Uskallatko vielä syödä Finduksen pakasteita? Nyt löytynyt matoja...
Kommentit (24)
No höh. Noi Finduksen kalafileet on olleet meille tosi suuri arjen pelastus. Tykkään kalasta, mutta koska lähin tuoreen kalan tiski on matkan päässä, on ollut tosi helppo käyttää noita. Ja hyvältä on maistunutkin. Tähän asti. Mihinkään ei voi enää luottaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:09"]
Sitä saa mitä tilaa. Halpa ruoka on halpaa myös raaka-aineiltaan. Kilpailu on kovaa eikä keinoja kaihdeta. Kuluttajia huijataan mennen, tullen ja palatessa. Mutta tätähän kuluttajat haluavat! Pitää olla kaikkea paljon ja halpaa! Ruuan pitää olla halpaa, niin sitä raaskii heittää roskiinkin ja pitäähän sitä rahaa jäädä city-maasturiin ja Thaikkulan matkaan. Niin ja rakennekynsiin ja hiustenpidennyksiin ja tekoripsiin..
Kyllä mulle on kauan naurettu kun syynään tuoteselosteita, ostan raaka-aineita suoraan tuottajalta, leivon ja kokkaan kaiken itse. Suosin luomua, poimin marjoja, sieniä...se on kuulemma ihan hullua tuhlata elämänsä ruokaan, on tärkeämpiäkin asioita. Minusta taas ruoka ja siitä nauttiminen on yksi elämän tärkeimmistä asioista.
[/quote]ei vois paremmin kirjoittaa ASIAA, komppaan niin sua 110 prosenttisesti. sen saa kun ei olla valmiita maksamaan kunnon ruoasta vaan pitäis saada ilmaista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:09"]
Sitä saa mitä tilaa. Halpa ruoka on halpaa myös raaka-aineiltaan. Kilpailu on kovaa eikä keinoja kaihdeta. Kuluttajia huijataan mennen, tullen ja palatessa. Mutta tätähän kuluttajat haluavat! Pitää olla kaikkea paljon ja halpaa! Ruuan pitää olla halpaa, niin sitä raaskii heittää roskiinkin ja pitäähän sitä rahaa jäädä city-maasturiin ja Thaikkulan matkaan. Niin ja rakennekynsiin ja hiustenpidennyksiin ja tekoripsiin..
Kyllä mulle on kauan naurettu kun syynään tuoteselosteita, ostan raaka-aineita suoraan tuottajalta, leivon ja kokkaan kaiken itse. Suosin luomua, poimin marjoja, sieniä...se on kuulemma ihan hullua tuhlata elämänsä ruokaan, on tärkeämpiäkin asioita. Minusta taas ruoka ja siitä nauttiminen on yksi elämän tärkeimmistä asioista.
[/quote]ei vois paremmin kirjoittaa ASIAA, komppaan niin sua 110 prosenttisesti. sen saa kun ei olla valmiita maksamaan kunnon ruoasta vaan pitäis saada ilmaista ruokaa.
[/quote]
Mä taas en syyllistäis kuluttajia vaan tuottajia. Hinnat olisi taatusti samat, vaikka tuottajat olisivatkin vastuullisempia tuotteidensa laadusta . Ja laadulla tarkoitan tässä sitä, että kalasta ei löydy matoja, liha on sitä mitä luvataan jne. Aivan eri asia on se halpa ruoka, joka tuoteselosteestakin paistaa jauhomössönä. Mutta siitä ei ole tässä kysymys!
Koska toiset tuottajat ovat tarkkoja, heidän tuotteensa ovat sitä mitä luvataan, mutta sitten on näitä ahneita, joille mikään muu kuin firman voitto ei merkitse mitään. Ei heidän tuotteensa ole silti halvempia kuin toisten. That's the point. Jokainen ymmärtää, ettei jauholihapullista kehtaisi maksaakaan euroa enempää, mutta kalafile on asia erikseen vaikka sen pakasteena ostaisikin sen sijaan että itse ehtisi verkkoja vetämään tai sorsia syksyllä ampumaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:03"]
En tule ostamaan enään ikinä pakastekalaa !!!!
[/quote]
ties vaikka se pakastettu lohifile on tehty madoista !!!!
[/quote]
nimenomaan, tai vaikka zombin maksasta.
en silti aio ostaa, hyi olkoon tota nykyistä "elintarvike" teollisuutta.
norjassa lohet on epämuodostuneita kun niille syötetään, antibiootti-kemikaaliruokaa.