Lapsetkin jo lakkoilee!
On aikoihin eletty! Vanha sanonta "mitä vanhemmat edellä, sitä lapset perässä" pitää paikkansa.
Eiköhän nyt kuitenkin anneta aikuisten päättää asioista, lapset pysyköön lestissään, eli viettäköön lapsuuttaan rauhassa. Uskon, että esim. tämänpäiväiseen hörhöilyyn ja lietsontaan osasyynä ovat varmasti myös ideologiset, eli viherpiiperokommari-opettajat.
Kommentit (48)
Minä en ole koskaan osallistunut mihinkään lakkoon, eikä myöskään minun 05 oppilaatkaan ole osallistunut lakkoon. Harmittaa vaan kun minun oikohöylä on 05 höyläys lakossa nii ei pääse höyläilee. Mutta kyllä se o semmone homma että oi voi ja kättä housuun.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun aikuiset olisivat yhtä rohkeita <3
Täysi kymppi lapsille!!!
Onhan se hyvä syy olla poissa koulusta :-D Taitaa olla kasvamassa höyrypääsukupolvi, jotka asuu toreilla ja turuilla milloin minkin asian varjolla.
Lapsetkin sen tajuaa, että maailma on tuhoontuomittu jos perussuomalaisuus yleistyy.
Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus, ja on hyvä, että edes he ovat tulevaisuudesta huolissaan ja haluavat tehdä jotain paremman tulevaisuuden eteen. Meistä vanhoista ja väsyneistä sekä itsekkäistä ei siihen ole. Hyvä, nuoret! Harmi, että tämä lakkopäivä osui yo-kirjoitusten kanssa samalle päivälle, varmasti moni abi olisi osallistunut muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi kymppi lapsille!!!
Onhan se hyvä syy olla poissa koulusta :-D Taitaa olla kasvamassa höyrypääsukupolvi, jotka asuu toreilla ja turuilla milloin minkin asian varjolla.
Lapsilla on enemmän munaa näköjään kuin vanhemmillansa.
Ja pelaavat kotona konsolipelejä samalla kuin pläräävät instaa, streemaavat twitchiin sekä snäppäävät ja wappailevat kavereiden kanssa. Ja eihän siinä sillä ei se känny vie paljoa sähköä ja sekin tulee itsestään töpselistä! Sitten syödään kotona uunissa lämmitetty pitsa, jälkäriksi eksoottisia hedelmiä ja isi laittaa vielä puusaunan illalla kun oltiin niin reippaita ja vaikutettiin globaalisti!
oivoi näitä nuori on se kyllä hyvä että ne tuolla mieltään osoittaa mutta ei itse kyllä taida tajuta mitään. Kyllä minä tiedän koska olen niilo22 äitee22. Ja muistakaa töitä ei tarvi tehä jos ei halua, joten mene itte töihi!
Minä organisoin jo v.1967 (11-vuotiaana) lakon liikunnanopettajan toimia vastaan, koko luokka olimme istumalakossa ja rehtori yritti ratkaista asiaa monta päivää. Oli oikeasti ongelma, jonka saimme lakkoilulla korjattua. Aina on ollut aikaansaavia lapsia! Minusta kyllä tuli opettaja, kuten aloittaja epäileekin, tosin keskustalainen lihansyöjä.
Niilo22:n äitee22 kirjoitti:
oivoi näitä nuori on se kyllä hyvä että ne tuolla mieltään osoittaa mutta ei itse kyllä taida tajuta mitään. Kyllä minä tiedän koska olen niilo22 äitee22. Ja muistakaa töitä ei tarvi tehä jos ei halua, joten mene itte töihi!
Ei tuu virheitä, jos ei tee töitä
Lakkoilisi oikeiden asioiden puolesta, eli läpsy r aiskareiden. Juttu on unohdettu jo täysin mediassa ja ennen kaikkea ylellä. Yle haluaa piilottaa koko paskan jonkun ilmastohumpuukin taakse. Missä suomella on hyttesen paskan vertaa asiaa.
Munattomat vanhemmat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi kymppi lapsille!!!
Lapsilla on enemmän munaa näköjään kuin vanhemmillansa.
Mielikuvituksetonta huuhaata, vähän kuin se metoo. Laumasielut tarttuu tietenkin tälläisiin mukaan täysin rinnoin.
Lasten kuuluu käydä koulua ja olla huolehtimatta... luottaa siihen, että aikuiset päättäjät huolehtivat kaikesta. Se on heidän tehtävänsä.
Olen samaa mieltä kuin ap, että hörhöopettajat ovat saaneet lapset "huolestumaan".
Vierailija kirjoitti:
Lasten kuuluu käydä koulua ja olla huolehtimatta... luottaa siihen, että aikuiset päättäjät huolehtivat kaikesta. Se on heidän tehtävänsä.
Olen samaa mieltä kuin ap, että hörhöopettajat ovat saaneet lapset "huolestumaan".
Juurikin näin. Ne samat kuplaihmiset.
Lakkoilisivat koululaiset Koulukiusaamisen estämiseksi. Olis konkreettinen asia, joka koskee monia heistä joka ikinen päivä. Tuosta ilmastohörhöilystä he eivät kyllä tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisista päättäjistä moni on populisti joka vaan jauhaa siitä miten "ilmastomeuhkaaminen on huijausta". Lapset eivät voi vaan katsella sivusta miten heidän tulevaisuutensa tuhotaan vastuuttomalla populismilla.
Lapset siis järjestivät lakon ja rehtorit antoivat heille lakkoa varten vapaata koulusta. Vinkki: maanantaina opettajat voisivat kertoa lapsille, mitä "lakko" tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisista päättäjistä moni on populisti joka vaan jauhaa siitä miten "ilmastomeuhkaaminen on huijausta". Lapset eivät voi vaan katsella sivusta miten heidän tulevaisuutensa tuhotaan vastuuttomalla populismilla.
Höpö, joku älypää keksinyt, että mennäänpäs muka lakkoon, saadaan lintsattua koulusta ja nauravat partaansa. Ja aikuiset ovat rinta kaarella, kuinka vastuullisia lapsosia heillä onkaan... massan mukana mennään, vaikka kaivoon. ;-D Lapsimassa ei ymmärrä ilmastopolitiikasta, eikä muustakaan politiikasta yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö itse muista kouluaikoja? 1970-luvulla oli energiakriisi ja kaikki huolestuivat. Lapset säästivät vettä ja sähköä koulussa, puettiin talvivaatteet ylle luokkaan että tarjettiin. 1980-luvulla tuli sairauksia, AIDS , huumeet ja tinnerin haistelut, kaikki nämä adistivat lapsia. 1990-luvulla lapset ahdistuivat lamasta ja työttömyydestä, kirjoja ei saanut koulusta, kaikesta supistettiin. 2000-luvulla pelättiin puhtaan veden loppumista, uskontojen välisiä sotia, isoa arvaamatonta itänaapuria. Aina koululaiset ovat eläneet yhteiskunnan muutoksia ja olleet peloissaan. Se kuuluu kasvamiseen. Koulussa kerrotaan yhteiskunnasta ja ajankohtaisista asioista. Pahemmin uskonnosta puhuminen voi ahdistaa, ja sille ei lapsi voi tehdä mitään.
Täysi kymppi lapsille!!!