Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin helsingin alueen muuttaisit viimeisinä?

Vierailija
15.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hauska nähdä, millaiset ihmiset ovat näin kauhuissaan Kalliosta! :D Asuin siellä 7 vuotta, ja muutin vain ja ainoastaan, kun en löytänyt sopivaa kolmiota millään. Ostimme sitten asunnon Töölöstä, ja onhan tämä nyt ihan kuollut paikka Kallioon verrattuna. Kalliossa on niin paljon uutta koko ajan, että kaipaan kyllä takaisin. Jotain lieveilmiöitä joo, koska on alkkisten yömajoja jne. mut keskimääräistä kaduntallaajaa se ei juuri koske. Palaisin kyllä Kallioon, jos vaan löytyisi sopiva asunto! Itsellä ei muita rajoituksia kuin että en muuttaisi kantakaupungin ulkopuolelle, enkä minnekään Konepajalle tai Jätkäsaareen persoonattomiin koppiasuntoihin.

Vierailija
22/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksen lähialueet ja Jakomäki. Ovat kuulemma levottomimpia alueita. Asun Hermannissa ja täällä on todella rauhallista ja mukavaa. Hiljaista myös, kun tien toisella puolella on vankila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskuksen lähialueet ja Jakomäki. Ovat kuulemma levottomimpia alueita. Asun Hermannissa ja täällä on todella rauhallista ja mukavaa. Hiljaista myös, kun tien toisella puolella on vankila.

Unohdin sanoa Kontulan. Sinne en myöskään muuttaisi.

Vierailija
24/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio ja Itis. Oksettaa, etenkin kun on asunut ulkomailla missä ei näytä masentavalta ja oksettavalta kuten nuo alueet (enimmäkseen siis populaationsa takia).

Naurattaa melkein aina kun erehdyn Kallioon jos pitää jossain tietyssä liikkeessä käydä: 30min sisällä väh. kolme poliisiautoa pillit päällä porhaltaa ohi. Töölössä ei oikein ikinä...

Töölöllä on kuitenkin maine "lähti, kuin kuppa Töölöstä"? Ei hyvältä kuulosta sekään kyllä. Mitä siellä oikein tapahtuu?

Vierailija
25/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos joku luulee että kuvan jostain alueesta voi tehdä metroasemien mulaan niin ei tunne Helsinkiä sisältä ollenkaan. Itse en muuttaisi keskustaan. Siis mihinkään mikä nyt luetaan keskustaksi ja missä on kalliitakin alueita. Menisi hermot liikkua siellä.

Asun Kivikossa Itä-Helsingissä ja en vaihtaisi. Rauhallista ja metsäluonto aivan kivenheiton päässä. Suurimmat häiriötekijät kuistilla pomppivat oravat ja kesällä lenkkipolulla käärmeet silloin tällöin.

Metroaseman kautta kotiin ja kodista aina kuljetaan eli jatkuvasti joutuu törmäämään hörhöihin ja muuhun epäakateemiseen ainekseen. Ei sitä pidemmän päälle jaksa, vaikka ääliöt eivät asuisikaan omassa pihapiirissä

Vierailija
26/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon ja sen vaimojen naapuriin.

Vierailija
27/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki ei houkuttele

Vierailija
28/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesalassa en haluaisi asua.

Vierailija
29/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Siltamäki tai Tapulikaupunki olisi ainakin listalla aika häntäpäässä. Kalliossa olen asunut, 5. Linjan ja Hämeentien kulmassa mutta nyt "maalla" Espoossa, jossa metsäkauriit ja ketut kävelee pihalla.

Sporan kolina, liikenteen melu, kaikki pöly ja paska ja Kallion aboriginaalit olivat suurin turn-off Kalliossa. Kouluaikojen paras kaverinikin muutti Kallioon ja vaihtoi muutaman vuoden päästä sukupuoltaan ja nimensä Petristä Peppiinaksi.

Siltamäki on ihan kuollut mesta. Ostarin ympärillä olevat harmaat kerrostalot ovat omistusasuntoja joissa asuu vanhuksia ja lapsiperheitä. Ostarilla on kaksi kauppaa ja yksi räkälä. Muuten enimmäkseen pientaloja, upeat lenkkeilymaisemat joen varressa. Voisin muuttaa koska tahansa

Ihana paikka. Mun yks opiskelukömppä oli siellä. Hyvät yhteydet!

Vierailija
30/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermannissa on kuulemma paljon romaneita ja kaupatkin on kaukana.

Vierailija
31/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nämä Siltasaari, Hakaniemi, Kallio, Alppila, Sörnäinen, Vallila. Joudun harrastuksen vuoksi käymään viikottain Helsinginkadulla ja usein kävelen sinne. Onhan se ahdistavaa seutua. Ruma ympäristö ensinnäkin. Ihmiset myös ovat ihan erinäköisiä ja -oloisia kuin täällä eteläisessä kantakaupungissa, köyhiä ja moniongelmaisia on paljon. Kummallisia tyyppejä on liikkeellä kaikkialla, juoppoja nukkuu kaduilla esim Hesarin ja Flemarin kulmassa, narkkareita on kaikkialla. Myöhään illalla kun lähden kotiin on todella levotonta kaduilla. Kurvi on aivan kaamea paikka. Alppilassa viimeksi käydessäni katsoin sporan ikkunasta, kun kaksi humalaista naista retuutti kolmatta hiuksista keskellä päivää.

Itä-Helsinki on minusta paljon kivempaa seutua, ainakin siellä on luonto lähellä. Näissä ongelmalähiöissä en tietenkään asuisi mutta mukaviakin paikkoja siellä on.

Vierailija
32/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että lähes missä vaan huonomaineisessakin kaupunginosassa olisi lopulta ihan rauhallista, varsinkin jos on mahdollisuus omistusasumiseen. Kaupungin vuokrataloon en mielelläni muuttaisi mihinkään. Vähiten houkutteleva paikka on Heikinlaakso ja mitä siinä ympärillä nyt onkaan. Aivan käsittämättömän huonot liikenneyhteydet! Joskus katselin asuntoa, josta n. kilometrin matka bussipysäkille! Ja onkohan jostain vaim vaihdollisia yhteyksiä keskustaan...ei kiitos. Kuulostaa varmaan helsinkiläiseltä hienohelmailulta, mutta Helsingin vahvuutena nimenomaan toimiva joukkoliikenne, ei näitä asumisen hintoja muuten kannata maksaa.

Vierailija
33/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nämä Siltasaari, Hakaniemi, Kallio, Alppila, Sörnäinen, Vallila. Joudun harrastuksen vuoksi käymään viikottain Helsinginkadulla ja usein kävelen sinne. Onhan se ahdistavaa seutua. Ruma ympäristö ensinnäkin. Ihmiset myös ovat ihan erinäköisiä ja -oloisia kuin täällä eteläisessä kantakaupungissa, köyhiä ja moniongelmaisia on paljon. Kummallisia tyyppejä on liikkeellä kaikkialla, juoppoja nukkuu kaduilla esim Hesarin ja Flemarin kulmassa, narkkareita on kaikkialla. Myöhään illalla kun lähden kotiin on todella levotonta kaduilla. Kurvi on aivan kaamea paikka. Alppilassa viimeksi käydessäni katsoin sporan ikkunasta, kun kaksi humalaista naista retuutti kolmatta hiuksista keskellä päivää.

Itä-Helsinki on minusta paljon kivempaa seutua, ainakin siellä on luonto lähellä. Näissä ongelmalähiöissä en tietenkään asuisi mutta mukaviakin paikkoja siellä on.

Idässä miellyttää myös meren läheisyys. Tykkään kävellä rantoja pitkin esim Itäkeskuksesta Kulosaareen tai Vuosaaressa ja Puotilassa. Edellinen.

Vierailija
34/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä eniten m ustanaamoja? Meri-Rastila, Mellunmäki, Myllypuro...

Vierailija
35/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin Kalliossa taannoin kun kaksi nistiä piikitti itseään, keskellä vilkasta katua, keskellä kirkasta päivää. Juu kiitti, mutta ei kiitti.

Vierailija
36/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miksi porukka pelkää Jakomäkeä. Eihän siellä edes ole mitään? Olen käynyt siellä joskus aina ruokakaupassa eikä mitään ihmeellistä. Ihan normipaikka.😂

En mä siellä asuisi, muttei siellä todellakaan ole koskaan pelottanut millään tavalla.

Vierailija
37/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuosia Koillis-Helsingissä ja tykkään!

Vierailija
38/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Rastila.

Vierailija
39/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsinki. En koe tarpeeksi turvalliseksi. Olen liikkunut tarpeeksi itä-keskuksessa ja vuosaaressa sekä rastilassa ja aina tulee vastaan nuoria lakkaövereissä (viimeksi rastilassa yksi meinasi jäädä metron alle jos en olisi kampannut ja pitänyt maassa kunnes poliisit ja lanssi tuli, oli kuulemma tuttu heille, itse luulin että oli joku epilepsiakohtaus jonka takia koitin avustaa, no onneksi autoin kuitenkin), ja paljon levottomuutta muutenkin. Minulla on lapsia ja pidän enemmän etelä-helsingistä jossa koen että on turvallista.

Aika rajuissa porukoissa liikut, jos todella aina näet tyyppejä nimenomaan lakkaövereissä. Usein lenkkeilen idässä ja välillä vastaan ei tule edes ketään.

Mä en edes tiedä miltä näyttää tai miten käyttäytyy lakkaövereissä oleva henkilö. Ja olen asunut paljon parjatussa Kalliossakin 14 vuotta. Eli tosiaan, tuo kommentoimasi viestijä liikkuu aika erikoisessa porukassa kun tietää tällaisenkin asian.

Vierailija
40/53 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäsaari, Kalasatama, Siltamäki, Kontula, Mellunmäki, Tapuli, Vuosaari. Kaksi ensimmäistä, koska alueet kalliita ja naapurissa asuu sosiaalisin perustein asutettuja. Myös liikennejärjestelyt hiertävät. Loput vain ovat minun makuun rumia. Kaikissa myös kantaväestöön kuuluvien alkoholistien värittämä ilmapiiri ei houkuta. Vuosaaren huumeongelma myös hiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän