Kahden ylipainoisen vanhemman lapsosista toinen on lihava ja toinen laiha.
Jääkö yksi henkilö perheessä ilman ruokaa?Vai haluaa välttää ylipainon kuten muut?Du kan berätta också på svenska om det är bra för dig.
Kommentit (8)
Mä tunnen myös lähisuvusta tällaisen perheen. Minusta siinä on selvästi geneettiset syyt takana. Kukaan siellä ei erityisemmin yritä pysyä hoikkana. Mutta tuo toinen lapsi vaan pysyy, vaikka syö samaa ruokaa kuin muut, muut ovat lihavia. Ilmeisesti hän on perinyt erilaisen ruokahalun säätelyn, niin ettei hänen tee mieli syödä niin isoja määriä ruokaa, että lihoisi.
Mä tiedän perheen, jossa äiti on tosi lihava ja hänellä on 3 lasta. Vanhin on yhtä lihava kuin äitinsä ja toinen seuraa äidin ja siskon esimerkkiä.. Yksi heistä on tosi pieni. Kaksi lihavaa lasta ajetaan autolla joka paikkaan ja sipsiä ja karkkia aina tarjolla. Se laiha kävelee kouluun, ei vedä kaksin käsin herkkuja, liikkuu tosi paljon jne.
meidän perheen laiheliini on läpipasko. syö kasviksia ja hedelmiä hurjia määriä, lisäksi harrastaa ja liikkuu.
meil muilla olis paljon oppimista hänestä.
Minäkin tiedän yhden tuollaisen perheen, lapset ovat jo aikuisia. Muu perhe ylipainoista ja mutta toinen lapsista on hoikka ja on aina ollut, vaikka on elänyt aina samoin kuin muu perhe. Taitaa syy olla kuitenkin geeneissä, hänet on nimittäin adoptoitu.
Kyllä kyllä ilman muuta vanhemmat pitää toista nälässä ja syöttää toista vaikka väkisin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:12"]
meidän perheen laiheliini on läpipasko. syö kasviksia ja hedelmiä hurjia määriä, lisäksi harrastaa ja liikkuu.
meil muilla olis paljon oppimista hänestä.
[/quote]
Eihän se mikään läpipasko ole. Mutta tosiaan mallia hänestä kannattaisi ottaa...
No meillä minä ja mieheni olemme olleet laihoja lapsia ja nuoria mutta nyt aikuisena 40+ olemme pullukoita...emme siis ole läskejä vaan lievästi ylipainoisia.
Ja lapset ovat aina olleet laihoja...suorastaan alipainoisia vaikka samaa ruokaa ja herkkuja syömme. Lapset ja nuoret vaan kuluttaa kaiken minkä syövät.
Tuttavaperheen vanhemmat ovat todella tuhdissa kunnossa ja lapsista yksi on normaalipainoinen, yksi on tosi hoikka ja yksi vähän pullea.
Ei jää ilman ruokaa, mutta se hoikka ei joko liho tai sitten ei halua lihota. Muut siinä perheessä ei välitä koostaan.