Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi teitä on imetetty?

Vierailija
20.03.2013 |

Itseäni on imetetty 3 vuotiaaksi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole imetetty lainkaan (3.lapsi synt. 1969). Äidiltä ei jostain syytä tullut maitoa. Olen suvun ainoa allergioista ja atopiasta kärsinyt. Aikoinaan 80-luvulla äiti jopa syyllisti itseään kun alkoi tulla ensmmäiset tutkimukset imetysen vaikutuksesta allergioihin. 

Muistan kun (onneksin murkkuna tajusin) sanoin äidille että ei haittaa pahimmat iho-oireet alkoi parantua.

Joo olen täysimettänyt lapseni, mutta helposti,maitoa tuli liikaakin.

Vierailija
22/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua (tai kolmea siskoani) ei ole imetetty. Olen syntynyt -85

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Vietin sairaalassa ensimmäiset elinviikkoni, eikä äitiä ollut päästetty imettämään. Synnyin v. 1979. Mitään allergioita ei ole (vaikka äiti vieläpä tupakoi raskausaikana) eikä muutakaan sairautta tms. 

Vierailija
24/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-79 syntynyt, ei allergoita tai mitään muutakaan "vaivoja" ja vähän vajaa 3kk imetetty.

Vierailija
25/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kk, oon syntynyt -77 (tuttelia sai halvalla Valiolla töissä olleilta naapureilta)

Vierailija
26/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk

Vierailija
27/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 21:16"]

3kk, olen kaksonen. Mutta mitään allergioita ei kyllä ole.

[/quote]

-87

Vierailija
28/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk eli äitiysloman ajan, vm. -76. Sen jälkeen minut turvotettiin Piltillä pulskaksi.

Vierailija
29/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheen kuopus ja äidilläni sitä maitoa riitti niin siksi imetti minua niin pitkään. Olisi kuulemma riittänyt pidempäänkin mutta koki että oli ehkä jo korkea aika lopettaa kun kuitenkin olin jo niin iso ja normaali ruokaa syönyt jo vuosia. Minulla on ihan selkeitä muistikuvia siitä kun kävin leikkien lomassa imemässä maitoa, kerran oli vieraitakin kylässä ja minä vielä hyppäsin äitin syliin ja kaivoin tissin esiin. heh :D

-ap

Vierailija
30/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Äidiltä ei tullut maitoa ja se vähä, mitä herui meni kaksoissiskolleni. Synt. -76. Ei allergioita.

Vierailija
31/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 vuotiaaksi (asuimme tosin ulkomailla, jossa imetyssuositukset olivat toiset)! Söin kuulemma myös huonosti muuta ruokaa?? Ei ole kyllä allergioita, eikä muitakaan sairauksia ollut juuri koskaan. Ja syntynyt olen vuonna 1983.

Vierailija
32/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa kuulemma. Ei ole myöskään ollut allergioita, korvatulehduksia tms. ikinä.

Eikä ole ollut kenelläkään kolmesta lapsestani, jotak jo isoja koskaan.

Mutta taitaa näitä olla juuri niillä imetysfriikeillä? Tai geenit määräävät?

Vierailija
33/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1979 ja minua on imetetty 10 kuukautta. Imetyksen lopettamisen jälkeen paino/pituus käyrässäni neuvolakortin mukaan tapahtuu selkeä romahtaminen. Äiti on muistellut, että olin aika hidas totuttelemaan kiinteään ravintoon ja ilmeisesti rintamaidosta siirryttiin suoraan tavalliseen lehmänmaitoon, korviketta äitini ei muista käyttäneensä. Tuo noin 10 kuukautta on aika hyvä ikä vieroittaa jos haluaa vieroitta varhain koska silloin vauva helposti vieroittuu vähän kuin itsestään kuten minulle oli käynyt kun kiinnostuksen kohteet laajentuvat. Äitini kuitenkin tiesi varmaan imetyksen hyödyistä kun noinkin pitkään minua imetti imetyskielteisenä aikana ja on imettänyt myös sisartani.

Omaa kolmevuotiastani imetän edelleen. Hänellä on kyllä ollut allergiaa enemmän kuin minulla hänen ikäänsä mennessä oli mutta toisaalta selkeästi vähemmän kuin 1978 syntyneellä isällään, jota ei ole imetetty tai jos on niin vain ihan alkuun lyhyesti.

Itse ajattelen, että imetyksen hyöty näkyy väestötason tutkimuksissa ei niinkään yksittäistapauksissa.

Vierailija
34/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua (-87) n. 3kk, keskimmäistä (-89) vähemmän ja kuopusta (-94) vain pari viikkoa. Ei riittänyt maito. Minulla heinänuha, keskimmäisellä atooppinen iho ja nuorimmaisella eläinallergia. Äiti tosin sanoi että minulla oli vauvana ihan varmasti jokin "maitovamma", kun huusin ja itkin koko ajan. Silloin ei kai korvikkeen aiheuttamista laktoosi- tai muista vaivoista ollut tietoa samalla tavalla kuin nykyään.

Vierailija
35/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta. Ei allergioita, minulla on ollut flunssa max. 10 kertaa koko elämäni aikana eikä koskaan esim. korvatulehdusta.

Vierailija
36/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa. s. 1973. Ei kuulemma riittänyt maito. Kun eihän sitä saanut syöttääkään kuin neljän tunnin välein... Onneksi en antanut äidin itseäni neuvoa, omia kolmea imetin lähemmäs vuoden jokaista.

Vierailija
37/37 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetetty 7 kk. Maitoa olisi kuulemma tullut hyvin, mutta imetys loppui, koska äiti palasi töihin ja minut laitettiin päivähoitoon. Syntymävuosi 1975.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi