Ärsyttävää vaipanvaihtokulttuuria kylässä
Ihmettelen suuresti, miksi lapsiperheet eivät ota omia pyyhkeitä mukaan tullessaan kylään. Pyytävät sitten aina pyyhkeen lainaksi vaipanvaihtoa varten ja joka kerta voivotellaan, että sori nyt vaan, mutta tässä pyyhkeessä on nyt kakkaa. Ei ole yksi tai kaksi perhettä jotka toimii näin vaan läes kaikki. sitten vaipanvaihdon jälkeen annetaan kakkavaippa isäntäväelle käteen, että tässä olis tää vaippa nyt sitten. eikö osata ottaa muovipussia ja viedä lähtiessä haisevaa kakkavaippaanitse muovipussin sisällä roskikseen? Meillä oli aina lapsen vauva-aikana oma pyyhe ja muovipussi mukana, eikä jätetty isäntäväelle vaippaa. Ihmettelen myös, miksei kakkavaippaa vaihdeta heti vaan todetaan että tais tulla kakka ja annetaan lapsen leikkiä vartti-puoli tuntia kakat vaipassa ja haista ennenkuin vaihdetaan.
Kommentit (23)
Kakka kai yleensä pudotetaan vessanpönttoon? Vaippa kääritään rullalle ja pannaan roskiin. Ei todellakaan haise normaalisti mitenkään valtavasti... Muovipussi pelkälle vaipalle on normaalisti aivan turhaa roskaamista siinä. Toki jos on kestovaippa, tarvitaan toisinaan muovipussi vaipan säilytykseen. Hysteeristä, että joku näistä hermoilee...
Teetkö ap itse noin vaipoille? Hassaat muovipusseja kakkavaipan takia?
Minä en kuljeta mitään pyyhkeitä mukanani vaikka minulla on neljäs lapsi kasvatettavana. Mitä minä pyyhkeillä tekisin? Kuljetan taas toisessa muovipussissa kotiin?
Pyyhkeet menee pyykkiin. Jos joku likaa meillä pyyhkeen pyyhkimisessä niin se menee pesuun, voi kamala! :)
Joskus itse pyyhkäsen lapsen pestyn pehvan vessapaperiin jos kyläpaikasta ei kehtaa pyytää mihin kuivata. Mitä sitten?
On pieni elämä sinulla ap. Kannattaa sulkea kone ja elää. Kiva huomata vanhana miten häiriintynyttä oli tälläisiä juttuja kiukutella. Mutta jos sinä et huomaa miten hyvä asia on, että piisaa vieraita kuin tuijotella miten he toimii eri tavalla kuin sinä niin säälin. Ihan täysin kurjaa luettavaa. Mä ainakin menen nytten ihmisien pariin, enkä tuomitse heitä.
Mielestäni vieraanvaraisuuteen kuuluu, että pyyhkeet ja lakanat tarjotaan vieraille. Tietenkin vieras yrittää pestä lapsivieraan pyllyn niin hyvin, ettei nyt kakkaa jää pyyhkeeseeen, mutta ei kyllä ole minulle ongelma, jos jää. Pesen pyyhkeet ja lakanat (tai mies pesee) 60 asteessa pesukoneella. Toisaalta itse pidän yleensä hoitolaukussa kyllä pyyhettä, mutta voihan olla, ettei aina riitä yksi pyyhe tai pyyhe on jo käytetty tms.
Olen saanut käsityksen, että tässä on jonkinlaista perinne-eroa eri puolella maata. Minun äitini on karajalaista sukua, ja olen tottunut ajattelemaan, että vieraan ei pidä tuoda omia pyyhkeitä ja lakanoita.