Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä voisin hyvin kuvitella, että minulle kävisi samoin kuin Heidi Hautalalle

Vierailija
20.03.2013 |

Kuvitelkaas tilanne: Teette kiireistä työtä, jossa on paljon matkapäiviä ulkomaille. Sitten teillä on pikkurempan paikka, vähän pitäisi ovea korjata. Otatte siihen sitten kätevästi töihin uuden miesystävän kotona remonttia tehneen tyypin, joka käsityksenne mukaan on yrittäjä. Sillä on vielä joku siivoojanainen mukana. Ette sitten muista pyydellä mitään kuitteja. Sähköpostitse viestittelette sen tyypin kanssa. 

Neljän vuoden kuluttua, kun olette jo palanneet Suomeen takaisin, tämä tyyppi alkaa uhkailla ja sanoo, että ei oikeastaan ollutkaan mikään yrittäjä ja nyt on jäänyt voivoi kaikki maksut maksamatta siitä satasen tai parin rempasta. Luopukaa todistajana olosta oikeudessa, jos ette halua päästä lehdenpalstoille.

Minä en ainakaan siinä vaiheessa enää selkeästi edes muistaisi mitään neljän vuoden takaista hommaa, oliko kuitti vai eikö ollut ja kuka oli sanonut ja mitä. Todistajan hommasta en kuitenkaan luopuisi, kun en kerta kaikkiaan uskoisi, miten valtavan metelin tuollaisesta joku nostaa, kun erehdys on ollut vilpitön, jos sitä edes on.

Siinä sitten kärvistelisin, kun ihmiset löisivät puheissaan kuin vierasta sikaa tuollaisesta pikkusummasta eivätkä muka millään uskoisi, ettei nykyinen ministeri vielä neljä vuotta sitten tajunnut, että *hänen* olisi pitänyt itse tarkistaa, onko tuo ennenkin remonttia tehnyt tyyppi sittenkään yrittäjä tai jos onkin, niin onko ennakonpidätysrekisterissä jne. 

Kyllä todellakin voisin uskoa, että minulle kävisi juuri samalla tavalla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole Hautalan kannalta mitään eroa oliko mies yrittäjä vai ei, molemmissa tapauksissa Hautal toimi rikollisesti.

Vierailija
2/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkoi lakia hyvin tietoisesti. Vähän? Mitä jos muita liikenteessä puhalluttava poliisi itse ajelee "vain vähän" kännissä - tai pedofiili opettaja työntää elimensä ekaluokkalaisen pimpuliin "vain vähän"? Nää sitten sanoo:"Sori, mä mokasin. Mäkin oon vain ihminen!" Onks se sillä kuitti? Ja sitten ne jatkaa työssään ikään kuin mitään sen ihmeempää ei olisi tapahtunutkaan?

Jumalauta tota vihreitten moraalittomuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 22:09"]

Rikkoi lakia hyvin tietoisesti. Vähän? Mitä jos muita liikenteessä puhalluttava poliisi itse ajelee "vain vähän" kännissä - tai pedofiili opettaja työntää elimensä ekaluokkalaisen pimpuliin "vain vähän"? Nää sitten sanoo:"Sori, mä mokasin. Mäkin oon vain ihminen!" Onks se sillä kuitti? Ja sitten ne jatkaa työssään ikään kuin mitään sen ihmeempää ei olisi tapahtunutkaan?

Jumalauta tuota sinun idioottimaisuuttasi. Miten saatanan tyhmä täytyy olla että vertaa jotain muutaman kympin erhettä rattijuoppouteen tai pedofiliaan??????????

[/quote]

Vierailija
4/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 22:09"]

[/quote]

Jumalauta tuota sinun idioottimaisuuttasi. Miten saatanan tyhmä täytyy olla että vertaa jotain muutaman kympin erhettä rattijuoppouteen tai pedofiliaan??????????

Vierailija
5/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisitko myös eri tavalla samasta asiasta? Kuten Hautala teki, eli oikeudessa juttu meni eri tavalla kun siitä oli hyötyä miesystävälle. Sitten tiedotustilaisuudessa juttu on hiukan erilainen, sellainen josta on hyötyä Hautalalle itselleen. Tarina muuttuu sitä mukaa mikä on kulloinenkin tarve. Ja tämän ihmisen pitäisi olla luottamuksen arvoinen. Vai muistiko se taas vaan vähän pätki?

Vierailija
6/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Hautalan pikkurempat on pikkujuttuja.

Kymmenien tuhansien(markkojen) pimeät työt oon teettäny kesämökillä, vanhentuneet jo.

Viimevuonna autoni särkyneen tuulilasin vaihto meni ilman kuittia (halvemmalla).

Maksoin loma-ajan nurmikonleikkuusta ja postilaatikon tyhjennyksestä naapurille "lasikantisella laulukirjalla" pimeesti.

Enpä onneksi ole poliitikko!

Vierailija
7/9 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Hautalan tapauksessa tyyppi kiristi/uhkaili ministeriä. Se on jo valtion turvallisuutta koskeva asia. Eipä tainnut jannu ajatella, että "pikku kiristyksestä" tulee isompi juttu. ;)

Mä en Hautalan tapausta osaa pitää edes rikoksena. Siellä on suurempia lurjuksia Arkadianmäellä ja kabineteissa.

Vierailija
8/9 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 23:27"]

OT: Hautalan tapauksessa tyyppi kiristi/uhkaili ministeriä. Se on jo valtion turvallisuutta koskeva asia. Eipä tainnut jannu ajatella, että "pikku kiristyksestä" tulee isompi juttu. ;)

Mä en Hautalan tapausta osaa pitää edes rikoksena. Siellä on suurempia lurjuksia Arkadianmäellä ja kabineteissa.

[/quote]

Niinpä. Mun mielestä tässä on erittäin ihailtavaa se, että Hautala EI alistunut kiristykseen vaan toimi niin kuin oikein on. Sitten tässä olisikin piru merrassa, jos se olisi alistunut ja ruvennut tanssimaan jonkun moneen kertaan tuomitun remonttimiehen pillien mukaan. Ei tehnyt niin.

Vierailija
9/9 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa käteisellä, ei voi olla mitään epäselvyyttä, että työ tehdään pimeästi..

tässä tapauksessa enemmän kuin teon laillisuus, minua häiritsee sen tyhmyys! minusta edes hieman fiksu ihminen olisi hoitanut jo omankin edun vuoksi tämän asian toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi