pikkuputiikkien myyjät muuttuvat usein myrkynnielleiksi jos et ostakaan,
siksi asioin vain suuremmissa liikkeissä / tavarataloissa, joissa mukavan rento/neutraali tunnelma yleensä aina säilyy vaikka et ostaisi sillä kertaa mitään. Pikkuputiikeista sen sijaan on ikään kuin "velvollisuus" ostaa ainakin jotain, jos liikkeeseen sisälle astuu, saati jos jopa ihan sovitat vaatteita, josta syystä niistä saattaa jopa ostaa "vain puolitoimivaa" (eli kaappiin pölyttymään jäävää) vaatetta/kamaa, siis ihan vain sen takia ettei fiilis myrkyttyisi ts. ettei tarvitsisi katsella myyjän/omistajamyyjän vaivoin peiteltyä - tai täysin avointa - pettynyttä ilmettä tai kuunnella puolivittuilua, jos et ostakaan mitään
comments? kommentoikaa myös pikkuputiikkien myyjät/omistajamyyjät, jos teitä nyt "linjoilla"
Kommentit (43)
Hei
nainen 150cm/100kg saapuu liikkeeseen.
etsin juhlamekkoa.
Myyjä :kävisivätkö nämä
nainen: sovitetaan.
nainen tulee kopista ja näyttää 170cm pitkältä ja 68kg painavalta
myyjä..toi on ihana
nainen :paljonko se maksaa
myyjä 69eur
nainen..saako tästä kuvan
myyjä ottaa useita
nainen riisuu mekon ja pukee oman kaftaaninsa ylleen
mä meen miettimään...
myyjä:???????
ja sit tilataan mekko myöhemmin netistä
ja kas samalla valmistajalla on muitakin kivoja
parhaassa tapauksessa mennään butiikkiin pyörimään valmistajan mekko yllä
myyjä vaan katsoo ja hymyilee hhhhvitunmoilasena
Asiakkaalla on oikeus ostaa vaatteensa mistä haluaa.
Taidat olla vähän yksinkertainen?
Tottakai se ostaa parhaaseen hintaan
69 eur mekosta?????
Vierailija kirjoitti:
Olix se Tissin Tiia se asiakas?
Ei ollu..läskiltähän tuo edelleen näyttää:)
Mikä avohoitopotilas täällä riehuu?
Toi taitaa vaan sun mielikuvituksen tuotetta. Peilaat tuo "pelon" myyjään ja mielesi poimii juuri ne merkit myyjästä mitä itse ajattelet eli myrkyn nieleen naaman.
Itse käyn liikkeessä kokeilemassa sopivat vaatteet ja sitten poistun ostamatta mitään. Menen nettiin ja katson mistä saa halvimmalla, yleensä ulkomailta ja tilaan itselleni sopivat tuotteet. Olen monta norsun tavara naamaa nähnyt kun ilmoitan tilaavani kokeilemani tuotteet internetistä. Mutta ihan hyvä, että näitä liikkeitä jaksetaan pitää missä voi käydä vaatteita sovittamassa. Sama pätee muidenkin tuotteiden kohdalla. Ostaisin tietenkin liikkeestä jos hinta edullisin mutta harvemmin näin. Mieluummin lähetän rahat isolle yrtitykselle joka työllistää paljon ihmisiä. Liikkeen pitäjän rasvaisiin näppeihin annettu raha menee suoraan bemarin ja omkotitalon lyhennyksiin ja tämä ajatuksena inhottaa. En ala kenenkään etelänlomia maksamaan.
T: M42
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka saa nautintoa hyvästä palvelusta.
Vaatteet sopii (hintaluokka 49-69) ja ihminen hymyilyee.lopuksi poisstutaan miettimään..
Eli on tultu esim lomalla vähän haaveilemaan millaista olis shoppailla
HAISTAKAA PITKÄ HEVOSEN VIT TU
ja EN tyrkyt_Ä
Ei monikaan kuitenkaan heti ensimmäistä ”kivaa” vaatetta osta. On hyvä käydä useammassa kaupassa ja vertailla. Muuten saattaa käydä niin, että ostat ensimmäisen ja seuraavassa kaupassa olisikin ollut vielä kivempi ja enemmän sitä mielikuvaa, jota etsit, vastaava. Ihan ok miettiä.
