Koska pitäis tulla kutsu armeijaan???? Poika täyttää kesällä 18v ja nyt tuli mieleen et pitikö se tulla alkuvuodesta
Kommentit (24)
Ensin on kutsunnat, jossa määrätään palveluspaikka yms.
Tuli pari viikkoo sitten kutsu kutsuntoihin jotka on marraskuussa. Meillä poika kans 18 kesällä.
Okei eli ihan lähiaikoina luulis tulevan. Mitä pitää tehdä jos sitä ei näy eikä kuulu???
t: poikien yyhoo 🙈🙈
Eikös siellä kutsunnoissa voi sitten sanoa jos haluaakin sivariin?
Vierailija kirjoitti:
Okei eli ihan lähiaikoina luulis tulevan. Mitä pitää tehdä jos sitä ei näy eikä kuulu???
Ole huoleti, ei ne ketään unohda. Haetaan vaikka poliisivoimin jos ei kutsuntoihin ilmaannu, tiedän yhden joka haettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun murheesi. Älä stressaa turhista.
T. Aikuisten poikien yyhoo :D
Ensin pitäisi tulla määräys kutsuntoja edeltävään terveystarkastukseen. Itselleni se tuli helmikuussa 2010.
Joskus syksyllä tuli mun pojalle. Kutsuntatilaisuus olikin sitten just pojan 18-vuotispäivänä, joka kuluikin sitten siellä turhan päiten vuoroaan odottamassa, kun vapautus oli päivänselvä asia. (Miksi sitä ei muulla tavalla ei voi hoitaa?)
Ne kyllä huolehtii ettei sun tartte.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse eikä varsinkaan pidä sekaantua asiaan millään lailla. Annahan aikuisten lastesi itse hoitaa ja googlettaa omat asiansa. Nyt askel taaksepäin ja näpit irti.
Vierailija kirjoitti:
Joskus syksyllä tuli mun pojalle. Kutsuntatilaisuus olikin sitten just pojan 18-vuotispäivänä, joka kuluikin sitten siellä turhan päiten vuoroaan odottamassa, kun vapautus oli päivänselvä asia. (Miksi sitä ei muulla tavalla ei voi hoitaa?)
No voi kyynel, onpa kamalaa kun meni kutsunnoissa koko pöivä odotellessa ja oli vielä synttärit! Miksiköhän tulikaan vapautus vaikea arvata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel, onpa kamalaa kun meni kutsunnoissa koko pöivä odotellessa ja oli vielä synttärit! Miksiköhän tulikaan vapautus vaikea arvata...
Vapautus tuli vamman takia. Haluatko tietää lisää?
Eikö itseäsi harmittaisi istua koko päivää kutsunnoissa, vaikka tiedät ettet pääsisi armeijaan vaikka haluaisitkin?
Varsin typerää, ettei asiaa voida hoitaa muuten, kun asia on päivänselvä.
Ei poikasi kuitenkaan armeijaan pääse, koska sinne ei huolita kehitysvammaisia. Sitä paitsi armeijaan mennään sitten kun ollaan 20v.
Vierailija kirjoitti:
Pitää huolestua. Poika on jemmannut kutsun ja suunnittelee liittyvänsä käpykaartiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä kutsunnoissa voi sitten sanoa jos haluaakin sivariin?
Ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö itseäsi harmittaisi istua koko päivää kutsunnoissa, vaikka tiedät ettet pääsisi armeijaan vaikka haluaisitkin?Varsin typerää, ettei asiaa voida hoitaa muuten, kun asia on päivänselvä.
Kerran elämässä tapahtuva asia, monessa paikassa joutuu välillä odottamaan ja istumaan. Se on vain kestettävä eikä siihen kukaan kuole. Alkaen ihan työhaastatteluista yms. Tekee vain hyvää kun kaikki ei tule tarjottimella pöydälle mahdollisimman helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö itseäsi harmittaisi istua koko päivää kutsunnoissa, vaikka tiedät ettet pääsisi armeijaan vaikka haluaisitkin?Varsin typerää, ettei asiaa voida hoitaa muuten, kun asia on päivänselvä.
Kerran elämässä tapahtuva asia, monessa paikassa joutuu välillä odottamaan ja istumaan. Se on vain kestettävä eikä siihen kukaan kuole. Alkaen ihan työhaastatteluista yms. Tekee vain hyvää kun kaikki ei tule tarjottimella pöydälle mahdollisimman helposti.
Meinaat että vammaisilla ja sairailla on ollut liian helppoa, joten turhanpäiväinen odottelu tekee heille vain hyvää?
Itse palvein 06 ja minulle tuli määräys ja ensin mentiin kutsuntalääkärintarkastukseen ja se tuli jokus maalis-huhtikuussa. Sitten kutsunnat syksyllä.
Kutsunnat on syksyllä.