Roaccutan pelasti elämäni!
Kärsin ennen kamalasta aknesta. Naamaan tuli kokoajan finnejä ja kamalia hormoninäppylöitä eikä MIKÄÄN auttanut! Ei mikään!
Vuosien kärsimysten jälkeen uskaltauduin vihdoin hakemaan roaccutaniin reseptin. Käytön alussa tilanne paheni, ja ajattelin ettei tästä mitään tule.
Söin sitten kuurini (n. 6kk) ja tosta kuurista on nyt jo 3-4 vuotta aikaa. Koko aikana minulla ei ole ollut naamassa yhtäkään finniä! Ei yhtäkään! Ihoni on todella hyvässä kunnossa ja tasainen. Mikään ei näy ihossani, ei kuukautiskiertokaan.
Mitään haittavaikutuksiakaan en kuurista saanut, en yhtään mitään! Voi luoja mä olen onnellinen ja kiitollinen.
Kommentit (69)
Oispa munkin äiti antanut mun ottaa se roaccutan teininä ku iski kauhea akne ja ne arvet ei katoa ikinä mitä siitä jäi. :( ei olis edes maksanut mitään , vakuutukseen olis mennyt . Mut ei kun ei nii naama pilalla ikuisesti . Katkera oon tästä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Oisko sulla sit mahdollisesti ruusufinni?
Itsellä epäpuhtaudet lähti kun lopetin käyttämästä kosteusvoiteita (ohuita geelejä ja seerumeja voin käyttää) ja lääkäriltä sain Skinoren reseptin aknen hoitoon.
Hyvin mahdollista. Lääkkeet auttaa hetken ja sit oireet alkaa taas. Kaikki maailman voiteet jne kokeiltu. Iho on myös hyvin herkkä ja reagoi herkästi. Esim skinoren ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa!
Onko täällä joku jolla se ei olisi tehonnut? Aina kuulee vaan kehuja että akne lähtee ja se on tietysti hienoa mutta onko Roaccutan siis varma tapa päästä aknesta?
Kyllä se minullakin tehosi. Myöhemmin tuli osittain takaisin ja söin toisen kuurin. Sen jälkeen akne on pysynyt poissa joitain aivan satunnaisia näppylöitä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Oispa munkin äiti antanut mun ottaa se roaccutan teininä ku iski kauhea akne ja ne arvet ei katoa ikinä mitä siitä jäi. :( ei olis edes maksanut mitään , vakuutukseen olis mennyt . Mut ei kun ei nii naama pilalla ikuisesti . Katkera oon tästä edelleen.
Olen pahoillani puolestasi, mutta ei äitisi täysin väärässäkään ollut. Tuo on väkevä lääke, rankka maksalle, ja akne vähän niin kuin kuuluu ihan terveeseen teini-ikään.
Eikä äitisi voinut ennustaa että sinulle jää pahoja arpia.
Itse sain reseptin 22 vuotiaana, ja siihen aikaan lääkärit pakottivat ensin kokeilemaan ties mitä typeriä voiteita, antibioottikuureja ja vahvoja e-pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä söin kans jonkun 4-5kk Roa-kuurin. Sain siit elinikäisen aurinkoihottuman. Lopetin Roan käytön kevään alussa ja samana kesänä mulla oli erittäin oaha aurinkoallergia. En pystynyt olemaan Suomen auringossakaan ilman 50 kertoisinta aurinkorasvaa. Aurinkoihottuma levisi aina käsiin ja kaulalle.
Nyt kuurista 2v aikaa ja aurinkoihottuma on vähän helpottanut mutta kärsin siitä edelleen. En voi olla auringossa yli puolta tuntia tai ihottuma lehahtaa.
Kaverillani lähti hiukset päästä Roan takia.muutenkin hänellä on ohut suomalainen hiuslaatu mutta Roan jälkeen vielä ohuempi.
Finnit lähtivät mutta nyt näin 2v jälkeenmeillä on kummallakin alkanut puskea niitä uudestaan. Roaa en enää aloita joten kokeilen nyt epillereitä... Roa on paras lääke niille jotka ei saa mitään sivuoireita.
Mulla myös hiukset oheni puolella. Todella vahva lääke.
Millaista jatkohoitoa lääkäri on määrännyt teille kuurin jälkeen?
Saaren Taika teepuusaippua on saanut paljon kommentteja toimivuudesta/ avusta akneen.
Täällä sitä jostain syystä dissataan.
Jos mulla olis akne, kokeilisin.Eipä se ota jos ei annakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teineillä lähti akne a-vitamiini pillereinä, bellavita voiteella ja teepuuöljyllä. Sen lisäksi kannattaa välttää maitotuotteita. Suolisto jos on huonossa kunnossa, se näkyy ihossa. Suoliston hoitamiseen vivomixx-maitohappobakteerit.
Höpö höpö. Jos on perinnöllinen vaikea akne niin valitettavasti ainut mikä auttaa on isotretinoiini.
Selkeästi osa ei oikeasti ymmärrä täällä TODELLA pahan aknen päälle mitään. Sehän voi mennä jopa luustoon, jos sitä ei hoideta. Ja todellakin vaikuttaa mielialaan. Ymmärrän täysin tuon lääkkeen käytön, riskeineen päivineen.