Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ Maaliskuisten Loppuviikko ¤¤¤¤

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole työpaikkaa mihin palata. Maaräaikainen sopimus päättyi 3kk ennen esikoisen äippälomaa. Kiire ei siis ole. Ja kun olen päivkodissa töissä (tai siis olin ja sinne myös haen uudestaan) on jotenkin hölmöä viedä omat lapsen päiväkotiin, maksaa siitä 400e/kk että pääsee itse hoitamaan muiden lapsia.

Olenko mä ainut jolla on tarkoitus olla kotona siihen että pienin täyttää 3v! (en siis lukenut koko pinoa...) ELi töihin olisin näillä näkymin menossa vasta tammikuussa 2009.

Nyt pakko mennä, ollaan lähdössä messuille.

-Santtu ja Markus tänään 3kk

Vierailija
22/35 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]MONKEYLLÄ oli mennyt yö pipariksi, eipä täälläkään mennyt kovin häävisti, ainakaan aamuyö... Poika heräsi puoli viiden maissa toiselle syönnille ja kas, vaippa olikin falskannut. No, minä vaihatamaan kuivaa ylle, niin poika vaan alkaa naureskelemaan, ei mua naurattanut sitten yhtään. No, siinäpä se aamu sitten menikin, kun ei poika enää vaipunut kunnon uneen. Taisi olla syynä vaipan falskaukseen, kun ollaan siirrytty isompiin vaippoihin eikä ollut isukki tarpeeksi tiukasti laittanut. No, semmostahan se välillä.

Sain kyllä kivan tekstarin aamulla, kun kaveri oli saanut tyttövauvan eilen illalla!!! Ihanaa :)

Nyt poika torkkuu kantoliinassa, en tiiä pitäskö herättää, syöttää ja lähtä ulos, vai annanko tässä nukkua niin kauan kun jaksaa...

Kiva SERA, kun kerroit millaiset juhlat teille on tulossa! Mun pitäs jaksaa askarrella kummien todistuksille kansiot, kun ostin eilen sitä varten kartonkiakin... Ois vaan nekin pitäny valmiina tilata!

SANTTU ihmetteli, että eikö kukaan aio olla pitkään kotona, niin mulla siis vähän sellainen suunnitelma, että jos se pikkukakkonen tulis parin vuoden päästä, niin en kävis välillä töissä, jos vaan pärjätään. Ja kai se on omasta asenteesta kiinni, pärjääkö. Ja mun mielestä rahaa tärkeämpää on, että lapset saa olla kotona. Minäkin oon hoitoalalla töissä, tosin vanhuspuolella, niin jotenkin aika lähellä sitten tätä kotiäidin hommaa se työkin, että ei kiitos kahta samaa työtä ;) Ja jospa tuo minun ukkeli valmistuu insinööriksi ja pääsee töihin, niin minä saan jäähä kotirouvaksi! Olen niin nuori vielä, että saatan vaikka sitten lasten jälkeen lähtä opiskelemaan vaikka uuden alan tai ihan mitä vaan.

Huoh, pyykkikone taas tuolla ryllää ja pitäs entiset jaksaa kerätä tuolta narulta. Miehellä tänään töitä, niin ihan yssikseni saan vaihteeksi olla. Illalla onkin sitten kaksi verroin jännättävää: Suomen euroviisumenestys ja lätkäpeli! Palloillaan astialle taas...

~cadavera&muru 6vko~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me saatiin sairaalasta resepti myös Keskostippoihin. Ne sisältävät kaikkia muita paitsi d-vitamiinia, jota annetaan erikseen. Pienipainoisilla on itsellään niin pienet vitamiinivarastot syntyessään ja siksi kuulema annetaan Keskostippoja, kun on syntyessää alle 2500g. Annoin muistaakseni samoja myös esikoiselle, joka painoi syntyesään 2400g eli 100g enemmän kun pikkusiskonsa.

Vierailija
24/35 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti valvoi 02 ja heräsi jo klo 6 syömään. Mä valvoin pojan kanssa 2-3 kun näki pahaa unta. Ja kun neiti valvoi 6-9 niin poika ehti jo herätä siinä välissä joten viime yön uni on sit 3 tuntia =(

Imetyksestä: Meillä syödään korviketta ja imetän myös. Näin olen toiminut kaikkien lasten kanssa. Rintamaito ei vaan riitä. Testattu on pärjätä pelkällä rintamaidolla mutta joka kerta vauvan paino on vaan laskenut. Ja imettää joutuisin koko ajan joka ei onnistu kun muitakin lapsia on.

Töihin paluusta: Mulla on kyllä työpaikka mihin palata mutta se on toisella paikkakunnalla kuin missä nyt asun. Tuskin sinne palaan. Kyllä mulla olisi tarkoitus olla kotona ainakin siihen asti että tyttö on 2-vuotta ja kun täytää kerran maaliskuussa niin töihin sitten varmaan palaan/haen joskus kesän jälkeen

Tää pää ei nyt väsyneenä toimi yhtään. En muista mistä muusta oli puhetta :/ Joten jos tässä vaikka kauppaan suunnistaisi

-M- ja tyttö 9vkoa (kai)

Vierailija
25/35 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa viimeyönä syötiin kahteen otteeseen kello 02 ja 06. Oltiin eilen kavereilla kylässä ja tyttö ei malttanut siellä syödä/nukkua oikein kunnolla ja se sitten " kostautui" illalla kaamealla yliväsyneellä huudolla/tiheämmällä syömisellä yöllä.

Joku kyseli kuinka useamman lapsen äidit selviävät. Yhdyn Lyytikin kirjoitukseen jotain ehtii ja jotain ei. Eli asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen. Itse pidän tärkeimpänä lasten ulkoilua ja sitä että saan itse irrotautua tarvittaessa illalla hetkeksi esim lenkille.

Meilläkin imetyksen lisäksi tyttö saa tarvittaessa korviketta. Eli jos jää tyytymättömäksi imetyksen jälkeen annan maitoa pullosta. Munkin maidontuotanto on aika niukkaa ja tälleen tyttö pysyy tyytyväisenä ja on kasvanut hyvin.

Päivätöistä menaan jäädä pois muutamaksi vuodeksi. Iltatöitä (jumppien ohjaamista) jatkan syksyllä. Ja heinäkuussa mene kolmeksi viikoksi keikalle kun mies pitää silloin vanhempainlomaa. Me ollaan vuoroteltu miehen kanssa näitä vanhempainlomia aina. Ykkösestä minä olin kotona ekat 6kk ja mies seuraavat 6kk, kakkosesta minä olin kotona yli vuoden, kolmosesta minä olin kotona 4kk ja mies 6kk ja nyt sitten minä jään kotiin ainakin siihen asti kun saan kodinhoidontukea ellen pidempääkin.

Vitamiinit annan lusikalla ja samassa menee Rela-tipat.

Nyt lekille ja sitten tekemään pitsaa,

Jaksamista kaikille tasapuolisesti ja mukavaa viikonloppua,

Maisa ja nelikko

Vierailija
26/35 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

pikaisesti ilmoittaudun minäkin mukaan kun poika nukkuu vielä hetken.

eli kirjoittelin alkusyksystä muutaman kerran tänne, mutta se sitten jostain syystä jäi.Lukemassa käyn kyllä päivittäin teidän kuulumiset ja paljon on kyllä saanut apua muiden kokemuksista.Kiitos siis teille ahkerille kirjoittajille siitä:)

meille syntyi poika 17.3. rv 39+4,oulussa asustellaan ja ollaan vuosimallia -84.Poika kasvaa kovaa vauhtia ja oli 2kk neuvolassa 6090g ja 59,2, suntymämitat oli 3420g ja 51 cm.

Lähinnä nyt teitä oululaisia huhuilisin, että jos kiinnostaa niin laittakaa mailia osoitteeseen katju84@hotmail.com ,jos vaikka joskus nähtäisiin...?Muutkin saa kirjoitella jos vaan kiinnostaa.

Jahas,nyt kutsu taas käy,täytyy mennä.Mutta olisi tosiaan mukava saada sähköpostia, sen kautta tulee kuitenkin enemmän kirjoitettua.

Vierailija
27/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Täällä on aika vähän oululaisia, mutta minä olen yksi niistä. Muita on aranja ja pixi. Voitaisiin yrittää vaikka tässä kesän päälle saada tapaaminen aikaan :). Eli ARANJA sekä PIXI, HUHUU??? Miltäs kuulostais?

