Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOUKOTOIVEIDEN PE

19.05.2006 |

HEI!

Kerrankin aloitan uutta pinoa. Ollaan taas viikon lopussa.

Mulla yö meni tosi huonosti.Pyörin ja hyörin koko ajan ja vessassakin tuli juostua ennätysmäärä.Juuri kun olin asennoitunut siihen, ettei mitään varmaan tapahdu ennen ens vkon keskiviikkoa, jolloin olisi se käynnistys.Johtuu varmaan siitä eilisestä yliaikaiskontrollin sisätutkimuksesta...nyt tulee varmaan limatulppaa.Ainakin koko yön on vessassakäynnin yhteydessä tullut vaalenpunaisen/ruskean väristä vuotoa.Ensin mukana veriklöntejä (Sorry tarkka kuvaus, olen vaan niin tyytyväinen, että jotain tapahtuu) Tosin eihän tämä vielä paljon merkkaa, mutta voi olla alkua.

Mites te muut?

Ahava ja vauveli 41+4

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli tuota limajuttua maanantaiaamuna. Eilisen äitipolikäynnin jälkeen illalla oli pari tuntia supistuksia ja siihenpä se sitten jäikin. Tosin viikkoja minulla on vähemmän kuin sinulla, Ahava, mutta tuon raskausdiabeteksen takia käyn sairaalassa kerran viikossa. Sisätutkimuksethan monesti vauhdittavat supistusten tuloa ja ehkä myös synnytyksen alkamista.

Pitäisiköhän tehdä vain viikkopino vastedes? Tuntuu siltä, että monet toukomammat ovat jo synnyttäneet tai lähteneet vauvaansa hakemaan. Itselläni on tuo laskettu aika vasta loppukuusta.

Kevis rv 38+4

Vierailija
2/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Ovatko kaikki vauvanhakureissulla, kun täällä on näin hiljaista? :)

Vai väsyttääkö euroviisujen takia? ;)[/color]

[color=steelblue]Ahava: mulla on edelliset synnytykset alkaneet sisätutkimusta seuraavana yönä (viikoilla 41+2 ja 41+0). (luulen, että on johtunut " kovakouraisesta" tutkimuksesta)

Edellisellä kerralla limatulppa lähti irtoamaan, eikä siitä mennyt montaakaan tuntia, kun poitsu jo oli maailmassa. Toivottavasti sä pääset myös pian tositoimiin! :)[/color]

[color=deeppink]Omaa oloa: Heräsin aamulla puoli seitsemän aikaan suht tujuihin suppareihin. Niitä tuli ehkäpä 3-4, n.15min välein..aikani sängyssä pyörin ja nousin ylös.(mies oli vielä kotona, joten ajattelin mennä alakertaan laskemaan suppareiden välejä - toiveissa, ettei miehen tarvitsisi lähteä töihin..;))

Ja kissanviikset! Pääsin alas niin siihenhän ne taas loppui! Voi tylsyys..

Noh, toisaalta nyt viikonloppuna on kaikenlaista : tytön nimpparit, telkusta tulee lätkää ja viisuja..;) Jospa tää aika kuluisi nopeammin.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)[/color]

elli 40+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi oli hyvät viisut eilen. lauantaina taas..en odota että Lordi voittais mut jo pelkästään että Suomi pääsi mukaan finaaliin on tosi hieno asia ja jo se että ne kokeili vaihteeks jotain muuta ku humppaa. (anteeksi nille jotka ovat olleet tyytyväisiä edellisistä kappaleista)

oma ( . ) ; ei mitään uutta. aamulla luulin että masu laskeutunu mutta väärässä olin. kohta menossa neuvolaan ja minä kun luulin et viime viikolla olis viimeinen kerta. no, jos tää nyt sitten olis??

tänään olis just hyvä päivä mennä synnäriin. energiaakin löytyy vielä. =) ulkona aika masentava sää. no, kun ei oo mitään varsinaista asiaa taaskaan niin jätän tilaa muille. palaan myöhemmin..

