TOUKOTOIVEIDEN PE
HEI!
Kerrankin aloitan uutta pinoa. Ollaan taas viikon lopussa.
Mulla yö meni tosi huonosti.Pyörin ja hyörin koko ajan ja vessassakin tuli juostua ennätysmäärä.Juuri kun olin asennoitunut siihen, ettei mitään varmaan tapahdu ennen ens vkon keskiviikkoa, jolloin olisi se käynnistys.Johtuu varmaan siitä eilisestä yliaikaiskontrollin sisätutkimuksesta...nyt tulee varmaan limatulppaa.Ainakin koko yön on vessassakäynnin yhteydessä tullut vaalenpunaisen/ruskean väristä vuotoa.Ensin mukana veriklöntejä (Sorry tarkka kuvaus, olen vaan niin tyytyväinen, että jotain tapahtuu) Tosin eihän tämä vielä paljon merkkaa, mutta voi olla alkua.
Mites te muut?
Ahava ja vauveli 41+4
Kommentit (29)
Toivottavasti teillä alkaa synnytys käynnistyä =)
Mä tulin just neuvolasta. Ei ollu mitään ihmeellistä, painoa tullut 200g viikossa. Vaavi on tiukasti kiinnittynyt ja tosi alhaalla jo. Mulla onki koko ajan tosi tukala olo, kun käveleminenkään ei meinaa enää luonnistua. Koko ajan painaa vauva tonne alas, tuntuu kuin se olis jo puolessa välissä tulossa =D
En saanu enää uutta neuvola-aikaa. Mulla on ensviikolla äitipolille aika, ja terkka veikkasikin että alkavat varmaan käynnistelemään jos ei oo sitä ennen itsestään syntynyt. Parempi olisi......En haluaisi käynnistystä, esikoinen käynnistettiin rv 40+5 oksitosiinitipalla, ja ne supistukset oli heti tosi voimakkaita. Liiankin voimakkaita. Haluaisinkin kokea sen " normaalin" käynnistymisen...
Noh, jää nähtäväksi. Nyt pyykit koneeseen ja imuri kouraan...!
Täällä edelleen... Limatulppaa tullut keskiviikosta asti, hetkittäin supistelee, mutta ne ei ole vielä niitä oikeita. Oma olo on epävarma, kun esikoinen käynnistettiin tipalla 2 viikon ylimenon jälkeen ja silloin sen tiesi, että nämä ovat nyt niitä. Nyt sitten kuulostelee jokaista kropan ääntä ja ahdistuu, kun mitään ei tapahdu.
Täällä on mahassa taas niin touhukas kaveri, etten ole lainkaan huolissani, jos ei muutamaan tuntiin tunnu liikkeitä, sillä etenkin iltaisin meno on aivan vallatonta. Maha on niin piukeana, että huh huh. Napa on pullahtanut ulos, ja raskausarpia tullut siihen ympärille. Toivottavasti mahan koko ei kerro totuutta lapsen koosta- sf mitta tällä hetkellä 35, kun esikoisella oli tässä vaiheessa 32.
Kyllä tämä alkaa taas naurattaa, kun kaikki kyselee, että koska ja koska. Sen nyt tietää, että kahden viikon päästä on jotain tulosta saatu aikaan, mutta siihen on vielä monta pitkää päivää keksittävä tekemistä. Mulla käynnistys oli helppo ja nopea, voisin ottaa sellaisen uudelleen- tosin jos nyt itsestään alkaisi niin olisihan se tosi toivottavaa, että loppuisi tämä loputon odotus.
Mukavaa päivän jatkoa!
maitoauto ja mahavauva 40+4
Meillä tosiaan teki kannettava tenän yksi ilta, enkä ole lukenut juttujanne muutamaan iltaan. Ei vain käynnistynyt. Ehdin jo suremaan valokuvia, joita ei me laiskat oltu vähään aikaan poltettu cd:lle. No mies vei koneen huoltoon ja huollossa setä painoi käynnistysnappia ja se oli siinä. ONNEKSI!
Minäkin olen edelleen kokonaisena ja viikolla on ylittynyt nyt laskettuaika. Toissa yönä supisteli tosi napakasti, mutta ihan epäsäännöllisesti. Olin kyllä jo lähtötunnelmissa, kun esikoista odottaessakaan ekat kipeät supistukset olivat jo niitä lähtösuppareita. Mutta ei... koko yö meni niin että 10-15 minsan välein 3-4 supistusta ja sitten tunnin luova tauko. Silmät ristissä mekkasin paperille kellonaikoja ja pyörin sängyssä. Mies kysyi vähän väliä, että joko nyt. Klo 4-6 luin keittiössä lehtiä ja söin aamupalaa ja siihen supistukset sitten loppuivat ja sain nukkua viimeisen tunnin ennen esikoisen heräämistä. Viime yö menikin sitten ilman supistuksia ja nukuin kuin tukki.
Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa. Minulla on ensi viikon keskiviikkona (41+5) sitten yliaikaiskontrolli, jos ei sitä ennen tapahdu. Vauvan pää ei ollut kiinnittynyt, joten ambulanssikyytiä suositteli, jos lapsivedet menevät. Neuvolan täti neuvoi käymään tosi lämpimässä suihkussa, jos supistelee epäsäännöllisesti. Kuulema lämmin vesi monesti joko lopettaa tai voimistaa supistuksia. Kehoittelihan tuo kokeilemaan s-konstejakin, että josko se sieltä.
Täällä sivuilla tosiaan tapahtuu joka päivä. Joku onnellinen päättää odotuksensa ja lähtee hakemaan palkintoa. Onnea vaan matkaan teille tänään lähteville/lähteneille!
Olen omasta mielestä odottanut oikein maltilla tähän asti, mutta tuo supistelujen yö, sitä kautta väsymys ja alaselän ja -vatsan menkkamainen jomotus ovat kyllä kypsyttäneet pinnaa. Jospa pian jo pitäisi lähteä!
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Jommeli ja Elmeri 41+
Ihana ruskea tukkainen tyttö syntyi rv 37+1 18.5.2006 klo: 10.22. Painoa oli 2650g ja pituus 47cm. Homma alkoi keskiviikko iltana kun selkää alkoi särkeä ja epäilin valkovuota lapsivedeksi. Keskiviikko iltana oltiin Kysillä puoli kymmenen ja vedet meni juuri kun oli rupeamassa ultraamaan kymmenen aikaan illalla. Mieskin kerkesi onneksi mukaan. Synnytys oli ihana ja kauhua ei jäänyt. Eppari jouduttiin tekemään kun tytsy tuli hiukan pää vinossa. Nyt voisimme jo lähteä kotiin!!
Onnellinen äiti ja tyttö 1vrk
Iso-maha: Onnea pojan johdosta!!! Kyselit Taysista " palautetta" . Mä olin kyllä todella tyytyväinen koko hela hoitoon, mitä siellä sain. Osaksi varmaan vaikutti sekin, että synnytys sujui suht helposti ja nopeasti, eikä mitään komplikaatioita tullut, mulle eikä vauvalle. Synnytysvastaanotossa oli huippumukava nuori kätilö ja vastaanotto tosi asiallinen. Saliin kun päästiin, ja kätilö kävi meitä kättelemässä, olin menettää toivoni. Se oli sama " tiukka" kätilö, joka kolme vuotta sitten oli synnytysvastaanotossa meille tosi töykeä. Ajattelin että perseelleen menee tää synnytys.. Mutta päinvastoin! Aivan mielettömän ammattitaitoinen ja mukava kätilö, joka ei aliarvioinut mun tuntemuksia vaan kuunteli ja otti mut tosissaan. Lisäksi synnytyksessä oli mukana tosi herttainen ja mukava kätilöopiskelija. Joten pelkkää hyvää sanottavaa myös salin puolelta.
Mä olin myös 2A:lla, eikä valittamista sieltäkään. Me saatiin aika rauhassa vauvan kanssa oleskella ja tutustua toisiimme ja henkilökunta oli sielläkin tosi mukavaa. Heti synnytyksen jälkeisenä päivänä ajattelin, että kyllä tänne vois vielä kerran tulla, kun kaikki sujuu niin mainiosti... :)
Onneksi meidän esikoinen on parantunut ja jälleen oma pirteä itsensä, eikä me muutkaan tautia onneksi saatu. Huoh. Olin jo lauantaina ihan varma että oksennustaudissa mennään synnyttämään...
Tekin varmaan kotiudutte pian, joten tsemppiä vauva-arkeen ja onnea vielä!