Täällä meni yö ihan kuin ennen vanhaa vauvan ollessa ihan pikkuinen, eli poika söi viimeisen kerran 22, silti heräsi jo 01 ja taas 03 ja 5:30 mies nosti piereskelevän pojan sängystä ja totesi tämän olevan märkä... Eli aika katkonainen yö :(

Nyt kaipaan vinkkejä, mistä johtuu kun VAIPPA FALSKAA? Ollaan vasta siirrytty Liberon 5-8kg vaippoihin ja mietin sitten, että enkö ole vaihtanut vaippaa entiseen malliin toisella syötöllä vai mistä tässä on kyse? Johtuuko siitä, kun poika nukkuu kyljellään? No, jospa ens yönä ei ole sänky märkänä...

Suomi sitten voitti euroviisut, hyvä Lordi!!! Jospa jäkisjoukkue edes voittais sitä hopeaa sitten...

~cadavera&muru 6vko~

Vierailija
28/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu Tillin kanssa - ah tätä autuasta omaa rauhaa! :)

Meillä ollaan tässä viimepäivät painiskeltu päiväunien kanssa - kun selkeästi väsyttää mutta uni ei tule, ja sitten kun tulee niin heräilee jatkuvasti. Olen alkanut pohtimaan onko meillä liian epäsäännöllinen päiväohjelma (yörytmi kun on erittäin hyvä)? Tietty ei voi olettaa että 6 viikon ikäinen vauva nukkuisi koko ajan kuin unelma, mutta kaikkeahan sitä miettii kun vauva vaan kitisee koko päivän... Muistan että joku mainitsi lapsensa NUKAHTAVAN OMAAN SÄNKYYNSÄ - minkä ikäisenä tuon tempun oppi ja miten? Olisi ihanaa jos Tillinkin voisi vaan rauhoittaa omaan petiinsä eikä tarvitsisi koko aikaa kantaa tuota 6kg pötköä... Selkä nääs hajoaa sekä mulla että miehellä.

TÖIHIN PALUUSTA on ollut juttua. Mullakaan ei ole töitä mihin palata, eikä oikeestaan vielä ihan täyttä pätevyyttäkään työhön jota haluaisin tehdä... Silti ajattelin syksyllä alkaa katselemaan töitä, ja joulun jälkeen sitten mahdollisesti töihin lähteä. Vähän kyllä epäilyttää niin pientä hoitoon viedä, mutta toisaalta meillä ei taida olla varaa hoitovapaaseen enkä ihan hirveän hyvin kotona viihdykään. Vaan ans kattoo nyt kuin käy, kyllä tää kotona oleminkin on välillä aika paljon kivempaa kuin välillä...

Vaan nyt alkoi parku makuuhuoneessa. Mammaa vissiin kaivataan.

Suhni

Vierailija
29/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pixi taisikin eilen laittaa minulle sähköpostia ja oli myös kiinnostunut tapaamisesta.itse en jostain syystä saa ikinä aikaiseksi kirjoittaa tänne mutta käyn kyllä lukemassa pinoa päivittäin(jopa useamman kerran päivässä...minäkö muka koukussa:)),joten jos sovitte tapaamisesta tämän kautta niin ilmoitan pääsemmekö mukaan.sähköpostiakin minulle saa toki lähettää ja sitä kautta ainakin vastaan varmasti.eli jos vaan kiinnostaa alkaa pitää yhteyttä ja vaihtaa kuulumisia sitä kautta niin mailia vaan tulemaan.saako muuten udella, että mistä päin oulua olette?ja sun mies tais opiskella insinööriksi?mun mies myös!:)ammattikorkeassa ja ensimmäinen vuosi on nyt takana.kesän taas töissä,että jostain edes saadaan rahaa myös kesän ajan.

joo vaan,kirjoittelehan tänne tai sähköpostia kunhan taas ehdit ja aranjaa huhuilen myös minä,jos vaan tapaaminen kiinnostaa.hyvää sunnuntainjatkoa kaikille!

Vierailija
30/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on äidin oma hetki meneillään, kaikki mukelot ovat unten mailla. Toivottavasti nukkuvatkin pitkään ja hartaasti :)

Meillä tytsy heräilee 2-3 kertaa yössä, vähän riippuu tuo heräämisten määrä nukkumaanmenoajankohdasta. Eli jos menee aikaisemmin yöunille, niin sitten otetaan ylimääräiset hörpyt ennen puolta yötä. Muut ruokailukerrat ovat n. 02 ja 04-05. Tuossa vähän aikaa sitten oli luksusta, kun heräsi vaan kerran 04-05 aikoihin, mutta tätä riemua kesti vain viikon verran. Täysimetyksellä mennään ja hyvin tuntuu painoa nousevat ja muutenkin typy vaikuttaa useimmiten aika tyytyväiseltä.

Lapsille on haettu jo hoitopaikkoja siten, että aloitus olisi viimeistään syyskuun alussa 2007. Eli sinne asti on minun tarkoitus olla kotosalla, jos vain talous kestää. Tuossa kakkosen ja kolmosen välissä oltiin hetki kotihoidotuella (täällä ei ole mitään lisiä :( ) ja kyllä siinä kieli keskellä suuta saa olla... Työpaikka kyllä periaatteessa on mihin palata, mutta uusi tehtävä pitäisi löytyä. Reissuhommat maailmalla kun eivät oikein sovi yhteen perhe-elämän kanssa.

Monkeylta piti kysymäni, että laitoitko koskaan sitä kapalovaatetta? Mä nimittäin intouduin silloin siitä kun mainitsit ja se kyllä selvästi on rauhoittanut meidän nuoren neidin unia (huitominen häiritsee hänen uniaan). Teoriassa vauvat tykkäävät kuulemma nukkua kapalossa jopa nelikuisiksi eli käyttöaikaa vaatteelle pitäisi vielä jonkin aikaa olla. Meillä nukutaan kapalossa myös ulkona... Kesän lopulla toivon, että päästäisiin siirtymään unipussiin.

Useamman lapsen kanssa ehtimisestä sen verran, että en tiedä mikä nyt on toisin verrattuna yhteen lapseen (paitsi siis lapsiluku :). Mutta sen tiedän, että nyt aivan naurattaa kuinka silloin yhden kanssa ei muka ehtinyt mitään tekemään. Jälkikäteen ajateltuna silloin aikaa oli vaikka kuinka, nyt se on vähän kortilla :) Eli kai tässä sitten jotenkin on kehitytty lasten myötä?

Jotain muutakin oli ehkä mielessä, mutta ne ajatukset karkasivat. Ja esikoinenkin jo heräsi...

Vierailija
31/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään äidin A-luokan laatuaikaa. Pojat ovat isänsä kanssa linturetkellä ja pienimmäinen nukkuu vaunuissaan päiväunia.

Aamupäivän tein epävirallisia työhommia ja nyt loppupäivän meinaan vain lasikotella ja olla lasten kanssa (kunan nuo nyt kotiutuvat reissusta).

Tyttö on nukkunut lähes koko päivän. Hyvä niin kun kaksi viime iltaa on mennyt ihan riekkumiseksi. Eilen illalla oli taas niin yliväsynyt ettei jaksanut kuin parkua pää punaisena. Yhdentoista maissa nukahti vihdoin ja viimein ja nukkuikin sitten putkeen melkein kuuteen asti.

Ostettiin eilen uusi itkuhälytin (Doro) ja aamulla huomattiin että se pöytälaturi siinä on rikki eli ei lataa ollenkaan. Nyt pitäisi sitten jonkun ajaa 25 km Prismaan että saisi sen vaihdettua toimivaan (kiva juttu..). Samalla reissulla ostin sitteriin sellaisen lelukaaren. Hyvin tarkkaavasti tyttö sitä jaksoikin tillittää illalla ja kädelläkin yritti niitä leluja huitoa.

Ihanaa kun alkoi aurinko paistaa muutaman harmaan ja sateisen päivän jälkeen, piristyy mielikin kummasti ja pääsee ulos kun tämä sisällä kökkiminen käy tällaisella porukalla aikalailla työstä...

Nyt taidan vääntäytyä ruokakaapin kautta kahville,

Mukavaa päivänjatkoa toivottelee,

Maisa ja nelikko

Vierailija
32/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jospa vähän ehtisin kirjoitella. Iskä sai tytön vihdoin ja viimein nukahtamaan sitteriin -itse yritin vaikka mitä konsteja, tuloksetta. Ja lähdin kaupassa käymässä, niin täällä nukutaan tyytyväisen näköisenä =).

Kiva, kun mutkin toivotettiin tervetulleeksi tähän porukkaan!

Viikonloppu on mennyt mukavasti kotosolla. Melissa on alkanut enemmän " juttelemaan" ja hymyilemään :).

Yöt on menny hyvin (täytyy koputtaa puuta), on alkanut nukahtaa yksin, kun ennen tissuteltiin monta tuntia... On se niin suloinen, ku toimittelee yksikseen sängyssä ennen ku uni tulee ja muutaman kerran saa käydä pukkaamassa tutin suuhun. Mutta helpottaa mun elämää kummasti, ku ei tartte vieressä olla imettämässä koko iltaa.

Toivottavasti tämä jatkuu ;).

Niin mä vähän ajattelinkin, että kun on useampi lapsi niin jotain hommia täytyy jättää tekemättä... Koska välis pitää tämän yhdenkin kanssa. Vai onko sitä niin onnessaan tästä vauvasta, että ei ehdi ku ihastella,...

jahas, en ehtiny paljon ny kirjoittaa, ku sisko tuli kylään, mut jatkelen myöhemmin.

maya ja melissa

Vierailija
33/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas.

Imetän kans täysin, pari kertaa olen antanut korviketta, kun oon syöttäny kauan aikaa -eikä vauva ole tuntunut saavan tarpeeksi...

En olisi uskonut kuinka " vaikeaa" imettäminen on -meillä se ei meinannut lähteä käyntiin ollenkaan ja hyvin vähän sain apua sairaalassa. Yksikin hoitaja väkisin vain tunki tissiäni tytön suuhun ja tyttö huusi pääpunaisena!!! No imetin sitten rintakumeilla. Mutta tuntui ettei vauva saanut siinä tarpeeksi maitoa, tykkäsi vain olla kumi suussa ja haaveili. Niin sitkeästi opettelin imettämään ilman kumia. Rinnanpäät oli hirveän kipeät. Mutta nyt imetys tuntuu hyvältä :).

Jännä että toisille on neuvotta antamaan korviketta, kun taas meidän neuvolassa se on ehdoton EI! Ei missään tapauksessa saa antaa korviketta... Oon silti antanut sen parikertaa, enkä näe siinä mitään pahaa.

Meillä on ensiviikolla vasta ensimmäinen neuvola kerta, joten jännityksellä odotan paljonko tyttö on kasvanut :). Neuvolantäti kävi meillä 2kertaa kotona katsomassa kuinka homma lähti käyntiin vauvan kanssa.

Huomenna lähdetään shoppailemaan, ajattelin ostaa sen lelukaaren, kun monet ovat sitä kehuneet ja neiti kyllä viihtyy hyvin yksikseenkin.

Mä ilmeisesti palaan töihin, kun äippäloma loppuu. Jos en jo ennemminkin -nimittäin määräaikainen työsopimukseni loppuu syyskuussa ja toivoisin saavani jatkaa samassa työpaikassa.

Mutta, mitä luultavammin en raaski viedä tyttöä hoitoon niin pikkuisena. Saa nähdä, onneksi tätä asiaa ei vielä tarvi päättää.

Nukahteleeko toisten vauvat päivisin ihan itsestään? Esim. syliin tai sitteriin? Meillä ei, aina pitää olla nukuttamassa. SUHNILLA ilmeisesti sama juttu?! Meillä kans yöt kuiteski aika hyvin nukutaan, mut päikkäreiden kans taistellaan... Tuttavan samanikäinen vauva nukkuu melkein kaikenaikaa ja itse oon ihan ihmees, ku meidän vauva on enemmän hereillä päivisin kuin että nukkuis. Ei kaikki tietysti oo samanlaisia, mut silti,...

Oonkin miettinyt että voisko olla että tyttö ei saa tarpeeksi maitoa? (kaikkea mä aina mietinki...) joten silloin ei saa untakaan, Ku silloin kerran annoin korviketta, niin samantien nukahti itsekseen sitteriin. Voihan olla että oli sattumaa.

Ai niin -Hyvä Suomi =) Lordi ja Leijonat -jee!!!!

Onneksi pelit loppuu nyt, että näkee tvstä muutaki ku jääkiekkoa, mies on seurannu almost joka matsin ;).

No mutta, lopettelen nyt -täytyy käydä laittaas sauna päälle.

Vierailija
34/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin siellä kamun 30 vee juhlissa miehen ja joelin kanssa. Isommat lapset oli hoidossa. Minä sitten innostuin kippaan valkkaria siihen tahtiin että tänään ollut pää kipeä ja hirveä väsymys päällä ; ) Tultiin kyllä Joelin takia ajoissa kotiin 20,30 mutta join sitten vauhtiin päästyäni kotonakin vielä pari siideriä ja kattelin viisuja. HYVÄ LORDI! Sitten menin puolenyön jälkeen nukkuun. Joel herätti jo 2,30 syöttöpuuhiin ja voi apua miltä tuntui nousta pienessä huppelissa vielä ja sitten seuraavan kerran taas 6 lta ja sitten nukuttuun 8,30 asti. Mies lähti jo 5 ltä töihin joten siksi jouduin herään..Tämä oli tiedossa kyllä mutta karkas mopo käsistä. Eipä ollut herkkua tuo yöherääminen ja päivä lapsen kanssa krapulassa! En toista taas enään. otin opikseni ; ) Buranalla meni säryt ohi ja nyt vaan nälkä vaivaa ja hillitön väsymys.

Laitoin juuri Joelin sänkyyn unta odottaan ja alan itse herkutella possun pihveillä ja vartailla. Mies tuolla ulkona grillaa.

Nyt ei auta muu kuin toivoa että Joel nukkuis mahd hyvin ens yön. Ainakin pidemmän pätkän nyt ekaks. Itekin meen kyllä heti syötyäni unille. Muillekin vauvoille paljon unihiekkaa silmiin ja äideille myös. Moiks!

Vierailija
35/35 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen]Yhtä lentoa taas ollu tääkin ilta, ensin mentiin kolmeksi synttäreille ja sieltä suoraan toiseen kyläpaikkaan, vasta puoli kahdeksan jälkeen kotiuduttiin ja sitten pitikin käydä viemässä hoitokoiran tavarat.

Lapset nukkuu jo ja itsellä hetki omaa aikaa ennen nukkumaanmenoa. Mulla taas sellanen ällöttävän, oksettava olo. Usein iltaisin tullut. Onko muilla ollu samaa? Oon aatellu, että johtuu liian vähästä juomisesta ja väsymyksestä.

[b]MaalisPapu[/b] kyseli KAPALOVAATTEESTA ja se jäänyt mulla kuitenkin hankkimatta ja nyt en sitten enää tiiä, viitsiikö sitä tässä vaiheessa hankkia. Pojalla kyllä hankalaa NUKAHTAMINEN. Nytkin kuuluu tuolla parkuvan, mies rauhoitelkoon :) Meillä nukahtaa suht helposti päiväunille, kunhan ei liian väsyneeksi laske, tarttee tosin silloin heilutusta sitterissä, vaunuissa työntelyä tai pyllyn taputtelua nukahtaakseen. Iltaisin on nyt muutaman iltana ollut sellanen huutokonsertti, ei huoli tissiä, ei tuttia, kunhan vaan huutaa silmät ristissä ja mikään asento ei oo hyvä. Kun on sitten aikansa huutanut saattaa huolia tissiä ja sen jälkeen sitten jää omaan sänkyyn yksinään " höpöttelemään" ja nukahtaa itsekseen. Pojalla kyllä taipumusta saada itsensä yliväsyneeksi ja sitten ei meinaa rauhoittua eikä nukahtaa sitten millään.

Tänään synttäreillä kokeilin sellaista trikoista KANTOLIINAA ja poikahan nukahti siihen pienen kävelyn ja hyppimisen jälkeen. Mulla ollut lainassa sellanen kudottu liina ja ei oo tuntunut viihtyvän, tosin en oo nyt pitkään aikaan kokeillukaan, kun lannistuin huutamisesta. Jospa huomenna kokeilis sitä taas ja jos ei viihdy, niin taidan hankkia itselle sen trikoisen myös.

Meillä RISTIÄISET torstaina ja tiistaina lähdetään jo lasten kanssa mun vanhempien luokse, jossa juhlat pidetään. Huomenna pitäis saada pakattua kaikki tarpeelliset tavarat mukaan. Onneksi mies tulee vasta keskiviikkoiltana, niin ehdin sitten soitella tuhat kertaa, että se ja se on vielä unohtunut :) Aivot nykyään sellaset maapähkinän kokoiset, ettei muista mitään.

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan...

-Monkey ja Väpä 2+kk-