Lapsella alkoi eilen vesirokko ja matka etelään pitkänäperjantaina.
Kommentit (46)
No jos teillä on muita lapsia niin niillä se alkaa matkalla. Ja sitten ette pääse paluulennolle sen lisäksi että olette altistaneet tietoisesti koko koneellisen ihmisiä ja että on ikävää sairastaa vaikka rajua vesirokkoa jossain etelässä, ihan noin lapsen näkövinkkelistä.
Etelänaurinko ja vesirokkonäppylät voi olla aika ikävä yhdistelmä!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:14"]
Hommaa lääkitys, paranee nopeammin. Meillä "peruttiin" vesirokko kerran estolääkityksellä ja otettiin vastaan sitten vuoden kuluttua. Herpes-lääke pillereinä, lastenlääkäri määräsi.
[/quote]
Ihmettelen vaan, että sille lapselle syötetään herpeslääkettä, joilla myös on sivuvaikutuksia, mutta ei oteta vesirokkorokotusta... Niin ja ihan vaan sen takia, että vesirokko tulee sitten, kun äidille sopii.
Ei kai mikään perhe oikeasti ole valmis omasta pussista maksamaan viittä tuhatta euroa siitä, JOS vesirokko tuleekin. Matkan perumiseen tarvitaan lääkärintodistus eikä lääkäri voi kirjoittaa todistusta EHKÄtulevasta vesirokosta. Meillä ei ainakaan olisi varaa heittää kankkulan kaivoon matkarahoja.
Tuo lapsi ei enää tartuta pitkäperjantaina. Mutta jos on muita lapsia, niin eri asia.
16 erittäin hyvä pointti! Vesirokko on todella ikävä kuumassa ilmastossa, ja tarttuu varmasti teidän toiseenkin lapseen jolla tauti ei ehdi parantua ennen pitkääperjantaita. Ja lapsen näkövinkkelistä vieläkin ikävämpää on se, että ei pääse ulos eikä uimaan :-( Yhden mun kaverin perheen lapsi poltti pahasti takanreunaan kätensä lomaa edeltävänä iltana (sairaalareissu, mutta saivat luvan lähteä matkaan kunhan ei uida), ja sanoi että oli surkeata katsella 5 vuotiasta etelässä kun sisarukset polskuttivat uima-altaalla.
Jos ei ajatella asiaa ollenkaan teidän perheen kannalta, mun mielestä on käsittämätäntä, että joku veisi tartuntariskin lentokoneeseen (tartuntariski siis toisen lapsen takia vaikka tältä ekalta ruvet kuivusivatkin).Toivottavasti tulette järkiinne!!!
Miten ap tulisi järkiinsä, jos ei saa lääkäriltä lausuntoa? Maksaisitko siis 21 itse 5000 euron reissun ihan vaan huviksesi etkä lähtisi???
Vesirokko ei tartuta niin kauan kuin on näppyjä. Ihan lääkäriltä varmistettu asia. Itse luottaisin tuohon rupiutumiseen, koska on helppo havaita ja lääkäriltä saatu tieto. Eli ei tartuta, kun näpyt rupiutuneet. Toisen lapsen kohdalla siis 4 vrk:n jälkeen ja toisen 6 vrk:n jälkeen. Melko varmana tietona sanon, että lapsi ei tartuta enää pitkänäperjantaina.
Muut lapset veisin vauhdilla lääkäriin. Ymmärtääkseni rokotus lieventää oireita, vaikka otettaisiinkin myöhään. Muiden lasten itämisaika on se 10-14 päivää ja todennäköisesti ovat saaneet tartunnan pari päivää sitten. Jos vesirokko on lievänä niin kuin esim. rokotusten yhteydessä usein, se ei muistaakseni tartuta (kysy lääkäriltä). Lääkärin mukaan vesirokko ei tartuta koko itämisaikana vaan vasta juuri ennen näppyjen puhkeamista (mitä tietysti on vaikea tietää). Edelleen veisin lääkäriin ja kysyisin neuvoa.
Ap tässä huomenta. Minun kaikki lapseni ovat siis vesirokkorokotettuja. Rokotin helmikuun alussa matkan takia ja nyt kuitenkin yksi sairastui. En todellakaan haluaisi maksaa suurta rahasummaa siitä, että jos toisellekin lapselle ehkä tulee rokotuksesta huolimatta vesirokko.
21 ottaa aina vakuutuksen matkan peruuntumisen mahdollisuuden varalle. Eli jos perheenjäsen sairastuu, matkan voi perua kuluitta. Katsos tälläinenkin varautuminen on mahdollista!!!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:12"]
Älkää nyt tosisanne puhuko että veisitte vesirokkoa tartuttavan lapsen lentokoneeseen. Joku tolkku pitää röyhkeydelläkin olla. Vesirokko saattaa olla todella vaarallinen monille ihmisille. Ja muutenkin pilaisitte muiden lomat tartuttamalla tautia tarkoituksella.
[/quote]Juuri näin...
Mikäs matkavakuutus 21 tuollainen on. En ole ap, mutta juuri tutkin vakuutusehtoja ja ei se aivan noin helppoa ole, jos ei ole lääkärintodistusta. Lääkäri ei anna todistusta JOS eka lapsi on jo rupivaiheessa ja KUKAAN MUU EI OLE SAIRAANA vielä.
Tämän keskustelun perusteella uskon vahvasti, että numero 26 ei ikinä tautiepidemia.aikoina liiku perheineen missään, JOS he vaikka kantaisivat tautia. Näin he suojelevat kauniisti koko ympärillään olevaa ihmiskuntaa. Olette todella kultainen perhe!
Onko teillä muita lapsia, joihin tauti varmaankin tarttuu?
Kyllähän se matkan peruminen saattaa olla edessä, mutta en sitä vielä tekisi vaan odottelisin rauhassa, millainen tauti on kehkeytymässä ja vasta sitten ensi viikon puolivälissä tekisin päätöksiä.
Meillä kesti esikoisella vesirokko 6pv ja nuoremmalla 2pv. Joten en lähtis vielä perumaan.
Matkan ehtii perua sairastumisen vuoksi vaikka kuinka moneen kertaan vielä, et edes tiedä sairastuvatko kaikki lapset (yleisemmin kai sairastuvat, mutta ei voi tietää ennakkoon).
Jos tuo on ainoa lapsi, niin en peruisi. Tauti on siihen mennessä jo niin pitkällä, ettei varmasti aiheuta enää pahoja oireita
Oletpa vastuuton, jos on pakko ängetä matkalle. mieti, jos siellä koneessa on joku alkuraskaana oleva, joka ei tiedä olevansa raskaan, tämä on erittäin vaarallista alkuraskaudessa.
Todella itsekästä päästä jonnekin kanarialle, minä minä minä.
Tartunta
Vesirokko on erittäin tarttuva tauti, jonka itämisaika on kaksi viikkoa. Tartunnan voi saada sekä ilmasta että kosketuksesta. Vesirokko tarttuu sekä itämisaikana että taudin puhjettua - siihen asti, kunnes viimeinenkin näppylä on hävinnyt.