Parisuhteessa ja jatkuvasti ihastunut...
Vaikka olen parisuhteessa, niin ihastun silti todella helposti ja systemaattisest muihin miehiin. Työympäristössä ei onneksi ole miespuolisia työkavereita, mutta esimeksiksi harrastuksen parissa on eräs mies johon olen tällä hetkellä todella ihastunut! Vaikka en hänen kanssaan ole erityisemmin edes tekemisissä, mutta viikon kohokohta on tuo harrastus kun tiedän näkeväni ihastuksen ja sitten viikko menee hänestä haaveillessa. Todella kiusallista, kun olen kuitenkin aikuinen ja pitkä parisuhde takana. En suoraan sanottuna oikein tiedä miten suhtautuisi tällaiseen...ja joo, varmaan ihastuminen laimenee jossain vaiheessa, mutta sitten tulee aina joku uusi joka saa noi samat fiilikset mussa aikaiseksi.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Huoh.. no se sun kumppani ei selvästi ole se oikea sulle. Ei sen oikean kanssa haaveilla muista. Periodt!
Onko tosiaan näin? Muilla vastaavaa kokemusta tästä?
-ap
Ihastumiset ovat ihastumisia. Kuten varmaan olet huomannut, niitä tulee ja menee. Tunteet eivät ole koskaan väärin, ja monesti ne vain innostuvat, jos niitä yrittää kieltää tai hillitä.
Se on eri asia, mitä tunteesi vuoksi tai vallassa teet, teoilla voit loukata itsesi, puolisoasi, lapsiasi ja muita läheisiä samoin kuin ihastuksesi läheisiä. Välttämättä ihastusten ei tarvitse eikä ole tarkoituskaan johtaa mihinkään - minusta ainakin on ihana nauttia vaan siitä mukavasta, kutkuttavasta tunteesta, jonka se ihastumisen kohde aiheuttaa. Sitä tunnetta ei ole mitenkään välttämätöntä näyttää kenellekään, nauttii siitä vain itse. Ajan myötä tunne laimenee ja katoaakin, mutta on kiva niin kauan kuin se on.
Minäkin ihastun helposti. Se on vähän kuin todellisuuspakoa elämän tylsyydestä. Tiedostan ettei kyse ole mistään vakavasta, vaan fiilistelystä. Hyvin samantyyppinen juttu lopulta kuin seksifantasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.. no se sun kumppani ei selvästi ole se oikea sulle. Ei sen oikean kanssa haaveilla muista. Periodt!
-ap
Hah, kysykää miehiltänne fantasioivatko he koskaan kenestäkään muusta. Tai ei tarvitse edes kysyä: vastaus on kyllä!
Täysin normaali asia eikä oman pään sisäiset fantasiat tai ihastumiset kuulu kenellekään.
MIehet tykkää katsella naisten kuvia netistä, jotta saavat inspiraatiota arkielämään. Naiset taas tykkäävät haaveilla fiksusta miehestä. Sekä nettinaiset että fiksut miehet ovat kuitenkin samalla tavalla mielikuvitushahmoja, joten kun ymmärtää niiden luonteen, ei tule kiusausta kokeilla käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
MIehet tykkää katsella naisten kuvia netistä, jotta saavat inspiraatiota arkielämään. Naiset taas tykkäävät haaveilla fiksusta miehestä. Sekä nettinaiset että fiksut miehet ovat kuitenkin samalla tavalla mielikuvitushahmoja, joten kun ymmärtää niiden luonteen, ei tule kiusausta kokeilla käytännössä.
XDDDD
Siksi naisten tulisi pysyä poissa työelömöstö kokkikeittiössä mieheleen. Lol..
Ymmärrän hyvin ap:tä. Minulla miehenä on joskus samankaltaisia ajatuksia. Saatan 'ihastua' vieraaseen naiseen ja pyrkiä hänen kanssaan jutulle. En kuitenkaan haaveile mistään seurustelusta tai seksistä, olisi vain kiva tutustua paremmin tuohon ihmiseen. Eikä siis mieleenikään tule mikään pettäminen tai jättäminen. Kai se vaan on jonkinlaista huomion tai hyväksymisen kaipuuta?
Ap - olen samanlainen. Olen ihastunut viimeisen kymmenen vuoden aikana kahdesti tosi pahasti (ja muutama vähemmän merkityksellinen pikaihastuminen). Tämä viimeisin jatkuu edelleen (ainakin viisi vuotta jo). Ihastuksen kohde on perheellinen mies, joten en viitsi tehdä asian eteen mitään. Uskon kuitenkin, että hän jollain tavoin tietää tämän.
Oma parisuhde on huono - tai sitä ei ole ollenkaan. Lisäksi olen katkeroitunut tämän viimeisen kymmenen vuoden aikana. Usein olen tosi kireä ja pahantuulinen ja uskon, että tämä johtuu osin tilanteestani. Olisi pitänyt erota silloin kun oli pienet lapset. Nyt en jaksa enää irroittautua tästä, sillä onhan meillä lapset. Ja en saisi kuitenkaan sitä, jonka oikeasti haluaisin.
Mun kokemuksen mukaan suhteessa ei ole kaikki ok, jos ihastut muihin. Kannattaa miettiä ja arvottaa omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hah, kysykää miehiltänne fantasioivatko he koskaan kenestäkään muusta. Tai ei tarvitse edes kysyä: vastaus on kyllä!
Täysin normaali asia eikä oman pään sisäiset fantasiat tai ihastumiset kuulu kenellekään.
En todellakaan haluaisi olla suhteessa tuollaiseen ”normaaliin” ihmiseen. Onko nimesi ”Marko”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Monilla kai on tuollainen kokemus. Omakohtaiset kokemukset menevät yleensä niin, että jos on useita parisuhdekokemuksia, niin aiemmissa tapahtuu niitä piiloihastumisia tai suoranaisia sivusuhteita, mutta sitten yksi poikkeusihminen lopulta muuttaa kaiken niin ettei muita enää haluaisikaan miettiä. Jotkut onnekkaat kohtaavat tämän oikeansa ensimmäisenä vakavana suhteenaan. Jotkut eivät koskaan. Oli miten oli, tuo ilmiö lienee todellinen Asian voi kääntää myös niin päin, että erityisen hyvin toisilleen yhteen sopivat ihmiset saavat meidät kokemaan niin, että kyseessä on "se oikea" ihan vaan siksi, että parempaa ei enää osata kuvitella eikä siksi ole mitään mistä haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Monilla kai on tuollainen kokemus. Omakohtaiset kokemukset menevät yleensä niin, että jos on useita parisuhdekokemuksia, niin aiemmissa tapahtuu niitä piiloihastumisia tai suoranaisia sivusuhteita, mutta sitten yksi poikkeusihminen lopulta muuttaa kaiken niin ettei muita enää haluaisikaan miettiä. Jotkut onnekkaat kohtaavat tämän oikeansa ensimmäisenä vakavana suhteenaan. Jotkut eivät koskaan. Oli miten oli, tuo ilmiö lienee todellinen Asian voi kääntää myös niin päin, että erityisen hyvin toisilleen yhteen sopivat ihmiset saavat meidät kokemaan niin, että kyseessä on "se oikea" ihan vaan siksi, että parempaa ei enää osata kuvitella eikä siksi ole mitään mistä haaveilla.
Ennen uskoin ettei onnelliseen parisuhteeseen ei pääse kukaan muu tulemaan väliin, mutta oma kokemus on osoittanut toisin. Mä taas en jaksa uskoa, että ihmiselle on vain yhtä "oikeaa". Ehkä vakavia ihastumisia onnellisen parisuhteen aikana voikin tulla, jos kohtaa jonkun muun noista "oikeista". Varsinkin jos pääsee tai joutuu lähempiin tekemisiin tuon ihastuksen kohteen kanssa hän voi alkaa vaikuttaa ihan yhtä sopivalta kumppanilta itselleen ihan realistisellakin tasolla, ei vain haavekuvana, ja uutuudenviehätys vielä lisää vetovoimaa.
Saatan myös ihastua helposti, mutta sitten iskee realiteetit. Ajattelen ettei ihastus varmaan olisi kiinnostunut minusta jos tietäisi kaiken...siis kaiken sen saman mitä nykyiseni jo tietää ja silti on kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jep, tämä onkin hyvä syy kuvottua miehistä. Ja miesten fanstasiat kun eivät tuppaa olemaan kovin kauniita. Pervot paskiaiset!
Olen aina ollut ihan samanlainen ihastuja ja pidän sitä normaalina. Ei sen tarvitse johtaa mihinkään eikä se ole merkki mistään ongelmasta. Jotkut vain ovat tällaisia.
Olen kyllä miettinyt, että voisin olla hyvin polyamorisessa suhteessa, jos kohdalle sattuisi sellaisesta kiinnostunut kumppani.
Kiitos kun jaoit tarinasi. Tuota itsekin miettinyt että onko sitten ihastumiset alitajunnan tapa kertoa että parisuhde ei toimi.
-ap