Aamos: toivotaan että vyöhyketerapiasta on hyötyä! Mulle se oli ainakin pelkästään hyvä kokemus ja uskon kyllä että siitä oli apua synnytyksen käynnistymisessä. Vaikka varmahan ei tietenkään voi olla, mutta näin mä uskon. Tulehan raportoimaan sitten miten kävi.. :)
Ihan HIRMUISESTI jaksamishaleja kaikille kärvistelijöille!!! Nyt on ihan hassu olo.. Viikko sitten vielä valitin täällä, kun ei se mitään synny ja nyt ukkeli on jo viiden päivän vanha... Kaikki voi tapahtua niin äkkiä. Ja tätä onnea ei voi sanoin kuvailla. :)
PJS+ukko 5 vrk
Elikäs vyöhyketerapeutte sitten kävi puolilta päivin ja voi autuas....aah, oli se vaan niin ihanaa=) Käsitteli korvasta kaik kohdun pisteet ja kyllä sai massuasukki sellaiset säpärit ainakin aikaiseksi, kun hänen " asuntoaan" alettiin käsittelee, potkuja sateli kovaa vauhtia. Jalanpohjasta löytyi niin ihanan kipeitä paikkoja, jotta toiveet on korkealla. Ja ei tämä nyt ihan kuvitelmaa voi olla, mutta koko alku ilta on supistellu!!!!=) Ei kipeesti mutta kuitenkin. Eli toivon todella, jotta kävis kuten P.J.S:llä, että lähtö olis sunnuntaina Tays:iin=)
Mutta siis edelleen odotellaan ja kahtellaan kuinka käy.
Mukavaa perjantai iltaa kaikille ja tsemppiä!!!
H-R rv 39+4
hekusti; HIRMUISET onnittelut! onneks pinouduit täällä toukojen puolel!!!! =) ja ihanaa että mieskin pääsi mukaan. tahtoo jo omaa...
muillekin vauvansa saanneille ONNITTELUT!!!!!
nauvolassa kaikki hyvin ja VAUVA ON LASKEUTUNU!!! iso kivi putos mun harteiltani. nyt voi ihan millon vaan tulla ja jännittää..ja mikä parasta en varmasti joudu seisoo salissa ja se tarkottaa että ammeeseenkin pitäis päästä.
ollu liikkeellä koko päivän joten nyt lepäämään. huomenna lisää..
my_selene ja neiti rv 38+4
oikein paljon onnea!
Mut kyllä täytyy sanoa, että nyt aika paljon kadettaa, kun kaikki saa vauvoja ja tää ei tuu ulos ikinä:( Ei tässä muuten mikään hätä ois, mut kun noi iskiaskivut on ihan hirveitä! Oikeestaan mitään ei voi tehä, kun iskee kunnolla selkä- ja lonkkakivut.
Nyt jos H-R:kin lähtee synnyttämään, niin varaan saman tien vyöhyketerapeutille ajan!!! Mullahan ois menkoista laskettu la jo viikon päästä lauantaina, enkä voi mitenkään uskoa sitä ultrassa annettua aikaa oikeaksi! Kyllä mulla niin selvästi hedelmöitysvuotoa tuli, aivan kuten esikoisestakin, ettei toi 6.6. voi pitää paikkansa:( Joo, mut turha valittaa, kun kaikki kuitenkin selkäkipuja lukuunottamatta on hyvin...
pricilla, odottamiseen turhautunut:(
Niin se vaan laskettu aika meni ja tässä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena:(
Onnea matkaan ahavalle ja red_catille,hyvä juttu että vakuutusyhtiö korvaa sen kohtuleikkauksen,tollainen ärsyttää aina kun maksat vakuutuksia ja sitten ei korvatakkaan kun tarve olisi...Vedotaan milloin mihinkin,mutta hyvä juttu että järjestyi!
Tänään on aika kylmä päivä,ei oikein huvita tehdä mitään,onneksi tyttö on tarhassa ja voi vaikka soffalla lukea kirjaa,jonkun näköisen shoppailukierroksen voisi myös illalla tehdä jos sillä saisi vauhtia synnytykseen,tässähän voisikin kokeilla neljää ässää: seksiä,saunaa,shoppailua ja siivousta:) Ja jos ei mitään tapahdu,menen juoksemaan rappuun noita portaita.Olen siis päättänyt että tämä syntyy tällä viikolla,katotaan kuinka käy.
Tsemppiä ja supistuksia!
t.mama03 rv 40+1