Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tipu lainaa, ei.

Vierailija
22.03.2013 |

Ei talo laina, ei kulutusluottoa, ei edes saa velaksi huonekaluja sotkasta. Aina olemme tunnollisesti raha asiat huolehtineet. Ei minkäänlaisia viivästyksiä. Mies vakitöissä, minä kotiäitinä.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile S-pankkia. Meille vastattiin sieltä, että tulojen pitäisi olla yli 21 000€/v. Teillä menee yli sen. :) (haettiin 10 000€ lainaa).

Vierailija
22/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuntolainaa varten tulisi olla ennemminkin jonkin verran omia säästöjä kuin velkaa. Eli sitä en ihmettele, että ette saa. Lisäksi sinulla ei ole vakituista työtä, joten olet riski lainan takaisinmaksua ajatellen.

Onko tuo 3700€ tulonne nettoa vai bruttoa?

Sohva pitäisi olla kyllä mielestäni sellainen hankinta, että siihen voi vaikka säästää hetken jotta saa sen haettua ilman velkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettoa. Aika harvalla on säästöjä, mutta isompia velkoja varmasti löytyy. Riskihän minä olen, mutta voisi hiukan miettiä sitäkin miten hyvin lainanmaksut olen hoitanut. Melko kauan saa lattialla istua, kun alkaa säästää sohvaa varten.

ap

Vierailija
24/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saatte nettona kuukaudessa 3700€ mutta teillä ei ole varaa esim. sohvaan. Mistä tämä johtuu? Minkä kokoinen perhe teillä on? Millaiset asumiskulut?

Vierailija
25/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on jo velkaa tappiin saakka, niin sulle ei enää tipu sitä, kuin tosi kalliilla. Eli normipankit eivät myönnä lisää. Haet sitten niitä törkykalliita lainoja, tai sitten sun pitää hakea vakuudellista lainaa. Eli tarvitset takaajat, tai kiinnität taloa/mökkiä tmv lainaa vastaan.

Vierailija
26/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tilanteessa voi asuntolainaa saada, jos ei ole omaa pääomaa. Jos on ennestään jo velkaa ja toinen ei ole edes töissä, asuntolaina on todella utopistinen ajatus. Ja niin pitää ollakin. Pankeissa on vihdoin tajuttu se, ettei talon tai asunnon vakuusarvo voi olla 100 %, ja välillä se tuntui olevan ylikin...

Lainanantajaa ei ehkä vakuuta myöskään se, että selvästikään raha-asiat eivät ole nytkään hanskassa. Siitä ei yleensä kannata palkita lisälainalla.

Vierailija
27/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lasta. Asumiskulut : 400e/kk vuokra ja 200e/kk lämmitys. Minulla ei ole velkaa kuin reilu 1000e, miehen velkaa nuo loput. 

ap

Vierailija
28/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:53"]

Ei tuossa tilanteessa voi asuntolainaa saada, jos ei ole omaa pääomaa. Jos on ennestään jo velkaa ja toinen ei ole edes töissä, asuntolaina on todella utopistinen ajatus. Ja niin pitää ollakin. Pankeissa on vihdoin tajuttu se, ettei talon tai asunnon vakuusarvo voi olla 100 %, ja välillä se tuntui olevan ylikin...

Lainanantajaa ei ehkä vakuuta myöskään se, että selvästikään raha-asiat eivät ole nytkään hanskassa. Siitä ei yleensä kannata palkita lisälainalla.

[/quote]

Aika harvalla tavallisella tallaajalla on "omaa pääomaa". Pankeissa on viimein taidettu tajuta se että miksi antaa lainaa köyhälle kun nyt on lainanottajia muutenkin tarpeeksi(matalat korot).

Mun käsittääkseni ne on hanskassa kun kaikki maksetaan ajallaan, ja nälkääkään ei tarvi nähdä.

ap

Vierailija
29/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni ei myönnetty edes luottokorttia, vaikka oli vakitöissä ja palkka normaali. :D Syynä kuulemma ikä (silloin 23), luottotiedot moitteettomat.

Vierailija
30/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Me saatiin netolla 5500 velkaa 200 000.

Vierailija
31/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siis ideanne on se että nytkin elätte kädestä suuhun , haluaisitte isomman lainan mutta samalla kuukausimaksulla kuin ennenkin? kuulostaa hieman, no joo. Ja ensin puhut asuntolainasta ja sitten sohvasta, eiköhän niissä ole aika paljon eroa - meinaan summissa?! jos haluat osoittaa maksukykysi, niin kyllä on yritettävä ensin säästää jotain pesämunaa.

Vierailija
32/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:53"]

[/quote]

Aika harvalla tavallisella tallaajalla on "omaa pääomaa". Pankeissa on viimein taidettu tajuta se että miksi antaa lainaa köyhälle kun nyt on lainanottajia muutenkin tarpeeksi(matalat korot).

