Mitä mieltä olette nimestä Nyymi?
Kommentit (29)
Antonyymi kirjoitti:
Niin, kakaroiden sanavarasto kasvaisi. Aika harva heistä nimittäin tunnistaa noista kovin monta. Ja kuka tässä on keksimisestä puhunut?
Kyllä mä ainakin lapsena jo tiesin anonyymin, synonyymin ja pseudonyymin. Homonyymiä ei vielä mun lapsuudessa ollut keksitty. Veikkaan, että nykynuorisolle ne ovat jo tuttuja.
Kyllä nimi aina löydetään jos on tarvetta haukkua toista. Ei sen takia kannata rajoittaa itseään.
Toihan on positiivista, että sanavarasto kasvaa.
Keksiminen on tässä puhekielessäni synonyymi sille, että sanavarasto kasvaa. Tuli varmaan siitä, että söin juuri keksiä samalla kun kirjoitin.
Koska tämä on Vauvafoorumi, oletus on tietenkin että nimi Nyymi tulee lapselle, eikä aikuiselle. Tässä tapauksessa Nyymin lapsen kaverit vois haukkua lapsen äitiä homonyymiksi. Käsittääkseni maistraatti käsittelee aikuisten nimihakemuksia eri tavoin kuin lasten.
Mammanyymi, mummonyymi tai peräti muumionyymi olis ehkä osuvampia haukkumanimiä.
Erikoisuudentavoittelija jo tulikin, vaikka nyymejä on netti täynnä. Meemi - nimisiä on jo. Nimi Nyymi voi hyvin yleistyä, mistä sen tietää.
Yläkoulun kieltenopettajana voin kertoa sinulle, että eivät ole tuttuja. Mitä homonyymi mielestäsi muuten tarkoittaa?
" Homonyymi " ei oikeastaan tarkoita mitään, se on vain haukkumista, näin sen käsitän.
Urbaanin Sanakirjan mukaan:
https://urbaanisanakirja.com/word/nyymi/106359/
Se jostain syystä tarkoittaa nyymiä, joka tekee vastoin kertojan tahtoa. Tähän mulla ei ole mielipidettä, koska en kuulu lautakulttuuriin.
Homonyymi voisi tarkoittaa homoa anonyymiä henkilöä.
Mutta jos ihan sanana ajattelee, homo tulee sanasta homogeeninen tai homo sapiens, ja nyymi tulee sanasta nimi, niin sittenhän se tarkoittaa samanimi, noin karkeasti käännettynä. Tai ihmisnimi.
Eli se ei tarkoita yhtään mitään.
Massanimi, koska homogeeninen sulautuu joukkoon.
Tulipahan nyt tätäkin mietittyä. Sanat kiinnostavat.
Tätähän voisi käyttää yläkoulun äikäntunnilla tehtävänä.
Yksi mun lemppareista on aina ollut " appelsiini " eli " kiinanomena ", kun puhutaan sanojen merkityksestä.
Antonyymi kirjoitti:
" Homonyymi " ei oikeastaan tarkoita mitään, se on vain haukkumista, näin sen käsitän.
Urbaanin Sanakirjan mukaan:
https://urbaanisanakirja.com/word/nyymi/106359/Se jostain syystä tarkoittaa nyymiä, joka tekee vastoin kertojan tahtoa. Tähän mulla ei ole mielipidettä, koska en kuulu lautakulttuuriin.
Homonyymi voisi tarkoittaa homoa anonyymiä henkilöä.
Mutta jos ihan sanana ajattelee, homo tulee sanasta homogeeninen tai homo sapiens, ja nyymi tulee sanasta nimi, niin sittenhän se tarkoittaa samanimi, noin karkeasti käännettynä. Tai ihmisnimi.
Eli se ei tarkoita yhtään mitään.
Massanimi, koska homogeeninen sulautuu joukkoon.
Tulipahan nyt tätäkin mietittyä. Sanat kiinnostavat.
Tätähän voisi käyttää yläkoulun äikäntunnilla tehtävänä.
Yksi mun lemppareista on aina ollut " appelsiini " eli " kiinanomena ", kun puhutaan sanojen merkityksestä.
Jos nyt kuitenkin tarkistat sen homonyymin jostain muualta kuin Urbaanista sanakirjasta.
Nätti ja persoonallinen nimi, tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Antonyymi kirjoitti:
"
Jos nyt kuitenkin tarkistat sen homonyymin jostain muualta kuin Urbaanista sanakirjasta.
Hyvä idea. Ei tullut mieleeni, että se voisi myös olla joku oikea sana. Näitä nyymejä on niin paljon, enkä ole vielä perehtynyt kaikkiin.
Tässähän omakin sanavarasto kasvaa.
" Substantiivi
Muokkaa
homonyymi (5)[1]
(kielitiede) sana, joka on muodoltaan sama kuin jokin toinen, erimerkityksinen sana
Lukusana ’kuusi’ on puunnimen ’kuusi’ homonyymi. "
Äidinkielen kielioppi ei ole mun vahvuusaluetta, vaikka sanat kiinnostavat.
Urbaanin Sanakirjan määritelmä on kuitenkin hauskempi.
Jos joku haukkuu homonyymiksi, tällä voi kuitenkin nokittaa ja kysyä että minkä sanan homonyymi on kyseessä.
Homonyymi on ihan oikea lääketieteellinen termi.
Jos sinulla on "homonyymi hemianopsia" se tarkoittaa että molempien silmien samanpuoleinen (oikea tai vasen) näkökenttä on sokea. Syy on aivoissa, tavalisimmin veritulppa.
Niin, kakaroiden sanavarasto kasvaisi. Aika harva heistä nimittäin tunnistaa noista kovin monta. Ja kuka tässä on keksimisestä puhunut?[/quote]
Kyllä mä ainakin lapsena jo tiesin anonyymin, synonyymin ja pseudonyymin. Homonyymiä ei vielä mun lapsuudessa ollut keksitty. Veikkaan, että nykynuorisolle ne ovat jo tuttuja.
Kyllä nimi aina löydetään jos on tarvetta haukkua toista. Ei sen takia kannata rajoittaa itseään.
Toihan on positiivista, että sanavarasto kasvaa.
Keksiminen on tässä puhekielessäni synonyymi sille, että sanavarasto kasvaa. Tuli varmaan siitä, että söin juuri keksiä samalla kun kirjoitin.
Koska tämä on Vauvafoorumi, oletus on tietenkin että nimi Nyymi tulee lapselle, eikä aikuiselle. Tässä tapauksessa Nyymin lapsen kaverit vois haukkua lapsen äitiä homonyymiksi. Käsittääkseni maistraatti käsittelee aikuisten nimihakemuksia eri tavoin kuin lasten.
Mammanyymi, mummonyymi tai peräti muumionyymi olis ehkä osuvampia haukkumanimiä.
Erikoisuudentavoittelija jo tulikin, vaikka nyymejä on netti täynnä. Meemi - nimisiä on jo. Nimi Nyymi voi hyvin yleistyä, mistä sen tietää.