Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TA-Asumisoikeuden toiminta kylpyhuoneen peruskorjauksessa, välttäkää

Ankara
15.03.2019 |

Olen asunut TA-Asumisoikeuden kohteessa Vantaalla pari vuotta. Alkaneen viikon maanantaina heiltä tuli viesti, että tulevat aloittamaan 2-6 viikkoa kestävän kylpyhuoneen peruskorjauksen asunnossani tulevalla viikolla. Minulla on koira, joka ei tule remontin aiheuttamaa meteliä kestämään, sekä pölyallergia.

Asiasta on väännetty sekä kiinteistömanagerin (erittäin ylimielinen asenne) että ko. firman lakimiehen kanssa. Mielestäni 1-2 viikon varoitusaika (kyseinen kiinteistömanageri väitti lähettäneensä asiasta sähköpostiviestin myös viikkoa aiemmin, se ei koskaan tullut perille) ei ole lainkaan riittävä.

Laki vuokrahuoneistoista määrittelee suuremman remontin (tämä kuulemma perustuu v. 2016 tehtyyn kuntokartoitukseen, josta minulle ei tietenkään kerrottu mitään) ilmoitusajaksi 6 kk. Laki asumisoikeusasunnoista puhuu lähinnä "riittävän ajoissa" tehdystä ilmoituksesta. Budjetti remonttiin oli kuulemma hyväksytty kuluvan vuoden alussa, josta ei myöskään kerrottu asukkaille mitään.

Kuluttajaliiton lakimies oli kanssani samalla kannalla, ettei tuo 1-2 vko ilmoitusaika täytä laisinkaan lain vaatimuksia. Tätä firmaa kannattaa näiden kokemuksien perusteella välttää. Tiedoksi muille, jotka harkitsevat yhteistyötä ko. lafkan kanssa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi