miten jotkut antaa lasten valita mitä syövät??
onko aiheellista minun nyt vetää herne nenään? ystäväperhe on tulossa kylään, kysyivät mitä on lapsille ruoaksi. no vastasin että meidän muksut (3 kpl) haluaa kinkkukiusausta että josko se sopisi. tulee vastaus että no heidän toinen lapsi sitä syö, mutta esikoiselle hänen on nyt siis otettava omat eväät kun kammoaa eineskinkkua/nakkeja. jaa? no siis jätänkö sen vaan nyt niin että he tuovat toiselle lapselle jotain gourmetta ja muut muksut nyt saa tyytyä kinkkukiusaukseen? vai täytyykö mun nyt vaihtaa koko ruoka-ajatus? ja siis, kyllä meilläkin yleensä syödään "hyvää" itsetehtyä ruokaa, nämä kiusaukset ovat vaan niin hyviä tämmösissä tilanteissa kun on paljon lapsia syömässä ja tosiaankin vaan tankkaavat nopeasti että pääsevät leikkimään.
Kommentit (37)
osa lapsista on niin pieniä etten ota räiskyvän öljyn äääreen, siksi. terv. ap, turha provosoida :D
Teidän muksut on päättäneet että kinkkukiusausta ja se ei sitten kaikille kelpaakaan. Mä ihmettelen kans että miksi ylipäänsä aikuisille ja lapsille eri ruokaa? Mutta joo, annat omien lastesi valita mitä syövät niin miksipäs se ystävän lapsikin ei voisi niin tehdä.
Itse varmaan pysyisin siinä kinkkukiusaussuunnitelmassa ja ystävä sitten tuo eri ruuan sille nirsoilijalle. Tuo gourmet-arvottaminenhan on vain aikuisen päässä, lapsille se kinkkukiusaus (etenkin jos ovat sitä itse toivoneet) on ihan yhtä arvokasta ruokaa kuin mikä tahansa muukin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 22:41"]
ap tässä, kyllä minua ressaa jos ruoat ei kelpaa ja kun siinä sivulauseessa vähän annetaan ymmärtää tuo WT-vire. ihme temppuilua joillain lapsilla kun ei kelpaa tavan ruoat. ikää tälläkin on jo 10 vuotta.
[/quote]
Mikä WT- vire? Tarkoitat varmaan sitä kun teet itse aikuisia varten eri ruokaa.. :D Ihana provo, mukavaa lukea tälläsiä kun juo aamukahviaa. Kiitos!
Se, jonka luo tullaan kylään, päättää ruuan. Turha siitä on etukäteen keskustella tai kysyä, mikä maistuisi kullannupuille. Jos ei maistu niin jättäkööt syömättä. Aikuisille ja lapsille sama ruoka ja sillä siisti.
haha jos menette iltaa istumaan niin syöttekö te oikeesti aikuiset lasten kanssa yhdessä?? Näitä lasten ehdoilla -perheitä vai? Me ainakin odotetaan että lapset menee leikkeihinsä / nukkumaan, avataan hyvä viinipullo ja syödään aikuisten makuun ruokia. Mut näkeehän noita säälittäviä perheitä jotka tekee kaiken aina "yhdessä" ettei pikku kullannupuille tule paha mieli.
Voisiko tämä 10 v syödä aikuisten kanssa samaa ruokaa? Meilläkin muuten kolmesta lapsesta yksi söisi kinkkukiusausta. Lisäksi lihajalosteet ovat nykytiedon valossa hurjan epäterveellisiä. Olisiko esim. lihapullat ja muussi mahdoton kotiruoka koko laumalle? Itse pyrkisin löytämään kaikille sopivan ruoan; minun vieraitahan ne lapsetkin ovat.
tuntuu väliin niin vaikealta löytää sitä kaikille sopivaa. tuo lihapullat ja muussi on tosiaan varattu jo seuraavan päivän lounaaksi. makaroonilaatikko on toinen mikä menee usein kaikille mut sitäkin ollaan syöty jo 2 kertaa tällä viikolla. tosiaan kun haetaan helppoa ja "nopeasti syötävää" ruokaa. mut näin se menee, kun kesäisin paistetaan makkaraa niin tämä yksi lapsi syö kevyen kanapihvin :) t:ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:12"]
haha jos menette iltaa istumaan niin syöttekö te oikeesti aikuiset lasten kanssa yhdessä?? Näitä lasten ehdoilla -perheitä vai? Me ainakin odotetaan että lapset menee leikkeihinsä / nukkumaan, avataan hyvä viinipullo ja syödään aikuisten makuun ruokia. Mut näkeehän noita säälittäviä perheitä jotka tekee kaiken aina "yhdessä" ettei pikku kullannupuille tule paha mieli.
[/quote]
Harva kutsuja on tajunnut palkata lastenhoitajan leikittäjäksi! Enkä ole vielä koskaan ollut kylässä, jossa aikuisille on ruoka siinä vaiheessa, kun lapset menevät nukkumaan (siis jos lapset kutsuttu mukaan). Nälkäiset lapset ei muuten nuku eli miten heidän iltapalansa tms. hoidetaan?
Meillä syödään paljon kiusauksia, mutta ei koskaan kinkkua. En tiedä miksi se tuntuu niin luotaantyöntävältä ruualta. Annathan sä itsekin sun lasten valita ruuan, niin miksi muiden lapset eivät sitä saa?
25, et ole koskaan ollut kylässä jossa syödään lasten jo nukkuessa? no tuohon on vaikea sanoa mitään. Ehkä hengaillaan hitusen erilaisissa kaveripiireissä :D kun vieraat tulevat n. klo 18, syövät nopsaan ruoan, menevät leikkimään ja aikuisten ruokavalinnasta riippuen syödään silloin tai sitten pitkän kaavan mukaan vasta klo 21 eteenpäin. Iltapalaksi lapset syö jugurtit tai jotain ja menevät sitten nukkumaan. Tänä aikana aikuiset saattavat ottaa jonkun juoman ja jotain sen kanssa, usein olen tehnyt jotain suolaista piirasta tms.On ihanaa nauttia aikuisten seurassa hyvää ruokaa kun lapset on alta pois :)
Muutaman eikan lauseen jälkeen alkoi hymyilyttään :)
Ap kertoo että 'minun lapseni haluaa syödä xxx, mutta se ei kelpaa yhdelle kaverin lapsista'. Sitten paheksuu kaveria joka antaa lastensa valita mitä syövät :D
Normaalisti vihaan vanhoja sananlaskuja niiden järjettömyyden takia, mutta tähän tilanteeseen sopii hyvin tämä: "pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin".
Ap varmaan ihan vitsillä tämän kirjoitti.
No en minäkään ymmärrä, missä kohtaa se ongelma oli. Ehkä äiti halusi kysyä ruoat siksi, että tiesi toisen/kummankin lapsensa olevan jossain asioissa nirso (sehän on aika tavallista aikuisillakin) ja halusi varmistaa, että kaikki saavat syötyä. Jos kaikki muut pitävät kinkkukiusauksesta, se on ihan hyvä valinta. Ongelma on siinä, jos lapsi on ihan hirvittävän nirso, mutta eiköhän aika monella ole jotain inhokkiruokia. Koettakaa nyt pitää hauskaa vierailun ajan :)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:12"]
[/quote]
Mulle tulee lähinnä paha mieli, kun sinä olet vähän säälittävä. Meillä lapset syövät erikseen, jos niitä on niin paljon, että ei mahduttaisi samaan pöytään. Mutta jos mahtuvat, niin syödään yhdessä. Meidän lapset (ja ystävien lapset) syövät ruokia "aikuisten makuun" ja se viinipullo avataan silti. Pääruoan syötyään lapset saavat mennä leikkeihinsä ja aikuiset jatkavat seurustelua. Mikähän tässä sun mielestä on säälittävää?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:59"]
Mulle tulee lähinnä paha mieli, kun sinä olet vähän säälittävä. Meillä lapset syövät erikseen, jos niitä on niin paljon, että ei mahduttaisi samaan pöytään. Mutta jos mahtuvat, niin syödään yhdessä. Meidän lapset (ja ystävien lapset) syövät ruokia "aikuisten makuun" ja se viinipullo avataan silti. Pääruoan syötyään lapset saavat mennä leikkeihinsä ja aikuiset jatkavat seurustelua. Mikähän tässä sun mielestä on säälittävää?
[/quote]
Meillä juuri näin. En ymmärrä miksi lapsille pitää antaa jotain mössöä, kun aikuiset syövät laadukasta ruokaa. Meidän lapset ovat pienestä pitäen maistaneet kaikkea mahdollista eikä heille tarvitse tehdä erikseen ruokaa. Opettakaa lapsenne syömään erilaisia ruokia niin ei tarvitse aina itkeä kyläpaikan tarjoiluiden vuoksi. Itse asiassa ap:n ongelma on "lapsivieras ei halua syödä lapseni toivomaa ruokaa".
Mä en voisi kuvitellakaan, että kutsuisin tuttavaperheen meille kylään ja sitten tarjoaisin lapsille jotain halvempaa mössöruokaa kuin aikuisille. Varsinkin jos lapset ovat jo kouluikäisiä, kyllä hekin osaavat arvostaa hyvää ruokaa. Ja pöydässä on kiva istua yhdessä ja antaa lastenkin osallistua keskusteluun. Kyllä he siitä sitten poistuvat nopeammin kuin aikuiset, jolloin aikuiset pääsevät keskustelemaan "aikuisten juttuja".
Meillä kaikille tarjotaan samaa ja jos jollekulle ei maistu, hän voi koota annoksensa sitten niistä lisukkeista, jotka kelpaavat, ja sitten ottaa vaikka leipää lisäksi.
10-vuotiaat eivät mene kovin aikaisin nukkumaan ja kivahan lastenkin on viettää iltaa keskenään, joten mulle kyllä tulisi kovasti nälkä jos aikuisten ruoka tarjottaisiin vasta lasten mentyä nukkumaan.
onneksi ei tarvitse olla teillä kylässä missä "lapsetkin saavat osallistua keskusteluun", kuten sanottua olisihan se hirveetä jos nicopetterin jutut ei olisi maailman tärkeimpiä.
Miksi ne lapset eivät saa lihafondueta?