Mun käsittääkseni ne on hanskassa kun kaikki maksetaan ajallaan, ja nälkääkään ei tarvi nähdä.

ap

[/quote]

Sain yksinhuoltaja (3 lasta) ja 3100 e/kk nettotuloilla Osuuspankista 150 000 lainan vanhan 30 000 euron päälle.Ei edes mutistu ihmeemmin. Tosin ostin sijoitusasunnon ja vakuudet OK.

Vierailija
33/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös sain yli 8000e autolainaa muutama vuosi sitten. Olin neljän lapsen työtön yh. Tosin oli mulla yks takaaja. 

ap

Vierailija
34/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:59"]Aika harvalla tavallisella tallaajalla on "omaa pääomaa". Pankeissa on viimein taidettu tajuta se että miksi antaa lainaa köyhälle kun nyt on lainanottajia muutenkin tarpeeksi(matalat korot).

Mun käsittääkseni ne on hanskassa kun kaikki maksetaan ajallaan, ja nälkääkään ei tarvi nähdä.[/quote]

Aika monella tavallisella tallaajalla on ihan omaa pääomaakin, jos on sitä säästänyt. Kaikilla tavallisilla tallaajilla ei siihen ole mahdollisuutta, tietenkään, mutta ihan tavan tallaajia suurin osa asuntolainaa saavista lopulta on.

Toinen vaihtoehto on tuoda pöytään muita vakuuksia, kuten takaajia. Samat säännöt ne on muillakin tavallisilla tallaajilla.

Lainaa on vaikea saada, jos ei saa mitään säästöönkään. Tulojen kun pitäisi riittää vielä elämiseenkin, vielä senkin jälkeen kun korot kaksin-kolminkertaistuvat. Tuo tilanteenne ei siltä kuulosta.

Vierailija
35/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:10"]Minä myös sain yli 8000e autolainaa muutama vuosi sitten. Olin neljän lapsen työtön yh. Tosin oli mulla yks takaaja. [/quote]

Tässä maailman ajassa kannattaa muistaa, että muutama vuosi sitten elettiin erilaisessa tilanteessa. Ja tuossa oli takaaja. Ja tuota verrattain pientä lainaa verrataan nyt vaikkapa asuntolainan saamiseen. 

Vierailija
36/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:07"]

Ap, siis ideanne on se että nytkin elätte kädestä suuhun , haluaisitte isomman lainan mutta samalla kuukausimaksulla kuin ennenkin? kuulostaa hieman, no joo. Ja ensin puhut asuntolainasta ja sitten sohvasta, eiköhän niissä ole aika paljon eroa - meinaan summissa?! jos haluat osoittaa maksukykysi, niin kyllä on yritettävä ensin säästää jotain pesämunaa.

[/quote]

Tässä on yritetty sekä ostaa omaa kotia että tehdä nykyistä asuntoa viihtyisämmäksi ja toimivammaksi(kun ei kodin osto onnistunut). Jotain on tehtävä koska tämä on meille aivan liian pieni ja muutenkin remontin tarpeessa. 20000e kulutusluotto(250e/kk), TAI talolaina max 130 000(n.700e/kk). Viime syksynä sohva sanoi työsopimuksen irti joten yritettiinpa ostaa sohvaakin velaksi;)

ap

Vierailija
37/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron miksi te ette saa lainaa. Teillä on liian pienet tulot perhekokoon nähden ja lisäksi toinen teistä ei ole vakitöissä. Lisäksihän teillä on joku kulutusluottokin (mitä sillä on hankittu?) jota ette ole vielä maksaneet pois joten ei mikään ihme että lainaa ei tule. Maksakaa se luotto ja säästäkää muutamia tonneja ja sitten uusi yritys.

Vierailija
38/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä on tuloihin nähden jo nyt liian suuret menot, minkä mikä tahansa rahoituslaitos vainuaa.

Vierailija
39/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikilla samat säännöt. Riippuu ihan pankista ja miten se luottaa maksukykyyn. Onhan näitä tapauksia nähty että ihan täysin ylivelkaantuneet ja työttömätkin saa lainaa, jos ei muuten niin suhteilla. Takaajiakin on nykyisin vaikea löytää koska sekin on tiukentunut kuka kelpaa takaajaksi. Emme ole ottamassa lainaa jos sitä emme pysty oikeasti maksamaan.

S-pankki häätyy vielä kokeilla. Sen jälkeen täytyy tyytyä kohtaloon-

ap

Vierailija
40/103 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se vanha velka on peruja? Mitä sillä on hankittu ja kuinka paljon olette sitä saaneet lyhennettyä pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän