Mitä mieltä olette tästä kannabis-aloitteesta? :o
Ihan käsittämätöntä. En tiiä mitä ajatella.... :PP
En mä sillä, et tää menisi läpi, mut miten voi olla noin paljon noita allekirjoittaneita?? Onko sellaisia pössyttelijöitä tosiaanki niin paljon? :P
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/74
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:48"]
En mä sillä, et toivon lasteni pössyttelevän joskus, mut allekirjoitin sen takia, koska se on nyt koko ajan yleistymässä ja pahoin pelkään, että lapsenikin joskus aikuisina tutustuvat väistämättömästi joko suorasti tai epäsuorasti kyseiseen mietoon huumeeseen (tiedostan, et alkoholi on esimerkiks vaarallisempi, mut kannatan päihteetöntä elämää!!) ja enkä halua, että mahdolliset huumausrikosmerkinmät pilaavat lasteni elämää, jos sortuvat kokeilemaan ja jäisivät kiinni näin miedosta päihteestä..
Mut sillä kuitenki, että toivon lasteni elävän päihteetöntä elämää, mut en voi kuitenkaa kontrolloida heidän elämää loputtomiin... Nuo h-merkinnät voisivat viedä heiltä opiskelupaikan, työpaikan ja sitten syrjäyttävät heidät.. Sitä en halua. Siksi ääneni meni tuolle..
Tämä on vähän sama kui se, että jotkut uskovaiset eivät kannata aborttia, mut ovat kuitenkin sen puolesta, että naisilla on oikeus siihen lainsäädännöissä, jotta vältetään kuolemia tai muita vammoja, joita aiheuttiaisivat itsetehdyt abortit....:P
[/quote]
puhut asiaa.
Ei yhtään lisää päihteitä suomeen! Ettekö herran tähden tajuu, et jo yks kannabispiikki tappaa!!!!!
Sinänsä asia ei itseäni henkilökohtaisesti mitenkään koske tai kovasti kiinnostakkaan, mutta säästyisihän siinä poliisin resursseja, jos ei tarvitsisi kannabiksen polttajien perässä juoksennella. Varmasti tuotakin voi käyttää liikaa, mutta en tiedä onko ne haitat nyt oikeasti niin kovia, että kannattaa näitä käyttäjiä jahdata.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:34"]
Ei yhtään lisää päihteitä suomeen! Ettekö herran tähden tajuu, et jo yks kannabispiikki tappaa!!!!!
[/quote]
Hahaha, Ville Itälä vauhdissa. Sekoomus. <3
Keskittyis poliisit paljon ongelmallisimpiin päihteisiin: subutex, amfetamiini,.. Hitto.
En oikeastaan pidä kannabista kovin pahana, mutta mielestäni suomalaisilla on jo nyt ihan liian suuri tarve saada päänsä jatkuvasti sekaisin eikä siihen tarvita enää yhtään lisää keinoja. Kielletään alkoholi ja sallitaan kannabis, siinä mun ehdotus.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:45"]
En oikeastaan pidä kannabista kovin pahana, mutta mielestäni suomalaisilla on jo nyt ihan liian suuri tarve saada päänsä jatkuvasti sekaisin eikä siihen tarvita enää yhtään lisää keinoja. Kielletään alkoholi ja sallitaan kannabis, siinä mun ehdotus.
[/quote]
Tämä pitäisi tehdä vähitellen, korvaushoito tyylillä.
Tuo allekirjoittaneiden määrä johtuu nykyisesti poliittisen korrektiuden kulttuurista, jossa on pakko olla kaikki mahdolliset asiat hyväksyvä liberaali, koska muuten on kehitystä jarruttava epäihminen.
Itse en ikimaailmassa allekirjoita. Pilvenpolttelijat ovat passivoituneita talonvaltaajia, kykenemättömiä tekemään mitään järkevää elämällään. Loisia, jos käytetään ikävämpää sanaa. Nollahyötyisiä ihmisiä.
Sen sijaan voisin allekirjoittaa aloitteen, joka määräisi pilvestä kärähtäneen pakkotyöhön vaikkapa kuukaudeksi, esim. lapiohommiin tietä rakentamaan.
Hyödyt:
- saisi pilvipää tuntumaa työntekoon
- maahan saataisiin rakennettua uusia teitä ja korjattua vanhoja
- julkinen nöyryytys, toimisi hyvänä pelotteena kannabiksen kokeilua harkitseville
- auttaisi työllisyyttä, koska 99 prosentin todennäköisyydellä pilvipää oli rikoksen tehdessään työtön
Haitat:
-
Taidanpa lähteä puuhaamaan tällaista aloitetta välittömästi.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:52"]
Tuo allekirjoittaneiden määrä johtuu nykyisesti poliittisen korrektiuden kulttuurista, jossa on pakko olla kaikki mahdolliset asiat hyväksyvä liberaali, koska muuten on kehitystä jarruttava epäihminen.
Itse en ikimaailmassa allekirjoita. Pilvenpolttelijat ovat passivoituneita talonvaltaajia, kykenemättömiä tekemään mitään järkevää elämällään. Loisia, jos käytetään ikävämpää sanaa. Nollahyötyisiä ihmisiä.
Sen sijaan voisin allekirjoittaa aloitteen, joka määräisi pilvestä kärähtäneen pakkotyöhön vaikkapa kuukaudeksi, esim. lapiohommiin tietä rakentamaan.
Hyödyt:
- saisi pilvipää tuntumaa työntekoon
- maahan saataisiin rakennettua uusia teitä ja korjattua vanhoja
- julkinen nöyryytys, toimisi hyvänä pelotteena kannabiksen kokeilua harkitseville
- auttaisi työllisyyttä, koska 99 prosentin todennäköisyydellä pilvipää oli rikoksen tehdessään työtön
Haitat:
-
Taidanpa lähteä puuhaamaan tällaista aloitetta välittömästi.
[/quote]
.... Oon sanaton
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:03"]
.... Oon sanaton
[/quote]
Yleensähän kannabis pitkäaikaisesti käytettynä vaikuttaakin juuri kognitiivisiin toimintoihin. Ei ole mikään yllätys, että pitemmän päälle ajatusten muodostaminen hidastuu ja vaikeutuu, samalla kun niiden foorumeilla ilmaisemiseen tarvittava silmä/käsi-koordinaatio heikentyy heikentymistään.
Jos tuollainen työlaki olisi ollut olemassa jo aiemmin, olisit sinäkin varmaan saanut ajoissa apua. Tuossa ehdotuksessa on tosi paljon ideaa.
Oho 24,aika kovaa ja yleistävää tekstiä...Kertoo ehkä kuitenkin enemmän sinusta kuin "pilvipäistä".
Olen itse polttanut pilveä enemmän tai vähemmän säännöllisesti n.10 vuoden ajan.
Tuona aikana minä,loinen olen tehnyt paljon töitä. Olen ollut kaupankassalla,myyjänä sekä silloin tällöin siivoojana... Haluaisin nähdä ihmisen joka on laiska ja suostuu tekemään vastaavia töitä :) Olen siis tehnyt töitä työntekemisen ilosta,ei noita hommia rahan takia kukaan tee.
Olen saanut kaksi tervettä ihanaa lasta ja minulla on ehjä kiva perhe.
Nuoruudessani näin huumeiden ja alkoholin käyttöä enemmän kuin tarpeeksi ja tavallaan kannabis ehkä jopa pelasti minut tuolta kaikelta muulta.