my_selene ja neiti rv 38+4

Vierailija
4/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mikä aamu! Heräsin 5.20 sen neljännen kerran vessaan. Kun palasin sänkyyn alkoi mahakipu. Aivan järkyttävä mahakipu! Suoli on tyhjentynyt sen jälkeen 3 kertaa. Kipu on sellaista menkkakipumaista jomotusta mahan ja selän puolella. Sattuu aika paljon. Supistuksia kyllä ei hirveesti ole tullut, muutamia tunnissa. Mutta olo on aika tuskainen. Mietin tässä että onko tämä normaalia, kauanko tätä jatkuu, ja pitääkö soittaa synnärille kun vauvahan on perätilassa. Toistaiseksi olen tuskaisena seuraillut tilannetta, jos tätä vielä jatkuu niin soitan sinne synnärille ja kysyn onko syytä huoleen. Koska edessähän on leikkaus joka tapauksessa.

Jotain positiivista. Eilen soittivat vakuutusyhtiöstä, he sittenkin korvaavat koiran kohdunpoiston! En ollut uskoa korviani! Näköjään joskus vihaisuus ja uhkailu (uhkasin tosissani vaihtaa vakuutusyhtiötä) auttavat asiaa. Olivat vakuutusyhtiöstä soitelleet leikanneelle eläinlääkärille ja kyselleet lisäselvityksiä, ja sitä myöten tulikin myöntävä korvauspäätös. Olin kyllä tosi yllättynyt. Mutta onneksi asiat joskus kääntyy näinkin päin!

Nyt sohvalle etsimään jonkinlaista sopivaa asentoa, kipu on kohtalaisen kova. :/

Red_Cat & Möykky 38+6

Vierailija
5/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun eka synnytys alkoi just noin. tosin kesti vuorokaus ennen kuin tyttö sntyi. kannattaa varmaan soittaa sinne ja vaikka mennä tsekkaamaan tilannetta jos ei lopu tai pahenee. tsemppiä!

m_s

Vierailija
6/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjänä edelleen...

Hyvä juttu että Lordi pääsi jatkoon =) Ja Suomi lätkässä. Oli oikein Suomi-ilta eilen ;)

Koko illan mua supisteli kipeästi, ja oltiinki ihan varmoja että se on menoa nyt. No, tässä edelleen ollaan =/

Jonkin verran on vieläki supistellu, mutta ei enää mainittavasti. Pitää muistaa oikein kunnolla valittaa terkkarille, puoli 11 olis neuvola. Siispä täytyyki mennä pukeutumaan, meinaa taas nämä aamut vähän venähtää.....

Kristiina rv 40+2

Vierailija
7/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuurilla vauvamme syntyy varmasti huomenna Suomen pelin ja viisujen aikaan. Ja siellä salissa kun ei ollut sitä telkkua...

Eilen matsin aikana masussa oli myös jonkinlainen matsi menneillään, piti sellaista mylläkkää että hyvä ettei tullut nahkan läpi. Mieskin sanoi ettei tiedä kumpaa seurais, telkkua vai mahaani.

Yö oli täälläkin rankka, tulossa valivalia. Ensin ei meinaa illalla saada unta, sitten herää moneen otteeseen vessaan, kolmelta alkoi piippaamaan joko palo- tai häkähälytin patterin lopun merkiksi. Se kuitenkin loppui kun yritettiin kuunnella kummasta johtuu, no enhän minä sitten saanut enään unta vaan valvoin puoli viiteen. Aamusta sitten mies kääntyy unissaan mun mahan päälle ja kun huudan herättääkseni sen alkavat koirat vaatimaan ulos pääsyä. Hoh-hoi. Onneksi ei tarvi käydä töissä vaan saa nukkua päivälläkin.

Näyttäs päivästä tulevan lämpöinen ja aurinkoinen joten pääsee taas ulkohommiin:)

Viikkopinoa minäkin alan kannattamaan väen siirtyessä vauvapuolelle. Vai pitäisikö aluksi tehdä 2-3päivän pinoja?

Siitä eilisestä gallupista kysyn vielä kumpaan sukupuoleen viittaa se että vauva viihtyy oikealla?

Entä onko muilla tullut odotuksen myötä karvainen vatsa? Minulla on tullut pitkiä vaaleita (onneksi) karvoja koko vatsan alueelle, liekö jotain testosteroiinia elimistössä.

Ja heitetäänpä päivän kysymys ilmaan:

Vieläkö on napaa jäljellä? Eli kuopalla vai koholla?

Minulla hieman jo koholla:)

t. Nasu ja Touko-masu 39+5 (puuh!)

Vierailija
8/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..

Mä nukuin aika hyvin, johtuneeko viisujen takia myöhään nukkumaan menosta...

Illalla vähän juili, suppareita kai? mutta yöllä ei mitään en herännyt edes vessaan, juu enkä silti kastellut petiä! Näin aikamoista seksiunta joka sitten toteutettiin pitkästä aikaa aamusella... Mutta ei ässäily auttanut...

Plääh...

Mukavaa viikonloppua ! Ruusu 38+3

Vierailija
9/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kyllä Lordi jyräs eilen:) Hyvä näin, että KERRANKIN jotain uutta uskallettiin Suomessakin kokeilla...

Viime yö meni taas tavallisissa merkeissä. Eli nukutti yvin, mut unenpäästä on aika vaikee saada kiinni. Oon nukkunu parina yönä jotenkin oudossa asennossa ja nyt on koko vasen kylki käsivartta myöten on kipeenä.

Mä oon muuten ihan varma, että oon täällä yksin palstailemassa vielä pitkään sen jälkeen ku muut on siirtyneet vauva-puolelle:(

Juu, mut täytyy lähteä kauppaan.

Toivottavasti Ahava pääsee nyt synnyttämään:)

pricilla 37+3

Vierailija
10/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasumasu: Mullakin on kauheita karvan viuhakkeita mahassa(minulla vielä ihan pikimustat..), lähinnä navasta alaspäin..Sit vielä menee koko vatsan yli sellanen seepraraita :) Kaipa ne sit häviää joskus. Napa ei oo ulos eikä sisäänpäin, vaan vaaka viiru!Mahanahka on jo niin sinkeellä ettei napakaan mahu enää pullottaamaan...

Joo-o...synnytys vaan pyörii koko ajan mielessä! Pitäs päästä jonnekkin ihmisten ilmoille! Nyt on minuaki jo ruennu juilimaan ja opettelin sit eilen tunnistamaan ne supistukset, siis sellasta puristusta molemmin puolin mahaa. Nuo juilimiset tuntuu kyllä inhottavilta, niinku vauva tunkis väkisin päätään ulos.

Maha on jo laskeutunu reilusti (sf 36) mut pää ei oo vielä kiinnittyny...

Tekemisen puute taas vaivaa..taidan rueta silittelemään vaatteita..Hyvää päivän jatkoa kaikille :)

Muzzukka ja masunen rv 38+2

Vierailija
11/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on supistukset viime viikosta selvästi vähän vähentyneet, mutta eipähän niillä mitään tehoja ollutkaan, vaikka kipeitä olivat. Täälläkin huonosti nukuttu yö takana. Yleensä olen sellainen vilukissa, mutta nyt sitä herää aina ihan hiestä märkänä ja vessassakin tuli ravattua varmasti neljä kertaa ja valvottua tietysti siinä välissä. Kamala yhdistetty supistelu- ja menkkamainen kipukin piti hereillä sitten aamuyöstä. Tuommoista kipua tulee nykyään joka toinen yö, on ihan jatkuvaa ja saattaa kestää 15 minuuttia tai enemmänkin. Silloin tekisi mieli aina perua koko synnytys, kun sattuu niin kamalasti ja muistaa ettei tuo kipu ole kuitenkaan vielä mitään...

Toivottavasti Ahavalla limatulpan irtoaminen enteilisi alkavaa synnytystä! Minulla esikoisesta limatulppaa alkoi irrota puolenyön aikaan ja tyttö syntyi aamulla. Nyt taas limatulppaa on jonkin verran irronnut jo reilu kaksi viikkoa sitten kipeiden supistusten yhteydessä, mutta tässä sitä edelleen ollaan vauva masussa.

Navasta oli kyselyä. Mulla ei napaa erota vatsasta kunnolla enää ollenkaan, kun koko iho on kiristynyt niin kamalan pinkeäksi...

Iltapäivällä neuvola ja viime viikolla jo toivoin, että sinne ei tarvitsisi enää mennä. Painoakin taas varmasti tullut ihan riittämiin, kun koko ajan on niin kamala makeanhimo.

Tsemppiä taas meille kaikille!!

emmi-liini rv 40+1

Vierailija
12/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole itse huomannut näissä kahdessa edellisestä synnytyksissä kun limatulppa on mennyt. Nyt olen 40 +5 ja mitään täälläkään ei tapahdu vaikka kuvittelen joka aamu että nyt alkaa.

Nukahdan noin 22.30 ja nukun hyvin, käyn pissalla kerran. Tänään heräsin enne mieheni ja kaksi lastani, eli 6.30, hienoa!!!

Vierailija
13/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pricilla_84, mä oon ihan varmasti täällä palstalla vielä viikkoa ennen juhannusta. Eli ei tarttee olla yksin :)

Nyt on epätoivo iskenyt. Lupasin itselleni, että odottelen rauhassa sinne kesäkuulle mutta tällä viikolla olo on muuttunut niin per..een tukalaksi, itkua vääntäessä ja kiukutellessa menee kaikki illat. Mielialat vaihtelee päivittäin tosi paljon, lähinnä semmonen takakireä olo on kuitenkin koko ajan.

Neuvolassa kysyin eilen, että kuin kauan annetaan mennä yli jos kaikki ok - ja vastaus oli 42+4 (synnäri NKL)!!! Mähän oon vuodepotilas siinä vaiheessa. Mua turvottaa NIIN sairaasti, eikä MIKÄÄN auta. Jalkapöytä on nelinkertainen ja sormista (nyt jo kaikista) puuttuu tunto ja nivelet ei enää taivu. Kädet on ihan koppuraiset. Kävely sattuu lähinnä joka paikkaan ja HETI tulee pissahätä.

Verenpaineet ei oo riittävän korkeita, alapaine pyörii siellä 90-95 tienoilla.

Sf- mittakin oli jo 38, kasvaa vaan koko ajan.

Yöllä heräsin tunnin välein vessaankin. Ei hyvä.

VALI VALI!!!

Kuin paljon teidän vauvat liikkuu? Mä oon siitäkin huolissani, kun kaveri on hiljentynyt tällä viikolla huomattavasti. Saan kyllä tönimällä ihan reippaasti sen 10 liikettä / tunti, mutta muuten vauva saattaa lepäillä pitkiäkin aikoja.

Joku kyseli navasta, mulla toi yläosa on hieman koholla, muuten ihan " piilossa" . Ja masussa on hentosia vaaleita untuvia paljon. Ja meille siis poika tulossa.

Nyt tuli tosi ankaraa valitusta, pahoittelen. Toivottavasti erityisesti yliaikaiset ja muutkin ahdistuneet pääsevät pian synnytyspuuhiin.

Mä taidan lähteä hankkimaan elämän, eli siis keksiä jotain puuhaa.

Huokaileva Soffie ja megamaha 38+3

Vierailija
14/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle P.J.S pojan johdosta ja tietysti muillekkin omien kääröjen johdosta!!

Olisin sinulta P.J.S kysässyt et mitä mieltä olit Taysin henkilökunnasta ja toiminnasta? Itse vielä kärvistelen täälä sairaalassa. Pojan kanssa putkautin maailmaan 17.5.06 (3890g ja 53cm). Olen itse ainakin todella tyytyväinen henkilökuntaan ja kaikkeen toimintaan täälä! Synnytys meni nopeasti ja suht helposti! Kiitos siitä kipulääkkeille!! :)

Ilokaasua suosittelen kaikille! Itse sitä pelkäsin hirveesti, mutta kerran kokeilun jälkeen jäin kyllä koukkuun...

Millä osastolla olit? Itse 2A:lla, ja erittäin tyytyväinen osastoon ja huoneisiin! Ei kauheaa ruuhkaa täälä et siinä mielessäkin tosi kiva! Voin lämpimästi kaikille suositella 2A osastoa!! Henkilökuntakin aivan ihanaa ja avuliasta!

Toivottavasti itse ja miehesi säästyitte sairaudelta!? Et sait nauttia vauvasta terveenä ja pääsit synnyttämään ilman mitään tautia! Se olisikin ollut kauheeta niitten kipujen keskellä:(

Mut oikein paljon onnea teille ja pärjäilyjä kotiin koko perheelle! Toivottavasti esikoinenkin paranee!! Toivottavasti ei mitään rotavirusta, mitä täälä Taysissa kuulemma liikkeellä.?

Mut nyt menen takasin oman käärön tykö ettei ikävä yllätä:) Otin omaa aikaani vartin ja tulin kahvittelemaan isukin kanssa.

Kerron sitten kun kotiudun niin synnytyskertomuksen ja muut kuulumiset! Toivottavasti pääsisi jo huomenna kotiin! Tänäänkin olisi varmaan päässyt, mut antaa nyt miehen pitää varpajaiset rauhassa... kyllä me kotiin keretään!

Tsemppiä kaikille!!

T:iso-maha, jolla onneksi jo vähän pienempi:)

Vierailija
15/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten alkoi säännöllisemmät supistelut. Ensin noin 10 välein, välillä jo alle 5 min välein ja nyt 5 min välein. Kesto on siinä minuutin ja reilun minuutin luokkaa. En vielä soittanut synnärille, mutta kohta pitänee soittaa ohjeita.

Nälkäkin on mutta en tiedä uskallanko syödä jos tästä nyt leikkaukseen suoraan menen. On ne mullakin ongemat. ;)

Vierailija
16/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa,

ahavalle tsemppiä ! toivon, että pääset tositoimiin !!!

tulin juuri vikalta neuvolakäynniltä ja varasin maanantaiksi ajan sinne he...vetin yliaikaiskontrolliin. neuvolassa kaikki ok, vauva voi hyvin eikä meikäläiselläkään ole fyysisesti mitään hätää. kävelin neuvolasta kotiin ja aika kovaa pistelin, eikä tuntunut juuri missään. kai sitä pitäisi olla tyytyväinen, että vielä jaksaa, mutta en oikein osaa, kun olen henkisesti niin finaalissa. en jaksa enää tätä huolehtimista ja odottamista !!!! viime yönä supisteli ekaa kertaa vähän enemmän ja jouduin sen takia valvomaan aina välillä, lisäksi oli sellaista menkkamaista kipua, jonka takia ei saanut nukuttua. mutta nyt on taas kaikki ok.

tänään menen illalla sinne vyöhyketerapiaan ja kätilö/terapeutti yrittää " luomukäynnistystä" . palailen asiaan ja kerron miltä tuntui ja vaikuttiko mitenkään, jos olen vielä yhtenä kappaleena.

ihan hirveästi tsemppiä kaikille ja toivon totisesti, että yliaikaiset pääsevät synnyttämään !

t.aamos 41+1

Vierailija
17/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan ihan yhtenä kappaleena. Limatulppa tuli tosiaan keskiviikkona ja vieläkin tulee toisinaan. Napa on edelleen näkyvillä, tosin reikä on minimaallinen. Ja se karvan kasvu mahaan...Mulla löytyy raita MUSTIA ja PITKIÄ tosta keskeltä ja muualla on haituvia. Aika on inhan näköinen, mutta eiköhän nekin ajan kuluessa pois lähde.

Eilen oli tosiaan jännät paikat sohvalla. Suomen kannalta kaikki päätyi loppujen lopuksi hyvin. Eilen olin viikon jo valvonut ( siis max 3 tuntia unta yössä) ja sinnittelin kaikki tulokset ja sain vielä luettua sen jälkeen ja sit vasta unille. Kahdella vessareissulla selvisin ja unta riitti puoli 10 asti. Mikä tunne kun vihdoin nukku.

Tsempit vaan kaikille ja enpä se minäkään näköjään aio pinolta heti miten poistua. Tosin laskettuaikakin on vasta viikon päästä, joten kiirekkös tässä. Ja jos siihen ottaa mukaan n. 2 vkoa ylimenoa niin pitkälle kesäkuuhun ollaan mukana!!!

Dolosa ja sintti 39 tasan

Vierailija
18/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisenkin pinon lukaisin pois...Joo eli ei mitään ole tapahtunut irtoamisen jälkeen. Saunoa yritin eilen, tuloksetta. Mutta kuten muiden juttuja lukiessa huomaa, niin toisilla synnytys alkaa heti ja toiset käynnistettäessä. Taidan kuulua jälkimmäisiin =) Mutta onneksi mieli on vielä aikas positiivinen kaiken suhteen!

Dolosa

Vierailija
19/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kävis lainaamassa naapurin mummolta rollaattoria, että pääsis kävelylle... Ei jalat kannata enää ilman tukea. Onneks tuli mummo avuksi, ettei tarvi köntystellä noiden lasten kanssa. Mutta kun makoilee ja istuskelee vaan, ei varmasti pääse synnyttämään.

Napa pullottaa. Mussa on kolme valtaisaa vuorta, kaikissa nyppylä laella. Jos vielä pääsis ihmisten ilmoille, pitäisi miettiä tarkkaan, mitä päälleen laittaa...

peik 39+5

Vierailija
20/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kiukuttaa, tuntuu ettei nyt mikään helpota... Yöllä palelsi ja oli kuuma vuorotellen ja unet oli levottomia ja nyt taas tuntuu ettei mitään jaksa tehdä ja katselee vaan pölyä ja sotkua täällä asunnossa. Vali vali :-))

Eilen oli vika neuvolapsykologi ennen synnytystä, vielä tavataan synnytyksen jälkeen ja jutellaan tarviinko jatkossa apua. Mullahan kun lähes kaikki ystävät ja perhepiirissä on sairastuneet tai muuten kriisissä. Kummasti sitä kuitenkin jaksaa, mutta tuntuu hyvältä että seuraavat tarkemmin, koska kyllähän toi synnytyksen jälkeinen masennus vähän pelottaa ja siihen on suurempi riski.

Tänään oli vika neuvola ja se kai mut saikin tälle " loistavalle" tuulelle. Paino oli noussut kahdessa viikossa melkein neljä kiloa. Yhteensä on tullut jotain 13 kiloa mikä on aika paljon, kun on tuota painoa ennestäänkin. Ja ruokavalio on ollut tiukka... Tosin turvotusta on niin paljon et joudun kulkemaan aamutossuissa kun kengät ei mahdu jalkaan. Sf:kin oli 39. Verenpaineet ok, mut alipaine oli vähän korkea ja hemoglobiini oli onneksi noussut 104:stä 125:teen.

Nyt pitää yrittää vähän piristyä! Lähetelkäähän ylimääräisiä supistuksia tännepäin! Olisi niin kiva päästä synnyttämään ennen kuin käynnistävät ensi viikolla...

Emminnen 39+1