Jaaha, joku (luonnehäiriöinen) pikkuliikkeen myyjä tuli demonstroimaan ketjun pointin.
Olin Gardalla kenkäkaupassa. Sovitin kenkiä. Donatella Versacen näköinen myyjä sai raivarin kun en ostanut mitään. En ole sen jälkeen uskaltanut mennä Italiassa kenkäkauppaan. Onneksi nyt on muotia tennarit ja tossut👢👡👠👟 ja Ruotsista ja Suomesta kivoja edullisesti.
Kai se pikkuputiilissa käyminen tuntuu oudolta, jos on tottunut asioimaan Prismassa, Cittarissa jne.
Tämähän on tutkittu juttu: suurin osa suomalaisista ostaa vaatteensa marketeista.
Olen huomannut. Siksi en enää niihin menekään.
Pikkupuodissa myyjän persoona ratkaisee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olin Gardalla kenkäkaupassa. Sovitin kenkiä. Donatella Versacen näköinen myyjä sai raivarin kun en ostanut mitään. En ole sen jälkeen uskaltanut mennä Italiassa kenkäkauppaan. Onneksi nyt on muotia tennarit ja tossut👢👡👠👟 ja Ruotsista ja Suomesta kivoja edullisesti.
En ymmärrä miten myyjän ulkonäkö liittyi tähän?
Olisi kiva katsella ja kierrellä rauhassa pikkuputiikissa niin että ei olisi takaraivossa sellaista tunnetta että mitä olisi "pakko ostaa" vaan jos että löytyisikö oikeasti jotain kivaa mitä ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kai se pikkuputiilissa käyminen tuntuu oudolta, jos on tottunut asioimaan Prismassa, Cittarissa jne.
Tämähän on tutkittu juttu: suurin osa suomalaisista ostaa vaatteensa marketeista.
Niinhän sitä väitetään, mutta aika harvoin kassalla kuitenkaan näkee näitä vaateostajia tai sitten mulla on vaan käynyt hyvä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja kokemuksia, kuin aplla! Tämän vuoksi usein jää pikkuputiikeissa käymättä - jos et löydäkään jotain ostettavaa, niin kyllä ne myyjät nakkelee niskojaan.
Huvittavinta on, jos etsii jotain tiettyä. Menet putiikkiin ja kerrot, että etsin vaikka sinistä paitaa, jossa on röyhelö. No, sellaista ei ole. Meinaat, että jaha, no, lähdenkin tästä. Myyjä alkaa kuitenkin innoissaan esitellä, mitä heillä olisi. Lopulta toteat, että ihan kivoja, mutta ei sitä, mitä etsin. Ja myyjä osoittaa mieltään, kun et osta sitä, mitä hän esitteli.
Ihan käsittämätöntä! Enkä minäkään aio ostaa sellaista, mikä ei minulle 100% sovi vain, koska olen astunut liikkeeseen!öööh...sininen pusero kaularöyhelöllä?
Vanha ketju. Taisi olla kuitenkin vain esimerkki. Mutta pitää paikkansa. Tyrkyttävät ihan muuta kuin sitä, mitä olet etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse kokenut moista, mutta kulkukauppiaat, herrajumala! Kauppaavat jotain monen tonnin siivousvehkeitä ja syyllistävät, kun ei osteta.
Vieläkä myydään Kirby -imureita ovelta ovelle?
On ihmisiä jotka saa nautintoa hyvästä palvelusta.
Vaatteet sopii (hintaluokka 49-69) ja ihminen hymyilyee.
lopuksi poisstutaan miettimään..
Eli on tultu esim lomalla vähän haaveilemaan millaista olis shoppailla
HAISTAKAA PITKÄ HEVOSEN VIT TU
ja EN tyrkyt_Ä