikä sopii kenellekin. Ei se silti tarkoita sitä, että lääke olisi huono, jos se ei yksittäiselle yksilölle sovi. Roa-kuuri on auttanut monia onnistuneesti, mm. minua. Olen todella kiitollinen tuosta lääkkeestä.

Vierailija
34/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkäri ehdottaa todennäköisesti e-pillereiden vaihtamista toiseen merkkiin.

Mun ihotautilääkäri oli niin asiantuntija, että sanoi saman tien ettei e-pillereistä ja antibiooteista ole sitten mitään apua. Joko otat roan tai sitten en voi auttaa. Arvostin rehellisyyttä ☺️

Oli muutenkin ihan mahtava lääkäri. Todella hauska, mutta erittäin asiantuntija.

Vierailija
35/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aknesta päästy eroon, mutta mikä olisi tehokkain keino päästä aknearvista eroon? Mikrohionta?

Laserkuorinta

Vierailija
36/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M43 kirjoitti:

Toimii akneen, mutta tuhoaa osittain aivolisäkkeen hormonituotannon. Siihen liittynee toimivuuskin.

Mielestäni lääke on pahempi kuin tauti ja vanhemmalla iällä tuo puutteelliseksi taottu sisäeritys voi aiheuttaa monenmoista vaivaa ja kroonista väsymystä. Matalia testotasoja miehille jne.

Lääkäreitä on erilaisia. Kannattaa etsiä hyvä lääkäri! Minun lääkärini oli mies, jolla oli itselläänkin ollut paha akne aiemmin ja oli siihen syönyt roakuurin. Hän tiesi omakohtaisesti, miltä se akne asiakkaista tuntuu. Hän oli ja on edelleen todella hyvä lääkäri ja antaa roaccutanin, jos asiakkaalla on akne ja hän kärsii pahasti ihostaan.

Vierailija
37/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin teininä roakuurin kahdesti, ei valitettavasti auttanut. Avun sain diane nova e-pillereistä. Raskauden aikana iho oli myös hyvä, nyt taas kauhea ja lisää kuoppa-arpia aiheuttavia finnejä pukkaa :(. Yli kolmekymppisenä e-pillerien käyttö epäilyttää, pitäisiköhän antaa roalle kolmas mahdollisuus. Masentaa tämä ikuinen näppylänaama, ja etenkin ne kuopat!

Vierailija
38/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsittekö kertoa noiden lekureoden nimiä. Itella naama räjähtänyt käsiin ja roa kuurin tarttisin. Edellisen syönyt 12 v sitten. Osa ihotautilekureista vaan tunkee kaikkea muut sitä ennen kokeiltavaksi vaikka tiedän jo vanhastaan ettei niistä ole apua.

Vierailija
39/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskivaikean aknen vaikein muoto lääkärin mukaan ja määrättiin viiden kuukauden kuuri, jota vielä jatkettiin parilla kuukaudella. Lääke toimi ja naama sileni. 6-7 vuoden jälkeen tuli jotakin ja vielä nykyäänkin, kun 12 vuotta kuurista, mutta se on pientä. Sivuvaikutuksina lääkkeelle oli hiusten kuivuminen ja kihartuminen, pesu kerran viikkoon riitti. Samoin nenänlimakalvot kuivuivat ja veristä "karstaa" tuli vielä vuosia lääkkeen käytön jälkeen. En kokenut tuota pahana. Lääkärikin sanoi, ettei siihen muu auta, eikä ollut auttanutkaan.

Vierailija
40/69 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43 kirjoitti:

Lääkäreitä on erilaisia. Kannattaa etsiä hyvä lääkäri! Minun lääkärini oli mies, jolla oli itselläänkin ollut paha akne aiemmin ja oli siihen syönyt roakuurin. Hän tiesi omakohtaisesti, miltä se akne asiakkaista tuntuu. Hän oli ja on edelleen todella hyvä lääkäri ja antaa roaccutanin, jos asiakkaalla on akne ja hän kärsii pahasti ihostaan.

Lääkäreitä on erilaisia. Oma ihotautilääkäri haukkui lähetteen tehneet yleislääkärin, koska ei oltu kokeiltu toista e-pilleri merkkiä. E-pillereiden haittavaikutus voi olla akne ja akne voi taas johtua hormoonitoiminnasta. Osalla e-pillerit auttavat akneen mutta pitää löytää oikea merkki. Lääkärin sanoin Roaccu on viimeinen vaihtoehto, koska haittavaikutukset ovat yleisiä sekä raskaus lääkkeen käytön aikana tarkoittaa käytännössä aborttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän