Apua kampaajalle! Mulla on kapeat ja pitkänomaiset kasvot ja tasapitkät
hiuset puoleen selkään ja otsis. Pidän hiuksia arkena lähes poikkeuksetta kiinni ja nyt tämän on alkanut tympiään. Nyt hiukset ovat niin pitkät että niitä ei saa juhliinkaan auki enää mitenkään kivasti kun hiukset vaan roikkuu esim. takaraivolta eivätkä asetu mitenkään "pöyheämmin." Millainen leikkaus sopisi, lyhyttä en halua. Pitäisikö kerrostaa mutta miten?
Kommentit (4)
max olkapäille niin saat tuuheuttakin onnistumaan.
Mulla ei tullut muuta mieleen (kasvojen muotosi vuoksi) kuin katsoa ja etsiä Googlesta Jennifer Anistonin hiusmalleja? Huomaa kyllä ettei hänellekään mielestäni sovi tasapitkät hiukset... Jos laitat väriä, niin raidoilla (tummaa/vaaleaa..?) saat ilmettä esim. kasvoja reunustamaan..Otsikseen vois kans muutamia valoraitoja laittaa tai jos olet vaalea niin vähän tummempaa raitaa. Nämä oli vain minun mielipiteitä :)
Sinulle muuten voisi toimia hyvin permanentti. Saisit sitä tuuheutta tukkaan ja jos on pitkät ja kapeat kasvot, niin kihara "levittää" ja pehmentää kasvonpiirteitä.
Kerrostusten kanssa kannattaa olla vähän varovainen, ainakin jos tukka on aika ohut - ne lyhyemmäksi leikatut kerrokset on aina pois siellä kokopituudessa olevasta hiusmassasta, ja pahimmassa tapauksessa siellä on enää ohuenohut liru kun on kerrosta tehty liikaa. Hyvä kampaaja kyllä osaa miettiä järkevät kerrostukset, eikä minusta sitä oikein voi asiakasta ja tämän hiuksia näkemättä sanoa, miten hänen hiukset kannattaisi kerrostaa että saisi tuuheutta mutta pysyisi riittävästi paksuutta pituuksissa ja siisti yleislook.
Tosiaan tuo olkapäämitta voisi auttaa, jos se ei ole sinulle liian lyhyt muuten. Mutta kyllä nykyaikaisilla tuotteilla saa suht pitkäänkin sitä tuuheutta. Esim. Big Sexy Hairin Backcomb in a Bottle on tuote jolla saa tupeeratun vaikutelman vain suikuttamalla sitä pää alaspäin hiustyviin, ja pysyy varsin hyvin. Ja se vanhanaikainen eli tupeeraus ja lakka toki toimivat myös edelleen.
Älä ainakaan leikkaa lyhyeksi! Itse lyhensin reippaasti ja sitten itkin sitä monta iltaa. Varmaan juurikin joku kauniisti leikattu pehmeä kerrostus tekisi hyvää hiuksillesi. Jätä kerrokset sen verran pitkiksi, että voit laittaa niihin kuohkeita kiharoita jne kun/jos haluat joskus panostaa kunnolla.