On ihan hirveä ajatus että jos koet kannabiksen itsellesi sopivaksi tavaksi rentoutua joudut tekemisiin ison huumekoneiston kanssa. Mieluummin minä kävisin jointtini polttamassa ihan laillisesti ja maksaisin siitä veroja. Tällähetkellä ainoa vaihtoehto välttää tuo huumekoneisto on kasvattaa itse ja siitä valtio ei saa ropoakaan...
musta on niin surullista, et joistakin neurologisista peräisistä sairauksista kärsivät sairaat ihmiset joutuvat käyttämään kovia kipulääkkeitä, jotka tuhoavat maksiaan ja heikentävät heidän terveyttä ja nämä lääkkeet aiheuttavat myös kovaa riippuvuutta, eikä heillä ole aina mahdollista käyttää tätä luonnollista kipulääkettä, kannabista.. :P tiiän kyllä, ettei kannabis ehkä sovi niille, esim mielenterveydestä kärsiville, mut ihan tavallisille ihmisille (jotka kärsivät neurologisista sairauksista) tai aids-potilaille tämä kannabis saattaa olla ainoa sopiva lääke, eivätkä lääkäritkään aina suostu allekirjoittamaan heille reseptiä. :( kannabis myös pitää monta aids-potilasta elossa ja hidastaa aidsin etenemistä...
Vaik mä itse en pössyttele ja kannatan päihteetöntä elämää, mutta toivon todellakin, että kannabiksen käytöstä poistetaan joskus rangaistavuutta, jotta poliisit alkaisivat vihdoin tekemään töitään ja kitkemään kovat huumeet pois suomesta!! Nykyistä tilannetta hyötyvät vain järjestäytyneet rikolliset... Ai niin myös poliisit hyötyvät tästä! jotta huumausrikostilastot näyttävät näteiltä, eikä heidän sitten tartte koskea pitkällä tikullakaan näihin todellisiin, järjestäytyneisiin rikollisiin, jotka myyvät subutexia, amfetamiinia, heroiinia jne., ja joutua näin vaarallisiin tilanteisiin, joissa hengen lähtö on todellisena riskinä..:P hemmetin poliisit! miettisivät uudelleen tärkeysjärjestystään!!
haluaisin todella tavata sellaisen poliisin, joka myöntäisi tämän.
Washingtonissa ja Coloradossa on kannabis jo täysin laillista. Mitä jenkit edellä...
Ei herra mun jee...Tätä palstaa aiemmin lukemattomana, en TODELLEKAAN VOI KÄSITTÄÄ,että tänne kirjoittelevat pienten lasten äidit myötämielisesti tällaisista aiheista, ei jumaliste.. Tajuatteko sunnuntaisuharit, että esimerkiksi minä, vuosia päivittäin ja vähintään viikoittain käyttäneenä, olen EHDOTTOMASTI tällaista hulluutta(ja sitä aiheuttavaa) toimintaa ja aloitetta vastaan ERITTÄIN perustellusti! Ei ole mitään perustelua sille että suomen alkoholisoituneen kansan pitäisi ottaa jokin hulluruoho vielä lisä repertuariin!!! Olen vierestä seurannut lukkuisten läheisten ihmisten ja hiukan etäisempienkin rappeutumista ja lopulta joko kuolemaa tai hullujenhuoneelle joutummista ELINIKÄISTEN vaurioiden kera! Älkää juma....a tulko mulle tai yhdellekään todella näistä asioista tietäville/kokeneille tulko urpot lässyttämään tavuakaan kannabismyönteisyydestä!
Huhhuh, mitähän ihmislampaat keksivät allekirjoittaa seuraavaksi?
Itse aion kyllä ansoittaa tonttini tehokkaasti jos tämä menee läpi, en halua, että kannabispäihtyneet syöpäläiset tulevat yöllä pyrkimään sisään. Jonkinlaiset karhunraudat voisivat olla tehokkaita, ja kaasuansat.
Usassa käsittääkseni 14:sta osavaltiossa saa polttaa,ainakin lääkekannabis laillista. Päiväntasaajalla polteltu varmaan niin kauan kuin maanpäällä kulkenut ihmisiä. Euroopassakin on tietysti ainakin Hollanti...
Jopa EHYT ry (ehkäisevä päihdetyö) ja YAD (Youth Against Drugs Ry) kuulemma ovat kannabiksen dekriminalisaation puolella :P