Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pikkuputiikkien myyjät muuttuvat usein myrkynnielleiksi jos et ostakaan,

Vierailija
20.03.2013 |

siksi asioin vain suuremmissa liikkeissä / tavarataloissa, joissa mukavan rento/neutraali tunnelma yleensä aina säilyy vaikka et ostaisi sillä kertaa mitään. Pikkuputiikeista sen sijaan on ikään kuin "velvollisuus" ostaa ainakin jotain, jos liikkeeseen sisälle astuu, saati jos jopa ihan sovitat vaatteita, josta syystä niistä saattaa jopa ostaa "vain puolitoimivaa" (eli kaappiin pölyttymään jäävää) vaatetta/kamaa, siis ihan vain sen takia ettei fiilis myrkyttyisi ts. ettei tarvitsisi katsella myyjän/omistajamyyjän vaivoin peiteltyä - tai täysin avointa - pettynyttä ilmettä tai kuunnella puolivittuilua, jos et ostakaan mitään

comments? kommentoikaa myös pikkuputiikkien myyjät/omistajamyyjät, jos teitä nyt "linjoilla"

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka saa nautintoa hyvästä palvelusta.

Vaatteet sopii (hintaluokka 49-69) ja ihminen hymyilyee.

lopuksi poisstutaan miettimään..

Eli on tultu esim lomalla vähän haaveilemaan millaista olis shoppailla

HAISTAKAA PITKÄ HEVOSEN VIT TU

ja EN tyrkyt_Ä

Vierailija
22/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

nainen 150cm/100kg saapuu liikkeeseen.

etsin juhlamekkoa.

Myyjä :kävisivätkö nämä

nainen: sovitetaan.

nainen tulee kopista ja näyttää 170cm pitkältä ja 68kg painavalta

myyjä..toi on ihana

nainen :paljonko se maksaa

myyjä 69eur

nainen..saako tästä kuvan

myyjä ottaa useita

nainen riisuu mekon ja pukee oman kaftaaninsa ylleen

mä meen miettimään...

myyjä:???????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit tilataan mekko myöhemmin netistä

ja kas samalla valmistajalla on muitakin kivoja

parhaassa tapauksessa mennään butiikkiin pyörimään valmistajan mekko yllä

myyjä vaan katsoo ja hymyilee hhhhvitunmoilasena

Vierailija
24/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalla on oikeus ostaa vaatteensa mistä haluaa.

Taidat olla vähän yksinkertainen?

Tottakai se ostaa parhaaseen hintaan

69 eur mekosta?????

Vierailija
25/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olix se Tissin Tiia se asiakas?

Vierailija
26/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olix se Tissin Tiia se asiakas?

Ei ollu..läskiltähän tuo edelleen näyttää:)

Vierailija
27/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avohoitopotilas täällä riehuu?

Vierailija
28/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi taitaa vaan sun mielikuvituksen tuotetta. Peilaat tuo "pelon" myyjään ja mielesi poimii juuri ne merkit myyjästä mitä itse ajattelet eli myrkyn nieleen naaman.

Vierailija
29/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn liikkeessä kokeilemassa sopivat vaatteet ja sitten poistun ostamatta mitään. Menen nettiin ja katson mistä saa halvimmalla, yleensä ulkomailta ja tilaan itselleni sopivat tuotteet. Olen monta norsun tavara naamaa nähnyt kun ilmoitan tilaavani kokeilemani tuotteet internetistä. Mutta ihan hyvä, että näitä liikkeitä jaksetaan pitää missä voi käydä vaatteita sovittamassa. Sama pätee muidenkin tuotteiden kohdalla. Ostaisin tietenkin liikkeestä jos hinta edullisin mutta harvemmin näin. Mieluummin lähetän rahat isolle yrtitykselle joka työllistää paljon ihmisiä. Liikkeen pitäjän rasvaisiin näppeihin annettu raha menee suoraan bemarin ja omkotitalon lyhennyksiin ja tämä ajatuksena inhottaa. En ala kenenkään etelänlomia maksamaan.

T: M42

Vierailija
30/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka saa nautintoa hyvästä palvelusta.

Vaatteet sopii (hintaluokka 49-69) ja ihminen hymyilyee.

lopuksi poisstutaan miettimään..

Eli on tultu esim lomalla vähän haaveilemaan millaista olis shoppailla

HAISTAKAA PITKÄ HEVOSEN VIT TU

ja EN tyrkyt_Ä

Ei monikaan kuitenkaan heti ensimmäistä ”kivaa” vaatetta osta. On hyvä käydä useammassa kaupassa ja vertailla. Muuten saattaa käydä niin, että ostat ensimmäisen ja seuraavassa kaupassa olisikin ollut vielä kivempi ja enemmän sitä mielikuvaa, jota etsit, vastaava. Ihan ok miettiä.

Vierailija
31/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, joku (luonnehäiriöinen) pikkuliikkeen myyjä tuli demonstroimaan ketjun pointin.

Vierailija
32/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Gardalla kenkäkaupassa. Sovitin kenkiä. Donatella Versacen näköinen myyjä sai raivarin kun en ostanut mitään. En ole sen jälkeen uskaltanut mennä Italiassa kenkäkauppaan. Onneksi nyt on muotia tennarit ja tossut👢👡👠👟 ja Ruotsista ja Suomesta kivoja edullisesti.

Vierailija
33/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pikkuputiilissa käyminen tuntuu oudolta, jos on tottunut asioimaan Prismassa, Cittarissa jne.

Tämähän on tutkittu juttu: suurin osa suomalaisista ostaa vaatteensa marketeista.

Vierailija
34/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Siksi en enää niihin menekään.

35/43 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupuodissa myyjän persoona ratkaisee paljon.

Vierailija
36/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Gardalla kenkäkaupassa. Sovitin kenkiä. Donatella Versacen näköinen myyjä sai raivarin kun en ostanut mitään. En ole sen jälkeen uskaltanut mennä Italiassa kenkäkauppaan. Onneksi nyt on muotia tennarit ja tossut👢👡👠👟 ja Ruotsista ja Suomesta kivoja edullisesti.

En ymmärrä miten myyjän ulkonäkö liittyi tähän?

Vierailija
37/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva katsella ja kierrellä rauhassa pikkuputiikissa niin että ei olisi takaraivossa sellaista tunnetta että mitä olisi "pakko ostaa" vaan jos että löytyisikö oikeasti jotain kivaa mitä ostaisi.

Vierailija
38/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se pikkuputiilissa käyminen tuntuu oudolta, jos on tottunut asioimaan Prismassa, Cittarissa jne.

Tämähän on tutkittu juttu: suurin osa suomalaisista ostaa vaatteensa marketeista.

Niinhän sitä väitetään, mutta aika harvoin kassalla kuitenkaan näkee näitä vaateostajia tai sitten mulla on vaan käynyt hyvä tuuri.

Vierailija
39/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoja kokemuksia, kuin aplla! Tämän vuoksi usein jää pikkuputiikeissa käymättä - jos et löydäkään jotain ostettavaa, niin kyllä ne myyjät nakkelee niskojaan.

Huvittavinta on, jos etsii jotain tiettyä. Menet putiikkiin ja kerrot, että etsin vaikka sinistä paitaa, jossa on röyhelö. No, sellaista ei ole. Meinaat, että jaha, no, lähdenkin tästä. Myyjä alkaa kuitenkin innoissaan esitellä, mitä heillä olisi. Lopulta toteat, että ihan kivoja, mutta ei sitä, mitä etsin. Ja myyjä osoittaa mieltään, kun et osta sitä, mitä hän esitteli.

Ihan käsittämätöntä! Enkä minäkään aio ostaa sellaista, mikä ei minulle 100% sovi vain, koska olen astunut liikkeeseen!

öööh...sininen pusero kaularöyhelöllä?

Vanha ketju. Taisi olla kuitenkin vain esimerkki. Mutta pitää paikkansa. Tyrkyttävät ihan muuta kuin sitä, mitä olet etsimässä.

Vierailija
40/43 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse kokenut moista, mutta kulkukauppiaat, herrajumala! Kauppaavat jotain monen tonnin siivousvehkeitä ja syyllistävät, kun ei osteta.

Vieläkä myydään Kirby -imureita ovelta ovelle?