Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin helsingin alueen muuttaisit viimeisinä?

Vierailija
15.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki l. Skitsabacka

Kontula ehkä kakkosena

Vierailija
42/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen miksi porukka pelkää Jakomäkeä. Eihän siellä edes ole mitään? Olen käynyt siellä joskus aina ruokakaupassa eikä mitään ihmeellistä. Ihan normipaikka.😂

En mä siellä asuisi, muttei siellä todellakaan ole koskaan pelottanut millään tavalla.

Miksi, oi miksi Jakomäki on ruotsiksi Jakobacka?

Siitä se hirveys. Muuten en aluetta tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ihan oikeasti ole sanonut vielä Malmia? 😂😂

Ei se musta paha ole, mutta yleensä se loistaa näissä keskusteluissa.

Vierailija
44/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on pilalla. Sen(kin) alueen pilas fjällrävenhipsterit. Asuntojen hinnat parhaimmillaan 8500€/neliö, jotain perkeleen vehnäorasbaareja ja paskaa musaa. Kaikesta närkästytään.

Vierailija
45/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen miksi porukka pelkää Jakomäkeä. Eihän siellä edes ole mitään? Olen käynyt siellä joskus aina ruokakaupassa eikä mitään ihmeellistä. Ihan normipaikka.😂

En mä siellä asuisi, muttei siellä todellakaan ole koskaan pelottanut millään tavalla.

Mä pelkään Jakomäessä sitä mitä siellä asuminen mulle tekisi pikkuhiljaa. Vaihtaisin viinin x-tra lonkeroon ja loimulohen lenkkimakkaraan. Tiede-lehden tilalle tulisi seiska ja päivän kiinnostavin asia olisi arvailla minkä rapun eteen poliisiauto tänä iltana pysähtyy. Elämä olisi vain olemista ja ajan kuluttamista. Ei olisi haaveita, ei toivoa, ei tulevaisuutta

Vierailija
46/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on aina mielikuvista.

Minä ihmettelen, miksi porukka karsastaa Kontulaa. Ymmärrän, että ostarin alue on epämääräistä, mutta muuten siellä tykätään asua.

Käyn usein Kontumarketissa kaupassa, eikä koskaan siellä tapahdu mitään. Ihmismassa on vain vähän erikoisen oloista.

Vierailija
47/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorassa suhteessa hekan asuntojen ja baarien määrään. Mitä enemmän sitä levottomampaa. Päihteet häiriöissä ylivoimaisessa asemassa

Vierailija
48/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, miksi porukka karsastaa Kontulaa. Ymmärrän, että ostarin alue on epämääräistä, mutta muuten siellä tykätään asua.

Käyn usein Kontumarketissa kaupassa, eikä koskaan siellä tapahdu mitään. Ihmismassa on vain vähän erikoisen oloista.

Minä voin vastata tähän. Ongelma on siinä, että ostarilla täytyy käydä. Siellä on metroasema, kaupat ja ravintolat. Epämääräisille ihmisille tulee altistuttua todella usein ja sitä kynnelle kykenevät eivät yleensä halua

ei lainattu

Vierailija
49/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin vastata tähän. Ongelma on siinä, että ostarilla täytyy käydä. Siellä on metroasema, kaupat ja ravintolat. Epämääräisille ihmisille tulee altistuttua todella usein ja sitä kynnelle kykenevät eivät yleensä halua

ei lainattu

Ei siellä ostarilla ole pakko käydä. Palveluita on muuallakin.

Ei minua spurgut haittaa, niin kauan kuin jättävät minut rauhaan. Ja hehän yleensä jättävät.

Vierailija
50/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole omaa autoa, niin en muuttaisi mihinkään mihin ei ole ratikkayhteyksiä. Enkä mielellään yhden linjan alueellekaan. Kantakaupungissa en haluaisi Kallion seudulle, kun monissa taloissa on huono äänieristys. Punavuoreen tai yleensäkään bilealueille en muuttaisi kun tarviin rauhalliset yöt.

Vierailija
51/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei lainattu

Ei siellä ostarilla ole pakko käydä. Palveluita on muuallakin.

Ei minua spurgut haittaa, niin kauan kuin jättävät minut rauhaan. Ja hehän yleensä jättävät.

Niin no minua haittaa. Sanoit (tai joku muu sanoi), että kyse on aina mielikuvista, mikä ei pidä paikkaansa. Kyse on siitä, että huono-osaisten ihmisten näkeminen katukuvassa vaikuttaa minuun negatiivisesti ja haluan tietysti välttää sitä. Fakta on se, että huono-osaisia näkee enemmän Kontulassa kuin Pakilassa - ei pelkkää mielikuvaa

Vierailija
52/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahti on kanssa ihan pilattu. Se on se sosiaalinen asuminen :(

Asun tässä metroaseman ja kanavan välissä. Alue on todella muuttunut ikäväksi. Noita kaupungin vuokrataloja ei lisäksi pidetä kunnossa. Talot ja asukkaansa pilaavat koko alueen.

Vierailija
53/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nimetä aluetta, mutta sellainen, jossa on harvakseltaan kerrostaloja, huonot joukkoliikenneyhteydet, kaukana keskustasta ja vähän palveluja.

Kaupunkiasumisessa arvostan tiiviyttä, useita joukkoliikennevaihtoehtoja ja lähellä olevia runsaita palveluja. Myös omakotialueet ovat kivoja, jos niiltä löytyy lähipalvelut.

Sen sijaan tuo puolivälimuoto, jossa ollaan kaupungissa ja asutaan kerrostalossa, mutta on liian väljää ja siksi asukaspohja riittämätön rikkaisiin palveluihin on jotenkin tympeä. Yleesä tällöin ollaan myös kaukana keskustasta ja joukkoliikennepysäkille on jo matkaa ja vaihtoehtoja vain yksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän